رستوران های پراگ، چک؛ از دیگاستیشن تا خانه استیک جورج (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۵ تیر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
رستوران های پراگ، چک؛ از دیگاستیشن تا خانه استیک جورج (قسمت اول)

پراگ، پایتخت جمهوری چک، بدون شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری اروپای شرقی به شمار می‌رود. آنچه که می‌تواند سفر گردشگران را تکمیل کند تجربه رستوران‌های این شهر است. برای آشنایی با رستوران‌های پراگ با کجارو همراه باشید.

غذا خوردن در پراگ طی فصل تابستان و در فضای باز تجربه‌ای متفاوت از صرف غذا طی زمستان و در کافه‌ها و رستوران‌های گرم و دنج است. صرف غذا در خیابان یا در تراسی رو به رودخانه لذت تجربه غذاهای محلی را چندین برابر می‌کند. پراگ نیز مانند دیگر شهرهای دنیا پر است از رستوران‌های مدرن و گران یا معمولی و ارزان. در این مقاله به معرفی بهترین رستوران‌های پراگ می‌پردازیم.

لا دیگاستیشن بوهیم بورژوا (La Dégustation Bohême Bourgeoise)

دیگاستیشن

رستوران بسیار معروف و محبوب  دیگاستیشن در یکی از زیباترین محله‌های شهر قرار دارد. این رستوران در سال ۲۰۱۲ به خاطر هنر  آشپزی عالی و منحصربه فرد که ترکیبی از آشپزی سنتی و مدرن است جایزه میشلین را از آن خود کرد.

دیگاستیشن

این رستوران که در سال ۲۰۰۶ افتتاح شد دارای فضایی بسیار مجلل و در عین حال صمیمی است. مشتریان می‌توانند راجع به منو با سرآشپز صحبت کنند. کیفیت غذاها عالی و کارکنان بسیار مودب و خوش‌برخورد هستند. باید یادآور شد که قیمت غذاها بالا و مقدار آن‌ها در هر بشقاب کم است، پس ممکن است گرسنه از رستوران خارج شوید. منوی رستوران شامل غذاهای محلی چک، غذاهای اروپایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند تنها وعده شام را در دیگاستیشن میل کنند. به خاطر داشته باشید که سیگار کشیدن در این رستوران ممنوع است.

دیگاستیشن

امکانات: رزو میز، دسترسی به ویلچیر، و اینترنت بی‌ سیم.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۶ عصر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران دیگاستیشن روی نقشه

بیش‌تر بخوانید:

پورتفولیو (Portfolio)

پورتفولیو

پورتفولیو یکی از بهترین و پررفت و‌آمدترین رستوران‌های پراگ به شمار می‌رود که به خاطر غذاهای خوشمزه بسیار معروف است. فضای داخلی و حال و هوای آن لذت غذا را چندین برابر می‌کند. پیش‌غذاهایی چون سالمون اسکاتلندی یا پنیر بز همراه چاشنی سیب و ریواس (البته این پیش‌غذا بیش از یک چاشنی است که از ریواس، سیب، شکر، آب، دارچین، جوز، آب لیمو و کرنبری تهیه می‌شود) بسیار عالی هستند. منوی رستوران شامل غذاهای بین‌المللی، اروپایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر، قبول مسترکارت، قبول ویزا و اینترنت بی سیم.

هزینه برای دو نفر: ۹۰۰۰ کرونای چک

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۲ بعد از ظهر، و از ساعت ۵ عصر تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران پورتفولیو روی نقشه

بیش‌تر بخوانید:

الکرون (Alcron)

الکرون

از زمان افتتاح رستوران الکرون در سال ۱۹۳۲ تا به حال این مکان تحسین بسیاری را از سراسر دنیا برانگیخته است. این رستوران در طبقه هم‌کف هتل بلو الکرون (Blu Alcron) قرار گرفته و با اینکه فضای بزرگی ندارد (گنجایش تنها ۲۴ نفر) اما با وجود دیوارهایی با نقاشی‌های زیبا و یک بخاری قدیمی دارای دکوراسیونی بسیار شیک، زیبا و صمیمی است. با اینکه در سال ۲۰۰۰ بازسازی و تغییراتی در آن ایجاد شد اما همچنان محبوبیت و کیفیت بالای خود را حفظ کرده است. منوی این رستوران شامل غذاهای فرانسوی، بین‌المللی، اروپایی، دریایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است.

امکانات: رزرو غذا، پارکینگ، دسترسی به ویلچیر، قبول مسترکارت، قبول ویزا، قبول تنها پول نقد و اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز بجز یکشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳:۳۰ بعد از ظهر. از ۵:۳۰ عصر تا ۱۱:۳۰ شب.

موقعیت رستوران الکرون روی نقشه

بیشتر بخوانید:

رستوران لو گریل (Le Grill)

لو گریل

اگر به دنبال تجربه‌ای فراموش نشدنی هستید حتما به رستوران لو گریل بروید. سرویس‌دهی در این رستوران بسیار عالی و حرفه‌ای است. کیفیت غذاها را می‌توان از محبوبیت آن‌ها و پررفت‌وآمد بودن رستوران تشخیص داد. از نکات مثبت لو گریل باغ این رستوران است که با گل‌های رنگارنگ و صدای پرنده‌ها مشتریان را به سمت خود می‌کشاند.

منوی رستوران شامل غذاهای اروپایی، بین‌المللی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند وعده‌های صبحانه، میان‌وعده‌ها، ناهار، شام و آخر شب را در این رستوران صرف کنند.

این رستوران برای قرارهای رمانتیک، کاری، دوستانه و همچنین خانواده‌هایی که کودک همراه دارند مناسب است.

امکانات: صندلی‌های بلند، دسترسی به ویچیر، قبول مسترکارت، قبول ویزا، اینترنت بی سیم، رزرو میز، میز خصوصی، پارکینگ.

‌ساعت کار: هر روز از ساعت ۷ صبح تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران لو گریل روی نقشه

بلویو (Bellevue)

بلویو

رستوران بلویو، نزدیک پل چارلز، به خاطر نمای بی‌نظیر خلیج که از پنجره یا تراس به دست می‌دهد بسیار معروف و محبوب است. ساختمان زیبای رستوران با گذرگاه‌های سرپوشیده، سقف‌های قوسی‌شکل، ستون‌ها، شیشه‌های رنگی، چلچراغ‌های کریستالی، و گلدان های شیشه‌ای  ترکیبی از طراحی قدیمی و مدرن است.

بلویو

کیفیت غذا و سرویس‌دهی عالی، و رفتار کارکنان صمیمی و مودبانه است. منوی رستوران شامل غذاهای بین‌المللی، اروپایی، چک، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند وعده‌های ناهار، شام و آخر شب را در این مکان صرف کنند.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، و اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر. و از ساعت ۵:۳۰ عصر تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران بلویو روی نقشه

لا فینسترا (La Finestra)

لا فینسترا

لا فینسترا

رستوران لا فینسترا در سال ۲۰۰۹ به عنوان دومین رستوران ایتالیایی در پراگ افتتاح شد. از ویژگی‌های این رستوران آشپزخانه‌ای باز است که مشتریان می‌توانند سرآشپز توماس کرنی را در حال کار و آماده‌سازی غذای خود مشاهده کنید. تخصص لا فینسترا در تهیه غذاهای گوشتی است. منوی رستوران شامل غذاهای ایتالیایی، مدیترانه‌ای، اروپایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند وعده‌های میان‌وعده، ناهار و شام را در این رستوران صرف کنند.

لا فینسترا

لا فینسترا

امکانات: دسترسی به ویلچیر، قبول مسترکارت، قبول ویزا، اینترنت بی سیم، رزرو میز، میز خصوصی، و صندلی‌های بلند.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب.

موقعیت رستوران لا فینسترا روی نقشه

جورج پرایم استیک (George Prime Steak)

خانه استیک جورج

جورج پرایم استیک یک خانه استیک به سبک آمریکایی در مرکز میدان Old Square است. علاوه بر استیک غذاهای دریایی تازه نیز سرو می‌شود. کیفیت غذاها عالی، فضا دلپذیر و سرویس‌دهی قابل قبول است. افراد می‌توانند وعده‌های ناهار،‌ شام و آخر شب را در این رستوران صرف کنند.

خانه استیک جورج

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، و اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲:۳۰ بعد از ظهر، و از ساعت ۶ عصر تا ۱۰:۳۰ شب.

موقعیت خانه استیک جورج روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع tripadvisor

دیدگاه