بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی خرمشهر

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
بهترین مراکز خرید و بازارهای سنتی خرمشهر

خرمشهر که بین ایرانیان به نماد مقاومت و پایداری شهرت یافته، دارای مراکز خرید و بازارهای متعددی است که حضور در آن‌ها جالب‌توجه خواهد بود.

خرمشهر از شهرهای جنوبی ایران است که قطعا با شنیدن نامش، بزرگ‌ترین رخداد حماسی تاریخی کشور در اذهان تداعی می‌شود. جنگ تحمیلی هشت ساله که این شهر را به الگو و نمادی پرافتخار از غرور و از خودگذشتگی جوانانش تبدیل ساخته است. جالب است بدانید که باستان‌شناسان مدعی هستند، در محل خرمشهر امروزی و درست در کنار دو رود اروند و رود کارون، شهری قرار داشت که آثار آن تا قرن ۴ هجری وجود داشت. گذشتگان این شهر را «بیان» نامیده و تاریخ‌نگاران، خرمشهر امروزی را بازمانده‌ی این شهر کهن می‌دانند.

«خاراکس»، نام قدیمی خرمشهر از شهرهای مهم و پایتخت پادشاهی میشان بوده است. عده‌ای قدمت این شهر را به زمان اسکندر مقدونی و عده‌ای دیگر به قرن دوم پیش از میلاد نسبت می‌دهند. این شهر مرکز شهرستان خرمشهر است و در انتهایی‌ترین نقطه‌ی استان خوزستان قرار دارد. این منطقه در اوایل قرن سیزدهم هجری شهری بسیار کوچک و دور افتاده بود که به مرور به‌دلیل قرار داشتن در مجاورت کشور عراق و اهمیت استراتژیک اقتصادی، تجاری و سیاسی به بندری بسیار مهم تبدیل شد. این بندر دارای ۲۰ اسکله است که کشتی‌ها را تا ارتفاع ۶ متر پشتیبانی می‌کنند. امروزه خرمشهر به‌دلیل داشتن آب و هوایی مطبوع در فصول سرد سال می‌تواند مقصدی مناسب برای سفر و گردش در نظر گرفته شود. وجود مراکز خرید و بازارهای متعدد در این شهر نیز گزینه‌ای مناسب برای خرید گردشگران و بازدیدکنندگان خواهد بود.

بازار سنتی صفا

بازار صفا خرمشهر

بازار صفا، از بازارهای سنتی و کهن در خرمشهر است که از زمانی که این شهر در اوج رونق و شکوفایی بوده تا به امروز تغییرات چندانی را به خود ندیده و به گفته‌ی مردم محلی، سبک خود را از گذشته تا به امروز حفظ کرده است. در این بازار قدیمی می‌توان خوراکی‌ها، ماهی، خواربار و مایحتاج زندگی را با قیمتی مناسب تهیه کرد. گردشگران می‌توانند پس از حضور در این بازار، از مسجد جامع خرمشهر نیز به‌عنوان یک اثر تاریخی و ارزشمند دیدن کنند.

  • آدرس: خرمشهر، خیابان بازار صفا، بلوار ساحلی، پشت مسجد جامع، بازار صفا

بازار امام رضا خرمشهر

مراکز خرید خرمشهر

بازار بزرگ امام رضا یا مجتمع تجاری اداری امام رضا، از بزرگ‌ترین مراکز خرید در شهر خرمشهر است که مغازه‌های متعدد جهت عرضه‌ی اقلام و کالاهای مختلف و متنوع در آن مشغول فعالیت است. در این مرکز تجاری رستوران و کافه نیز برای رفاه حال مراجعه‌کنندگان راه‌اندازی شده است. گردشگران با حضور در این مجتمع بزرگ تجاری می‌توانند خریدی لذت‌بخش با قیمتی مناسب را تجربه کنند.

  • آدرس: خرمشهر، بلوار مقاومت، نبش بانک ملی، بازار بزرگ امام رضا

بازار سیف خرمشهر

مراکز خرید خرمشهر

بازار سیف خرمشهر یکی دیگر از مراکز خرید و تجاری شهرستان خرمشهر است که در آن می‌توان تنوع قابل‌توجهی از اقلام و کالاهای مورد نیاز را تهیه کرد.

  • آدرس: خرمشهر، خیابان فردوسی، بازار سیف خرمشهر

مجتمع تجاری تفریحی برلیان

مراکز خرید خرمشهر

از دیگر مراکز خرید در شهر خرمشهر، مجتمع تجاری تفریحی برلیان است که به‌صورت فروشگاه‌های چند قسمتی در حال فعالیت است. همچنین این مرکز تجاری از مراکز به‌روز و خوش‌ساخت در خرمشهر است که در کنار فروشگاه‌های مختلف، کافی‌شاپ، رستوران و مرکز تفریحی هم وجود دارد. در واقع می‌توان این مرکز خرید و مجتمع تجاری را از به‌روز‌ترین مراکز خرید در خرشمهر معرفی کرد که در مجاورت ساحل تماشایی کارون به‌شکل یک کشتی و در پنج طبقه ساخته شده است.

۹۰ واحد تجاریف ۵ رستوران بین‌المللی، کافه فست‌فود، باغ بام برلیان، سوییت‌های اقامتی، کافه بازار و خانه‌ی شکلات، خانه‌ی کودک دنیای شادی، فود کورت بین‌المللی برلیان ساخته شده به‌شکل یک کشتی در کنار مجتمع تجاری برلیان، از جمله بخش‌های تشکیل‌دهنده در این مرکز تجاری تفریحی است. همچنین این مرکز تجاری تفریحی دارای آسانسور VIP و جداگانه جهت مهمان ویژه، دو آسانسور مدرن و شیشه‌ای مرکزی جهت استفاده از تمام طبقات، سیستم اعلام و اطفای حریق، پله برقی منحصربه‌فرد با نورLED در بخش واحدهای تجاری، سقف سانروف برقی روی مجتمع برلیان، سقف سانروف برقی با نورپردازی منحصربه‌فرد در باغ بام برلیان، سینمای تابستانه در باغ بام برلیان، پیشرفته‌ترین server وتجهیزات امنیتی و پارکینگ اختصاصی در مجاورت مجتمع است. قطعا با حضور در این مجتمع تجاری تفریحی در کنار یک خرید خوب و مناسب، از یک گردش و تفریح خانوادگی نیز بهره‌مند خواهید شد.

آدرس: خرمشهر، بلوار ساحلی، جنب ساختمان شهرداری، مجتمع تجاری تفریحی برلیان

مجتمع تجاری اروند (کنزالمال)

مراکز خرید خرمشهر

یکی دیگر از مراکز تجاری بزرگ در خرمشهر، مجتمع تجاری اروند است که به کنز المال نیز شهرت دارد. این مجتمع تجاری در فضایی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع ساخته شده است. در این مجتمع تجاری غرفه‌های متعددی جهت فروش و عرضه‌ی کالاهای مختلف راه‌اندازی شده است و در کنار این غرفه‌ها می‌توان کافه، رستوران‌های صحرایی، فست فود و پارکینگ اختصاصی از امکانات ارائه شده در این مجتمع است.

  • آدرس: خرمشهر، منطقه‌ی آزاد اروند، مجتمع تجاری اروند

پاساژ نخل (بازار طلا)

بازار طلای خرمشهر که به‌عنوان پاساژ نخل این شهرستان شناخته می‌شود، از دیگر مراکز خرید مجهز و مدرن در این شهر جنوبی کشور است که اجناس آن با قیمتی مناسب و با کیفتی مطلوب در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد.

  • آدرس: خرمشهر، بلوار مقاومت، پاساژ نخل

دیگر مراکز خرید در خرمشهر

مجتمع تجاری نور

  • آدرس: خرمشهر، بلوار امیر کبیر، بلوار پاسداران، مجتمع تجاری نور

پاساژ پردیس

  • آدرس: خرمشهر، بلوار امیرکبیر، بلوار پاسداران، پاساژ پردیس

فروشگاه‌های تعاونی مرزنشینان

  • آدرس: خرمشهر، بلوار چهل متری، فروشگاه تعاونی مرزنشینان

پاساژ قائم (بورس انواع گوشی تلفن همراه)

  • آدرس: خرمشهر، بلوار امیرکبیر، پاساژ قائم

فروشگاه‌ اتکا خرمشهر

  • آدرس: خرمشهر، بلوار ایران‌زمین، فروشگاه اتکا

مطالب مرتبط:

دیدگاه