بهترین قهوه را از کدام قهوه فروشی های آمریکا پیدا کنیم؟

ندا مرتضوی
ندا مرتضوی پنجشنبه، ۲۶ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین قهوه را از کدام قهوه فروشی های آمریکا پیدا کنیم؟

قهوه‌ی محصول کشور اتیوپی، در دنیا بی‌نظیر است. برای امتحان این قهوه‌ی اعلاء در آمریکا می توانید به یکی از قهوه‌فروشی‌های معرفی شده در این مقاله مراجعه کنید.

در طی دهه‌ی گذشته، قهوه شناسان در آمریکا در مورد نحوه‌ی تهیه و بو دادن دانه‌های قهوه در بقیه‌ی نقاط جهان کنجکاوی بسیاری نشان داده‌اند. با اینکه کشورهایی مانند گواتمالا، کلمبیا و اندونزی به خاطر قهوه‌ی اعلا و منحصربه‌فردشان شهره‌ی خاص و عام هستند، اما قدیمی‌ترین دانه‌های قهوه در کشور اتیوپی یافت شدند. این دانه‌ها، قرن‌ها پیش در منطقه‌ی کافا (Kaffa) در جنوب غربی اتیوپی، از بوته‌ای به نام عربیکا به دست آمدند. امروزه، اتیوپی بزرگ‌ترین تولیدکننده‌ی قهوه در آفریقا است. دانه‌های قهوه‌ی تولیدشده در این کشور در قهوه‌فروشی‌ها و کافی‌شاپ‌های سراسر جهان فروخته می‌شوند. قهوه‌ای که شما در این کافی‌شاپ‌ها سفارش می‌دهید، اساساً از جنگل‌های ابری آفریقا تا فنجان دست شما سفر کرده است. در اینجا مکان‌هایی در آمریکا که می‌توانید برخی از بهترین قهوه‌های اتیوپی را بیابید، به شما معرفی می‌کنیم.


coffee2

منطقه‌ی کافا در اتیوپی، دارای بیشترین توزیع تنوع ژنتیکی در جهان قهوه است – این تنوع بیش از تمام کشورهای تولیدکننده‌ی قهوه روی‌هم است. عکس از امی ویتال

قهوه بلو باتل (Blue Bottle)

شهرهای آمریکا که این قهوه‌فروشی‌ها در آن‌ها یافت می‌شوند، شامل: نیویورک، لس‌آنجلس، میامی، بوستون، واشنگتن دی سی و منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو هستند.

اولین قهوه‌فروشی‌ بلو باتل در سال ۲۰۰۲ در شهر اوکلند، ایالت کالیفرنیا تأسیس شد. بلو باتل، اولین برندی بود که دانه‌های قهوه مخصوص را ظرف ۴۸ ساعت پس از بو دادن به مصرف‌کنندگان تحویل می‌داد. بلو باتل علاوه بر دانه‌های قهوه‌ی بوداده‌ی محصول منطقه‌ی ییرگاچف در اتیوپی، قهوه‌های دیگری از جمله، کمگین (Kemgin) (با طعم‌های هلو، نیشکر و چای) و نیکسی (Nekisse) (با طعم‌های توت سیاه، زغال‌اخته، هلو و لیموی شکری) را نیز به فروش می‌رساند.

coffee3

محمد ابافیتا، کشاورز اهل اتیوپی، در حال جدا کردن میوه‌هایی که به دانه‌های قهوه فراوری می‌شوند. عکس از امی ویتال

 قهوه Counter Culture

شهرهای آمریکا که این قهوه‌فروشی‌ها در آن‌ها یافت می‌شوند شامل: نیویورک، فیلادلفیا، سیاتل، لس‌آنجلس، آتلانتا، چارلستون، شیکاگو و دورهام هستند.

Counter Culture یک مجموعه‌ی قهوه‌فروشی واقع در شهر دورهام، در ایالت کارولینای شمالی است که دانه‌های قهوه‌ی سه شرکت تعاونی در اتیوپی را به آمریکا وارد می‌کند. شرکت تعاونی هارو (Haru) در منطقه ییرگاچف اتیوپی، روش‌های مختلفی برای شستشوی دانه‌های قهوه و زمان‌های مختلف تخمیر را برای تولید قهوه‌هایی با طعم لیمویی و ته‌مزه‌ای از گل یاسمن امتحان می‌کند. هر هفته صبح جمعه، مجموعه Counter Culture درهای مراکز آموزشی خود را بر روی عموم باز می‌کند و مردم می‌توانند به طور مجانی قهوه‌ی مخصوص آن‌ها را امتحان کنند.

قهوه Intelligentsia

شهرهای آمریکا که این قهوه‌فروشی‌ها در آن‌ها یافت می‌شوند شامل: شیکاگو، لس‌آنجلس، نیویورک و بوستون هستند.

در قهوه‌فروشی‌های Intelligentsia در سراسر آمریکا، شما می‌توانید قهوه‌ای که مستقیما از تعاونی‌های ارگانیک اتیوپی خریداری شده است را امتحان کنید. تیم خرید قهوه‌ در مجموعه‌ی Intelligentsia، تجارت مستقیم با کشاورزان مستقل و پایدار را در اولویت کاری خود قرار داده است. جف واتز، معاون رییس این مجموعه که خود نیز جزو تیم خرید قهوه است، توصیه می‌کند برای اینکه به بهترین وجه از طعم‌های پیچیده و میوه‌ای فنجان قهوه‌ی خود لذت ببرید، نوشیدنی‌های فیلتر شده ساده‌ بنوشید.

قهوه Laughing Man

مکان در آمریکا: شهر نیویورک

مخلوط اسپرسو با نام «رویای دوکال» که در این قهوه‌فروشی فروخته می‌شود، به احترام کشاورز اهل اتیوپی که الهام‌بخش تاسیس این قهوه‌فروشی در محله Tribeca توسط هیو جکمن، بازیگر استرالیایی بود، نام‌گذاری شده است. هنگامی‌که شما یک فنجان قهوه را از این کافی‌شاپ در نیویورک خریداری می‌کنید، کل سود آن به بنیاد Laughing Man اهدا می‌شود که از برنامه‌های آموزشی و پروژه‌های توسعه جوامع در سراسر جهان پشتیبانی می‌کند.

coffee4

منطقه کافا در اتیوپی، زادگاه قهوه است. عکس از امی ویتال

قهوه‌فروشی‌های Stumptown

شهرهای آمریکا که این قهوه‌فروشی‌ها در آن‌ها یافت می‌شوند شامل: پورتلند، سیاتل، نیویورک، لس‌آنجلس، نیواورلئان و شیکاگو هستند.

قهوه‌فروشی Stumptown از زمان باز شدنش در سال ۱۹۹۹ در پورتلند، در ایالت اورگان، قهوه با طعم میوه‌ای محصول شرکت Duromina در منطقه جیما در اتیوپی غربی را سرو می‌کند. شما همچنین می‌توانید مخلوط Mordecofe، که یک نوع دانه قهوه‌ی ارگانیک در منطقه Guji در نزدیکی مرز کنیا است، را نیز در این قهوه‌فروشی‌ها در آمریکا مزه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع afar

دیدگاه