۲۵ مکان فراواقعی در دنیا (قسمت اول)

شیدا  خرمشاهی
شیدا خرمشاهی یکشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
۲۵ مکان فراواقعی در دنیا (قسمت اول)

در گوشه و کنار جهان،‌ مکان‌هایی وجود دارند که فراواقعی هستند و نمونه آن‌ها در دنیا وجود ندارد. 

در گوشه و کنار این کره خاکی،‌ جاذبه‌هایی وجود دارند که فراواقعی و غیرمعمول هستند و هنگام حضور در آن‌ها حس می‌کنید که به سیاره یا دنیای دیگری سفر کرده‌اید. با ما همراه باشید تا در این مطلب، شما را به سورئال‌ترین و عجیب‌ترین نقاط دنیا ببریم،‌ به جاهایی که نمونه آن‌ها در دنیا وجود ندارد.

دریاچه ناترون، تانزانیا (Lake Natron)

دریاچه ناترون

دریاچه ناترون (Natron) نمکی و قلیایی، جایی است که شاید انتظار داشته باشید در سیاره‌ای دیگر ببینید. این دریاچه به‌عنوان یکی از مخوف‌ترین نقاط تانزانیا شناخته می‌شود، دریاچه‌ای که هر پرنده‌ای که به آن نزدیک شود را به کام مرگ می‌کشد و تبدیل به مجسمه می‌کند.

صخره های موج،‌ آریزونا (The Wave)

صخره های موج،‌ آریزونا

با نگاه کردن به این صخره‌ها که به نام صخره‌های موج شهرت دارند، احساس می‌کنید که در کنار اقیانوسی از جنس سنگ ایستاده‌اید. قدمت این صخره‌های تماشایی به دوران ژوراسیک باز می‌گردد.

غارهای یخچال مندنهال، آلاسکا (Mendenhall Caves)

غارهای یخچال مندنهال

غارهای یخی مندنهال از خیره‌کننده‌ترین غارهای زیرزمینی دنیا در آلاسکا هستند. این غارها، به دلیل چشمه‌هایی که در اثر ذوب یخ‌ها به وجود آمده‌اند، دارای جلوه‌ای منحصر‌به‌فرد و نفس‌گیر هستند. این یخچال زیبا از چندین غار تشکیل شده که دسترسی به برخی از آن‌ها ممکن است.

تپه شیوبازاکورا، ژاپن (Shubazakura Hill)

تپه شیوبازاکورا، ژاپن

تپه شیوبازاکورا، در پارک هیتسوجی‌یاما (Hitsujiyama Park) شهر چیچیبو (Chichibu) در کشور ژاپن قرار گرفته است. در ماه‌های آپریل تا مه، نزدیک به ۴۰۰ هزار گل صورتی شکوفه می‌کنند و این تپه دیدنی که نزدیک به ۱۷۶۰۰ متر مربع مساحت دارد، تماما با گل فرش می‌شود.

دالول، اتیوپی  (Dallol)

دالول، اتیوپی

دالول، یک دهانه آتشفشان انفجاری، در فرورفتگی دناکیل (Denakil) در کشور اتیوپی است که بالاترین دمای هوا، در جهان را دارد. این دهانه‌های آتشفشانی پست‌ترین منافذ روی سطح زمین هستند و ۴۵ متر پایین‌تر از سطح دریا قرار گرفته‌اند.

شالیزارهای تراس، ویتنام (Rice Terraces)

شالیزارهای تراس، ویتنام

شالیزارهای برنج تراسی شکل در ویتنام، یکی از چشم‌گیرترین چشم‌اندازهای سرسبز در جهان است. جالب است که بدانید، کشور ویتنام بزرگترین صادرکننده برنج در دنیا به شمار می‌رود.

شیاره هوماهواکا، آرژانتین  (Quebrada de Humahuaca)

شیاره هوماهواکا، آرژانتین

شیاره هوماهواکا در ایالت خوخوی در شمال‌غربی آرژانتین واقع شده است. این منطقه در سال ۲۰۰۳ در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. رنگ‌های جادویی در هوماهواکا هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.

آبفشان پرواز، نوادا (Fly Geyser)

شیاره هوماهواکا، آرژانتین

آبفشان پرواز در دهه ۱۹۶۰ به‌طور طبیعی در دره هوآلاپای پدید آمد و کم کم لقب توریستی‌ترین پدیده طبیعی ایالت نوادا را از آن خود کرد. در این آبفشان، ماهی‌های کوچک، قوها و مرغابی‌های وحشی زندگی می‌کنند و این چشمه کوچک سنگی را به منطقه‌ای شگفت‌انگیز تبدیل کرده‌اند.

دریاچه های آتشفشانی کلیموتو، اندونزی

دریاچه های آتشفشانی کلیموتو، اندونزی

افسانه‌های محلی در اندونزی می‌گویند که حداقل یکی از این دریاچه‌ها توسط ارواح شیطانی تسخیر شده است. رنگ این سه دریاچه در فواصل زمانی گوناگون بین رنگ‌های گوناگونی چون قهوه‌ای، قرمز، آبی و فیروزه‌ای تغییر می‌کند، برای همین امکان دارد هربار که به دیدن‌شان می‌روید، چهره‌ی جدیدی داشته باشند. رنگ آن‌ها حتی می‌تواند به سیاهی زغال شود.

کانو کریستالز، کلمبیا (Caño Cristales)

رو

کانو کریستالز، کلمبیا

رودخانه کانو کریستالز که به‌عنوان یکی از زیباترین رودخانه های جهان و شاهکار طبیعت شناخته می‌شود، در کشور کلمبیا قرار گرفته است. این رودخانه به نام «رنگین کمان مایع» نیز شهرت دارد و به‌واسطه آب بسیار زلال و همچنین گیاهان کف رود که در رنگ‌های گوناگون هستند، به رنگین‌کمانی از رنگ‌های مایع شباهت دارد.

تنگه آنتلوپ، آریزونا

تنگه آنتلوپ، آریزونا

وقتی به ایالت آریزونای آمریکا فکر می‌کنیم، ناخودآگاه اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد، گرند کنیون، است. ولی واقعیت این است که آریزونا به جز گراند کانیون، تنگه‌های دیگری نیز دارد که به همان اندازه زیبا و دیدنی هستند. یکی از این تنگه‌ها آنتلوپ نام دارد که در واقع یکی از زیباترین قسمت‌های این منطقه محسوب می‌شود. آنتلوپ بر اثر فرسایش ماسه سنگ‌ها به وجود آمده و در این ناحیه شیب‌ها، خمیدگی‌ها و شکاف‌های جالبی خلق شده است. جالب است بدانید که فیلم سینمایی ۱۲۷ ساعت که ساخته دنی بویل است در این تنگه فیلمبرداری شده است.

کویر رنگی، آریزونا

کویر رنگی، آریزونا

کویر رنگی میلیون‌ها سال پیش در ایالت آریزونای آمریکا پدید آمده است. دلیل معروف شدن این کویر به «کویر رنگی»، خطوط زیبایی هستند که نوارهایی از رنگ را در میان صخره‌ها خلق می‌کنند و این کویر را به کویری منحصر‌به‌فرد تبدیل کرده‌اند. لایه‌های قرمز، صورتی و نارنجی توسط اکسید آهن و آلومینیوم در خاک ایجاد شده و لایه‌های آبی، بنفش و خاکستری زمانی که سیل در بیابان جاری شده، تشکیل شده است.

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه