نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۰۰
نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در آذربایجان شرقی برگزار می‌شود

جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی از ۷ لغایت ۹ شهریور سال جاری در محل پارک ائل‌گلی تبریز برگزار خواهد شد.

فرشاد رستمی سرپرست معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری غذا و هنر آشپزی ایرانی در استان خبر داد.

فرشاد رستمی با بیان این‌که جشنواره غذا نیمه اول شهریورماه امسال در تبریز برگزار می‌شود، بیان کرد: 

این جشنواره با هدف ایجاد فرصت بروز و ظهور استعدادهای طبخ غذا، معرفی و فرهنگ‌سازی استفاده از غذاهای سنتی و ارتقای رفاه و توسعه در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری در استان برگزار می‌شود. 

وی با تبیین چرایی برگزاری این جشنواره گفت که از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره احیای غذاهای سنتی، تبدیل غذاهای بومی و سنتی به یکی از جاذبه‌های هر منطقه، تنوع‌بخشی به جاذبه‌های گردشگری، و ترغیب رستوران‌ها برای قرار دادن غذاهای محلی در منوی خود است. 

این جشنواره به گفته ایشان در سه بخش عرضه، مسابقه‌ای به‌صورت آشپزی تفریحی بین خانواده‌ها و آشپزی حرفه‌ای بین مراکز مجاز پذیرایی و انتخاب مراکز برتر ارائه غذا برگزار می‌شود و برگزیدگان پس از داوری در مرحله مسابقه به بخش کشوری راه خواهند یافت. 

 رستمی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد که این جشنواره از ۷ لغایت ۹دشهریور سال جاری به مدت سه روز در محل پارک ائل‌گلی تبریز و از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۱ شب برگزار خواهد شد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه