همکاری تهران-توکیو در زمینه صنایع دستی

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش سه شنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
همکاری تهران-توکیو در زمینه صنایع دستی

ایران با همکاری بنیاد صلح ژاپن، با هدف ترویج و توانمندسازی زنان در حوزه صنایع دستی، همایش و کارگاه بین‌المللی برگزار می‌کنند.

مقاله‌های مرتبط:

به گزارش سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نشست پویا محمدیان معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بنیاد صلح ساساکاوای ژاپن با هدف بررسی موضوعاتی همچون برگزاری همایش و کارگاه‌های بین‌المللی، ترویج و توانمند سازی با محوریت زنان و صنایع دستی در حوزه صنایع دستی با مشارکت هنرمندان دو کشور ایران و ژاپن برگزار شد.

در نشست مزبور، قرار شد ۱۶ جولای هم‌زمان با تیر ماه سال آینده، نشستی مشترک در حوزه زنان و صنایع دستی و شکل‌گیری کارگاه‌های آموزشی مربوط با حضور هنرمندان، صنعتگران و فعالان صنایع دستی دو کشور در حوزه‌های تولید، طراحی و فروش برگزار شود.

از دیگر محورهای نشست ایران با بنیاد صلح ساساکاوا، بررسی چگونگی برگزاری جلسات مشترک، بررسی و انتقال تجربیات دو کشور ایران و ژاپن و در نهایت جمع‌بندی نتایج برای توسعه صنایع دستی هر دو کشور بوده است. در جهت برگزاری این رویداد مشترک، بازدید از دو شهر صنایع دستی از سوی معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی ایران پیشنهاد شد که در صورت امکان در برنامه پایانی قرار خواهد گرفت.

معاونت صنایع دستی ایران با بنیاد ساساکاوا، از مردادماه سال جاری شروع به همکاری کرده‌اند. این بنیاد صلح در ایران، با هدف گسترش و ترویج صلح و حضور اجتماعی زنان شناخته شده و راه‌اندازی شده است. بنیاد صلح ساساکاوا پیش از این، با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، وزارت امور خارجه و کتابخانه ملی ایران نیز در زمینه‌های مختلف همکاری داشته است.

همکاری ایران و ژاپن از طریق بنیاد صلح ساساکاوا برای اولین بار با سفر خانم ابتکار به ژاپن و جلسه با شینزو آبه نخست وزیر ژاپن و پیشنهاد وی برای توانمندسازی زنان این کشور آغاز شد. اين جلسه، نقطه شروع ارتباطات وی بود و پس از آن بنياد ساساكاوا نسبت به برگزاری كارگاه‌هايی در ايران و ژاپن در حوزه توانمندسازی زنان اقدام كرد.

عکس کاور از خبرگزاری ایرنا

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه