سرگردانی یک هزار و ۵۰۰ گردشگر روسی در چین

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی سه شنبه، ۲۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۰
سرگردانی یک هزار و ۵۰۰ گردشگر روسی در چین

یک هزار و ۵۰۰ گردشگر روسی به علت بدهکاری کلان و توقف فعالیت یک شرکت گردشگری روسی در چین سرگردان شده‌اند.

 الکساندر نرادکو، رئیس سازمان هواپیمایی روسیه، اعلام کرد که شرکت گردشگری ژمچوژنایا رکا به شرکت هواپیمایی روسی ایرایرو دو میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بدهکار است.

نرادکو در ادمه سخنان خود گفت که بدهکاری کلان و توقف فعالیت این شرکت گردشگری روسی موجب سرگردانی بیش از یک هزار و ۵۰۰ گردشگر این کشور در چین شده است.

به گفته نرادکو شرکت هواپیمایی ایرایرو اعلام کرده است که اگر شرکت ژمچوژنایا رکا همچنان به انتقال گردشگران ادامه دهد، دیر یا زود منابع مالی خود را از دست خواهد داد.

در همین حال رئیس سازمان هواپیمایی روسیه گفته است که باید این یک هزار و ۵۰۰ گردشگر روس که در چین سرگردان شده‌اند، به خانه بازگردانده شوند.

وی افزود:

باید به مشکل ایجاد شده از سوی این شرکت گردشگری پس از انتقال تمام گردشگران روسی رسیدگی کرد تا مشخص شود چرا مبالغ به شرکت هوایی با وجود پرداخت هزینه سفر از سوی گردشگران پرداخت نشده است.

شرکت هواپیمایی ایرایرو نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد که پروازها برای انتقال گردشگران طرف قرارداد با شرکت ژمچوژنایا رکا از شهرهای سن پترزبورگ، سامارا، کازان، کمرووا، خاباروفسک، چلیابینسک، اوفا و مسکو را به دو فرودگاه چین به نام‌های هاینان و سانیا را متوقف کرده است.

گفتنی است در روسیه افرادی که تورهای مسافرتی شرکت ژمچوژنایا رکا را خریداری کرده‌اند، بلاتکلیف هستند و همچنین مدت اقامت یک هزار و ۵۰۰ گردشگر روسی در چین نیز هم به پایان رسیده است .

منبع عکس کاور: سفرستان

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه