بهترین زمان سفر به مادرید؛ نماد هنر اروپا در اسپانیا

نگین توکلی
نگین توکلی دوشنبه، ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین زمان سفر به مادرید؛ نماد هنر اروپا در اسپانیا

بهترین زمان سفر به مادرید، پایتخت زیبای کشور اسپانیا، بر اساس آب و هوا و فصول، چه زمانی از سال است؟ 

مادرید در خیلی از موارد، درست شبیه دیگر کلان‌شهرهای بین‌المللی است؛ بزرگ‌ترین شهر اسپانیا با بیشترین میزان جمعیت، پایتخت و مرکز تجارت بین‌المللی. اما قبل از اینکه از این عناوین نتیجه‌گیری کنید، لحظه‌ای سکوت کنید. اگر به دقت گوش کنید، می‌توانید ملودی‌های آرام گیتار اسپانیایی، موج دامن رقصنده‌های فلامینگو و صدای خنده‌های مردم پس از صرف وعده ظهرگاهی را بشنوید.

مادرید

بله، مادرید، مقصد جالبی برای علاقه‌مندان به نقاشی‌های مشهور و معماری بی‌نظیر است، اما فقط همین نیست، مادرید مقصدی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند زمان را بدون عجله و با لذت بگذرانند.

بهترین زمان سفر به مادرید بر اساس آب و هوا

مادرید

بهترین زمان سفر به مادرید، فصل پاییز (ماه سپتامبر تا نوامبر) یا بهار (ماه مارچ تا می) است؛ زمانی که دمایی معتدل و دلپذیر در تمام شهر جاری می‌شود و فضایی سرزنده و شاداب را در شهر ایجاد می‌کند.

اما اگر با آب و هوای سرد و شهر خلوت مشکلی ندارید، در فصل زمستان به دیدن مادرید بیایید؛ زمانی که هتل‌ها در پایین‌ترین قیمت خود، به مشتریان خدمات ارائه می‌کنند.

فصل داغ گردشگری مادرید، علی‌رغم وجود هوای به شدت گرم، فصل تابستان است؛ البته باید بدانید بیشتر ساکنان مادرید در تابستان، مغازه‌هایشان را می‌بندند و به تعطیلات می‌روند.

بهترین زمان سفر به مادرید بر اساس فصول

فصل پاییز: ماه‌های سپتامبر تا نوامبر (۱۰ شهریور تا ۹ آذر)

مادرید

آب و هوایی معتدل در ماه سپتامبر با دمای ۱۰ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد و ماه اکتبر با دمای ۴٫۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد، گردش در فصل پاییز در بازار ال راستروی (El Rastro) مادرید و پارک رتیرو (Retiro) را بسیار لذت‌بخش می‌کند.

فصل زمستان: ماه‌های دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۹ اسفند)

مادرید

فصل زمستان، فصل مناسبی برای سفری اقتصادی به مادرید به شمار می‌آید. در این زمان از سال، هتل‌ها با قیمتی بسیار ارزان به مشتریان خدمات‌رسانی می‌کنند. اما باید بدانید هوا در این زمان از سال، بسیار سرد است. در ماه ژانویه (۱۱ دی تا ۱۱ بهمن)، سردترین ماه شهر تاریخی مادرید، دما به ۱٫۱- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

فصل بهار: ماه‌های مارچ تا می (۱۰ اسفند تا ۱۰ خرداد)

مادرید

فصل بهار، به خصوص ماه‌های آوریل تا اواخر می (۱۲ فروردین تا ۱۰ خرداد)، زمان بسیار مناسبی برای بازدید از مادرید به شمار می‌آید. دما در این زمان از سال در محدوده ۱۵٫۶ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد، متغیر است.

فصل تابستان: ماه‌های ژوئن تا آگوست (۱۱ خرداد تا ۹ شهریور)

مادرید

دمای ۲۶٫۷ درجه سانتی‌گراد در فصل تابستان، پیاده‌روی یا مترو سواری در مادرید را بسیار مشکل می‌کند. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که بیشتر ساکنان مادرید و مغازه‌داران، در این فصل و به خصوص ماه آگوست (۱۰ مرداد تا ۹ شهریور)، به تعطیلات می‌روند و فروشگاه‌هایشان را تعطیل می‌کنند.

بهترین زمان سفر به مادرید بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

در حالی که شهر مادرید از نظر دارا بودن تفریحات شبانه و شب‌های زنده، قادر به رقابت با شگفتی‌های شهر آندالوسیا (Andalucia) و دیگر بخش‌های اسپانیا نیست، اما وقتی که حرف از فستیوال است، مادرید با نیرویی خارق‌العاده، در عرصه حاضر می‌شود.

اصلی‌ترین رویداد سالیانه سن ایسیدرو (San Isidro) است که برای بزرگداشت سن پاترون (patron saint) برگزار می‌شود. جشن‌های مخصوص دیگری چون دوس د مایو (Dos de Mayo) و آلمودنا (Almudena) در مادرید برگزار می‌شود.

مادرید شهری فوق‌العاده در تمام سال است. در ادامه خلاصه‌ای از رویدادها و فستیوال‌های فصول مختلف را به شما معرفی خواهیم کرد.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل پاییز

فستیوال پاییز (Festival de Otoño)

مادرید

فستیوال پاییز در شهر مادرید از اولین هفته ماه اکتبر تا پایان این ماه (۹ مهر تا ۹ آبان)، ادامه دارد. این فستیوال، یکی از برترین رویدادهای موسیقی در کل کشور است. موسیقی، رقص و اجراهای کمپانی‌های متعدد تئاتر از سراسر جهان از جمله برنامه‌های این فستیوال است. رویدادهای مهمی در سالن‌های اصلی تئاتر شهر، برگرار می‌شود.

آلمودنا

آلمودنا

در حالی که سن ایسیدرو روز بزرگداشت یک قدیس مرد در اسپانیا است، جشن آلمودنا در تکریم یک قدیسه زن در نهم نوامبر (۱۸ آبان)، برگزار می‌شود.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل زمستان

روز سه پادشاه

مادرید

رژه سه پادشاه در روز ۵ ژانویه (۱۵ دی) در مادرید برگزار می‌شود. در این روز، بیش از ۳۰ وسیله حمل و نقل پر از کودکان و بزرگسالان در لباس‌های زیبا، در مسیری در میان شهر، به کودکان در شهر، آبنبات هدیه می‌دهند.

روزه سه پادشاه، از زیباترین رژه‌های اسپانیا است. وسیله‌های حمل و نقل بسیار فانتزی و لباس‌های سنتی هدیه‌دهندگان، زیبا و خارق‌العاده هستند. این رژه به همراه اسب‌ها و گاوهای نر و همچنین لباس‌های زیبا و سنتی، برای بچه‌ها، داستان‌های کودکیشان را تداعی می‌کند.

کارناوال مادرید

مادرید

کارناوال مادرید در ماه فوریه به مدت یک هفته پر از موسیقی، رقص و مسابقات لباس‌های محلی در این شهر زیبا برگزار می‌شود.

سمانا سانتا یا هفته مقدس (Semana Santa)

سمانا سانتا یا هفته مقدس

هفته مقدس در مادرید در ماه مارچ (۱۰ اسفند تا ۱۱ فروردین) پر از حرکت‌های دسته‌جمعی مذهبی است.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل بهار

دوس د مایو

دوس د مایو

اگر در ابتدای ماه می در اسپانیا هستید، باید بدانید که روز اول و دوم این ماه، جزو تعطیلات رسمی کشور هستند. جشن دوس د مایو در روز دوم می (۲ اردیبهشت) برای پیروزی اسپانیا در جنگ و استقلال این کشور در سال ۱۸۰۸، برگزار می‌شود.

جشن سن ایسیدرو

جشن سن ایسیدرو

جشن سن ایسیدرو در تاریخ ۱۵ می (۲۵ اردیبهشت) در مادرید برگزار می‌شود و به عنوان اصلی‌ترین رویداد سالیانه شهر، بهترین گاوبازهای اسپانیولی را به اینجا می‌کشاند. در بخش دیگری از جشن که ۹ روز به طول می‌انجامد، ساکنان مادرید با لباس‌های سنتی زیبا به خیابان‌ها می‌آیند. مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی همراه با کنسرت‌ها و نمایشگاه‌های مختلف هنری در این جشن، برگزار می‌شوند.

نمایشگاه کتاب (Feria del Libro)

نمایشگاه کتاب (Feria del Libro)

نمایشگاه کتاب در مادرید از تاریخ ۲۶ می تا ۱۱ ژوئن (۵ تا ۱۱ خرداد) به عنوان یک رویداد فرهنگی مهم از سال ۱۹۹۳، هر سال، صدها هزار بازدیدکننده را از سراسر جهان به سمت خود می‌کشاند.

فستیوال‌ها و رویدادهای فصل تابستان

لاپالوما (La Paloma)

لاپالوما (La Paloma)

لاپالوما، فستیوالی که در ۱۵ام ماه آگوست (۲۴ مرداد) برگزار می‌شود، پر از جشن‌های خیابانی است.

بهترین زمان سفر به مادرید بر اساس هزینه هتل‌ها

مادربد

فصل زمستان یعنی ماه‌های دسامبر تا فوریه و همچنین ماه آگوست به علت تعطیلی و گرمای زیاد، بهترین زمان سفر به مادرید بر اساس هزینه هتل‌ها است.

بیشتر بخوانید:

رتبه‌های مادرید

مادرید

گزارش رتبه‌بندی مسافرت جهانی و اخبار یو.اس، بر اساس تجزیه و تحلیل نظرات کاربران و متخصصان است. 

رتبه‌های مادرید به شرح زیر است:

اولین مقصد برتر برای بازدید در ماه آپریل

دومین مقصد برتر گردشگری در اسپانیا

هفتمین مقصد مقرون به صرفه گردشگری در اروپا

هشتمین مقصد مقرون به صرفه ماه عسل در اروپا

نهمین مقصد گردشگری خانوادگی در اروپا

۱۲امین مقصد برتر تعطیلات بهاری

۱۵امین مقصد برتر گردشگری در اروپا

مادرید؛ آب و هوا و اقلیم

مادرید

نمودار میزان بارش و دمایی میانگین در مادرید

در ادامه با جداولی از میزان بارش و دما در طول سال در مادرید با ما همراه باشید تا با داشتن اطلاعات کامل، بتوانید برنامه‎‌ریزی مناسبی برای زمان سفر خود داشته باشید.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۸٫۳۳٫۸
فوریه۱۱٫۱۳٫۳
مارچ۱۵۴٫۳
آپریل۱۸٫۳۴٫۸
می۲۱٫۱۴٫۸
ژوئن۲۶٫۷۲٫۵
جولای۳۰٫۶۱
آگوست۲۹٫۴۱٫۵
سپتامبر۲۵۳٫۳
اکتبر۱۸٫۳۵٫۳
نوامبر۱۲٫۸۴٫۸
دسامبر۸٫۹۴٫۸

میانگین ماهیانه دما و بارش در مادرید

مادرید

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۸٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۸ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۷٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۷٫۷ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
فوریه۱۰٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۹٫۷ سانتی‌گراد- ۳٫۱ سانتی‌متر۹ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۸٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۸ سانتی‌متر
مارچ۱۴ سانتی‌گراد- ۴٫۱ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۲٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۱ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
آپریل۱۷٫۵ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۱۵٫۸ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
می۲۰٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۹٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۹ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۸٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر
ژوئن۲۵٫۳ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۱٫۱ سانتی‌گراد- ۰٫۲ سانتی‌متر
جولای۲۹٫۶ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۲۸٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۱ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
آگوست۲۹٫۱ سانتی‌گراد- ۱٫۴ سانتی‌متر۲۸٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۸٫۵ سانتی‌گراد- ۱٫۱ سانتی‌متر۲۸٫۲ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر
سپتامبر۲۳٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۹ سانتی‌متر۲۲٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۲۱٫۷ سانتی‌گراد- ۲ سانتی‌متر۲۰٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
اکتبر۱۶٫۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۱۵ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر
نوامبر۱۱٫۴ سانتی‌گراد- ۴٫۷ سانتی‌متر۱۰٫۱ سانتی‌گراد- ۴٫۶ سانتی‌متر۸٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۴ سانتی‌متر۷٫۳ سانتی‌گراد- ۴٫۳ سانتی‌متر
دسامبر۷٫۹ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۷ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۶ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر۵ سانتی‌گراد- ۴٫۸ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در مادرید

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به مادرید برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۳۱۰۱۰-۱۷۸
فوریه۳۱۲۹-۲۳۷
مارچ۶۱۶۴-۲۵۱۰
آپریل۸۱۹۱-۳۰۹
می۱۱۲۲۱۳۲۱۰
ژوئن۱۶۲۸۶۳۸۵
جولای۱۸۳۲۸۳۸۲
آگوست۱۸۳۱۷۳۹۳
سپتامبر۱۵۲۶۴۳۵۶
اکتبر۱۱۲۰۰۲۹۸
نوامبر۶۱۴۳-۲۱۹
دسامبر۳۱۰۸-۱۷۱۰

حداقل و حداکثر دما در مادرید

هزینه روزانه توریستی در مادرید

هزینه یک روز اقامت در مادرید حدودا ۱,۵۴۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به مادرید سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در مادرید انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه