خطرناک ترین ساحل ها در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

رسول نوری
رسول نوری سه شنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
خطرناک ترین ساحل ها در کدام کشورها قرار دارند؟ (قسمت اول)

سواحل آرام و زیبا در سراسر دنیا همواره از مقاصد برتر و محبوب گردشگران بوده‌اند. اما برخی از این سواحل در کنار زیبایی، به‌دلایل مختلف خطرناک نیز هستند.

هیچ‌کس به یک سفر چند روزه و لذت‌بخش در کنار ساحل نه نمی‌گوید. سواحل شنی سفید، آب زلال و شفاف و درختان نارگیلی که شما را احاطه کرده‌اند.

اما در واقع همه این سواحل زیبا مکان‌های امنی برای استراحت کردن و خوش‌گذرانی نیستند. برخی از آن‌ها به‌دلایل مختلف بسیار خطرناک هستند. اگر واقعا قصد دارید که سفری آرام و به دور از استرس داشته باشید، بهتر است از این ۲۵ ساحل خطرناک در سراسر دنیا دوری کنید.

ساحل چپاتی، هند

ساحل چپاتی هند

«ساحل چپاتی» (Chowpatty Beach) که در قلب شهر «بمبئی» واقع شده از مشهورترین سواحل «هند» است. اما متأسفانه یکی از مرگ‌بارترین ساحل‌های «هند» و نیز آلوده‌ترین و شلوغ‌ترین ساحل دنیا است. با در نظر گرفتن حجم عظیم زباله‌ای که گردشگران در ساحل رها می‌کنند، در صورت بازدید از این مکان احتمال بالایی وجود دارد که به بیماری خطرناکی مبتلا یا دچار سانحه شوید.

ساحل هاناکاپی آی، هاوایی

ساحل هاناکاپی آی هاوایی

«ساحل هاناکاپی آی» (Hanakapiai Beach) که در جزیره‌ی کائوآیی ایالت «هاوایی» قرار دارد به‌طرز خیره‌کننده‌ای زیبا است. اما این جزیره‌ یک روی دیگر نیز دارد. جریان‌‌های شکافنده‌ی قدرتمندی در این جزیزه وجود دارد که می‌توانند حتی ماهرترین شناگران را بدون هیچ رحمی به اعماق دریا بکشانند. به گفته‌ی مقامات محلی بیش از ۳۰ نفر از سال ۱۹۷۰ تاکنون در این مکان غرق شده‌اند.

پلایا زیپولیت،‌ مکزیک

ساحل پلایا زیپولیت مکزیک

نام «ساحل پلایا زیپولیت» (Playa Zipolite) واقع در سواحل جنوبی ایالت « اوآخاکا»ی «مکزیک» در زبان محلی به‌معنای «ساحل مردگان» است و علت به‌جایی پشت این نام‌گذاری وجود دارد. جریان‌های زیرسطحی قدرتمندی در این نواحی وجود دارند که سالانه جان حدود ۵۰ نفر را می‌گیرد و این ساحل را تبدیل به یکی از مرگ‌بارترین سواحل سراسر دنیا کرده است.

ساحل گانسبای، آفریقای جنوبی

ساحل گانسبای آفریقای جنوبی

«ساحل گانسبای» (Gansbaai Beach) به‌عنوان یک جاذبه‌ی محبوب گردشگری واقع در سواحل جنوبی «آفریقای جنوبی» به‌عنوان «پایتخت کوسه‌های سفید بزرگ جهان» شناخته می‌شود. هزاران کوسه‌ی سفید بزرگ بین ماه‌های آوریل و سپتامبر در این ساحل جمع می‌شوند. در طول این مدت تقریبا هر گردشگری که در این مکان باشد قادر به مشاهده‌ی یک کوسه خواهد بود.

ساحل هرد آیلند، استرالیا

ساحل هرد آیلند استرالیا

«ساحل هردآیلند» (Heard Island Beach) از منظر سیاسی به «استرالیا» تعلق دارد اما از نظر جغرافیایی به قطب جنوب بسیار نزدیک‌تر است. این جزیره که یکی از بکرترین مناطق سراسر جهان است سواحل زیبایی دارد که با یخچال‌های طبیعی بزرگ احاطه شده است. اما موقعیت جغرافیایی آن سبب شده که در داخل این فهرست قرار گیرد. آب‌وهوای منجمدکننده و قطبی این مکان آن را تبدیل به یکی از خطرناک‌‌ترین سواحلی کرده که می‌توان نام برد.

ساحل دوما، هند

ساحل دوما هند

«ساحل دوما» (Dumas Beach) که یک ساحل شهری در کناره‌های دریای عربی و در «ایالت گجرات» واقع شده همواره در هاله‌ای از اسرار قرار داشته است. این مکان که سابقاً مکانی برای سوزاندن مرده‌ها بوده است از تسخیرشده‌ترین و مرگ‌بارترین سواحل «هند» محسوب می‌شود. گزارش‌های متعددی از ناپدید شدن افراد در این ناحیه منتشر شده است و به نظر نمی‌رسد این غیب شدن‌ها کار کوسه‌ها باشد.

ساحل سکند، آفریقای جنوبی

ساحل سکند آفریقای جنوبی

«ساحل سکند» (Second Beach) واقع در «سنت جان» کشور «آفریقای جنوبی» با آمار وحشتناک هشت طعمه‌ی کوسه در پنج سال گذشته یکی از مرگ‌بارترین سواحل سراسر دنیا از جهت حمله‌ی کوسه‌ها است. گاوکوسه‌ها که در آب‌های گرم و کم‌عمق کناره‌ی ساحل و رودها یافت‌ می‌شوند مسئول بیشتر این حملات شناخته شده‌اند.

ساحل کیلاویا، هاوایی

ساحل کیلاویا هاوایی

«ساحل کیلاویا» (Kilauea Beach) تنها یکی از سواحل تماشایی موجود در «هاوایی» و البته یکی از خطرناک‌ترین سواحل دنیا است. این ساحل در کنار آتشفشان فعالی وجود دارد که از سوم ژانویه‌ی سال ۱۹۸۳ تاکنون به دفعات فراوان و به‌طور پیوسته فوران می‌کند. بنابراین شانس کمی وجود دارد که در یکی از روزهای غیرفعال این آتشفشان از سواحل نزدیک آن بازدید کنید.

ساحل استیز، بریتانیا

ساحل استیز بریتانیا

«ساحل استیز» (Staithes Beach) واقع در «یورک‌شر شمالی» یکی از خطرناک‌ترین سواحل «انگلستان» و جهان است. این ناحیه‌ی ساحلی موج‌سواران زیادی را به‌خاطر موج‌های بزرگش جذب می‌کند. اما متأسفانه این ساحل به‌خاطر آلودگی شدید آب‌هایش به‌عنوان یکی از بدترین سواحل «اروپا» نیز شناخته می‌شود. آب این مکان حتی در حد پایین‌ترین استانداردهای مورد نیاز انسان‌ها برای ورزش‌های آبی نیست.

ساحل فریزر آیلند، استرالیا

ساحل فریزر آیلند استرالیا

با وجود ساحل‌های شنی سفید رنگ و برفی و آب‌های گرم و زلالش، «ساحل فریزر آیلند» (Fraser Island Beach) واقع در «استرالیا» از خطرناک‌ترین سواحل دنیا برای تفریح است. شن‌های این ساحل محل زندگی عنکبوت‌های مرگ‌بار است و سگ‌های دینگوی ولگرد فراوانی در آن وجود دارد که اغلب به گردشگران حمله می‌کنند. همچنین در دریاهای این ناحیه کوسه‌ها و عروس‌های دریایی خطرناکی وجود دارند.

ساحل نیو اسمیرنا، فلوریدا

ساحل نیو اسمیرنا فلوریدا

«ساحل نیو اسمیرنا» (New Smyrna Beach) در «فلوریدا» با آمار خیره‌کننده‌ی ۲۳۸ حمله‌ی کوسه همواره در میان جزایری است که بیشترین تعداد حمله‌های کوسه را در جهان دارند. البته با وجود این آمار بالا و نگران‌کننده، تاکنون هیچ حمله‌ای که منجر به مرگ شده باشد در این مکان ثبت نشده‌ است و بیشتر حملات مربوط به گاوکوسه‌های جوانی است که گردشگران را با غذا اشتباه گرفته و اقدام به گازگرفتن آنان کرده‌اند.

ساحل بیکینی آتول، جزایر مارشال

ساحل بیکینی آتول جزایر مارشال

«ساحل بیکینی آتول» (Bikini Atoll Beach) که در نزدیکی خط استوا و و در اقیانوس آرام واقع شده است، سواحل شگفت‌انگیز و حیات‌وحش دریایی متنوعی دارد. اما این مکان محل انجام ۲۳ مورد از آزمایش‌های هسته‌ای ارتش «ایالات متحده‌ی آمریکا» بین سال‌های ۱۹۴۶ و ۱۹۵۸ نیز بوده است. اگرچه بیش از پنج دهه از انفجار بمب‌های منطقه‌ی آتول گذشته، سطح تابش‌های هسته‌ای و تشعشعات در این ناحیه هم‌چنان بالا است.

مطالب مرتبط:

منبع list 25

دیدگاه