سوغات سوچی، روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
سوغات سوچی، روسیه

سوچی، یکی از شهرهای توریستی روسیه، در کرانه‌ی دریای سیاه قرار دارد. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با سوغات این شهر آشنا شویم.

سوچی، یکی از شهرهای توریستی روسیه، به خاطر میزبانی مسابقات جام جهانی، این روزها بیشتر از همیشه سر زبان‌ها افتاده است. اگر برای سفر به سوچی برنامه‌ریزی می‌کنید و دوست دارید از این سفر، سوغاتی به‌یادماندنی برای دوستان و نزدیکان‌تان ببرید، این مطلب را دنبال کنید.

عروسک‌های ماتروشکا

وقتی صحبت از سوغات روسیه باشد اولین چیزی که به ذهن می‌رسد، عروسک‌های ماتروشکا است؛ عروسک‌های زیبایی که از کوچک به بزرگ درون هم قرار می‌گیرند. جالب است بدانید که این عروسک‌ها اصالتا ژاپنی هستند و اولین بار در نمایشگاه جهانی ۱۹۰۰ پاریس معرف شدند. امروزه این عروسک‌ها به‌عنوان سوغات روسیه در سراسر دنیا شناخته می‌شوند عموما از چوب تهیه می‌شوند و روسیه هم سابقه‌ای طولانی در ساخت صنایع دستی چوبی دارد. امروزه این عروسک‌ها را با جنس‌ها و کیفیت‌های مختلف می‌توانید از فروشگاه‌ها خریداری کنید. حتی مدل‌های متنوعی برای این عروسک‌ها طراحی می‌شود مثلا بعضی از آن‌ها به‌شکل شخصیت‌های سایسی روسیه طراحی می‌شوند. قیمت آن‌ها بستگی به تعداد عروسک‌ها و میزان ظرافت و دقتی دارد که در رنگ‌آمیزی آن‌ها به کار رفته است.

تلنیاشکا (Telnyashka)

این تی‌شرت‌های راه راه که رنگ‌های متفاوتی دارند، بخشی از یونیفرم نیروهای نظامی روسیه در قرن نوزدهم بودند. امروزه می‌توانید این تی‌شرت‌ها را در رنگ‌های مختلف خریداری کنید.

والنکی (Valenki)

سوغات سوچی

این پاپوش‌های سنتی زمستانی که عموما به‌شکل چکمه‌های نمدی تولید می‌شوند، یکی از سوغاتی‌های سنتی شهر سوچی هستند.

شکلات

سوغات سوچی

اهالی روسیه علاقه‌ی زیادی به شیرینی‌جات دارند و شکلات‌ها و شیرینی‌های روسی، بسیار لذیذ هستند. کافی است یک بار یکی از آن‌ها امتحان کنید تا مشتاق شوید این طعم لذیذ را با نزدیکان خود شریک شوید.

شکلات آلیونکا یکی از محبوب‌ترین سوغاتی‌های روسیه است که با بسته‌بندی خاص خود شناخته می‌شود؛ بسته‌ای با تصویر یک دختربچه.

چرچخلا یا لواشک آجیلی

سوغات سوچی

این خوراکی لذیذ، در سراسر منطقه‌ی قفقاز رایج است و در هر شهر و کشوری با دستور و طعمی خاص و با ظاهری متفاوت تهیه می‌شود و اسامی مختلفی دارد. برای تهیه‌ی آن، انواع مغزها را پس از نخ کردن، در عصاره‌ای غلیظ و میوه‌ای قرار می‌دهند، سپس از جایی آویزان می‌کنند تا خشک شود.

خاویار

سوغات سوچی

خاویار تخم ماهیان خاویاری و از گرانترین غذاهای جهان است. دریای خزر به‌عنوان بزرگ‌ترین منبع ماهیان خاویاری در جهان بیش از ۹۰ درصد خاویار جهان را تأمین می‌کند. روسیه یکی از مهم‌ترین تولیدکنندگان و صادرکنندگان خاویار است. اگر توانایی مالی برای خرید خاویار دارید، می‌توانید در سفر به سوچی، برای خود یا نزدیکان‌تان خاویار بخرید.

بیشتر بخوانید:

صنایع دستی دریایی

سوغات سوچی

دریای سیاه علاوه بر ماهی، موجوات آبزی فراوانی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به انواع صدف‌ها اشاره کرد. بنابراین تعجبی نیست که در مناطق ساحلی انواع و اقسام صدف‌های زیبا پیدا می‌شود و هنرمندان خوش‌ذوق محلی از آن‌ها برای ساخت انواع صنایع دستی و زیورآلات استفاده می‌کنند که می‌توانید محصولات آن‌ها را در فروشگاه‌های مختلف پیدا کنید و بخرید. اگر خودتان به ساخت صنایع دستی با صدف علاقه دارید در نواحی ساحلی می‌توانید صدف جمع کنید. معمولا بعد از طوفان و باد شدید، صدف‌های بزرگتری در ساحل پیدا می‌شوند.

برگ بو

برگ بو یگ گیاه خوشبو و همیشه سبز است. برگ این گیاه سمبل صلح، جاودانگی و شکوه است. در روسیه از برگ بو هنگام پختن گوشت، غذاهای گیاهی و سوپ‌ها استفاده می‌کنند. می‌توانید چند شاخه برگ بو را همراه ببرید و در گلدان نگه دارید. این برگ‌های خوشبو تا چند روز حتی بدون آب، تازه می‌مانند و خاطرات سفر را به یادتان می‌آورند. زمانی که شاخه‌ها خشک شدند می‌توانید برگ‌های آن را جدا کنید و چند دقیقه قبل از پختن کامل غذا، آن را به سوپ یا غذاهای دیگرتان اضافه کنید.

اکالیپتوس

سوغات سوچی

در تمام طول سال در بازارهای نزدیکی اقامتگاه‌های سلامتی در سوچی می‌توانید برگ‌ها و شاخه‌های بزرگ اکالیپتوس را بخرید. گیاهی که خواص زیادی برای آن عنوان می‌کنند. عصاره‌ی برگ‌های اکالیپتوس، یک نوشیدنی مفید است که از بدن در برابر بسیاری از بیماری‌ها دفاع می‌کند. همچنین بخور اکالیپتوس یک درمان طبیعی و ثابت شده‌ی سرماخوردگی است.

ادویه‌جات

منطقه‌ی قفقاز نه‌تنها به خاطر آشپزی منحصربه‌فرد و فوق‌العاده بلکه به خاطر ادویه‌جات و گیاهان معطری که در آن رشد می‌کند، مشهور است. تنوع این ادویه‌جات و گیاهان معطر بسیار جالب‌توجه است. در بازارچه‌های محلی سوچی می‌توانید انواع ادویه‌جات را به‌صورت جداگانه یا مخلوط خریداری کنید. یکی از این ادویه‌های مخلوط Adjika نام دارد که هر کسی برای تهیه‌ی آن یک دستور سری دارد. این ادویه را با هر نوع غذایی از گوشت تا پاستا مصرف می‌کنند و با توجه به میزان فلفل موجود در آن دسته‌بندی می‌کنند تا هر کس با توجه به ذائقه هرکدام را که دوست داشت، انتخاب کند.

نقاشی

دریای سیاه با همه زیبایی‌ها و رنگ‌های متنوعی که دارد، همواره الهام‌بخش هنرمندان محلی برای خلق آثار هنری بوده است. در شهر سوچی هنرمندان زیادی آثار خود را برای فروش عرضه می‌کنند. آثار این هنرمندان از نقاشی‌های ساده گرفته تا شاهکارهای هنری در گالری‌های هنری به فروش می‌رسند. برای اینکه این آثار را ببینید و خریداری کنید می‌توانید به موزه‌ی هنر در گردشگاه مرکزی سوچی و پارک Riviera سر بزنید.

صنایع دستی ساخته شده از بامبو

سوغات سوچی

در بیشتر فروشگاه‌های سوغات در سوچی، صنایع دستی و محصولات ساخته شده از بامبو را خواهید دید. بامبو در حومه‌ی شهر سوچی رشد می‌کند. این سوغاتی‌های جالب، کاملا دست‌ساز و حاصل ذوق، سلیقه و تلاش هنرمندان محلی است. در سوچی، هنرمندان از بامبو برای ساخت انواع ظرف، جعبه، قاب عکس، جاسیگاری، سبد و... استفاده می‌کنند. یکی از نکات مثبت این سوغاتی جذاب این است که بسیار سبک است و وزن چمدان شما را بالا نمی‌برد.

هنرهای شیشه‌ای

سوغات سوچی

یکی از کارهای سرگرم‌کننده‌ای که می‌توانید در سفر به روسیه انجام دهید بازدید از استودیوی هنرهای شیشه‌ای در Adler است. در این تور، با شیشه‌گری سنتی روسیه آشنا می‌شوید. هنرمندان ماهر شیشه‌گر، در مقابل چشم بازدیدکنندگان، اشیای مختلف را می‌سازند و بازدیدکنندگان از نزدیک با مراحل کار آشنا می‌شوند. حسن ختام این بازدید، خرید آثار هنری ساخته شده با شیشه است که معمولا شامل انواع ظروف و گلدان است. البته این سوغاتی، بسیار حساس و شکننده است و باید مراقب حمل و نقل آن باشید و به‌خوبی آن را بسته‌بندی کنید.همه‌ی محصولات ساخته شده در این کارگاه، ضمانت اصالت کالا دارند.

مطالب مرتبط:

منبع rbth cntraveler

دیدگاه