غذاهای محلی مادرید اسپانیا، طعمی به یاد ماندنی

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار یکشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
غذاهای محلی مادرید اسپانیا، طعمی به یاد ماندنی

لذت سفری خاطره‌انگیز را با طعم غذاهای محلی مادرید، اسپانیا تجربه کنید. غذاهای خوشمزه مادریدی در اکثر رستوران‌های این شهر سرو می‌شود این غذاها، از بهترین غذاها در اروپا به شمار می‌روند.

شهر مادرید پر از رستوران‌های شگفت‌انگیز با غذاهای خوشمزه است که مسافران زیادی از گوشه کنار جهان به این مکان می‌آیند! اما دقیقا این غذاهای مشهور چه غذاهایی هستند؟

اسپانیا در سراسر اروپا دارای گنجینه‌ای از غذاهای خوشمزه و متنوع است. در پایتخت این کشور مادرید آنقدر غذاهای متنوعی سرو می‌شود که شما در انتخاب آنها گیج خواهید شد.

۱. کوسیدو مادریلینو (Cocido Madrileno)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

کوسیدو غذای محلی پرطرفدار شهر مادرید

همین که هوا سر می‌شود بوی خوش خورشت گوشت مخصوص همه خیابان‌های مادرید را در می‌گیرد. خورشت سنتی که در مادرید پخت می‌شود، پر از سبزیجات، نخودفرنگی، سوسیس کوریو و گوشت مخصوص است. این خورشت در مدت چهار ساعت به جوش می‌آید و به عنوان مرحمی در آب و هوای سرد مادرید است.

غذای کوسیدو در سه نوع قابل استفاده است در نوع اول که با نخودفرنگی، سبزیجات و گوشت پخت می‌شود و آب گوشت آن جدا شده و برای تهیه سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرد. بقیه مواد تشکیل دهنده در ظرف قرار می‌گیرد و اغلب در دو دور سرو می‌شود، ابتدا نخود و سبزیجات سرو می‌شود و سپس گوشت سرخ شده سرو می‌شود.

۲. هیوس روتس (Huevos Rotos)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

در اسپانیا تخم‌مرغ‌ها در ناهار بیشتر از صبحانه سر سفره‌ها دیده می‌شود. چه لذتی بهتر از یک بشقاب غذای هیوس روتس است؟

غذاهای سنتی شهر مادرید اغلب پر از گوشت و سبزیجات هستند. هیچ جایی شما نمی‌توانید بخار حاصل از بشقاب غذای خوشمزه هیوس روتس را مشاهده کنید. این غذا به درستی به تخم‌مرغ شکسته تعبیر می‌شود. این غذای مادریدی سیب‌زمینی سرخ شده اسپانیایی است که نمک دریایی به آن افزوده‌اند و سیب‌زمینی‌ها با نظم خاصی دور بشقاب چیده شده‌اند همچنین تخم‌مرغ‌ها نیز بر روی آن قرار می‌گیرد.

در جایی که شما این غذا را میل می‌کنید زرده تخم‌مرغ با پوسته آمیخته شده و با نان سرو می‌شود. در بسیاری از رستوران‌ها از ژامبون و سس نیز برای خوش‌طعم کردن استفاده می‌کنند اما این غذا بدون گوشت سرو می‌شود و یک وعده غذای گیاهی عالی محسوب می‌شود.

شما می‌توانید بهترین هیوس روتس را در شهر کاسا لوسیو پیدا کنید . یکی از مشهورترین مکان‌ها برای خوردن این غذا منطقه لا لانتینا است.

۳. بوچدیلو د کالامارس (Bocadillo de Calamares)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

نان ترد طعم خوبی به ساندویج کالاماری می‌دهد

سفر به شهر مادرید بدون چشیدن طعم ساندویج خوشمزه و مشهور بوچدیلو د کالامارس یا ماهی سرخ‌شده کامل نمی‌شود. پلازا میر مادرید محل اصلی پخت این ساندویج ویژه  و دلپذیر است. غذای سنتی بوچدیلو د کالامارس شامل نان تازه است که با حلقه‌های عمیق سرخ‌شده ماهی با آرد پوشیده شده است. بعضی اسپانیایی‌ها به آن گوجه‌فرنگی و پودر ففل پاپریکا و سس مایونز سیر خانگی اضافه می‌کنند و همچنین اغلب قبل پخت آن‌ها را به آبجو و یا روغن زیتون آغشته می‌کنند. خیابان‌های پلازامیرا شهر مادرید به ساندویج کالامارس مشهور است.

بیشتر بخوانید

۴. کالوس لا مادرینا (Callos a la Madrilena)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

کالوس غذای سنتی و  خوشمزه شهر مادرید

کالوس مادرینا یکی دیگر انواع غذاهای مادریدی است که در زمستان پخت می‌شود. این خورشت خوشمزه در ظرف‌های گلی سرو می‌شود. این غذا شامل نواری از سیرابی گوساله مقداری سس و سوسیس است.

این غذا اغلب به عنوان غذای زمستانی مشهور است و در اکثر رستوران‌های اسپانیا سرو می‌شود. اولین دستور‌العمل این غذا به قرن شانزدم بر می‌گردد که این غذا با فلفل پاپریکا تزیین می‌شد. در ماه‌های زمستان می‌توانید این غذا را در بسیاری از رستوران‌های پایتخت پیدا کنید.

۵. شکلات کوروس کن (Churros con Chocolate)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

شیرینی محلی مشهور مادرید: یک بشاق از شکلات کوروس کن

کوروس یکی از شکلات‌های معروف شهر مادرید است که در فصل زمستان معمولا عصرها با یک فنجان قهوه مصرف می‌شود و گاها برای صبحانه نیز مصرف می‌شود. یکی از معروف‌ترین مکان‌هایی که شما می‌توانید یک دل سیر از این شکلات خوشمزه میل کنید ناحیه سان جونز است که بیش از صد سال قدمت دارد. همچنین می‌توانیداز شکلات‌های بازار مادرید لذت ببرید.

۶. ارجالا پلانچا (Oreja a la Plancha)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

گوشت مخصوص یکی از بخش‌های اصلی انواع غذاهای مختلف مادرید است

وقتی در اسپانیا غذای اسپانیولی مصرف می‌کنید ممکن است حاوی گوشت مخصوص باشد. ارجالا یک غذای محبوب اسپانیولی است که در نوع خود برای توریست‌ها غذای جالب و عجیبی است. ارجالا پلانچا گوشت مخصوص سرخ شده است که معمولا با خلال خورده می‌شود و اغلب نمک، فلفل یا لیمو به آن اضافه می‌شود. در بیشتر قسمت‌های مادرید این غذا به تنهایی سرو می‌شود اما بعضا به آن قارچ نمک و گوشت مخصوص افزوده می‌شود.

۷. پینچو دی تورتیلا (Pincho de Tortilla)

غذاهای محلی مادرید،‌ اسپانیا

هیچ چیزی بهتر از تورتیلا نیست

تورتیلا یا املت اسپانیولی یکی دیگر از انواع غذاهای مادریدی است. در اینجا شما می‌توانید انواع گوناگونی از این غذا را بیابید. بعضی از آن‌ها شامل تخم‌مرغ و سیب‌زمینی است و بایست با نان بخورید. بعضی از آن‌ها شامل برش‌های جامد شامل همه چیز از پیاز سرخ شده و قارچ گرفته تا سوسیس و فلفل هستند. برای اینکه از این غذا بیشتر لذت ببرید می‌توانید لقمه بزرگ‌تری بردارید.

مطالب مرتبط:

منبع madridfoodtour

دیدگاه