سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار شد

زهره زرشکیان
زهره زرشکیان شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۰
سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو با حضور ایران برگزار شد

سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو، عصر دیروز، جمعه ۱۲ مهرماه، در شهر خجند تاجیکستان پایان یافت.

دیروز، جمعه ۱۲ مهرماه، شهر خجند در تاجیکستان میزبان سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو بود. این نشست با صدور بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

در این نشست که ۱۱ و ۱۲ مهر برگزار شد، دکتر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی جمهوری اسلامی ایران نیز حضور داشت. دکتر مونسان در سفر دو روزه خود به تاجیکستان، ضمن حضور در این نشست، با وزیر امور خارجه و رئیس کمیته گردشگری تاجیکستان دیدار کرد. در حاشیه این نشست نیز، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کشورمان با رسانه‌های این کشور درباره گسترش همکاری گفت‌وگو کرد.

تصویب اصول توسعه پایدار در حوزه گردشگری و تصویب برنامه اقدام و عمل در راستای اصول توسعه گردشگری پایدار بین کشورهای عضو اکو، از مصوبه‌های اصلی این نشست بود.

از دیگر تصمیم‌هایی که در سومین نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو گرفته شد، می‌توان به تصویب پروژه‌های کاربردی در زمینه ایجاد شبکه یکپارچه توراپراتورها و سایز ذی‌نفعان گردشگری در منطقه اکو اشاره کرد.

همچنین اعضا در مورد مکانیزم‌هایی برای تسهیل رفت‌وآمد گردشگران در حوزه اکو به توافق رسیدند.

در این نشست، ایران میزبان نشست وزرای گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۱ انتخاب شد و شهرهای ساری و اردبیل از ایران هم به‌عنوان پایتخت گردشگری اکو در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ انتخاب شدند.

مطالب مرتبط:

منبع chtn

دیدگاه