سفر ۲ روزه به وارنا؛ بلغارستان

کسری مجیدی
کسری مجیدی شنبه، ۱ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۳
سفر ۲ روزه به وارنا؛ بلغارستان

وارنا از مهم‌ترین شهرهای بلغارستان محسوب می‌شود که از مقاصد پرطرفدار نزد گردشگران نیز به شمار می‌رود. با برنامه سفر ۲ روزه به وارنا به مهم‌ترین جاهای دیدنی وارنا سر بزنید.

وارنا شهری است ساحلی در کشور بلغارستان که در سالیان اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است. عمده شهرت این شهر به‌واسطه‌ی طبیعت کم‌نظیرش به سواحل و دیگر جاذبه‌های طبیعی آن بازمی‌گردد؛ هر چند جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی این منطقه نیز در کنار پیشرفت روزافزون آن، بهانه‌ای است برای جذب علاقه‌مندان از گوشه و کنار این کره‌ی خاکی.

وارنا

در ادامه، برنامه سفر ۲ روزه به وارنا ارائه می‌شود که در آن علاوه بر لحاظ کردن جاذبه‌های اصلی منطقه، سعی شده است عوامل موثر دیگر در سفر، مانند زمان و هزینه، در نظر گرفته شود. شایان ذکر است که به‌طور معمول زمان شروع بازدید از جاذبه‌ها در تمامی روزهای سفر، ساعت ۱۰ صبح فرض شده است.

ناگفته نماند که این برنامه سفر صرفا پیشنهاد کجارو است و به طبع گردشگران می‌توانند با توجه به سفر خود، آن را به دلخواه تغییر داده یا برنامه‌ی دیگری را جایگزین کنند.

همچنین اگر دوست دارید با تور سفر کنید و برنامه‌ریزی‌شده و راحت به گشت‌وگذار بپردازید، کجارو برای انتخاب تورهای وارنا و تور بلغارستان به شما کمک می‌کند. امکان جست‌وجو در میان پکیج‌های آژانس‌های مختلف، مقایسه قیمت تورها با یکدیگر و رزرو ارزان‌ترین تور از طریق آژانس‌های همکار کجارو فراهم شده است تا بتوانید سفرتان را با آسودگی برنامه‌ریزی کنید.

در ادامه می‌توانید برنامه سفر به وارنا را به تفکیک روزها بخوانید. به کمک این برنامه می‌توانید مهم‌ترین جاهای دیدنی وارنا را در زمان کوتاهی بازدید کنید.

روز اولروز دوم

مسیر سفر در طی ۲ روز

روز اول

برای روز اول سفر به سراغ بهترین‌های شهر بروید.

حمام‌های رومی

  • آدرس: خیابان «کاپیتان دوبرف» (Kapitan Dobrev)
  • ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

در جنوب شرقی وارنا، مجموعه‌ی «حمام‌های رومی» (Roman Baths) قرار دارد که زمانی به شهری از روم به نام «اودسوس» (Odessus) تعلق داشت. قدمت این حمام‌ها به قرن یک میلادی برمی‌گردد. این حمام‌ها در میان بزرگ‌ترین حمام‌های آب گرم رومی اروپا که از آن دوران باستان باقی مانده‌اند، محسوب می‌شوند. بخشی از این مجموعه ۲۵ متر ارتفاع دارد و شما می‌توانید تمامی امکانات اولیه‌ آن را ببینید. حتی فضایی با سقف کوتاه زیر کف مجموعه قرار دارد که در زمستان‌ها هوای گرم در آن می‌دمیدند تا از طریق شبکه‌ی لوله‌های زیرزمینی گرم شوند. پیاده‌روهای با ارتفاع زیاد به شما این امکان را می‌دهد که چشم‌انداز خوبی به مناطق اطراف داشته باشید.

موزه باستان‌شناسی

موزه باستان شناسی وارنا

  • آدرس: بلوار «سابورنی» (Saborni)
  • ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۱۵ دقیقه پیاده

میراث رومی وارنا به این شهر گنجینه‌ای باارزش از آثار تاریخی بخشیده و سبب شده است که «موزه باستان‌شناسی» (Archaeological Museum) آن، به یکی از مهم‌ترین مکان‌هایی تبدیل شود که گردشگران در سفر به وارنا، می‌توانند از آن بازدید کنند. در بازدید از این موزه حتما باید از مجموعه‌ طلا و اشیای با ارزش که قدمتی به درازای ۶۵۰۰، دیدن کرد. این موزه در سال ۱۸۸۸ تاسیس شد و به مرور زمان کامل‌تر شد.

پیشنهاد ناهار

وارنا مانند دیگر شهرهای جهان، از رستوران‌ها و غذاخوری‌های کوچک و بزرگ و متعددی برخوردار است. مثل همیشه توصیه می‌کنیم در سفرهای خود غذاهای محلی را تجربه کنید. پیرو همین امر رستوران‌هایی را پیشنهاد می‌دهیم که در منوی خود غذاهای محلی منطقه را دارند و به آخرین جاذبه‌ی پیش از ناهار نزدیک هستند.

غذای بلغاری

با این مقدمه و پس از گذشت ۳ ساعت از بازدید جاذبه‌ها، به سراغ رستوران‌های پیشنهادی برای روز اول می‌رویم:

رستوران «دراگومون» (Dragomon)

رستوران دراگومون وارنا

با پیاده‌روی ۴ دقیقه‌ای از موزه‌ی باستان‌شناسی به رستوران دراگومون در خیابانی با همین نام خواهید رسید.

رستوران «چوچورا» (Chuchura)

رستوران چوچورا وارنا

مجددا در خیابان دراگومون و در فاصله‌ی ۵ دقیقه‌ای از موزه‌ی باستان‌شناسی، رستوران چوچورا واقع شده است.

کلیسای جامع

کلیسای جامع وارنا

  • آدرس: خیابان «متودی» (Metodiy)
  • ساعت بازدید: ۱۰ تا ۱۷
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۱۰ دقیقه پیاده

گنبدهای مسی درخشان و باشکوه «کلیسای جامع وارنا» (Dormition of the Theotokos Cathedral)، یکی از صحنه‌های کارت پستال‌هایی است که از شهر وارنا در همه‌جا می‌توان یافت. این کلیسا، مدتی پس از آزادی بلغارستان از حکومت عثمانی‌ها، در اواخر قرن نوزدهم، توسط روس‌ها ساخته شد. بیش از ۵۰ تندیسی که در ورودی غارمانند این کلیسا وجود دارد، توسط تزار روسیه در اوایل قرن بیستم به کلیسای جامع وارنا اهدا شد. بسیاری از تزیینات و دکوراسیون‌هایی که در این کلیسا وجود دارند، در زمان‌های مختلف و به‌تدریج به کلیسا اضافه شده‌ است.

جنگل سنگی

جنگل سنگی وارنا

  • آدرس: جنوب آزادراه «هموس» (Hemus)
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته
  • مدت زمان بازدید: ۴۵ دقیقه
  • فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

کمی دورتر از مرکز شهر، یک پدیده‌ی طبیعی و کمی عجیب و غریب وجود دارد! «جنگل سنگی» (Stone Forest) زمینی با ستون‌های سنگی است که ارتفاع برخی از آن‌ها به ۷ متر می‌رسد و مساحت آن حدود ۱۳ کیلومتر مربع است. این ستون‌ها توخالی هستند و طی فرآیندی که به نام اکسیداسیون متان شناخته می‌شود، توسط ارگانیسم‌های کوچک ایجاد شده‌اند؛ اما باور کردن اینکه این ستون‌های سنگی ساخته‌ی دست بشر نیستند، بسیار دشوار است. بازدید از این جنگل سنگی ارزش وقت صرف کردن را دارد.

روز دوم

برای روز دوم برنامه‌ی آزادتر و سبک‌تری را در نظر بگیرید.

ساحل وارنا

ساحل وارنا

  • آدرس: ساحل شرقی وارنا
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

بدون شک تاکنون درباره‌ی سواحل کم‌نظیر وارنا شنیده‌اید. ساحل زیبایی که در امتداد دریای سیاه آرمیده است و با شن‌های طلایی و داغ خود پای هر علاقه‌مندی را به این منطقه می‌کشاند. علاوه بر جاذبه‌های طبیعی سواحل وارنا، امکانات و تجهیزات کامل رفاهی و تفریحی این منطقه نیز، اعم از ورزش‌های آبی و کافه‌های متعدد، می‌توانند ساعت‌ها گردشگران را سرگرم کنند. جمع این موارد باعث می‌شود که سواحل وارنا به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های شهر تبدیل شود.

پارک پریمورسکی

پارک پریمورسکی وارنا

  • آدرس: خیابان «بوریس» (Boris)
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۳ دقیقه پیاده

پارک «پریمورسکی» (Primorski) پارک بزرگی است که در امتداد ساحل کشیده شده و تا داخل شهر نیز ادامه می‌یابد. این پارک مکان‌های بسیار زیبایی برای دیدن دارد؛ برای مثال مجسمه‌ی یوری گاگارین در این پارک قرار دارد؛ گاگارین شخصا در سال ۱۹۶۱ در مقابل خیل عظیمی از مردم، این بخش از باغ را افتتاح کرد. پریمورسکی همان جایی است که علاقه‌مندان می‌توانند برای داشتن لحظاتی با آرامش و لذت بردن از جاذبه‌هایی مثل دلفیناریوم و باغ وحش و همین طور دیگر امکاناتش، از آن دیدن کنید.

پیشنهاد ناهار

رستوران‌های پیشنهادی برای روز دوم موارد زیر هستند:

رستوران «همینگوی» (Hemingway)

رستوران همینگوی وارنا

در فاصله‌ی تنها ۵ دقیقه با پای پیاده از پارک، رستوران ساحلی همینگوی قرار گرفته است.

رستوران «گاردیناتا» (Gardinata)

رستوران گاردیناتا وارنا

داخل پارک رستوران گاردیناتا، با چشم‌اندازی زیبا از مناظر اطراف، واقع شده است.

موزه رترو

موزه رترو وارنا

  • آدرس: خیابان «مارینوف» (Marinov)
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه‌روز در ۷ روز هفته
  • مدت زمان بازدید: ۴۵ دقیقه
  • فاصله از جاذبه‌ی قبلی: ۱۵ دقیقه با ماشین

«موزه‌ی رترو» (Retro Museum) یکی از جذاب‌ترین دیدنی‌های وارنا است و از گذشته‌ی نه چندان دور به این شهر جلوه‌ای خاص بخشیده است. این موزه مجموعه‌ای است از آثار قدیمی و روزمره‌ی قرن بیستم. انواع وسایل خانگی قدیمی تا مجسمه‌های گوناگون تنها بخشی از این آثار محسوب می‌شوند. همه این موارد بازگو کننده‌ی حال و هوای آغازین دوران مدرنیته در بلغارستان هستند که حس نوستالژیک انسان را برمی‌انگیزد. مهم‌ترین جاذبه‌ی این موزه، مجموعه‌ای است از ۵۰ خودروی قدیمی که از کارخانه‌های مختلف جمع‌آوری شده‌اند و در این موزه به نمایش درآمده‌اند.

وارنا

به این ترتیب به انتهای برنامه سفر ۲ روزه به وارنا رسیدیم. لازم به ذکر است که برای ساعات آزاد خود می‌توانید به مراکز خرید وارنا بروید تا خرید را در کنار تفریح تجربه کنید. همچنین می‌توانید از دیگر جاذبه‌های ساحلی، شهری و مردمی وارنا لذت ببرید. برای شام و ساعات پایانی شب نیز می‌توانید به مکان‌های تفریحی سطح منطقه بروید و سفر خود را هیجان‌انگیزتر کنید.

در آخر مجددا یادآور می‌شویم که این برنامه سفر، صرفا پیشنهاد کجارو است و می‌توانید با در نظر گرفتن علایق و سلایق شخصی، برای سفر خود برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه