چگونه بر اساس نظر کاربرهای آنلاین بهترین هتل را انتخاب کنید؟

نسیبه گودرزی
نسیبه گودرزی شنبه، ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۰
چگونه بر اساس نظر کاربرهای آنلاین بهترین هتل را انتخاب کنید؟

امروزه کمتر هتلی پیدا می‌شود که درباره آن در اینترنت مطلبی وجود نداشته باشد. از بین صدها نظری که درباره یک هتل نوشته شده‌ است، چطور بهترین هتل ممکن را باید انتخاب کرد؟

درصد زیادی از گردشگرانی که به نقاط مختلف جهان سفر می‌کنند، هتل‌هایی با قیمت متوسط را ترجیح می‌دهند، اما پیدا کردن هتلی که هم از نظر مالی با استانداردهای شما مطابقت داشته باشد و هم از نظر کیفیتی، شاید کمی دشوار به نظر برسد. برای آن که تجربه سفر راحت و بی‌دغدغه‌ای را داشته باشید، لازم است برای رزرو اتاق به چند نکته اساسی توجه کنید. پیش از آن که سفر خود را آغاز کنید، هتل‌های مورد نظرتان را به خوبی بررسی کنید. شرایط و پیشنهادات ویژه هر کدام را مقایسه کنید.

کدام مورد بیشترین امکانات با بهترین قیمت را ارائه می‌کند؟ سیستم‌های آنلاین رزرو هتل‌ها تا حدی ناکارآمد هستند. چرا که پیشنهادهای موجود همان‌هایی هستند که در سایت هتل‌ها از پیش تعیین و ثبت شده‌اند. اگر به‌طور مستقیم با مسئول رزرو اتاق در هتل مورد نظرتان صحبت کنید، قطعا موارد بیشتری کشف خواهید کرد که ممکن است همان انتخاب شما باشد. هتل‌های کوچک معمولا هزینه کمتری نسبت به هتل‌های بزرگ به دنبال دارند که این موضوع نیز به بحث مالیات برمی‌گردد. زمانی که یک هتل موفق و بزرگ باشد، باید مالیات بیشتری پرداخت کند و این تفاوت هزینه در قبال ارائه امکانات بیشتر و از طریق مهمان‌های هتل تامین می‌شود.

بعد از انتخاب اولیه یک هتل، باید به موارد دیگری به جز قیمت هم توجه کنید. تفاوت بین یک اقامت افتضاح و یک اقامت دلپذیر، ممکن است تمام خاطرات شما از تعطیلات را تحت تاثیر قرار دهد. البته اگر با دقت رفتار کنید، حتی لازم نیست که خیلی هم خرج اضافه کنید. فقط باید در انتخاب هتل هوشمندانه رفتار کنید. همه ما به بررسی‌ها و نقدهای آنلاین دسترسی داریم، اما مهم این است که چطور می‌توان فهمید چیزی که داریم می‌خوانیم،‌ مطلبی دروغ یا اغراق شده است یا خیر؟ آیا از جانب شخص معتبری نوشته شده است؟ یا شاید هم از جانب شخصی نوشته شده است که دوست دارد به‌طور دائم و حتی در زندگی عادی خود هم غر بزند. راه‌حل طلایی در این است که اول فکر کنید که چه چیزهایی برای شما مهم است؛ سپس آن کلمات را در نظرات نوشته شده درباره هتل موردنظرتان جستجو کنید.

هتل خوب

آیا گزینه‌های صبحانه جذاب‌اند؟ یا این که بهتر است که به یک کافی‌شاپ محلی در نزدکی هتل خود بروید و یک وعده صبحانه‌ی بهتر بخورید؟ آیا هوای مقصد چنان گرم است که تهویه هوا جزیی از گزینه‌های ضروری محسوب می‌شود؟ اگر چنین است، می‌توانید از نظرات و تصاویر منتشر شده درباره هتل مورد نظرتان استفاده کنید. ببینید که وضعیت سیستم‌های تهویه‌ی هوای آن چطور است. آیا سیستم تهویه قابل کنترل در اتاق است یا به سبک هتل‌های قدیمی، سیستم یکپارچه‌ای در کل ساختمان دارد؟ اگر هتل مورد نظر شما سیستم تهویه هوای مناسب ندارد، بهتر است اتاقی در ضلع شمالی هتل بگیرید (اگر در نیم‌کره شمالی هستید) یا حداقل در قسمت شرقی هتل اتاقی را رزرو کنید تا این طوری اتاق شما کمتر آفتاب‌گیر باشد.

آیا با ماشین خود به سفر می‌روید؟ اگر پاسخ مثبت است، باید از خود بپرسید که آیا هتل مورد نظرتان پارکینگ دارد؟ اگر ماشین را در مقصد کرایه کرده‌اید، ببینید که هتل یا اطراف آن جایی برای پارک کردن وجود دارد یا خیر. همین نکته ساده باعث راحتی و آسایش شما می‌شود و می‌توانید شب‌ها بدون استرس بخوابید. آیا دسترسی راحت به خشکشویی برای شما مهم است؟ اگر لباس‌های زیادی را با خود به سفر می‌برید و به گشت‌و‌گذار پیاده هم علاقه دارید، پس دقیق نظرات نوشته شده درباره هتل خود را بخوانید و مطمئن شوید که هتل انتخابی شما در هر اتاق ماشین لباسشویی دارد. در غیر این صورت بعد از یکی یا دو روز باید بقیه روزهای سفر خود را با لباس‌های کثیف و بد بو ادامه دهید.

هتل خوب

در گوگل مپ (نقشه‌ی گوگل) موقعیت هتل را به‌صورت ماهواره‌ای بررسی کنید. گوگل نظرات خوبی درباره هر مکان ثبت شده روی نقشه‌های خود دارد. شما می‌توانید بررسی کنید که در اطراف هتل مورد نظرتان چه چیزهای خوب یا بدی وجود دارد. آیا هتل انتخابی شما در کنار یک ساختمان در حال ساخت قرار دارد؟ شاید کسی به این موضوع در نظرهای نوشته شده اشاره نکرده، ولی سر و صدای ساخت‌و‌ساز برای شما آزاردهنده باشد. پس شما به راحتی از طریق تصاویر ماهواره‌ای، می‌توانید اطراف هتل مورد نظر خود را بینید. آیا هتل انتخابی شما دقیقا کنار بیمارستان، ایستگاه پلیس، مترو، ایستگاه اتوبوس و هر مکان شلوغ دیگری قرار گرفته است؟ اگر پاسخ مثبت است، این یعنی شما در طول سفرتان باید بوق‌ها، آژیرهای وقت و بی‌وقت و خلاصه هر نوع سر و صدای آزاردهنده‌ای را تحمل کنید. آیا در اطراف هتل مورد نظرتان مرکز خرید کوچک یا رستوران محلی وجود دارد،‌ شاید تمایلی به استفاده از خدمات غذایی هتل خود را نداشته باشید، نزدیک بودن مراکز تهیه غذا به هتل همیشه یک نکته مثبت به حساب می‌آید.

در برخی از کشورها، هتل‌های زنجیره‌ایی ساخته شده در محله‌های کمتر شناخته شده را نادیده نگیرید. این هتل‌ها در بسیاری از کشورها وجود دارند و بسیار هم معروف هستند. هتل‌هایی مانند هتل‌های گروهی ایبیس در کل اروپا، مسافرخانه‌های اکسپرس هالیدی در آمریکا یا مسافرخانه‌های توکیو در کشور ژاپن. استفاده از هر کدام از این هتل‌های معروف می‌تواند تجربه‌ی واقعی درک فرهنگ کشور مقصد را به شما عرضه کنند. البته این هتل‌ها به خاطر زنجیره‌ای بودن از استانداردهای خاصی پیروی می‌کنند که شاید برای هر کسی مناسب نباشد.

هتل خوب

البته بسیاری از این استانداردها قابل پیش‌بینی است. مثلا این که زودترین زمان ورود یا استفاده از باشگاه ورزشی ساعت ۳ بعدازظهر است. یا این که همیشه آرایشگر یا لباس خواب رایگان در هتل وجود دارد. با کسب اطلاع از خدمات قابل ارائه در هر هتل، شما بهتر می‌توانید وسایل سفر خود را مدیریت و جمع کنید. اگر خوب بگردید و درست انتخاب کنید، در نهایت می‌توانید هتل‌های ارزان‌تر را رزرو کنید. به خدمات ارائه شده در هر اتاق‌ توجه داشته باشید، به ویژه تحقیق کنید که کدام خدمات هتل مورد نظر شما رایگان و کدام یک از آن‌ها شامل هزینه اضافه‌تر می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه