حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی یکشنبه، ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
حقایق جالب درباره ولگوگراد؛ روسیه

ولگوگراد یکی از شهرهای جنوب غربی روسیه است که در کنار رودخانه ولگا قرار گرفته است. شهر ولگوگراد بیش از یک‌میلیون جمعیت دارد و یکی از شهرهای جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است.

اگر می‌خواهید برای تماشای بازی‌های جام جهانی، در تورهای جام جهانی روسیه یا تورهای ترکیبی روسیه شرکت کنید، باید ولگوگراد را هم بهتر بشانسید. این شهر جزو شهرهایی است که این بازی‌ها در آن برگزار می‌شود. 

ولگوگراد، شهری زیبا و تاریخی در جنوب غربی روسیه است که مساحتی برابر با ۱۱۳ هزار کیلومترمربع دارد. ولگوگراد جمعیتی بیش از یک‌میلیون نفر دارد و به‌عنوان یکی از شهرهای برگزارکننده مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ انتخاب شده است. ولگوگراد از سال ۱۵۹۸ تا ۱۹۲۵، «تزاریتسین» نام داشت و از سال ۱۹۲۵ تا ۱۹۶۱ این شهر استالینگراد خوانده می‌شد.

ولگوگراد

ولگوگراد یکی از شهرهای صنعتی مهم روسیه است که تاریخ غنی دارد. این شهر یکی از شهرهای مهم در طول تاریخ جنگ جهانی بود و یادگارهای زیادی از این جنگ در ولگوگراد باقی‌مانده است.

در این مطلب به سراغ حقایق جالب درباره ولگوگراد رفته‌ایم، با ما همراه باشید:

۱. ولگوگراد در سمت راست رود ولگا قرار دارد و این شهر به‌عنوان طولانی‌ترین شهر روسیه شناخته می‌شود.

۲. ولگوگراد بزرگ‌ترین نیروگاه برق را در اروپا دارد.

ولگوگراد

۳. تقریبا تمامی جمعیت یک میلیون نفری ولگوگراد به زبان روسی صحبت می‌کنند و شهر دارای آب و هوایی سرد و مرطوب است.

۴. طولانی‌ترین خیابان روسیه در شهر ولگوگراد قرار دارد. این خیابان «پرودول نایا یولیتسا» نام دارد که طول آن برابر با ۵۰ کیلومتر است.

۵. مجسمه مامایف گورکان، در شهر ولگوگراد روسیه قرار دارد که به‌عنوان بزرگ‌ترین تندیس زن جهان شناخته می‌شود.

۶. این تندیس، زنی را به تصویر کشیده که در یکدست شمشیر دارد و آماده‌ی دفاع از سرزمینش است و دست دیگرش باز و آزاده است و نمادی از دعوت دشمنان و آمادگی برای مقابله با آنان است. ارتفاع مجسمه برابر با ۸۲ متر است.

مجسمه مامایف گورکان

۷. ولگوگراد اولین شهر روسیه بود که تراموا به آن راه پیدا کرد. مسیر تراموا ولگوگراد، در لیست جذاب‌ترین مسیرهای تراموا در دنیا است و در سایت Forbes در این تقسیم‌بندی قرار دارد.

۸. ولگوگراد در طول جنگ جهانی دوم، تقریبا به‌صورت کامل ویران شد. بیش از ۹۰ درصد از خانه‌ها ویران شد و تنها ۳۲ هزار نفر از ۴۵۰ هزار نفر جمعیت این شهر، از جنگ جان سالم بدر بردند. با این حال ولگوگراد امروز به یکی از مدرن‌ترین شهرهای روسیه تبدیل شده است.

۹. لقب ولگوگراد، شهر قهرمان است.

ولگوگراد

۱۰. نبرد استالینگراد، یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ که ۲۰۰ روز به طول انجامید، زندگی بیش از یک‌میلیون نفر را گرفت و یکی از نقاط عطف تاریخ شهر ولگوگراد بود.

۱۱. ولگوگراد در حالی‌که از شهرهای صنعتی روسیه است، طبیعت بسیار زیبایی دارد و در داخل شهر فضاهای سبز چشمگیری دیده می‌شود.

۱۲. یکی از جاذبه‌های طبیعی ولگوگراد، «دریاچه نمک التون» است که درواقع بزرگ‌ترین دریاچه نمک در قاره اروپا به شمار می‌رود و به آن «مروارید ولگا» هم می‌گویند.

ولگوگراد

۱۳. تئاتر موزیکال شهری موزیک مدیا، یکی از بناهای تاریخی ولگوگراد است که در سال ۱۹۰۳ میلادی در طول نبرد «استالینگ» کاملا تخریب شد و در سال ۱۹۴۶ میلادی بازسازی شد.

۱۴. موزه هنرهای زیبای ماشکوف و موزه تاریخ پایمات، دو موزه مهم و جذاب در ولگوگراد است. موزه هنرهای زیبا در سال ۱۹۶۰ افتتاح شده است و در آن مجموعه‌ای از اشیای دست‌ساز دیده می‌شود. در موزه تاریخ پایمات، اشیای قدیمی مربوط به دوران جنگ نمایش داده شده است.

ولگوگراد

۱۵. ایستگاه قطار مرکزی ولگوگراد، علاوه بر جنبه کاربردی، جنبه‌های هنری هم دارد و یکی از زیباترین جاذبه‌های معماری ولگوگراد است. این ایستگاه قطار با تابلوهای نقاشی تزئین شده است.

ولگوگراد

۱۶. برج آتش‌نشانی ولگوگراد، یکی از مکان‌های دیدنی شهر است که در سال ۱۸۹۷ ساخته شده است. این برج در طول نبرد استالینگراد در طول جنگ جهانی دوم به‌کل نابود شد، اما در سال ۱۹۹۵ میلادی به‌طور کامل بازسازی شد و به شکل اولیه خود بازگشت.

مطالب مرتبط:

دیدگاه