کدام یک از شهرهای آمریکا بهترین تاکوها را دارند؟

عماد محمدی نیا
عماد محمدی نیا دوشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۵
کدام یک از شهرهای آمریکا بهترین تاکوها را دارند؟

در کشور آمریکا، چهارم اکتبر روز ملی تاکو است. اکثر مردم هم این روز را در شهرهای مختلف با خوردن تاکو جشن می‌گیرند.

روز چهارم اکتبر در کشور آمریکا به‌عنوان روز ملی تاکو (غذای مکزیکی) نام‌گذاری شده است. به همین دلیل اکثر مردم آمریکا در این روز تاکو می‌خورند. بعضی از مردم تاکو را در خانه‌هایشان درست می‌کنند و برخی دیگر هم ترجیح می‌دهند به رستوران‌های مخصوص طبخ تاکو بروند.

جالب اینکه سال گذشته، آمریکایی‌ها در همین روز حدود ۴٫۵ میلیارد عدد تاکو خوردند. با توجه به این رقم می‌توان تصور کرد که رستوران‌ها در چهارم اکتبر با چه حجم عظیمی از تقاضا مواجه می‌شوند.

حالا بگذارید شما را با ۲۵ شهر برتر آمریکا برای صرف تاکو آشنا کنیم.

آستین، تگزاس

تاکو آستین تگزاس

شهر آستین در ایالت تگزاس را به‌عنوان خانه‌ی اصلی تاکو می‌شناسند. شهری که در آن حتی برای وعده‌ی صبحانه هم تاکوی مخصوص و فوق‌العاده خوشمزه سرو می‌کنند. در آستین مکان‌ها و رستوران‌های بسیار معروفی وجود دارد که در آن‌ها علاوه بر طبخ تاکو، موزیک زنده هم پخش می‌شود. ازجمله این مکان‌ها می‌توان به کافه‌ی «الدورادو» (Eldorado Cafe) اشاره کرد که مردم می‌توانند در آن تاکوی دلخواه‌شان را خودشان درست کنند و از خوردنش لذت ببرند.

میامی، فلوریدا

تاکو میامی

شهر میامی در مرکز ایالت فلوریدا، مرکز غذاهای بی‌نظیر مکزیکی، ازجمله تاکو است. هر زمان در شهر میامی هوس تاکو کردید، به سمت ساحل بروید و در امتداد آن قدم بزنید. این بخش از شهر میامی مملو از رستوران‌ها و دکه‌های تاکوفروشی است و شما می‌توانید در کنار آن‌ها بنشینید و ضمن میل کردن تاکوهای خوشمزه، از تماشای مناظر زیبا هم استفاده کنید.

نیویورک، نیویورک

تاکو نیویورک

طبق گزارش مرکز (WalletHub)، نیویورک بیشترین تعداد رستوران‌ها را به ازای هر نفر در خود جای داده است. به همین دلیل هیچ تعجبی ندارد که نام نیویورک هم در فهرست برترین شهرهای صرف تاکو قرار بگیرد. افرادی که برای صرف تاکو به شهر نیویورک می‌آیند، گزینه‌های فراوانی پیش رویشان قرار می‌گیرد. از ماشین‌های تاکوفروشی گرفته تا رستوران‌هایی که تاکوهای مخصوص و فوق‌العاده خوشمزه می‌پزند.

سن آنتونیو، تگزاس

تاکو سن آنتونیو

گردشگران در شهر سن آنتونیو می‌توانند ضمن بازدید از مناطق تفریحی و دیدنی این شهر، خودشان را سرگرم کنند و از وقت‌گذرانی در سن آنتونیو لذت ببرند؛ اما بدون شک هیچ گردشگری نمی‌تواند بدون خوردن تاکوهای خوشمزه، این شهر زیبا را ترک کند. برای خوردن تاکو در شهر سن آنتونیو باید به سمت پارک مشهور این شهر یعنی «ریور واک» (River Walk) بروید تا بتوانید، بهترین تاکوی عمرتان را میل بفرمایید.

لس‌آنجلس، کالیفرنیا

تاکو لس آنجلس

مانند شهر نیویورک، لس‌آنجلس را هم می‌توان به‌عنوان یک مکان عالی برای خوردن تاکو در نظر گرفت. گوشه و کنار شهر لس‌آنجلس مملو از دکه‌های تاکوفروشی است که البته تاکوهای بسیار خوشمزه و خوش‌طعمی هم در آن‌ها طبخ می‌شود. اگر عاشق خوردن تاکو هستید به لس‌آنجلس بروید تا با طعم‌های جدید و بی‌نظیر تاکو آشنا شوید.

فینیکس، آریزونا

تاکو فینیکس

از مرکز فینیکس تا شهر قدیمی اسکاتس‌دیل، یعنی مرکز ایالت آریزونا و مناطق اطراف آن را می‌توان به‌عنوان یکی از بهترین مکان‌های آمریکا برای عاشقان تاکو نام‌گذاری کرد. تمام گردشگرانی که به فینیکس می‌آیند، حتما از خوردن تاکوهای خوشمزه در این شهر لذت می‌برند. چون در فینیکس شما با تاکوفروشی‌هایی مواجه می‌شوید که در آن‌ها تاکوهای بی‌نظیری با ادغام طعم‌های سنتی و مدرن طبخ می‌شود. ترکیبی که شاید هیچ‌وقت به ذهن‌تان خطور نکند.

سان فرانسیسکو، کالیفرنیا

تاکو سان فرانسیسکو

گردشگران می‌توانند تقریبا در هر نقطه از شهر سان فرانسیسکو، یک تاکوفروشی عالی پیدا کنند؛ اما بدون شک «لا تاکوریا» (La Taqueria) بهترین رستورانی است که می‌توانید در آن تاکوهای خوشمزه میل کنید.

هیوستون، تگزاس

تاکو هیوستون

در تمام طول سال، تاکوهای خوشمزه، تازه و خوش‌طعم شهر هوستون، منتظر ورود گردشگران هستند. در شهر هیوستون، رستوران «هوگو» (Hugo) از سایر تاکوفروشی‌ها مشهورتر است؛ چون در این رستوران تاکوهای مخصوصی با گوشت خرچنگ پخته می‌شود که نظیر آن را نمی‌توانید در هیچ جای دیگری پیدا کنید.

ایلینویز، شیکاگو

تاکو ایلینویز

اگر به شیکاگو بروید و برای صرف تاکو، سری به رستوران «تیو لوئیس» (Tio Luis Tacos) نزنید، حتما پشیمان می‌شوید. چون در این رستوران تاکوهای بی‌نظیری طبخ می‌شود که مواد آن‌ها را گوشت، برنج مکزیکی و لوبیای پخته‌شده تشکیل می‌دهند. همچنین نان مخصوص این تاکوها را هم با ذرت نرم و تازه می‌پزند. تمام این مواد در کنار هم طعمی بهشتی را به تاکو می‌بخشند.

سن دیگو، کالیفرنیا

تاکو سن دیگو

هنوز هیچ‌کس نمی‌داند که از بین آب‌وهوای بی‌نظیر، مناظر دیدنی یا حتی آفتاب تابان سن دیگو، کدام‌یک باعث می‌شود که طعم تاکوها در این شهر تا این اندازه عالی باشد. برای صرف تاکو در سن دیگو، گزینه‌های فراوانی دارید؛ مثل رستوران «لا پوئرتا» (La Puerta) که هفت روز هفته تا ساعت ۲ بامداد باز است.

دنور، کلرادو

تاکو دنور

احتمالا پیدا کردن یک تاکوفروشی در شهر دنور ایالت کلرادو، آسان‌ترین کار دنیا است. در کلرادو شما در سرتاسر شهر تاکوفروشی می‌بینید.

لانگ بیچ، کالیفرنیا

تاکو لانگ بیچ

اگر دوست دارید در محیطی زیبا با منظرهای ساحلی تاکو میل کنید، لانگ بیچ در کالیفرنیا یک انتخاب ایدئال برای شما خواهد بود. در منوی تمام رستوران‌های لانگ بیچ حداقل چند نمونه تاکوی خوشمزه وجود دارد. به همین دلیل برای پیدا کردن تاکوی موردعلاقه‌تان کار سختی نخواهید داشت.

دالاس، تگزاس

تاکو دالاس

عاشقان تاکو در شهر دالاس و منطقه فورت وورث می‌توانند همیشه و در هر زمان از شبانه‌روز تاکوی خوشمزه میل کنند. چون در تمام مناطق شهر دکه‌های تاکوفروشی تا نیمه‌های شب مشغول سرویس‌دهی به مشتریان هستند. علاوه بر این در پمپ بنزین «فیول سیتی» (Fuel City) هم رستورانی وجود دارد که در تمام ساعات روز تاکو سرو می‌کند.

ساکرامنتو، کالیفرنیا

تاکو ساکرامنتو

زمانی که پای خوردن تاکو در میان باشد، در ساکرامنتو خواب به چشم هیچ‌کس نمی‌آید. در مرکز کالیفرنیا رستوران‌های مختلفی وجود دارند که تاکوهای بی‌نظیری را سرو می‌کنند؛ اما در میان تمام آن‌ها رستوران «جیم بوی» (Jimboy) با نمای بیرونی سنگی‌اش، از همه رستوران‌ها معروف‌تر است.

لاس وگاس، نوادا

تاکو لاس وگاس

هیچ شکی نیست که شهر لاس‌وگاس به‌خوبی می‌داند که چطور باید مردم را سرگرم کرد. ولی تاکو در اینجا هم از محبوبیت خاصی برخوردار است. اگر شما در هتل بین‌المللی «ام‌جی‌ام» (MGM Resort International) اقامت داشته باشید، برای میل کردن یک تاکوی بی‌نظیر، هیچ نیازی به ترک هتل نخواهید داشت.

سن خوزه، کالیفرنیا

تاکو سن خوزه

خیلی از افراد، سن خوزه و «سیلیکون ولی» (Silicon Valley) را با تاکوهایش می‌شناسند. به همین دلیل می‌توان نام سن خوزه را هم در لیست ۲۵ شهر برتر آمریکا برای صرف تاکو قرار داد.

اوکلند، کالیفرنیا

تاکو اوکلند

مثل شهر سان فرانسیسکو، در سرتاسر اوکلند هم می‌توان رستوران‌هایی را پیدا کرد که همواره تاکو سرو می‌کنند. ازجمله معروف‌ترین این تاکوفروشی‌ها باید به «تاکو پنزن» (Taco Panzon) اشاره کنیم که بهترین تاکوهای ساحل غربی آمریکا را می‌پزد.

توسان، آریزونا

تاکو توسان

اگر از خوردن تاکوهای شهر فینیکس راضی نبودید، سریعا به توسان در ایالت آریزونا بروید تا بتوانید یک تاکوی بی‌نظیر را میل کنید. رستوران «لوس تاکو اپسن» (Los Tacos Apson) بهترین انتخاب برای شما خواهد بود، بالأخص اگر خیلی گرسنه باشید.

ال پاسو، تگزاس

تاکو ال پاسو

ال پاسو، مقر اصلی رستوران‌های زنجیره‌ای مکزیکی «چیکو» (Chico) است که تاکوهای بی‌نظیری را سرو می‌کند. البته تاکوهای خوش‌طعم رستوران «تاکوهولیکس» (Tacoholics) هم ارزش امتحان کردن را دارند.

سیاتل، واشینگتن

تاکو سیاتل

عاشقان تاکو در منطقه شمال غربی اقیانوس آرام، نمی‌توانند برای خوردن تاکو جایی بهتر از سیاتل را پیدا کنند. چون برخی از رستوران‌های این شهر تاکو را در نان‌های ذرت خانگی سرو می‌کنند.

کانزاس، میسوری

تاکو کانزاس

آيا در کانزاس به دنبال یک تاکوی خوشمزه و باب میل‌تان هستید؟ پس به سمت منطقه‌ی «ریور مارکت» (River Market) بروید تا به رستوران «تاکو کمپانی» (Taco Company) برسید. در این رستوران همه نوع تاکویی وجود دارد و حتی می‌توانید مواد تشکیل‌دهنده‌ی تاکو را خودتان انتخاب کنید.

نشویل، تنسی

تاکو نشویل

نشویل در ایالت تنسی شاید مشهورترین شهر تاکو نباشد، ولی مردم این شهر عاشق تاکو هستند. درواقع اگر در این شهر روی تابلوی رستورانی نوشته شود «تاکو»، حتما مردم برای خوردن تاکو به آنجا سر می‌زنند.

فرسنو، کالیفرنیا

تاکو فرسنو

فرسنو یکی دیگر از شهرهای ساحل غربی آمریکا است که رستوران‌های آن تاکوهای فوق‌العاده‌ای را می‌پزند. رستوران‌های «روبیو کاستال گریل» (Rubio’s Coastal Grill) و «دون په په تاکوریا» (Don pepe Taqueria) بهترین مکان برای خوردن تاکو در این ناحیه هستند.

واشینگتن، واشینگتن دی سی

تاکو واشینگتن

در پایتخت آمریکا یعنی واشینگتن دی‌سی، تاکوهایی سرو می‌شود که طعم‌شان از تاکوهای ساحل شرقی هم بهتر است. نکته جالب دیگر اینکه شما در اینجا می‌توانید با هزینه بسیار اندک روزی سه وعده تاکو میل بفرمایید.

آتلانتا، جورجیا

در آتلانتا، هر نوع تاکویی که دوست داشته باشید، پیدا می‌شود. رستوران «ال ری دل» (El Rey del) در آتلانتا، تاکوهای بی‌نظیری را سرو می‌کند که طعم‌شان فراموش‌نشدنی است.

مطالب مرتبط:

منبع travel pulse

دیدگاه