مراکز خرید چیانگ مای، تایلند

حمیده کریمی
حمیده کریمی دوشنبه، ۱۳ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید چیانگ مای، تایلند

شهرهای مختلف تایلند، مراکز خرید بزرگی دارند و بهشتی برای دوستداران خرید هستند. چیانگ مای هم از این قائده مستثنی نیست. در مراکز خرید چیانگ مای، برندهای مشهور دنیا محصولات خود را عرضه می‌کنند.

 چیانگ مای، یکی از مقاصد توریستی پرطرفدار در  تایلند است. مراکز خرید چیانگ‌ مای بهترین فروشگاه‌های عرضه‌ کننده‌ی پوشاک و محصولات مرتبط با سبک زندگی را عرضه می‌کنند. حتی با وجود بهترین بازارچه‌ها و بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مستقل، این مراکز تجاری مدرن طرفداران زیادی در این شهر دارند و در بین مراکز تجاری شهر می‌درخشند. هم اهالی شهر و بیشتر گردشگران حتما در طول سفر برای بازدید از این مراکز تجاری وقت می‌گذارند.

در این مراکز تجاری بزرگترین و مشهورترین برندهای عرضه‌کننده‌ی محصولات مختلف در زمینه‌های گوناگون را خواهید دید، ضمن اینکه رستوران‌ها و کافه‌های فوق‌العاده‌ای که این مراکز دارند، تفریح شما را کامل می‌کنند. مراکز خرید مدرن با طراحی و معماری بی‌نظیری که دارند، توجه‌تان را جلب می‌کنند و به غیر از فروشگاه و رستوران، امکانات تفریحی مختلفی را در اختیارتان می‌گذارند. البته مراکز خرید این شهر به اندازه‌ی مراکز خرید بانکوک، بزرگ و چشمگیر نیستند، ولی در روزهایی که آب و هوای بیرون نامساعد است، برای فرار از باران یا گرما، می‌توانید در محیطی آرام و مطبوع به گشت و گذار مشغول شوید، خرید لوکس را تجربه کنید و در رستوران‌ها و کافه‌ها چیزی بخورید. در ادامه با چند مورد از مهم‌ترین مراکز خرید چیانگ مای آشنا می‌شویم.

سنرال پلازا در فرودگاه چیانگ مای (Central Plaza)

مراکز خرید چیانگ مای

مرکز خرید سنترال پلازا بهترین جا برای خرید برندهای بین‌المللی و محصولات باکیفیت برای سوغاتی‌های لحظه‌آخری است. این مرکز در چند قدمی فرودگاه چیانگ مای قرار دارد. مجموعه‌ای از پنج طبقه فروشگاه و رستوران، سینما و سوپرمارکت‌های بین‌المللی است. این مرکز در طول هفته از ۱۰ و نیم صبح تا ۹ شب و روزهای آخر هفته و تعطیلات از ۱۰ صبح تا ۹ و نیم شب باز است.

جذاب‌ترین بخش این مرکز خرید برای گردشگران، بخش مرتبط با ارائه‌ی صنایع دستی و سوغات است. بهترین سوغاتی‌های چیانگ مای را می‌توانید از فروشگاه‌های این بخش خریداری کنید؛ ابریشم، لباس، اسباب‌بازی‌های سنتی و چوبی و... البته قیمت این سوغاتی‌ها از محصولاتی که در بازارچه‌ها عرضه می‌شود کمی بیشتر است، ولی از نظر کیفیت بسیار مرغوب و قابل توجه هستند.

یک سوپرمارکت بزرگ در طبقه‌ی همکف مرکز خرید وجود دارد که محصولاتی از برندهای مشهور دنیا در آن عرضه می‌شود. علاوه بر این، تعداد زیادی رستوران بین‌المللی، پیتزافروشی و فست فودهای زنجیره‌ای در این مرکز وجود دارد. در نتیجه اگر از خوردن غذاهای تایلندی خسته شدید یا اصلا غذای تایلندی دوست نداشتید، در رستوران‌های این مرکز می‌توانید غذاهای بین‌المللی و فست‌فود بخورید.

طبقات اول و دوم مرکز به فروشگاه‌ها و بوتیک‌ها، آرایشگاه‌ها و مانیکوریست‌ها اختصاص یافته است. محصولات زیبایی تایلندی تهیه شده از گیاهان معطر بومی در یکی از فروشگاه‌های این بخش عرضه می‌شود. در فروشگاه Jaspal می‌توانید پوشاک باکیفیت آقایان و بانوان در طرح‌های مدرن را با قیمت‌های مناسب بخرید. در کتاب‌فروشی‌های این بخش می‌توانید کتاب‌هایی به زبان انگلیسی پیدا کنید.

محصولات مرتبط با گجت‌ها و فناوری در طبقه‌ی سوم این مرکز عرضه شده‌اند. نمایندگی برندهای معروف در این مرکز محصولات خود را عرضه می‌کنند. مغازه‌های کوچکی هم در این طبقه وجود دارد که کار تعمیرات وسایل الکترونیکی را انجام می‌دهند. سامسونگ، الجی، سونی و اپل از مهم‌ترین برندهایی هستند که محصولات آن‌ها را در این بخش از مرکز خرید خواهید دید.

اگر همراه با خانواده سفر می‌کنید، در رستوران‌های دوستدار بچه‌ها می‌توانید غذا بخورید یا دو ساعت از زمان خود را در سینما فیلم ببینید. هم فیلم‌های تایلندی و هم فیلم‌های بین‌المللی با زبان اصلی و زیرنویس تایلندی در این سینما به نمایش در می‌آیند. مرکز اسپا در طبقه‌ی فوقانی سنترال پلازا بهترین جا برای ماساژ تایلندی با استفاده از روغن‌های مخصوص و معطر است تا خستگی سفر را از تن‌تان بیرون کند.  

ون، تاکسی و توک توک‌های فراوانی در سراسر شهر وجود دارند که می‌توانید با آن‌ها خودتان را به این مرکز برسانید یا از این مرکز به محل اقامت خود بروید. این مجموعه ۱۵ دقیقه با ماشین تا منطقه‌ی شهر قدیم فاصله دارد. این مرکز خرید، بهترین مرکز خرید مدرن به سبک غربی در چیانگ مای است.

مرکز خرید مایا لایف استایل (Maya Lifestyle)

مراکز خرید چیانگ مای

مرکز خرید مایا لایف استایل، یک مرکز خرید در سطح جهانی است که با ظاهری مدرن و وسعت زیاد، از بازدیدکنندگان و خریداران داخلی و خارجی استقبال می‌کند. این مرکز خرید شش طبقه و کامل از نظر تنوع محصولات عرضه شده بسیار قابل توجه است. از محصولات مرتبط با مد و پوشاک گرفته تا محصولات آرایشی و زیبایی و کالای دیجیتال در این مجموعه عرضه می‌شود. امکانات تفریحی، بانک و رستوران از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تفریحی و تجاری است.

فروشگاه‌های این مرکز مجموعه‌ای از برندهای مشهور تایلندی و بین‌المللی است، بنابراین حتما در آن می‌توانید محصولی را که متناسب با نیازها و سبک زندگی شما باشد، پیدا کنید. از میان برندهای مشهور تایلندی می‌توان به برند پوشاک Jaspal یا برند Panpuri اشاره کرد. نام‌های بزرگی چون سامسونگ، آدیداس و گس از برندهای شناخته شده‌ی بین‌المللی است که در این مرکز نمایندگی دارند. در طبقه‌ی دوم، یک اوت لت با تخفیف‌های قابل توجه وجود دارد. طبقه‌ی اول بیشتر از همه مختص مد و پوشاک بانوان است.

طبقه‌ی چهارم مرکز خرید مایا لایف‌ استایل به غذا اختصاص یافته است. در این طبقه رستوران‌ها، کافه‌ها، نانوایی، قنادی و فست فودهای زنجیره‌ای قرار دارند. غذاهایی از سراسر دنیا در این رستوران‌ها عرضه می‌شوند. در کافه‌ها می‌توانید بهترین دسرها را نوش جان کنید.

این مجموعه‌ی تجاری یک مرکز تفریحات و سرگرمی نیز دارد که در طبقه‌ی پنجم واقع شده است. سینمای چند پرده‌ای، محوطه‌ی مخصوص بازی کامپیوتری و کارائوکه چند نمونه از تفریحات این مرکز است که گشت و گذار شما را کامل می‌کند. در بالاترین طبقه‌ی این مرکز، یک سکوی بازدید به نام اسکای‌دک وجود دارد که از آنجا می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از اطراف را مشاهده کنید.

این مرکز هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب آماده‌ی استقبال از خریداران است.

مرکز خرید سنترال فستیوال (Central Festival)

مراکز خرید چیانگ مای

مرکز خرید سنترال فستیوال چیانگ مای جزو بهترین مراکز خرید شهر است. این مرکز خرید نسبتا جدید است و به خاطر عرضه‌ی برندهای بریتانیایی که آن‌ها را در جای دیگر در چیانگ مای نمی‌توانید پیدا کنید، بین اهالی شهر و گردشگران به شهرت رسیده است؛ علاوه بر این، از نظر امکانات مدرن، جزو بهترین مراکز خرید شهر است.

برخلاف سایر مراکز خرید چیانگ مای که تودرتو هستند و به راحتی در آن‌ها گم می‌شوید، این مرکز به نحوی طراحی شده که ساده، سرراست و گشت و گذار در آن و دسترسی به فروشگاه‌ها به راحتی امکان‌پذیر باشد. سازه‌ی بیضی‌شکل بزرگ این مجموعه به راحتی قابل دسترسی و البته بسیار پرطرفدار و شلوغ است.

وسعت این مرکز به ۲۵۰ هزار مترمربع می‌رسد. بیش از ۳۰۰ فروشگاه در سنترال فستیوال در پنج طبقه قرار گرفته‌اند. طبقه‌ی پنجم این مرکز میزبان یک مجموعه‌ی سینمایی و آیمکس است. پارکینگ در طبقه‌ی همکف به اندازه‌ی کافی ظرفیت دارد که پاسخگوی نیاز خریداران باشد.

محصولات متنوعی در این مرکز تجاری عرضه شده است؛ از پوشاک و لوازم ورزشی گرفته تا لوازم الکترونیکی و کتاب و نوشت‌افزار. دومین مرکز خرید بزرگ چیانگ مای، به غیر از برندهای مشهور بین‌المللی، محصولاتی از برندهای داخلی را نیز عرضه می‌کند. رستوران‌ها و کافه‌های این مرکز بهترین جا برای استراحت و امتحان کردن طعم غذاها و دسرهایی از سراسر دنیا است.

یکی دیگر از بخش‌های جذاب این مرکز، پیست اسکیت روی یخ، در طبقه‌ی سوم قرار دارد. اگر خودتان دوست ندارید اسکیت روی یخ را امتحان کنید، می‌توانید از نمایش‌هایی که به طور مرتب در آن برگزار می‌شود، لذت ببرید.

از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ و نیم شب و از جمعه تا یکشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید از این مرکز خرید بازدید کنید.

دپارتمان استور Kad Suan Kaew

مراکز خرید چیانگ مای

دپارتمان استور Kad Suan Kaew قدیمی‌‌ترین مرکز خرید در چیانگ مای است، ولی تنوع بی‌نظیری از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، اوت ‌لت‌ها و غرفه‌های عرضه‌ی کالاهای دیجیتال باعث شده که هنوز هم محبوب و پرطرفدار باشد و هر روز تعداد زیادی از گردشگران و اهالی شهر برای خرید به آن سر می‌زنند.

این دپارتمان استور برندهای مشهوری ندارد، ولی بهترین برندهای صادراتی تایلند محصولات خود را در فروشگاه‌های این مرکز عرضه می‌کنند. یک سوپرمارکت بزرگ دارد که محصولات غذایی وارداتی از کشورهای دیگر در آن عرضه می‌شود. در طبقه‌ی اول یک فودکورت کوچک و چند فروشگاه گوشی و کالای دیجیتال وجود دارد. طبقه‌های دوم و سوم به فروشگاه‌های پوشاک، محصولات زیبایی و رستوران اختصاص دارد. در طبقه‌ی پنجم یک سالن بولینگ و یک سینمای قدیمی قرار گرفته که فقط فیلم‌های تایلندی پخش می‌کند.

این دپارتمان استور با بنای متمایز قرمز آجری، موقعیت مرکزی و پارکینگ بزرگی دارد که باعث می‌شود دسترسی به آن راحت باشد. از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب می‌توانید از این دپارتمان استور دیدن کنید.

مرکز خرید و گردشگاه پرومنادا (Promenada Resort Mall)

مراکز خرید چیانگ مای

شاید تا به حال چیزی در مورد ریزورت مال یا مرکز خرید و گردشگاه پرومنادا، نشنیده باشید. هدف ریزورت مال‌ها این است که یک تفریحگاه را با مرکز خرید ترکیب کنند. در واقع مرکز خریدی که حال و هوای یک گردشگاه یا پارک را دارد و شما با گشت و گذار در میان فضای سبز و عبور از زیر سایه‌ی درختان و گذر از پل‌ها، در عین حال از دیدن فروشگاه‌های مختلف لذت می‌برید و خرید می‌کنید.

ریزورت مال پرومنادا یکی از این مراکز خرید است که مرکز تجاری را با گردشگاه ترکیب کرده است. فروشگاههای متعدد، رستوران، سینمای بزرگ، سالن بولینگ و اسکیت روی یخ از امکانات این مرکز تفریحی و تجاری دیدنی است. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید برای بازدید از این مجموعه وقت بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع bangkok

دیدگاه