بهترین مراکز خرید ترکیه را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین مراکز خرید ترکیه را بشناسید

خرید کردن در ترکیه با وجود مراکز خرید بزرگ و مدرن، تجربه‌ی جذابی است که نباید از دست بدهید.

ترکیه در جنوب شرق اروپا و جنوب غرب آسیا واقع شده است، ضمنا اطراف آن را دریای اژه، دریای سیاه و کشورهای یونان، سوریه، گرجستان و بلغارستان احاطه کرده‌اند.

البته جاهای دیدنی ترکیه فقط به آثار تاریخی محدود نمی‌شود. سواحل زیبا و شگفتی‌های طبیعت، بخش دیگری از دیدنی‌های این کشور توریستی را تشکیل می‌دهند.

یکی از تفریحات جذاب گردشگران در شهرهای مختلف ترکیه، خرید کردن است. مراکز تجاری در ترکیه به چند دسته تقسیم می‌شود. به غیر از بازارهای سنتی و بازارچه‌های محلی، این کشور مراکز خرید بزرگ و مدرنی دارد که بهترین برندهای دنیا و برندهای برتر داخلی را زیر یک ‌سقف جمع کرده‌اند.

به غیر از فروشگاه، این مراکز تجاری دارای امکانات تفریحی هستند و در واقع یک مرکز تفریحی کامل را تشکیل می‌دهند. رستوران، سینما، سالن بولینگ، محوطه‌ی مخصوص بازی بچه‌ها تنها گوشه‌ای از امکانات تفریحی این مراکز تجاری است. در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید ترکیه را معرفی می‌کنیم.

استانبول مال

مراکز خرید ترکیه

مرکز خرید استانبول یا استانبول مال، یکی از بزرگترین مراکز خرید در ترکیه است که میزبان برترین برندهای دنیا و برندهای داخلی است. این مجموعه با داشتن ۳۵۰ فروشگاه، فودکورت، محوطه‌ی تفریحی MoiPark، یک پارک موضوعی اختصاصی، خیابان‌های خرید به سبک سنتی و مرکزی برای رویدادهای فرهنگی و هنری یکی از بهترین و پرطرفدارترین مراکز تجاری در آسیا است.

بهترین برندهای ترکیه و برندهای بین‌المللی در این مرکز تجاری نمایندگی دارند

بهترین برندهای ترکیه و برندهای بین‌المللی در این مرکز تجاری نمایندگی دارند. وسعت این مجموعه ۱۵۶ هزار متر مربع است و ۳۵۰ فروشگاه دارد. فروشگاه‌های زنجیره‌ای مشهور دنیا نیز شعبه‌هایی در این مرکز تجاری بزرگ دارند. در این مجموعه برندهای بسیار مشهوری را خواهید دید  از جمله ویکتوریا سیکرت، میگروس، مدیا مارکت، زارا، مودو و... .

ایستینیه پارک

ایستینیه پارک مرکز خریدی بزرگ در محله‌ای به همین نام در استانبول است. این مجموعه ۲۹۱ فروشگاه و ۸۵ هزار و ۲۵۰ متر مربع وسعت دارد که در چهار طبقه آماده‌ی استقبال از خریداران و بازدیدکنندگان است. این مجموعه یک پارکینگ زیرزمینی بزرگ برای خریداران در نظر گرفته است. ایستینیه پارک دارای دو قسمت روباز و سرپوشیده است؛ بخش روباز یک فضای سبز مرکزی دارد که فروشگاه‌هایی در اطراف آن قرار گرفته‌اند.

در این مرکز یک بازار سنتی غذایی در نظر گرفته شده که با الهام از معماری سنتی تکیه ساخته شده است. کل مساحت این مجموعه با فضای سبز و بخش فروشگاهی به ۲۴۲ هزار متر مربع می‌رسد. در ساختمان این مرکز، سه قسمت مجزا وجود دارد.

برخی از این مرکز را ا الهام از بازارهای سنتی ترکیه ساخته‌اند

یکی از این سه قسمت محوطه‌ی تفریحی و دارای آب‌نما با رقص نور و آب است؛ محوطه‌ی نمایش دارد؛ بخش سبک زندگی، یک محوطه‌ی روباز با فضای سبز مرکزی است و اطراف آن فروشگاه‌های مد قرار دارد.

بخش سوم، بازار نام دارد که کاملا از سایر بخش‌های این مرکز تجاری متمایز است. این قسمت را با الهام از بازارهای سنتی ترکیه ساخته‌اند و معماری آن با سایر بخش‌های این مرکز تجاری متفاوت است.

مرکز خرید فروم استانبول

مرکز خرید فروم استانبول، بزرگترین مرکز خرید اروپا است. این مرکز تجاری میزبان ۲۸۰ برند داخلی و بین‌المللی است و پنج هزار نفر در آن کار می‌کنند. این مجموعه سالانه ۲۰ میلیون بازدیدکننده دارد.

مرکز خرید فروم استانبول در محوطه‌ای به مساحت ۴۹۵ هزار متر مربع ساخته شده است. البته این مساحت به غیر از نمایندگی ایکیا و یک سوپرمارکت بزرگ است. پروژه‌هایی برای توسعه‌ی این مرکز انجام می‌شود که شامل فضای عمومی و پارک است؛ جایی که فستیوال‌ها و رویدادهای فرهنگی و هنری قرار است در آنجا برگزار شود.

در این مرکز تجاری، برندهای مشهوری نمایندگی دارند که حتما نام آن‌ها را شنیده‌اید. پارکینگ این مرکز برای ۵۵۰۰ وسیله، ظرفیت دارد. فروم استانبول، میزبان یک چرخ و فلک بسیار بزرگ است. سالن بولینگ، رستوران و سالن سینمای آیمکس دارد. پیست اسکیت روی یخ و زمین بازی مخصوص کودکان از دیگر امکانات تفریحی این مجموعه است.

بزرگترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ی تفریحی این مرکز تجاری، یک آکواریوم بزرگ است

بزرگترین و جذاب‌ترین جاذبه‌ی تفریحی این مرکز تجاری، یک آکواریوم بزرگ است که در آن ۱۰ هزار گونه‌ی مختلف از موجودات دریایی نگهداری می‌شود و مساحتی حدود ۸ هزار متر مربع دارد. این آکواریوم، اولین آکواریوم بزرگ ترکیه است و فروم استانبول یکی از اولین مراکز خرید دنیا است که یک آکواریوم بزرگ دارد. بازدیدکنندگان این مرکز می‌توانند از زیر یکی از طولانی‌ترین تونل‌های زیرآبی دنیا عبور کنند و نمایی ۲۷۰ درجه از دنیای زیر آب را تماشا کنند و لذت ببرند.

فروم استانبول، یکی از مراکز خرید خاص و منحصربه‌فرد است. معماری و طراحی آن  مدرن و جذاب است؛ از محوطه‌ها، بخش‌های عمومی و فضای سبز، خیابان‌ها و ساختمان‌های متعددی تشکیل شده است. این مجموعه مثل یک شهر کوچک، خیابان‌های باریک و فروشگاه‌هایی در اطراف آن دارد. محوطه‌ی فضای باز آن با وجود طراحی زیبا، برای برگزاری فستیوال‌ها و کنسرت‌ها، بازارچه‌ها و رویدادهای مختلف مناسب است.

ورودی مجموعه با نمایش نور و لیزر بسیار جذاب و تماشایی است. به غیر از گردشگران خارجی، مردم از سراسر ترکیه برای گشت‌وگذار در این مجموعه‌ی تجاری بزرگ، به این مرکز سر می‌زنند.

مرکز خرید هیستوریا

مراکز خرید ترکیه

مرکز خرید هیستوریا، مجموعه‌ای کامل از مراکز خرید، رستوران و کافه و مراکز تفریحی است. مجموعه‌ای بسیار وسیع است که کافه‌های روباز، آب‌نما و امکانات تفریحی متعددی دارد. سقف شیشه‌ای آن، نور خورشید را به فضای مرکز تجاری می‌آورد. خدمات بسیار متنوعی در این مرکز ارائه می‌شود. از فروگاه‌های پوشاک و اکسسوری گرفته تا لوازم منزل و دکوراسیون. از کافه گرفته تا فروشگاه‌های فناوری و بازارچه‌های غذایی.

در رستوران‌ها و کافه‌های این مجموعه، انواع غذاها و نوشیدنی‌ها برای سلیقه‌های مختلف سرو می‌شود و هیچ‌کس ناراضی از آن‌ها خارج نمی‌شود. به غیر از مواردی که عنوان کردیم، این مجموعه امکانات دیگری مثل کارواش، داروخانه، خشک‌شویی، خیاطی، سالن‌های آرایش و یک مسجد کوچک دارد. مجموعه‌ی سینمایی آن با هشت پرده، سالن بولینگ و زمین مخصوص بازی بچه‌ها، نمایش‌های مد، کنسرت و تفریحاتی برای بچه‌ها، از دیگر سرگرمی‌های بازدیدکنندگان این مرکز است.

مرکز خرید کانیون استانبول

مرکز خرید کانیون، از مراکز خرید استانبول، یک مجموعه‌ی بزرگ چندمنظوره است. این مرکز تجاری در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد و دارای ۱۶۰ فروشگاه است که مساحتی حدود ۳۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع را در بر می‌گیرد. برج اداری ۳۰ طبقه و برج مسکونی ۲۲ طبقه از دیگر بخش‌های این مجموعه‌ی چندمنظوره است. ۴ طبقه از برج اداری زیرزمین قرار دارد. برج مسکونی دارای ۱۷۹ واحد آپارتمان است و معماری زیبایی دارد. کل مساحت مجموعه، ۲۵۰ هزار متر مربع است. ۹ تالار سینما از دیگر بخش‌های این مجموعه است که برای ۱۶۰۰ نفر ظرفیت دارد. پارکینگ این مجموعه برای ۳۰۰ خودرو در نظر گرفته شده است. هر طبقه از برج اداری، مساحتی برابر با ۱۱۶۷ متر مربع دارد.

مرکز خرید نیشان‌تاشی

مرکز خرید نیشان تاشی در محله‌ای به همین نام قرار دارد که یکی از لوکس‌ترین خیابان‌های خرید در استانبول است. نیشان‌تاشی مرکز مد در ترکیه است. بهترین و مشهورترین برندهای داخلی و بین‌المللی را می‌توانید در این محله پیدا کنید. به غیر از لوکس بودن، این محله یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهر است. در طول تاریخ، اشراف و افراد عالی‌رتبه در این منطقه زندگی می‌کردند. امروزه قرار گرفتن این محله در نزدیکی جاذبه‌های مهم شهر، باعث شده که به یکی از بهترین محله‌ها تبدیل شود و محل جمع شدن برندهای برتر مد باشد.

مرکز خرید نیشان‌تاشی از این موقعیت جغرافیایی عالی به بهترین شکل بهره برده است. این مجموعه دارای ۱۵۰ فروشگاه، سینما، نمایندگی‌های برندهای برتر داخلی و بین‌المللی، کافه و رستوران‌های خاص است. تعدادی از کافه‌های زنجیره‌ای دنیا اولین شعبه‌ی خود در ترکیه را در این مرکز خرید افتتاح کرده‌اند.

مرکز خرید نیشان‌تاشی از این موقعیت جغرافیایی عالی به بهترین شکل بهره برده است

رستوران‌های این مجموعه در طبقه‌ی چهارم قرار دارند. بعضی از آن‌ها منوهایی با غذاهای بین‌المللی دارند. رستوران‌های ایتالیایی و ترکی، ژاپنی هم در این مجموعه وجود دارد. یک رستوران مکزیکی با غذاهای رنگارنگ و اشتهابرانگیز نیز در این مجموعه شعبه دارد که طرفداران زیادی دارد. لذیذترین غذاهای آسیایی با تزیینات جذاب و مینیمال را می‌توانید در این رستوران‌ها نوش جان کنید. به غیر از رستوران، چند کافه نیز در این مجموعه وجود دارد که با لذیذترین دسرها و نوشیدنی‌ها از مهمانان خود پذیرایی می‌کند.

مجموعه‌ی سینمایی این مرکز در بالاترین طبقه قرار دارد. یک رستوران آسیایی هم در این مجموعه قرار دارد که سرآشپز آن مشهور است و جوایز متعددی برنده شده است. این رستوران، بیشتر غذاهای چینی سرو می‌کند. در کنار آن یک رستوران فرانسوی  و یک رستوران بین‌المللی دیگر قرار گرفته‌اند.

اوزدیلک پارک

مراکز خرید ترکیه

مرکز خرید اوزدلیک پارک در آنتالیا، به‌منظور کنار هم قرار دادن مراکز تجاری و امکانات رفاهی و فرهنگی، طراحی و تاسیس شده است. این مرکز در آنتالیا، یکی از مهم‌ترین مراکز تفریحی و فرهنگی در ترکیه قرار دارد و از سال ۲۰۰۹ در خدمت خریداران، بازدیدکنندگان است. این مرکز از همان زمان افتتاحش، جزو برترین و محبوب‌‌ترین مراکز تجاری آنتالیا است.

این مجموعه‌ی تجاری در یکی از مناطق روبه‌رشد آنتالیا ساخته شده است. در نزدیکی مرکز شهر و فرودگاه قرار دارد و به‌راحتی از همه مناطق شهر، قابل دسترسی است. همین موقعیت جغرافیایی، از مهم‌ترین مزایای این مجموعه است. در این مجموعه، ۱۱۴ فروشگاه و کسب‌وکار اختصاصی از برندهای مشهور داخلی و خارجی فعالیت می‌کنند. مجموع وسعت این فروشگاه‌ها در حدود ۳۹ هزار متر مربع است. این مجموعه همراه با دو طبقه پارکینگ طراحی شده است. بخش تفریحی و خرید آن در چهار طبقه گسترده شده است. از ویژگی‌های مهم معماری و طراحی بنا می‌توان به نورپردازی‌های خیره‌کننده و امکانات رفاهی متعدد اشاره کرد.

اوزدلیک پارک در نزدیکی مرکز شهر و فرودگاه قرار دارد و به‌راحتی از همه مناطق شهر، قابل دسترسی است

علاوه بر تنوع فروشگاه‌ها و تعدد برندهای شناخته شده، این مرکز چندین هایپرمارکت و فروشگاه بزرگ مواد غذایی هم دارد. دپارتمان استور، بخش مرتبط با رستوران و کافه و بازار لوازم الکترونیکی از دیگر بخش‌های این مجموعه‌ی بزرگ تجاری است.

این مرکز خرید مورد توجه خانواده‌ها و جوانان قرار دارد. امکانات تفریحی و سرگرمی و رستوران‌ها و کافه‌های آن باعث شده که مورد توجه قشر جوان باشد و به پاتوقی برای آن‌ها تبدیل شود. به‌دلیل اینکه محوطه‌ی مخصوص بازی بچه‌ها دارد، خانواده‌ها در آن به‌راحتی می‌توانند به خرید و گشت‌وگذار مشغول شوند و نگران سرگرمی بچه‌ها نباشند. این مرکز به خاطر کیفیت خدمات و رضایت مشتریان گواهی ایزو ۹۰۰۰ دارد و جزو برترین مراکز خرید ترکیه است.

مرکز خرید آکمرکز

مرکز خرید آکمرکز در محله‌ی بشیکتاش استانبول قرار دارد. این مرکز تجاری، سومین مرکز خرید ترکیه است و در سال ۱۹۹۳ افتتاح شده است. مجموعه‌ی آکمرکز مساحتی در حدود ۱۸۰ هزار متر مربع را در بر می‌گیرد و از ۴ طبقه فروشگاه، ۲ برج و درمجموع ۳۱ طبقه فضای اداری و یک برج ۲۴ طبقه مسکونی تشکیل شده است. مرکز خرید این مجموعه شامل ۲۴۶ فروشگاه است و در محوطه‌ای مثلثی شکل واقع شده است. فضای فروشگاهی این مجموعه ۳۵ هزار متر مربع است. در روزهای آخر هفته ۳۶ تا ۳۸ هزار نفر از این مجموعه بازدید می‌کنند و در زوهای هفته تعداد بازدیدکنندگان آن بیش از ۵۰ هزار نفر است. تعداد بازدیدکنندگان این مجموعه در ماه به بیش از ۱٫۵ میلیون نفر می‌رسد و سالانه ۱۴ میلیون نفر است.

این مرکز تجاری به غیر از امکانات تفریحی و فروشگاه‌های متعدد، میزبان رویدادها و نمایشگاه‌های هنری مختلف است و از سال ۲۰۰۲ این نمایشگاه‌ها به بخشی از برنامه‌های ثابت این مجموعه تبدیل شده است.

مرکز خرید پالادیوم استانبول

مرکز خرید پالادیوم استانبول در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد. این مرکز در پنج طبقه میزبان فروشگاه‌هایی از بهترین برندهای داخلی و خارجی است و پارکینگ آن ظرفیت ۲۵۰۰ خودرو را دارد. پالادیوم یکی از جدیدترین و بهترین مراکز خرید در بخش آسیایی استانبول است. از یک مجموعه‌ی تجاری به وسعت ۴۰ هزار متر مربع و یک برج مسکونی ۳۲ طبقه تشکیل شده است. این مرکز خرید بیش از ۱۹۰ فروشگاه، رستوران و سینما دارد.

پالادیوم یکی از جدیدترین و بهترین مراکز خرید در بخش آسیایی استانبول است

این مجموعه در پنج طبقه با معماری جالب، برندهای برتر و پارکینگ وسیع، جزو بهترین مراکز خرید شهر است. برندهای معتبری در این مرکز نمایندگی دارند که از بین آن‌ها می‌توان به زارا، بانانا ریپابلیک، گپ، مایکل کورس، پیر کاردن، کمپر، کلارکس، ماسیمو دوتی، گس، برشکا، منگو، جک جونز، نایکی، آدیداس، ال سی وایکیکی و... اشاره کرد.

این مجموعه غیر از فروشگاه، تعداد زیادی کافه و رستوران هم دارد که در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاها، دسرها و نوشیدنی‌ها از سراسر دنیا را امتحان کنید. بخشی از این مجموعه به امکانات تفریحی اختصاص دارد که شامل سالن سینما با چند پرده از جمله سینمای سه‌بعدی است. از طریق اتوبوس و مینی‌بوس به‌راحتی به این مرکز خرید دسترسی خواهید داشت. پوشاک زنانه، مردانه، بچگانه، لوازم آرایشی، ساعت و زیورآلات و کالای دیجیتال از جمله محصولاتی است که در این مرکز ارائه شده است.

تراسیتی

مراکز خرید ترکیه

تراسیتی یکی از لوکس‌ترین مراکز خرید آنتالیا است. فروشگاه‌های این مجموعه را نمایندگی‌های برندهای بسیار مشهور و لوکس تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به باربری، هوگو باس، لاکوست، ماسیمو دوتی، مکس مارا، نایکی، پیر کاردن، تامی هایلفیگر و... اشاره کرد. به غیر از برندهای بین‌المللی، تعدادی از برترین برندهای ترکیه نیز در این مرکز نمایندگی دارند. این مجموعه تعداد زیادی غذاخوری هم دارد از رستوران‌هایی با غاهای سنتی ترکیه گرفته تا فست فودهای زنجیره‌ای بین‌المللی.

مارک آنتالیا

مارک یکی از بزرگترین مراکز خرید آنتالیا است که هم از بین گردشگران و هم از بین اهالی شهر، طرفداران زیادی دارد. مرکزی پرجنب‌وجوش برای عرضه‌ی آخرین محصولات مد، فناوری، سرگرمی و غذاهای لذیذ است؛ وسعتی حدود ۵۱ هزار متر مربع دارد و در آن بیش از ۱۵۵ برند برتر، خدمات و محصولات خود را عرضه می‌کنند که بعضی از آن‌ها برای اولین بار در آنتالیا حضور پیدا کرده‌اند. به غیر از فروشگاه‌های برتر، بهترین امکانات تفریح و سرگرمی در این مجموعه برای مردم در نظر گرفته شده است و تعدادی رستوران و کافه با لذیذترین غذاها و دسرها دارد. معماری مدرن، فضای باز به‌شکل تراس و یکی از بزرگترین و مدرن‌ترین پارکینگ‌های شهر را در اختیار دارد که برای ۳ هزار خودرو ظرفیت دارد. در این مجموعه، خرید کردن، به یک تفریح جذاب و فراموش‌نشدنی تبدیل می‌شود.

مرکز خرید شیمال

مرکز خرید شیمال در یکی از تقاطع‌های مرکزی آنتالیا قرار گرفته و جزو محبوب‌ترین مراکز خرید این شهر است. این مجموعه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شد و میزبان تعدادی از برترین و شیک‌ترین برندها در زمینه‌های مختلف است که پاسخگوی نیازهای سلیقه‌های مختلف خواهد بود. وسعت این مجموعه ۱۰ هزار متر مربع است و بیش از ۷۰ برند برتر داخلی و بین‌المللی در آن شعبه دارند. از مشهورترین برندهای این مجموعه می‌توان به پولو، لاکوست، کلوین کلاین، ناین وست، بنتون، ای سی وایکیکی و... اشاره کرد. به غیر از فروشگاه، مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌ها و امکانات تفریحی و فرهنگی در این مرکز وجود دارد که آن را از یک مرکز خرید ساده به یک مجموعه‌ی تفریحی و سرگرمی کامل تبدیل می‌کند. نمایشگاه‌های هنری، گاهی در این مجموعه برگزار می‌شود. پارکینگ این مجموعه دو بخش سرپوشیده و روباز دارد و ظرفیت آن قابل‌توجه است.

مرکز خرید کنت پلازا

مراکز خرید ترکیه

مرکز خرید کنت پلازا یکی از مراکز خرید نسبا جدید است که در سال ۲۰۱۲ افتاح شد. این مرکز یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت ۳ هزار خودرو دارد. این مجموعه، فقط یک مرکز خرید ساده نیست، بلکه به محلی برای تجمع و پاتوقی برای جوانان قونیه تبدیل شده است. مجموعه‌ی سینمایی با ۱۱ پرده از دیگر امکاناتی است که این مرکز را از سایر مراکز تجاری شهر متمایز می‌کند.

برندهای بسیار مشهوری در زمینه‌ی مد و پوشاک و اکسسوری، لوازم‌خانگی، لوازم الکترونیکی و محصولات مشابه در این مجموعه نمایندگی دارند. از جمله لیوایز، گراتیس، جیمی کی، واتسونز، مادرکر، باتیک، کوتون، کنز، هوم استور، دیفکتو، انگلیش هوم، منگو، گس، سو شیک، پیر کاردن، ایو روشه، لاکوست، بنتون و... .

این مرکز به غیر از فروشگاه، تعداد زیادی کافه و رستوران هم دارد.  

مرکز خرید آنکامال  (ANKAmall)

آنکامال، دومین مرکز خرید بزرگ در ترکیه است. این مجموعه‌ی تجاری در آنکارا قرار دارد و وسعتی حدود ۱۷۶ هزار متر مربع دارد. این مجموعه جزو مراکز تجاری قدیمی شهر است و در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده است. البته ابتدا در غالب یک فروشگاه زنجیره‌ای کوچک آغاز به کار کرده و بعدها به مرور گسترش یافته است.

مرکز خرید گالریا  (Galleria) 

مرکز خرید گالریا یکی از اولین مراکز خرید در ترکیه است. در کنار امکانات خریدوفروش، یک مرکز سبک زندگی است که انواع امکانات ورزشی و تفریحی را نیز برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته است. این مرکز خرید در سال ۱۹۸۸ افتتاح شد و در منطقه‌ی Atakoy استانبول قرار دارد؛ فاصله‌ی کمی تا فرودگاه دارد که یکی از مزایای آن محسوب می‌شود.

این مرکز خرید در چهار طبقه، گسترده شده است. طبقه‌ی همکف میزبان برندهای بزرگ و مشهوری مثل آدیداس، پیر کاردن و کوییک سلیور است. یک سوپرمارکت و تعدادی کافه و رستوران هم در این طبقه وجود دارد. طبقه‌ی دوم میزبان یک سینما است. امکانات تفریحی دیگری غیر از سینما هم دارد که عبارت اند از سالن بولینگ بسیار بزرگ که طرفداران زیادی دارد.

مرکز خرید گالریا روزانه ۲۰ هزار بازدیدکننده دارد و دارای ۱۱۹ فروشگاه است

مرکز خرید گالریا روزانه ۲۰ هزار بازدیدکننده دارد و دارای ۱۱۹ فروشگاه است که شامل پوشاک لوکس و برندهای مشهور در زمینه‌های مرتبط با سبک زندگی می‌شود. به این امکانات، کافه‌های عالی و رستوران‌های بی‌نظیر را اضافه کنید که مجموعه‌ای از بهترین غذاها و دسرهای ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

این مجموعه امکانات استاندارد سایر مراکز خرید را نیز در اختیار مشتریان خود می‌گذارد. پارکینگ، داروخانه، خشکشویی، صرافی، اتاق‌های مخصوص مادر و کودک، کارواس و بانک نمونه‌ای از این امکانات است. سالن نمایش با ۱۵ پرده از دیگر امکانات این مرکز است که آن را به یک مرکز تفریحی امل تبدیل می‌کند.

مرکز خرید پانورا  (Panora)

مراکز خرید ترکیه

مرکز خرید پانورا، یکی از بزرگترین مراکز خرید در آنکارا است. در این مرکز خرید تعدادی از خاص‌ترین برندهای بین‌المللی و بهترین برندهای داخلی، شعبه دارند و جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. این مجموعه مثل سایر مراکز خرید بزرگ و مشهور دنیا، فقط به خرید و فروشگاه‌های برندهای برتر محدود نمی‌شود. بخش زیادی از آن را کافه‌ها و رستوران‌ها تشکیل داده‌اند که بعضی از آن‌ها شعبه‌هایی از کافه‌ها و رستوران‌های زنجیره‌ای مشهور دنیا هستند.

محوطه‌ی مخصوص بازی و سرگرمی در این مرکز دارای امکاناتی مثل سالن بولینگ، میزهای بیلیارد، آخرین بازی‌های ویدیویی، محوطه‌ی مخصوص بازی بچه‌ها و امکانات مشابه است. مرکز خرید پانورا در جنوب آنکارا قرار دارد و دسترسی به آن از طریق ماشین‌های شخصی بسیار راحت است. دسترسی به آن از طریق وسایل حمل و نقل عمومی محدود بوده، ولی با اتوبوس و مینی‌بوس قابل دسترسی است.

مرکز خرید فروم چاملیک

مرکز خرید فروم چاملیک، به خاطر نزدیکی به ایستگاه اتوبوس، دسترسی بسیار راحتی دارد که یکی از مزایای مهم این مرکز تجاری است. این مجموعه‌ی تجاری یکی از مراکز خرید بزرگ است و تقریبا هرآنچه نیاز داشته باشید، از بهترین برندهای داخلی و خارجی در آن پیدا می‌شود. در طبقه‌ی سوم آن مجموعه‌ای از کافه‌ها و رستوران‌های عالی وجود دارد که با قیمت‌های مناسب، لذیذترین غذاهای ترکی و بین‌المللی را سرو می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه