قیمت بلیت سفرهای هوایی کنترل می‌شود

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی چهار شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
قیمت بلیت سفرهای هوایی کنترل می‌شود

از این پس قیمت بلیط‌های هواپیما با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور کنترل می‌شود.

محمدمحب خدایی معاون گردشگری برای کنترل قیمت بلیط‌های سفرهای هوایی از برنامه‌ریزی با مشارکت سازمان هواپیمایی کشور خبر داد.

 محمدمحب خدایی درباره برنامه مدون سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای کنترل نرخ بلیط هواپیماها که در برخی مسیرها تا ۲۰۰ درصد رشد داشته است، گفت:

رشد قیمت بلیط شاید از نظر سازمان و شرکت‌های هواپیمایی تا ۳۰ درصد باشد، اما اختلاف قیمت‌هایی در بازار آزاد پیش ‌آمده که شاهد نرخ‌های کاذب و حباب‌هایی هستیم، به همین خاطر با پیگیری‌های آقای مونسان رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و در مکاتباتی که با سازمان هواپیمایی انجام شده و برای اینکه تاثیر افزایش قیمت بلیط‌های پروازها در رونق گردشگری تاثیر زیادی نداشته باشد اقدامات کارشناسی انجام می‌شود .

ایشان درباره اینکه در برخی مسیرهای داخلی نرخ بلیط‌ها میلیونی شده است، بیان کرد که باید این بازار را کنترل و برنامه‌ریزی ‌کرد و با کمک سازمان هواپیمایی کشوری که متولی سفرهای هوایی است، در چند روز آینده برنامه مدونی برای کنترل این بخش داشته باشیم.

معاون گردشگری درباره برنامه‌های این سازمان در مقابل کاهش سفرهای اروپایی‌ها به ایران اشاره کرد و گفت چون در حال حاضر قیمت سفر ایران رقابتی شده و آژانسی‌هایی هستند که با کاهش قیمت در وضعیت موجود توانسته است ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش توریست از اروپا داشته باشد.

وی سپس به رشد سفر در چند ماه اخیر تحت‌تاثیر کاهش ارزش ریال اشاره کرد و افزود: 

میزان سفر عراقی‌ها به ایران ۹۰ درصد رشد داشته و آذربایجانی‌ها نیز ۷۰ درصد بیشتر به ایران سفر می‌کنند و ورود گردشگر از افغانستان به ایران ۴۰ درصد رشد داشته است، این رشد در سه حوزه تجارت، زیارت و سلامت بوده است.

خدایی با بیان اینکه تقویت سفر از کشورهای همسایه برنامه‌ی ایران برای توسعه گردشگری است، گفت در مقطعی که در ترکیه تهدیدهای داعش مطرح بود، گردشگری این کشور افت کرد، اما از سمت ایران تعداد گردشگران کم نشد. بنابراین می‌توان از ظرفیت کشورهای همسایه در هر مقطع زمانی به نفع خودمان استفاده کنیم. پکیج عراق و جمهوری آذربایجان با همین سیاست، کامل شده تا در این کشورها حضور بیشتری داشته باشیم و تشویق‌ها را برای سفر به ایران انجام دهیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه