گردشی ۲۴ ساعته در گالوی، ایرلند

عاطفه کماسی | چهار شنبه, ۴ مرداد ۹۶ ساعت ۰۸:۰۰

گالوی شهر هنر و ادبیات در ایرلند، جواهر کوچکی با درخشش‌های خاص خود است. برای گذراندن ۲۴ ساعت در گالوی با کجارو همراه باشید.

گالوی شهر کوچکی است که شما را به سفری کوتاه دعوت می‌کند اما فریب کوچک بودنش را نخورید. پیاده‌روهای خیابان‌های اصلی، جاذبه‌های فرهنگی محلی جذاب و بسیاری موارد دیگر منتظر شما هستند تا آن‌ها را کشف کنید. اگر قصد دارین ۲۴ ساعت را در این شهر بگذرانید ما به کمک شما می‌آییم تا ثانیه به ثانیه روزتان را برنامه‌ریزی کنید.

صبح

تنها یک راه برای شروع یک روز در ایرلند وجود دارد و آن هم خوردن یک صبحانه کامل ایرلندی است. این صبحانه معمولا متشکل از تخم‌مرغ، بیکن، سوسیس، لوبیا، سیب‌زمینی سرخ شده، چای، نان تست و پودینگ سیاه است. این همان صبحانه‌ای است که شما را برای ۲۴ ساعت پرانرزی نگه می‌دارد. پیشنهاد ما کافه- رستوران لوهان (Lohan) واقع در سالتهیل (Salthill) است که ساحلی فوق‌العاده زیبا است.

صبحانه

این ساحل که زمانی نقطه پایان مسابقات قایقرانی Volvo Round The World بود امروزه یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین اقامتگاه‌های گردشگری، منزلگاه هتل‌های عالی، یک آکواریوم، هزاران ماشین شانس (Slot machines) و منظره‌های زیبای بندر گالوی است. اگر جرات پریدن از تخته‌های بزرگ دایو را دارید با یک پرش در آب‌ها آتلانتیک شنا کنید. همچنین یک قدم زدن صبحگاهی لب ساحل در حالی که نور خورشیدی که تازه از خواب بیدار شده شما را نوازش می‌کند تجربه‌ای به یادماندنی است.

قایق

اواسط صبح بعد از اینکه با ماشین‌های شانس بازی کردید و از کافه The Bean and Cone یک بستنی خوشمزه تهیه کرده و میل کردید به سمت مرکز شهر روانه شوید. طی راه می‌توانید قایق‌های ماهیگری قرمز شناور بر آب یا بازی تیم فوتبال Father Griffins GAA در سوث پارک (South Park) را تماشا کنید.

کشتی قحطی

همچنین طی مسیر به دیدن یادبود کشتی قحطی بروید یا مسیر باریک منتهی به جزیره موتون (Mutton) را برای تماشای منظره بهتری از ساحل انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید:

بعد از ظهر

زمانی که به رودخانه کوریب (Corrib River) می‌رسید موزه‌های معروف بسیاری وجود دارند که بازدید از آن‌ها را نباید از دست داد. این جا گوشه‌ای از شهر است که ارزش ماندن و گدراندن ساعت‌ها را دارد. برای صرف ناهار می‌توانید به کافه مکزیکی بوژون (Boojun)، یا به رستوران دریایی ارزان مک‌دونافس (MacDonagh’s) بروید.

برج ماهیگیری

به موزه Fisheries Watchtower بروید. این موزه ساختمان مربع شکلی است که در سال ۱۸۵۲ تا ۱۸۵۳ به عنوان ایستگاه ماهیگیری به شیوه drift netting  (در این شیوه چندین تور ماهیگیری را به صورت عمودی داخل آب قرار می‌دهند) بنا شد. از این ساختمان می‌توانید نمای زیبایی از رودخانه کاریب (Corrib) را تماشا کنید. اگر راهنمایی داشته باشید که بتواند تمام جزئیات تاریخ گالوی را برایتان بازگو کند از واقعیت‌هایی چون داستان قحطی، ماهی سالمون یا سنت‌های کلداف که زمانی روستایی در پشت دیوارهای شهر بود (و اکنون نزدیک به مرکز شهر است) آگاه می‌شوید.

طاق اسپانیایی

از آن جا به طاق اسپانیایی (Spanish Arch)‌ بروید. این طاق‌ها به جای مانده از دیوار شهر هستند که از برج مارتین تا رودخانه کاریب کشیده شده بود تا از بندر محافظت کند. این دیوار در سال ۱۵۸۴ به دستور شهردار وقت ویلیام مارتین ساخته شد.

کمی دورتر موزه شهر را می‌بینید که سرگذشت پیش از تاریخ گالوی، شهر محصور در دیوار قرون وسطی، تاثیر انجمن ورزشکاران گالیک و هنر هنرمندان شهر را به نمایش می‌گذارد.


Shop Street, Galway, Republic of Ireland

بعد از گشت و گذار در لنگرگاه و دیدن هنرهای خیابانی، به سمت shop street (خیابان اصلی شهر و همانطور که از نامش پیدا است مسیر اصلی خرید در شهر بوده و شامل ساختمان‌های آجری قدیمی، کافه‌ها و هنرمندان خیابانی است)، خیابان ویلیام (William street)، و High Street بروید و از اجراهای هنرمندان و موزیسن‌های خیابانی لذت‌ ببرید. اینجا تقریبا قلب شهر است که در آن می‌توانید قصر لینچ (ساختمانی وحشتناک با معماری گوتیک که امروزه تبدیل به بانک شده است)، پارک Eye Square، و تعداد زیادی مغازه‌های سوغات فروشی را ببینید. مکان‌هایی که نباید در این منطقه از دست دهید عبارتند از مغازه جواهرات Claddagh Ring Shop (که شامل یک موزه کوچک هم می‌شود) در انتهای خیابان، مغازه اسباب‌بازی‌فروشی Wooden Heart و مغازه سوغاتی‌های محلی Treasure Chest.

کلیسای گالوی

هنوز باید زمان کافی برای رفتن به کلیسای گالوی، این بنای به جای مانده از دهه ۶۰ باشد. سپس طی مسیر خود به رودخانه کاریب از کنار خانه نورا بارناکل (Nora Barnacle) خانه قبلی همسر اسکار وایلد (نویسند) عبور می‌کنید. این خانه همانطور که در دوران زندگی نورا بود دست‌نخورده باقی مانده است.

بیشتر بخوانید:

عصر

اگر برایتان مقدور بود به کافه رستوران کای (Kai) بروید. این رستوران از مواد ارگانیک برای تهیه غذاهای خود استفاده می‌کند، به همین دلیل منوی خود را با توجه به مواد تازه‌ی روز تغییر می‌دهد. همچنین رستوران کای بهترین مکان گالوی برای تجربه غذاهای محلی است. هرچند با انتخاب‌های بزرگی برای صرف غذا روبه‌رو هستید اما پیتزافروشی مونرو (Monro) یک تصمیم ساده و عالی برای مسافران خسته است. رستوران Ard Bia at Nimmos از دیگر رستوران‌های عالی و شیک برای افرادی است که سلیقه هنری دارند.

اوج خوش‌گذرانی در گالوی را می‌توانید در زندگی شبانه این مردم تجربه کنید. در کافه‌ Roisin Dubh، که محبوب‌ترین بین بومی‌ها است، می‌توانید از موسیقی زنده نوازندگان مطرح لذت ببرید.

کمی دورتر از خیابان دومینیک (Dominick) و نزدیک خیابان ویلیام مکان‌های عالی دیگری نیز وجود دارند. اگر اهل موسیقی هستید به Crane Bar بروید. این جا مکانی عمومی برای لذت بردن از موسیقی زنده است. همچنین برای شنیدن موسیقی‌های شاد و خوردن یک سوپ محلی خوشمزه می‌توانید به کافه An Pucan  بروید.

بیشتر بخوانید:

خواب

هاستل بارناکلز

اگر هنوز مقداری پول در جیب‌هایتان باقی مانده پیشنهاد می‌کنیم برای خوابیدن به هاستل Barnacles بروید. این مکان تمیز، دلپذیر و ارزان است. اگر به دنبال مکان لوکس‌تری هستید هتل Radisson Blu، با امکانات زیاد انتخاب خوبی می‌تواند باشد. هتل چهار ستاره House Hotel نیز با آن چای‌های عصرگاهی لحظات به‌یادماندنی را برای شما فراهم می‌کند.

 

موقعیت شهر گالوی روی نقشه

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه