تماشا کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد چهار شنبه، ۴ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
تماشا کنید؛ تاکویاکی، یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ژاپن

تاکویاکی یکی از غذاهای خیابانی و میان‌وعده‌های محبوب ژاپنی است که برای تهیه آن تکه‌های بدن هشت‌پا را در گلوله‌های خمیری قرار می‌دهند و سپس خمیرها را در قالب‌های مخصوص می‌پزند.

غذاهای دریایی خواص زیادی دارد و در سراسر دنیا هم کم و بیش طرفدار دارد. برخی از این غذاها همراه با مواد دیگر و به شکلی متفاوت تهیه می‌‌شود که باعث می‌شود طعم و مزه خاصی پیدا کنند. تایکویاکی، که یک غذای ژاپنی است، یکی از این غذاها بوده که برای تهیه آن از هشت پا استفاده می‌شود.

برای تهیه گلوله‌های خمیری تاکویاکی از آرد گندم استفاده می‌شود و سپس این گلوله‌های خمیری را که حاوی تکه‌های بدن هشت‌پا (معمولا برای تهیه این غذا از بچه هشت‌پا استفاده می‌شود) است، در ماهی‌تابه‌های مخصوص که قالب‌های نیم‌ دایره دارد، پخته می‌شود.

تاکویاکی

تایکویاکی به دو روش پخته می‌شود؛ در تهیه نوع اول که به آن تاماگویاکی یا آکاشی گفته می‌شود، در گلوله‌های خمیری که از آرد گندم و تخم‌مرغ تهیه می‌شود، تنها از هشت‌پا استفاده می‌شود و سپس خمیرها در سوپ داشی (سوپ داشی نوعی سوپ تهیه شده از یک نوع جلبک دریایی خوراکی است که با رب سویا مخلوط می‌شود) فرو برده می‌شود. در تهیه نوع دوم این غذا، علاوه بر هشت‌پا، پیازچه و ترشی زنجبیل قرمز هم در میان گلوله‌های خمیری قرار می‌دهند و آن‌ها را با سس‌های مخصوص خوشمزه‌تر می‌کنند. برای خوردن تاکویاکی باید از چاپستیک یا همان چوپ‌های غذاخوری چینی و ژاپنی چینی استفاده کنید.

تاکویاکی

در ادامه شما را به تماشای یکی از غذاهای خیابانی محبوب ژاپن با سابقه ۵۰ سال دعوت می‌کنیم. این غذا بیشتر در خیابان‌های منطقه کانسای یافت می‌شود.

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع NHK WORLD

دیدگاه