رستوران های حلال چیانگ مای تایلند را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
رستوران های حلال چیانگ مای تایلند را بشناسید

چیانگ مای یکی از مهم‌ترین مناطق توریستی تایلند، رتوران‌های زیادی دارد که تعدادی از آن‌ها بهترین غذاهای حلال را برای مهمانان مسلمان خود سرو می‌کنند.

اگر برای سفر به تایلند و چیانگ مای برنامه‌ریزی می‌کنید، نگران غذا خوردن  در آنجا نباشید. رستوران های حلال چیانگ مای، تنوع زیادی دارند. در رستوران های چیانگ مای می‌توانید انواع غذاهای گوشتی و گیاهی را از سراسر دنیا نوش جان کنید.

تنوع منوی این رستوران‌ها قابل توجه  است و با هر ذائقه و سلیقه‌ای می‌توانید غذایی برای خوردن در بین آن‌ها پیدا کنید. برای وعده‌های صبحانه و ناهار و شام می‌توانید به این رستوران‌ها سر بزنید.

چیانگ مای با مناظر زیبا و چشم‌اندازهای نفس‌گیرش، با وجود معابد باشکوه و شگفت‌انگیز و غذاهای ارزان و لذیذ، یکی از مقصدهای گردشگری محبوب در آسیا است.

یکی از دلایلی که باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران به چیانگ مای شده، تنوع غذایی است. شاید به‌عنوان یک مسافر مسلمان احساس کنید که نمی‌توانید از این تنوع غذایی در چیانگ مای لذت ببرید، ولی جالب است بدانید که در اینجا، رستوران‌های حلال زیادی وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید با خیال راحت غذا بخورید.

یکی از دلایلی که باعث جلب توجه بسیاری از گردشگران به چیانگ مای شده، تنوع غذایی است

چیانگ مای، دومین شهر بزرگ کشور تایلند، مرکز استانی با همین نام است. این شهر حدود ۷۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

چیانگ مای در طول سال‌های اخیر، با سرعتی شگفت‌انگیز به دنیای مدرنیته قدم گذاشته و تبدیل به یکی از مقاصد محبوب گردشگران خارجی شده اس که در تور تایلند می‌توانید از آن بازدید کنید. در ادامه تعدادی از بهترین رستوران‌های حلال چیانگ‌ مای را معرفی می‌کنیم.

رستوران Ruammit 1 Halal

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Ruammit 1 Halal  غذاهای حلال و گیاهی سرو می‌کند. این رستوران دو شعبه دارد، یکی در چیانگ مای و دیگری در چیانگ رای. ساختمان این رستوران در نگاه اول یک بنای تجاری عادی به نطر می‌رسد، ولی فضای رستوران بسیار جذاب و دلچسب است. با وجود اینکه امکانات تهویه‌ی مطبوع ندارد، در آن احساس گرما نمی‌کنید. منوی رستوران بسیار متنوع و مفصل است و در این رستوران انتخاب‌های زیادی دارید. میگوی سرخ شده، ماهی بخارپز از جمله غذاهای دریایی موجود در منوی رستوران است. علاوه بر غذاهای حلال، انواع غذاها از مناطق شمال شرقی تایلند هم در منو وجود دارد. از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب می‌توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید.

رستوران Krua Hawa

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Krua Hawa هم غذای تایلندی و هم غذای اسلامی سرو می‌کند و بیش از ۴ سال است که سابقه‌ی فعالیت دارد. در این رستوران می‌توانید بهترین غذاهای حلال را نوش جان کنید و حتی می‌توانید برای رویدادهای مختلف و مهمانی‌های خود غذا سفارش دهید، چون سرویس تحویل غذا دارد. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید.

رستوران Takawa Halal Cuisine

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Takawa Halal Cuisine یک رستوران حلال است که با رستوران‌های معمولی تفاوت دارد. این رستوران شامل کافه، تالار غذایی مجلل، اتاق ملاقات، اتاق سمینار و مرکز تناسب اندام است و امکانات دیگری هم دارد. فضای داخل رستوران با گل‌ها و گیاهان زیبایی تزیین شده است، محیطی دوستدار طبیعت دارد. وای‌فای رایگان برای مشتریان رستوران در نظر گرفته شده است. در منوی رستوران انواع غذا وجود دارد که شامل غذاهای حلال و اسلامی، غذاهای تایلندی و نوشیدنی‌هایی مثل چای، قهوه و آبمیوه است. این رستوران هم بخش سرپوشیده و هم قسمتی در فضای باز دارد. دمای بخش داخلی رستوران با تهویه‌ی مطبوع کنترل می‌شود. از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب فرصت دارید که برای سر زدن به این رستوران، برنامه‌ریزی کنید.

رستوران Bismillah Halal Food

رستوران Bismillah Halal Food یکی دیگر از رستوران‌های خوب شهر برای کسانی است که می‌خواهند غذای حلال بخورند. این رستوران کوچک محلی، تنوع غذایی خوبی دارد و قیمت غذاهای آن، مقرون‌به‌صرفه است. گردشگران زیادی به این رستوران سر می‌زنند و با وجود کوچک بودن، تقریبا همیشه شلوغ است. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

بازارچه  Kad Ban Hoh

رستوران های حلال چیانگ مای

بازارچه Kad Ban Hoh گرچه در این فهرست قرار دارد، در واقع یک رستوران نیست، بلکه یک بازارچه‌ی مخصوص مسلمانان است. اگر به چیانگ مای سفر می‌کنید و دوست دارید فقط غذای حلال بخورید، حتما باید به این بازارچه سر بزنید. فضای بازارچه بسیار جذاب و دوست‌داشتنی است، به‌خصوص صبح‌ها. غذاهای زیادی برای فروش در غرفه‌های بازارچه عرضه می‌شود، از انواع میوه و سبزی گرفته تا سوسیس‌ها و گوشت‌های حلال. انواع دسر و غذای حلال هم در غرفه‌ها به فروش می‌رسد. این بازارچه به‌خصوص برای غیرمسلمان‌ها بسیار جذاب است، چون غذاها و خوراکی‌های جدیدی در آن پیدا می‌کنند. این بازارچه جمعه‌ها از ساعت ۵ صبح فعالیت خود را شروع می‌کند.

رستوران Khao Soi Islam

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Khao Soi Islam بیش از ۴۰ سال است که فعالیت می‌کند. عطر و طعم غذاهای خانگی را می‌توانید در این رستوران تجربه کنید. انواع سوپ و غذاهای گوشتی در منوی رستوران وجود دارد. هر غذایی که از منو انتخاب کنید، بدون شک مورد توجهتان قرار می‌گیرد. برای تهیه‌ی غذاها از انواع گوشت سفید و قرمز استفاده می‌شود و همه‌ی مواد اولیه حلال هستند. هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۵ بعدازظهر می‌توانید برای سر زدن به این رستوران برنامه‌ریزی کنید.

رستوران Khao Soi Suthasini 3

رستوران Khao Soi Suthasini 3 یک رستوران قدیمی اسلامی است و بیش از ۱۰۰ سال است که فعالیت می‌کند. این رستوران نسل به نسل بین صاحبان آن جابه‌جا شده است. منوی رستوران بسیار متنوع است و برای انتخاب غذا، محدودیت ندارید. انواع سوپ و غذای اصلی با تازه‌ترین مواد اولیه‌ی حلال در این رستوران تهیه می‌شود. همه چیز مثل روز اول رستوران، دقیق و باکیفیت است. قیمت‌های این رستوران بسیار مقرون‌به‌صرفه است و نسبت به کیفیتی که دارد، ارزش هزینه کردن دارد. هر روز از ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۵ و ۳۰ دقیقه بعدازظهر می‌توانید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Khao Soi Pa Pai

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Khao Soi Pa Pai یکی دیگر از رستوران‌های حلال چیانگ مای است که مشتریان ثابت و پروپاقرصی دارد. در این رستوران از خوردن لذیذترین کاری‌ها و کباب‌ها که با گوشت حلال تهیه می‌شوند، لذت می‌برید. قیمت‌های رستوران هم بسیار مناسب است و جزو رستوران‌های گران نیست. هر غذایی که از منوی این رستوران انتخاب کنید، بدون شک عطر و طعم بی‌نظیری دارد. این رستوران بیش از ۴۰ سال سابقه‌ی فعالیت دارد و نتیجه‌ی این ۴۰ سال تجربه را می‌توانید به وضوح در کیفیت غذاها، مشاهده کنید. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۴ بعدازظهر برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Khao Soi Fueng Fah

رستوران های حلال چیانگ مای

در رستوران Khao Soi Fueng Fah می‌توانید نودل‌های مشهور شمال تایلند را نوش جان کنید. این رستوران حلال، زیاد از بازار شبانه دور نیست. یکی از ویژگی‌های این رستوران، انواع ساید دیش‌های لذیذی است که همراه با غذاها سرو می‌کند. اهالی مسلمان تایلند معمولا زیاد به این رستوران سر می‌زنند. البته غیر از نودل، منوی رستوران انواع غذاهای حلال دیگر از جمله بریانی  و مرغ و برنج تایلندی هم دارد. هر غذایی که از منو انتخاب کنید، با مواد غذایی حلال تهیه می‌شود. هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید. قیمت رستوران نسبت به کیفیت غذاها، معقول و مناسب است.

رستوران Yaring Cuisine

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران زیبا و جذاب Yaring Cuisine یکی از رستوران‌هایی است که هیچ مسافر مسلمان چیانگ مای، نباید آن را از دست بدهد. سبک آشپزی این رستوران، آشپزی مناطق شمالی تایلند است. انواع کاری، سوپ و غذای اصلی در منوی رستوران وجود دارد که همه‌ی آن‌ها با مواد اولیه‌ی حلال تهیه می‌شوند. حتی نان تازه هم در این رستوران سرو می‌شود. غذای خود را می‌توانید با اسموتی مخصوص رستوران کامل کنید که با چای سبز و شیر تهیه می‌شود. مالکان این رستوران، یک هتل هم دارند که ویژه‌ی مسلمانان است. این رستوران هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب فعالیت می‌کند.

رستوران Babylonian Iraqi Restaurant

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Babylonian Iraqi Restaurant برای زمانی مناسب است که از خوردن غذاهای تایلندی خسته شده‌اید و دل‌تان می‌خواهد که غذای جدیدی امتحان کنید. در این رستوران، غذاهای عراقی سرو می‌شود. این رستوران در طبقه‌ی چهارم یک مرکز خرید قرار دارد. دکوراسیون آن بسیار جذاب و متناسب با سبک خاورمیانه‌ای رستوران است. بهترین غذاهای عربی را می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید و از خوردن آن‌ها لذت ببرید. بهترین شاورمای مرغ، حمص، فلافل، کباب بره و کاری‌های مخصوص در منوی رستوران وجود دارد. در این رستوران کاملا حس می‌کنید که به خاورمیانه سفر کرده‌اید و تجربه‌ای جدید و متفاوت در سفر به تایلند است. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۰ شب برای سر زدن به این رستوران عربی فرصت دارید.

رستوران Gulf

رستوران Gulf یکی از بهترین رستوران‌های شهر برای خوردن غذاهای مدیترانه‌ای است. این رستوران توسط مسلمانان اداره می‌شود و بین مسافران عرب چیانگ مای، بسیار محبوب است. نان‌های تازه و سالادهای لذیذ همراه با بهترین غذاهایی که باگوشت حلال تهیه می‌شوند، مهمانان را به این رستوران می‌کشاند. این رستوران در یک بازار شبانه قرار دارد، بنابراین بهترین فرصت برای این است که بعد از خرید، ساعتی را در این رستوران استراحت کنید و غذای لذیذ نوش جان کنید. در این رستوران غذاهای لبنانی سرو می‌شود که بدون شک هر سلیقه‌ای را راضی می‌کند. هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ و نیم شب وقت دارید به این رستوران سر بزنید.

رستوران Kabab Bar

رستوران Kabab Bar در یک بازارچه قرار دارد و یکی دیگر از غذاخوری‌های مخصوص مسلمانان است. تخصص اصلی این رستوران در ارائه‌ی غذاهای هندی و پاکستانی است و محبوب‌ترین غذاهای هندی و پاکستانی را می‌توانید در منوی این رستوران پیدا کنید. علاوه بر کباب و غذای گوشتی، یک منوی مخصوص غذای گیاهی هم دارد. حمص یکی از غذاهای رستوران است که نباید آن را از دست بدهید. این غذای لذیذ با لیموی تازه طعم‌دار می‌شود و انتخاب خوبی برای دوستداران غذای گیاهی است. هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید. 

رستوران Fatimah Burger House

رستوران های حلال چیانگ مای

رستوران Fatimah Burger House یک غذاخوری کوچک است که لذیذترین برگرهای حلال را با عطر و طعم خانگی سرو می‌کند. این برگرها با گوشت حلال تهیه می‌شوند و به خوبی آن را طعم‌دار می‌کنند. همراه با غذا کاهو و پنیر سرو می‌کنند و معمولا برای سرو برگرها از نان تازه استفاده می‌کنند. برگرها دو مدل دارند یکی برگر گوشت گاو و دیگری برگر مرغ.

صاحب این رستوران، یکی از اهالی مسلمان شهر است. در منوی رستوران انواع غذاهای غربی مثل پیتزا، چیپس و ماهی هم پیدا می‌شود. سالاد تن و استیک از دیگر غذاهایی است که می‌توانید در این رستوران نوش جان کنید. غذاهای محلی مثل برنج سرخ شده‌ی تایلندی هم در این رستوران سرو می‌شود. درست در مقابل این غذاخوری، یک مسجد قرار دارد. هر روز از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران فرصت دارید.

رستوران Khum Khantoke

رستوران Khum Khantoke بهترین رستوران شهر برای خوردن غذاهای سنتی شمال تایلند است. تنوع غذاهای منو بسیار قابل توجه است و بسیاری از غذاهایی که در منو وجود دارد، با مواد غذایی حلال تهیه می‌شود. در کنار غذاهای لذیذ سنتی، این رستوران برنامه‌های فرهنگی جذابی مثل رقص و موسیقی زنده‌ی محلی دارد. از آنجایی که جزو رستوران‌های محبوب این منطقه است، مشتریان زیادی دارد و به همین دلیل باید قبل از رفتن به رستوران، حتما میز رزرو کنید.

حتما قبل از سفارش غذا، در مورد حلال بودن آن پرس وجو کنید، چون این رستوران تنوع زیادی دارد و همه جور غذایی در آن پیدا می‌شود. دکوراسیون جذاب و تایلندی این رستوران یکی از دلایل جذابی آن برای گردشگران است. معماری جالبی دارد و یک باغ زیبا در اطراف آن قرار دارد که بعد از غذا می‌توانید در آن قدم بزنید. هر روز از ساعت ۶ و نیم صبح تا ۹ شب برای سر زدن به این رستوران وقت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه