صدور بیشترین ویزای الکترونیک جمهوری آذربایجان برای ایرانی ها

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی شنبه، ۱۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۴۵
صدور بیشترین ویزای الکترونیک جمهوری آذربایجان برای ایرانی ها

بیشترین ویزای الکترونیک برای سفر به جمهوری آذربایجان را در سال ۲۰۱۸ میلادی گردشگران ایرانی اخذ کرده‌اند.

النور نیفتعلی‌اف، سخنگوی موسسه دولتی خدمات و نوآوری‌های عمومی جمهوری آذربایجان، گفت که تا به حال و در سال جاری میلادی برای سفر به جمهوری آذربایجان ۹۰۰ هزار نفر از اتباع خارجی ویزای الکترونیک دریافت کردند که از آن‌ها ۲۲۷ هزار و ۷۴۵ ویزا را شهروندان ایران دریافت کرده‌اند.

نیفتعلی‌اف گفت:

اتباع ایرانی در سال ۲۰۱۸ میلادی بیشترین ویزای الکترونیک را برای سفر به جمهوری آذربایجان دریافت کردند.

به گفته ایشان برای سفر به جمهوری آذربایجان، ۶۸ هزار نفر از اتباع عربستان، ۶۶ هزار و ۷۵۵ نفر از شهروندان پاکستانی، ۵۶ هزار و ۵۴۶ نفر از اتباع ترکیه، ۵۲ هزار و ۵۷۹ نفر از هند، ۴۳ هزار و ۴۰۲ نفر از امارات متحده عربی، ۳۴ هزار نفر از شهروندان ترکمنستان، ۳۷ هزار و ۹۴۹ نفر از اسراییل، ۳۱ هزار و ۱۴۷ نفر از انگلیس و ۲۳ هزار و ۱۹۵ نفر ازآلمان ویزای الکترونیک دریافت کردند.

این مقام جمهوری آذربایجان تصریح کرد که شهروندان ۹۵ کشور می‌توانند ویزای الکترونیک را برای سفر به جمهوری آذربایجان دریافت کنند.

نیفتعلی‌اف، با اشاره به اینکه ویزای الکترونیک سفر به جمهوری آذربایجان یک بار ورود بوده و به مدت ۹۰ روز با اقامت ۳۰ روز در جمهوری آذربایجان صادر می‌شود، عنوان کرد که سایت موسسه دولتی خدمات و نوآوری عمومی در حال حاضر در ۹ زبان آذربایجانی، انگلیسی، فارسی، روسی، فرانسوی، عربی، آلمان، ایتالیا و اسپانیایی فعال است.

وی خاطر نشان کرد که بر اساس فرمان رییس جمهوری آذربایجان درباره ساده‌سازی صدور ویزا برای شهروندان در ماه می سال جاری، ویزا برای برخی کشورهای خارجی بلافاصله در فرودگاه‌های بین‌الملی این کشور و در حین ورود به جمهوری آذربایجان صادر می‌شود .

ایشان در ادامه افزود:

این فرمان رییس جمهوری آذربایجان در مورد صدور ویزا شامل شهروندان ایران، سنگاپور، مالزی، عمان، ترکیه، ژاپن بحرین، امارات متحده عربی، چین، اندونزی، اسرائیل، کره، کویت، قطر و آمریکا است .

کمیته دولت گمرک جمهوری آذربایجان طی گزارشی اعلام کرد در مجموع ۲٫۴  میلیون نفر از شهروندان کشورهای خارجی در ۱۱ ماه سال جاری به جمهوری آذربایجان سفر کردند.

بیش از چهار میلیون نفر از اتباع جمهوری آذربایجان به کشورهای خارجی از جمله ۳۲٫۲  درصد از آن‌ها به ایران سفر کردند.

در ۱۱ ماه سال جاری و در مقایسه با زمان مشابه یک سال قبل، تعداد شهروندان جمهوری آذربایجان که به ایران سفر کرده‌اند ۶۱٫۴ درصد بیشتر بوده است.

منبع عکس کاور:  کجارو

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه