پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال؛ بهترین تجربه تماشای دایناسورها

پویا جوانمرد
پویا جوانمرد سه شنبه، ۹ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۰
پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال؛ بهترین تجربه تماشای دایناسورها

اگر می‌خواهید تماشا کردن دایناسورها را به بهترین شکل تجربه کنید، شاید بهتر باشد سفری به کشور پرتغال داشته باشید.

با وجود این‌ که هالیوود دوست دارد به شما القا کند که ژوراسیک پارک واقعی بنا به گفته نویسنده معروف «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg) در کاستاریکا قرار دارد، ولی می‌توانیم ادعا کنیم که برخلاف تصورات بیشتر مردم ژوراسیک پارک واقعی در کشور پرتغال قرار دارد. در این مقاله این پارک ژوراسیک جدید را به شما معرفی می‌کنیم.

دایناسورهای موجود در پارک ژوراسیک «دینوپارک» (Dinoparque) که به تازگی افتتاح شده، واقعی و زنده نیستند و از فسیل پشه ساخته شده‌اند، ولی این به هیچ عنوان از هیجان‌انگیز بودن آن‌ها نکاسته است. برای کسانی‌ که جدیدا با دینوپارک آشنا می‌شوند، باید بگوییم که این پارک ژوراسیک در شهر «لورینیا» (Lourinhã) واقع شده است. لورینیا شهری است که فقط یک ساعت از پایتخت کشور پرتغال یعنی شهر لیسبون فاصله داشته و در شمال آن قرار دارد.

پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال

لورینیا محلی بسیار مشهور و محبوب برای تمامی باستان‌شناسان از سراسر جهان است. زیرا لورینیا در محلی شکل گرفته که از بابت زمین شناسی محلی غنی از فسیل است و شما را به دوران ژوراسیک برمی‌گرداند. این بدان معنی است که وجود استخوان‌ها، تخم‌ها و ردپاهای ۱۵۰ میلیون ساله باعث شده تا لورینیا خودش را پایتخت دایناسور اروپا بداند!

پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال

جای تعجبی نیست که اولین پارک دایناسور پرتغال در این شهر افتتاح شده است. زیرا جذابیت اصلی دینوپارک، وجود ناحیه جنگلی با مساحت ده هکتاری در آن است که ۱۲۰ دایناسور از ۷۰ گونه مختلف دارد که در اندازه اصلی شبیه سازی شده‌اند. برای کاوش همه آنها و خیره شدن به دندان‌های تیز «تیرانوساروس رکس» (Tyrannosaurus Rex) یا شاخ‌های «تریسراتوپس»  (Triceratops)، بازدیدکنندگان می‌توانند در چهار مسیر مختلف در این پارک به گردش بپردازند که هر کدام از این مسیرها بر اساس یکی از دوره‌های مختلف باستان‌شناسی نام‌گذاری شده‌اند. این دوره‌ها شامل «پالئوزیک» (Paleozic) و «مزوزوئیک» (Mesozoic)، «تریاسیک» (Triassic)، «ژوراسیک» (Jurassic) و «کرتاسوس» (Cretaceous) می‌شوند.‌

این مجسمه‌های غول‌آسایی که در مسیرهای مختلف جنگل قرار دارند شامل گونه‌های مختلف دایناسورهایی هستند که درواقع از شهر لورینیا کشف شده‌اند و شامل گونه‌های گوشت‌خوار وگیاه‌خوار می‌شوند. این دایناسورهای بزرگ با همکاری یک شرکت آلمانی در این ژوراسیک پارک ساخته شده‌اند.

پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال

اگر شما در حال برنامه‌ریزی برای مراجعه به این مکان فوق‌العاده همراه با فرزندان‌تان هستید، مطمئن باشید که آن‌ها پس از این‌ که گشت و گذار در این پارک را به پایان رساندند، کارهای زیادی برای انجام دادن در این ژوراسیک پارک خواهند داشت. به‌عنوان مثال می‌توانند در یک قسمت مخصوص باستان‌شناسی که راه‌اندازی شده به کار حفاری بپردازند یا چگونگی بازسازی یک استخوان دایناسور که تازه استخراج شده است را تماشا کنند.

پارک ژوراسیک لورینیا پرتغال

همچنین موزه‌هایی نیز در داخل دینوپارک وجود دارند. در این موزه‌ها، فسیل‌های واقعی که از خود لوورینا کشف شده‌اند و شامل تخم‌هایی با استخوان‌های جنینی در درون‌شان هستند و از یافته‌های کمیاب نیز به‌شمار می‌روند، در معرض دید مردم قرار داده شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع lonely planet

دیدگاه