ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۰
ماکو میزبان رقابت های سنگ نوردی و آفرود قهرمانی کشور

سومین جشنواره سنگ‌نوردی و دومین دوره مسابقات آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

به گفته حسین حمزه‌لو معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو،  در ۱۲ تا ۱۴ شهریور ماه جاری سومین جشنواره سنگ‌نوردی و ۱۵ و ۱۶ شهریور نیز دومین دوره مسابقات آفرود قهرمانی کشور در منطقه آزاد ماکو برگزار می‌شود.

حسین حمزه‌لو بیان کرد:

مسابقات آفرود در سه کلاس چهار، شش و هشت سیلندر و در پیست روستای تازه‌کند در کمربندی ماکو- بازرگان برگزار می‌شود.

ایشان در ادامه سخنان خود گفت که تاکنون برای شرکت در این مسابقات ده‌ها اتومبیل‌سوار اعلام آمادگی کرده‌اند.

حمزه‌لو بیان کرد:

آفرود از جمله رشته‌های تماشایی اتومبیل‌رانی است که از طرفداران بسیاری برخوردار است و امیدواریم شاهد جذب علاقه‌مندان به آن با فعالیت این رشته در منطقه آزاد ماکو باشیم.

۱۰۰ سنگ‌نورد نیز برای حضور در جشنواره سنگ‌نوردی به گفته معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام آمادگی کرده‌اند.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:

در این جشنواره بیشتر شرکت‌کنندگان شناخته شده‌اند و در کوهنوردی سطح فنی بالایی دارند.

جشنواره سنگ‌نوردی بر اساس اظهارات حمزه‌لو در کلاهک سنگی قیه ماکو به‌عنوان دیوار صخره‌ای زیبای کشور برگزار می‌شود و جنبه‌ها‌ی فرهنگی و گردشگری علاوه بر جایگاه و جنبه ورزشی آن، نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

منطقه آزاد ماکو با مساحت حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و با بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد ایران را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیا است.

این منطقه به‌لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان‌های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

منطقه آزاد ماکو در همسایگی کشورهای جمهوری آذربایجان و ترکیه قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به‌ترتیب ۱۴۰ و ۱۳۰ کیلومتر است.

عکاس عکس کاور: (مجتبی محمدلو)

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه