مراکز خرید کیوتو، ژاپن

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید کیوتو، ژاپن

کیوتو، یکی از شهرهای بزرگ و توریستی ژاپن، یک شهر ایده‌آل برای خرید و گشت‌وگذار است و مراکز خرید فراوانی دارد.

کیوتو، یک شهر ایده‌آل برای خرید است. بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها و مراکز خرید مدرن و بزرگی دارد. مراکز خرید کیوتو، تنوع زیادی دارند و محصولات مختلفی از برندهای بین‌المللی و داخلی را عرضه می‌کنند.

خرید کردن در کیوتو از بسیاری از شهرهای بزرگ ژاپن، راحت‌تر است. چون این شهر، یک شهر نسبتا فشرده است و بیشتر مراکز خرید و مجموعه‌های تجاری آن در نزدیکی هم قرار دارند. اکثر آنها فقط چند قدم با ایستگاه متروی اصلی کیوتو فاصله دارند.

در کیوتو دو محله‌ی تجاری مهم وجود دارد که بیشتر مراکز خرید و فروشگاه‌های شهر در آنجا تمرکز دارند.

یکی ایستگاه کیوتو و دیگری مرکز شهر. ایستگاه کیوتو پر از فروشگاه و مرکز خرید و دپارتمان استور است و مرکز شهر هم فروشگاه‌های زنجیره‌ای متعدد و صدها فروشگاه و مغازه‌ی کوچک و بزرگ دارد و یک بازار معروف نیز در آن قرار گرفته است.

در ادامه، تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید کیوتو را معرفی می‌کنیم.

ایستگاه کیوتو (Kyoto Station Building)

مراکز خرید کیوتو

ساختمان ایستگاه کیوتو در سال ۱۹۹۷ افتتاح عمومی شد. این ساختمان مدرن، تضاد جالبی با تصور گردشگران خارجی از پایتخت ژاپن سنتی داشت.  طراحی مدرن و جذاب این بنا، کاری از معمار ژاپنی، هارا هیروشی است. ‌تالار اصلی و بزرگ این ایستگاه ماتریکس نامیده شد.

ایستگاه کیوتو، قطب حمل و نقل شهر است و محل تقاطع چند خط آهن و یک خط مترو است. همچنین ترمینال اتوبوس‌های شهری است و اتوبوس‌های راه دور و شبانه هم دارد. این مجموعه‌ی بزرگ از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. دو مرکز اطلاعات توریستی دارد که راهنمای گردشگران است. مرکز اطلاعات توریستی واقع در طبقه‌ی دوم، دارای کارکنان چندزبانه است.

در ایستگاه کیوتو و مناطق اطراف آن، چندین مرکز خرید بزرگ قرار دارد که در ادامه آنها را معرفی می‌کنیم.

مرکز خرید Porta

مراکز خرید کیوتو

مرکز خرید پورتا یک مرکز خرید زیرزمینی است که درست زیر ایستگاه اتوبوس کیوتو قرار دارد و به ایستگاه متروی کیوتو متصل می‌شود. در این مرکز خرید فروشگاه‌های متعددی قرار دارد که به فروش پوشاک بانوان و آقایان، متعلقات مد، لوازم آرایشی، لوازم تحریر، سوغات و هدیه و کتاب اختصاص دارد.

مرکز خرید Porta یک مرکز خرید زیرزمینی است که درست زیر ایستگاه اتوبوس کیوتو قرار دارد

تعدادی نانوایی و قنادی، کافه و چندین رستوران هم در این مجموعه وجود دارد که برای استراحت می‌توانید ساعاتی را در آنها بگذرانید و بهترین غذاها و دسرها و نوشیدنی‌های داخلی و بین‌المللی را نوش جان کنید.

این مرکز خرید دو بخش اصلی دارد. یکی بخش غربی و دیگری بخش شرقی. قسمت شرقی این مرکز خرید بیشتر مربوط به فروشگاه‌های سوغات و واحد‌های عرضه‌کننده‌ی غذا و خوراکی است. در بخش غربی، بوتیک‌های مد و پوشاک قرار دارند و البته انواع فروشگاه‌های دیگر هم با تنوع قابل ملاحظه‌ای در این قسمت قرار دارند.

پورتا داینینگ، یکی دیگر از بخش‌های این مجموعه است که در قسمت غربی قرار دارد و پر از رستوران و کافه است. در این قسمت می‌توانید در رستوران‌های متنوع، غذاهای لذیذی از گوشه و کنار دنیا را نوش جان کنید.

مرکز خرید Aeon Mall Kyoto

مراکز خرید کیوتو

مرکز خرید آئون کیوتو یک مرکز خرید بسیار بزرگ است که ۵ دقیقه پیاده تا خروجی هاچیجو در جنوب ایستگاه کیوتو قرار دارد. در این مرکز تجاری، برندهای محبوب داخلی و بین‌المللی، تعدادی غذاخوری ارزان، فروشگاه مواد غذایی، یک محدوده‌ی تفریحی و یک سینما برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این مرکز خرید از دو ساختمان تشکیل شده است که از طریق دو گذرگاه در طبقات دوم و سوم به هم متصل می‌شوند. ساختمان ساکورا ۵ طبقه و ساختمان Kaede چهار طبقه دارد.

ساختمان ساکورا

طبقه‌ی اول ساختمان ساکورا، بسیار متنوع است. سوپرمارکت، نانوایی، گلفروشی، داروخانه، فروشگاه لوازم منزل، فروشگاه محصولات وارداتی و یک فروشگاه اکسسوری در این طبقه قرار دارد. طبقه‌ی دوم بیشتر به فروشگاه‌های مد و پوشاک اختصاص دارد و پوشاک زنانه و مردانه در آنها عرضه می‌شود. برندهای مشهوری مثل گپ، موجی و تامی هیلفیگر در این طبقه نمایندگی دارند و البته تعداد زیادی بوتیک کوچک از برندهای متعدد به خصوص برندهای داخلی در این طبقه قرار گرفته‌ است.

مرکز خرید Aeon Mall Kyoto از دو ساختمان تشکیل شده است که از طریق دو گذرگاه در طبقات دوم و سوم به هم متصل می‌شوند

طبقه‌ی سوم جایی است که در آن محصولات الکترونیکی و کالای دیجیتال، کفش و لوازم کوهنوردی عرضه شده است. یک فروشگاه اسباب‌بازی و سرگرمی هم در این طبقه وجود دارد که پازل‌های منحصربه‌فردی دارد.

در طبقه‌ی دوم چندین فروشگاه سوغات و هدیه واقع شده است و یک کلوپ بازی هم دارد. در طبقه‌ی پنجم، مجموعه‌ی سینمایی قرار گرفته است که در آن می‌توانید جدیدترین فیلم‌های ژاپنی و فیلم‌های روز دنیا را مشاهده کنید.

ساختمان Kaede

این ساختمان از طریق یک پل در طبقه‌ی دوم و سوم به ساختمان اصلی مرکز خرید یعنی ساکورا، متصل شده است. پلی که در طبقه دوم قرار دارد، سرپوشیده است. در این ساختمان در طبقه‌ی اول فروشگاه اسباب‌بازی قرار دارد. در طبقات دوم، فروشگاه لوازم حیوانات خانگی و کتابفروشی قرار گرفته و طبقه سوم به وسایل ورزشی اختصاص دارد. در طبقه‌ی چهارم می‌توانید لوازم منزل خریداری کنید.

رستوران‌ها و کافه‌ها

بیشتر رستوران‌های این مرکز خرید در طبقه‌ی چهارم ساختمان ساکورا متمرکز شده‌اند ولی تعدادی رستوران و کافه هم در تراس طبقه اول قرار دارد. البته در طبقات مختلف ممکن است یکی دو کافه کوچک هم پیدا کنید.

در طبقه‌ی چهارم ساختمان ساکورا، یک فودکورت قرار گرفته است. در این محوطه که اطراف آن پر از فست‌فودهای ارزان، رستوران‌های مختلف و غرفه‌های غذای ساده مثل سوپ و دامپلینگ و نودل است می‌توانید غذاهای مختلفی از گوشه و کنار دنیا را امتحان کنید.

امکانات مفید مرکز

این مجموعه یک پارکینگ بزرگ مخصوص دوچرخه دارد که در طرف غربی ساختمان ساکورا قرار دارد. این پارکینگ کملا رایگان است از ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه تا ۲۲ و ۱۵ دقیقه باز است. در بخش جنوبی، یک پارکینگ خودرو قرار دارد که برای ۱۱۲۵ خوردو، ظرفیت دارد. هزینه‌ی پارکینگ ۲۰۰ ین برای ۲۰ دقیقه است ولی اگر از این مرکز خرید بیش از ۲ هزار ین خرید کنید، یک ساعت پارکینگ رایگان به شما ارائه می‌شود. اگر بیش از ۵ هزار ین خرید کنید، دو ساعت پارکینگ رایگان دارید و اگر در سینمای این مجموعه فیلم ببینید، سه ساعت پارکینگ رایگان به شما تعلق می‌گیرد. فقط فراموش نکنید که رسیدهای خود را نگه دارید.

خودپردازهای طبقه‌ی هم‌کف ساختمان ساکورا، کارت‌های اعتباری بین‌المللی را می‌پذیرند. این خودپردازهای ۹ صبح تا ۱۰ شب کار می‌کنند.

خرید معاف از مالیات و کوپن‌های تخفیف

مراکز خرید کیوتو

بسیاری از فروشگاه‌ها در این مرکز خرید، برای بازدیدکنندگان خارجی، خدمات معاف از مالیات دارند بنابراین فراموش نکنید که حتما پاسپورت خود را همراه ببرید. این فروشگاه‌ها، در ویترین خود استیکرهای معاف از مالیت دارند. برای استفاده از این خدمات، کافی است که به فروشندگان پاسپورت خود را نشان دهید. این مرکز خرید، گاهی کمپین‌ها ارائه‌ی کوپن‌های تخفیف برای خریداران خارجی برگزار می‌کند.

ساعت کار

مرکز خرید Aeon Mall در ۳۶۵ روز سال باز است. البته ساعت کار بعضی از فروشگاه‌ها ممکن است متغیر باشد ولی در حالت کلی اکثر فروشگاه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز هستند. رستوران‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب فعالیت می‌کنند و سینما از ۹ صبح تا ۱۲ شب باز است.

مرکز خرید The Cube

مراکز خرید کیوتو

مرکز خرید کیوب یک مرکز خرید بزرگ سه طبقه است که در بخش شمال غربی ساختمان ایستگاه کیوتو قرار دارد. در طبقه اول و هم‌کف این مجموعه، یک قنادی و فروشگاه سوغات وجود دارد. در این قنادی می‌توانید بهترین شیرینی‌ها و دسرهای خاص کیوتو را بخرید. بهترین خوراکی‌های شیرین ژاپنی در این قنادی عرضه می‌شود که بعضی از آنها فقط مخصوص کیوتو است.

مرکز خرید The Cube یک مرکز خرید بزرگ سه طبقه است که در بخش شمال غربی ساختمان ایستگاه کیوتو قرار دارد

اینجا بهترین موقعیت برای خرید سوغات و هدیه است. در طبقه‌ی دوم، فروشگاه‌های پوشاک بانوان و فروشگاه‌های لوازم آرایشی قرار گرفته‌اند. ساعت کار آنها برای هر فروشگاهی متفاوت است.

فروشگاه‌های سوغات معمولا از ۸ و نیم صبح تا ۸ شب باز هستند. بیشتر فروشگاه‌های پوشاک در روزهای هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب باز می‌کنند و در روزهای آخر هفته یعنی جمعه و شنبه تا ۹ شب فعالیت می‌کنند.

رستوران‌ها و کافه‌ها در مرکز خرید Cube

این بخش از مرکز خرید کاملا جدا از آن و در طبقه‌ی یازدهم ساختمان ایستگاه قرار دارد. البته در این مرکز خرید، غذاخوری‌ها و غرفه‌های اسنک و نوشیدنی زیادی وجود دارد که می‌توانید خوراکی مورد علاقه‌تان را بخرید و همراه‌تان ببرید.

مرکز خرید Kyoto Tower Sando

مراکز خرید کیوتو

اگر از برج کیوتو بازدید می‌کنید حتما سری به مرکز خرید ساندو برج کیوتو بزنید. این مرکز خرید درست زیر این برج قرار دارد و سه طبقه دارد. یکی فودکورت، یکی بازار و دیگری ورک‌شاپ. فودکورت این مجموعه پر از کافه‌ها و رستوران‌های متنوع است. در بازار طبقه‌ی اول می‌توانید بهترین سوغاتی‌ها و محصولات کیوتو را بخرید. در کارگاه طبقه‌ی دوم می‌توانید غذاهای محلی ژاپن را یاد بگیرید و بپزید. در این مرکز تجاری، تفریحات و سرگرمی‌های زیادی برای بازدیدکنندگان وجود دارد. این مجموعه‌ی تجاری فقط ۳ دقیقه پیاده از ایستگاه کیوتو فاصله دارد.

مرکز خرید Kyoto Avanti

مرکز خرید آوانتی کیوتو در بخش جنوبی ایستگاه کیوتو قرار دارد. در این مرکز خرید، تعدادی زیادی فروشگاه زنجیره‌ای و رستوران وجود دارد. از فروشگاه‌های متنوع این مجموعه می‌توانید محصولاتی مثل پوشاک، کیف و کفش، لباس‌های سنتی و سایر محصولات ژاپنی و بین‌المللی را بخرید. علاوه بر فروشگاه پوشاک، چند فروشگاه لوازم آرایشی هم در این مرکز وجود دارد. در رستوران‌های متنوع آن می‌توانید غذاهایی لذیذ و باکیفیت نوش جان کنید و لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه