۱۴ عکس هوایی از مناظر زیبای طبیعی و شهری

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی چهار شنبه، ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۱۴ عکس هوایی از مناظر زیبای طبیعی و شهری

عکاسی با نام «تیم پیک» (Tim Peake) با عکس‌برداری هوایی، تصاویر جالبی از مناظر طبیعی و شهری در سراسر دنیا ثبت کرده است که در این مقاله به تماشای آن‌ها می‌نشینیم.

جنبه‌های از طبیعت همیشه از چشم ما پنهان است چون قابلیت تماشای آن‌ها را نداریم. بدون شک ما نمی‌توانیم همه جاذبه‌های طبیعی را از زاویه بالا و در فاصله دور نگاه کنیم ولی به لطف عکس‌های هوایی این امر ممکن شده است. «تیم پیک» عکاسی است که به سراغ موضوعی جالب برای عکاسی رفته است. این عکاس در دنیا از مناظر شهری و طبیعی عکاسی کرده و جستجو کرده است تا مناظر متقارن در زمین را پیدا کرده و آن‌ها را شکار کند.

در این میان این تصاویر، عکس‌هایی هم توسط ماهواره‌ها گرفته‌شده است و تمام عکس‌ها متعلق به پیک نیست. با ما همراه باشید تا این عکس‌های زیبا از سراسر دنیا را مرور کنیم.

ساحل ایپانما (Ipanema) ریودوژانیرو، برزیل

ریودوژانیرو

ساحل ایپانما در برزیل به‌عنوان یکی از زیباترین ساحل‌های دنیا شناخته‌ شده است، این ساحل از بالا نمایی بی‌نظیر دارد. همان‌طور که در تصویر می‌بینید، مرز آب و خشکی یک خط صاف است و ساحل و خشکی کاملا باهم متقارن هستند.

موقعیت ساحل ایپانما(Ipanema) ریودوژانیرو، برزیل

برج خورشیدی، سویا، اسپانیا

سویا اسپانیا

کالکتور یا برج خورشیدی که در سویا اسپانیا قرار دارد از دست‌ساخته‌های بشر است ولی ترکیب این برج خورشیدی با زمین‌های اطراف تصویر زیبایی خلق کرده است.

بندر چین کینگهوانگداو، چین

چین

این بندر یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های تولید و جابه‌جایی زغال‌سنگ در چین است. هرساله ۲۱۰ تن زغال‌سنگ از معادن بندر کینگهوانگدو به سراسر چین منتقل می‌شود.

موقعیت بندر چین کینگهوانگداو، چین

در سال ۲۰۱۵ گزارشی از سوی دولت چین بنا بر استخراج بیش‌ از حد زغال‌سنگ از این بندر صادر شد که این استخراج بی‌رویه موجب افزایش گاز کربن دی‌اکسید شده بود. نمای این معدن زغال‌سنگ از بالا بسیار دیدنی است.

جشنواره برنینگ من (Burning Man) نوادا، آمریکا

نوادا آمریکا

جشنواره برنینگ من، جشنواره‌ای است که هرسال در کویر سیاه نوادا برگزار می‌شود. بیش از ۶۵۰۰۰ شرکت‌کننده در این جشن شرکت می‌کنند و تجربه‌های هنری خود را با یکدیگر به اشتراک می‌گذارند.

الظفره، ابوظبی، امارات متحده عربی

ابوظبی

جمعیت الظفره در ابوظبی، چیزی برابر با ۲۰۰۰ نفر است. این منطقه از گرم‌ترین نقاط کره زمین است. رکورد دمای ثبت‌شده در الظفره ۴۹/۳ درجه سانتی‌گراد است.

ساحل دلری، فلوریدا، آمریکا

فلوریدا آمریکا

بیشتر شهرها در ایالت فلوریدا در آمریکا دارای نقشه‌های منظم و یا هیپوداموسی هستند. نقشه‌های هیپوداموسی طرح منظمی دارد که ایده و طرح‌های اولیه آن در مصر باستان مطرح‌ شده است. این طرح شهرها شامل فاضلاب جداگانه شهری است و بیشتر شهرهای مدرن امروزی بر اساس این طرح ساخته‌ شده‌اند. طرح خانه‌های محله ساحل دلری از بالا دیدنی است.

سنترال پارک، نیویورک، آمریکا

سنترال پارک

یکی از معروف‌ترین پارک‌های دنیا، سنترال پارک یا پارک مرکزی نیویورک است که ۶ درصد از مساحت منهتن را به خود اختصاص داده است. یکی از ویژگی‌های خوب این پارک، تقسیم‌بندی پارک به بخش‌های مختلف برای پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری اسب‌سواری و اتومبیل است.

بخش‌های اصلی سنترال پارک شامل زمین تنیس، زمین بیس‌بال، اسکی روی یخ و استخر است. برای مسابقه‌های دوی ماراتن از فضای داخلی پارک هم استفاده می‌شود.

دریاچه خورشید، آریزونا، آمریکا

آریزونا

دریاچه خورشید محله‌ای از آریزونا در آمریکا است که ۱۴۰۰۰ نفر ساکن دارد. بیشتر ساکنان دریاچه خورشید، از ساکنان قدیمی هستند و مدت‌ها است که نسل در نسل در این محله زندگی می‌کنند. بر اساس سرشماری تنها ۰/۱ درصد از ۱۶۸۳ خانوار ساکن در این محله زیر ۱۸ سال سن دارند.

دالاس، فرودگاه بین‌المللی فورت ورت، تگزاس، آمریکا

تگزاس آمریکا

فرودگاه فورت ورت ۷۰ کیلومترمربع است که در تقسیم‌بندی جهانی در جایگاه دهمین فرودگاه پرتردد دنیا است، سالانه بیش از ۶۴ میلیون مسافر در این فرودگاه رفت و آمد می‌کنند.

جکسون ویل، فلوریدا، آمریکا

جکسون ویل آمریکا

تصویر بالا، تصویری از تقاطع دو بزرگراه مهم در فلوریدا است که از بالا تقارنی جالب دارد. از الگوی مارپیچ پیروی کرده است.

انگکور وات، کامبوج

کامبوج

مجموعه معبدهای انگکور وات از بزرگ‌ترین معابد جهان در کامبوج است که در قرن ۱۲ ساخته‌شده است. مساحت مجموعه بناها ۸۲۰۰۰۰ مترمربع است و دورتادور معابد را شن و ماسه و اطراف آن را جنگل پوشانده است. در مرکز این نقشه معابد وجود دارد. این معابد در ابتدای تاسیس پرستشگاه هندوها بود و بعدها به آیین بودیسم رسید.

لاپلاتا، آرژانتین

لاپلاتا آرژانتین

لاپلاتا شهری در کشور آرژانتین، مرکز ایالت بوئنوس آیرس است. الگوی این شهر با مربع‌های منظم مشخص‌شده است و طراحی این شهر در سال ۱۸۸۹ توانست در بسیاری از مجامع جهانی مدال طلای طراحی برترین شهر، به‌عنوان شهر آینده را کسب کند.

اگزامپل، بارسلونا، اسپانیا

آرژانتین

الگوی شهری اگزامپل در اسپانیا خاص و منحصربه‌فرد است. این طرح با تفکر طراحی و برنامه‌ریزی‌ شده و طراحی آن کار «ایدفونس کرادا» است. طرح این شهر از اصول اولیه شهرهای هیپوداموسی پیروی کرده است، خیابان‌های گسترده با تقاطع‌های هشت‌ضلعی، برای افزایش نورگیر خانه‌ها و ایجاد فضای بهتر در شهر.

فرودگاه لجستیک کالیفرنیا، ویکتور ویل، کالیفرنیا

کالیفرنیا

در فرودگاه لجستیک کالیفرنیا در ویکتور ویل بیش از ۱۵۰ هواپیما نگه‌داری می‌شود. آب‌وهوای منطقه ویکتور ویل به‌گونه‌ای است که شرایط را برای نگه‌داری طولانی‌مدت هواپیماها در این منطقه فراهم کرده است. فلز در این آب و هوا آسیب نمی‌بیند و قطعات یدکی برای سال‌ها سالم باقی می‌مانند.

 موقعیت فرودگاه لجستیک کالیفرنیا، ویکتور ویل، کالیفرنیا

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه