برای سفر ژاپنی ها به ایران روادید الکترونیکی یک بار ورود صادر می‌شود.

طیبه فلاحتی
طیبه فلاحتی دوشنبه، ۷ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۵
برای سفر ژاپنی ها به ایران روادید الکترونیکی یک بار ورود صادر می‌شود.

از اول آبان ماه و به منظور تسهیل در سفر اتباع ژاپن به ایران روادید الکترونیکی یک بار ورود صادر خواهد ‌شد.

از اول آبان ماه سال جاری برای اتباع ژاپنی که به منظور تجارت، گردشگردی و دیدار با اقوام به جمهوری اسلامی ایران سفر می‌کنند و به منظور تسهیل سفر آن‌ها روادید الکترونیکی یک بار ورود صادر خواهد ‌شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو در این خصوص اعلام کرد:

توسط سفارت روادید الکترونیک به متقاضی در خارج از گذرنامه روی کاغذ سایز A4 چاپ و تحویل داده می‌شود و در طول سفر دارنده روادید در نگهداری از آن باید نهایت مراقبت را به عمل آورده و بـه ماموران پلیس مهاجرت و گذرنامه مستقر در مبادی ورودی و خروجی ایـن بـرگه را همراه با گـذرنامه در هنگام ورود و خروج از ایران تسلیم کند.

صدور روادید چند بار ورود و سایر انواع روادید براساس اعلام سفارت ایران، همچون سابق روی برچسب چاپ و به گذرنامه متقاضی الصاق می‌شود.

در حال حاضر در تهران برای اتباع ایرانی که قصد سفر به این کشور را دارند، سفارت ژاپن چند نوع روادید صادر می‌کند که عبارت است از روادید کوتاه‌مدت دیدار با اقوام، روادید کوتاه‌مدت برای دیدار با دوستان، روادید کوتاه مدت برای شرکت در کنفرانس، روادید کوتاه مدت تجاری، روادید توریستی و روادید کوتاه‌مدت برای شرکت در مسابقات ورزشی.

از تاریخ اول آوریل ۲۰۱۸ هزینه روادید یک بار ورود برای اتباع ایرانی به منظور سفر به ژاپن ، مبلغ ۸۸۰۰۰۰  ریال است و علت عدم صدور روادید توضیح داده نمی‌شود و طرح درخواست مجدد با هدف مشابه هم تا ۶ ماه امکان‌پذیر نیست.

لازم به ذکر است اگر یک تبعه ایرانی قصد اقامت بلندمدت در ژاپن (بیش از سه ماه) را داشته باشد، با توجه به دلیل اقامت، از ابتدا باید کارت صلاحیت صادره از اداره مهاجرت ژاپن را دریافت و با ارائه آن به سفارت، درخواست روادید بلندمدت کند

مطالب مرتبط:

دیدگاه