دیدنی های ایرلند؛ کشور چشم اندازهای باورنکردنی

شایان شفایی
شایان شفایی چهار شنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۰۵
دیدنی های ایرلند؛ کشور چشم اندازهای باورنکردنی

از فرهنگ غنی گرفته تا زیبایی‌های متنوع و نفس‌گیر  و مناظر و طبیعتی، قطعا تمامی وجهه‌های ایرلند با شهرت جهانی خود ارزش سفر کردن و دیدن را دارند.

نسخه اولیه این مقاله در تاریخ ۱۳۹۵/۱۰/۲۲ منتشر شده و در تاریخ ۱۳۹۹/۱۱/۱ به‌روزرسانی شده است.

ایرلند کشوری است که جاذبه‌های طبیعی آن زبانزد تمام گردشگرانی است که به آن سفر کرده‌اند. مردم ایرلند به رفتار بسیار دوستانه و مهمان‌نوازی شهرت دارند و با گردشگران خارجی بسیار صمیمی برخورد می‌کنند. علی‌رغم مساحت نسبتا کم کشور ایرلند، شهرها و حومه‌های آن و همچنین راه‌های ارتباطی به‌قدری زیبا و چشم‌نواز هستند و حس تعلق به گردشگران القا می‌کنند که گردشگران تمام کشور را از آن خود تصور می‌کنند. کشور ایرلند برای هر نوع گردشگری جاذبه‌های خاص خود را دارد و می‌تواند تمام گردشگران را راضی نگه دارد.

در حقیقت کشور ایرلند به دو بخش جمهوری ایرلند و ایرلند شمالی تقسیم می‌شود. در ادامه برترین جا‌های دیدنی ایرلند را با یکدیگر بررسی می‌کنیم. این جاذبه‌ها از سراسر کشور ایرلند انتخاب شده است.

گالوی (Galway)

عبور و مرور مردم در منطقه گالوی ایرلند

بزرگ‌ترین شهر در غرب ایرلند Galway نام دارد.

بزرگ‌ترین شهر در غرب ایرلند Galway نام دارد. این شهر به‌واسطه نمایشگاه‌های هنری و مراکز خریدی که در امتداد کوچه‌ها و خیابان‌های زیبای این شهر قرار دارند مشهور است. هنگامی که به این شهر می‌روید، نجوای موسیقی اصیل ایرلندی را در اکثر نقاط شهر به‌صورت زنده می‌شنوید. این شهر یکی از بهترین نقاط ایرلند برای آن دسته از گردشگرانی است که به شنیدن موسیقی‌های زنده مخصوصا موسیقی اصیل ایرلندی علاقه دارند. این شهر پر است از ماجراجویی و تفریح. اگر به تاریخ، فرهنگ و هنر علاقه دارید، حتما سری به شهر زیبای Galway بزنید.

جزایر آران (Aran Islands)

عکس هوایی از مزارع جزایر آران ایرلند

جزایر Aran در ساحل غربی ایرلند واقع شده است و فاصله زیادی با Galway ندارد. این منطقه به‌دلیل ظاهر بسیار زیبا و منحصربه‌فردش قرن‌ها است که گردشگران را به خود جذب می‌کند. ساکنین این منطقه نسبت به بقیه نقاط ایرلند زندگی بسیار سنتی‌تری دارند. بازدید از جزایر Aran برای هر گردشگری لازم است. چشم‌اندازهای فوق‌العاده، طبیعتی زیبا، تفریحات جالب و موارد دیگر بسیاری باعث شده‌اند تا این منطقه یکی از بهترین مناطق برای گردشگران در کشور ایرلند باشد.

شبه‌جزیره دینگل (Dingle Peninsula)

آبشاری در شبه جزیره دینگل ایرلند

این منطقه در غربی‌ترین نقطه ایرلند قرار دارد. رسیدن به این منطقه از نظر مسافتی کار چندان ساده‌ای نیست اما بازدید از این منطقه برای گردشگرانی که طبیعت و چشم‌اندازهای زیبا را دوست دارند بسیار لازم است. این منطقه خط ساحلی بسیار زیبایی دارد و به‌دلیل ساحل بسیار زیبا و همچنین سنگ‌های زیبایش شهرت فراوان دارد. موج‌سواری در این منطقه محبوبیت فراوانی دارد. برای گردشگرانی که دوست دارند به محیطی آرام بروند، بازدید از Dingle Peninsula پیشنهاد می‌شود.

گلندالو (Glendalough)

پوشش گیاهی غنی گلندالو در ایرلند

تنها چند کیلومتر به‌سمت جنوب دوبلین، Glendalough قرار دارد. این مکان در اصل صومعه‌ای بود که در قرن ششم ساخته شده بود. گلندالو در مدت اندکی به یکی از جاذبه‌های اصلی ایرلند تبدیل شد و گردشگران فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب کرد. این مکان دو دریاچه در خود دارد و اطرافش توسط جنگل‌های بسیار زیبایی احاطه شده است. بزرگ‌ترین بنای این منطقه یک کلیسا است که در قرن نهم ساخته شد و ناتمام ماند. اگر به ایرلند سفر کردید، بازدید از Glendalough را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

دوبلین (Dublin)

خیابان های سنگفرش شده در دوبلین ایرلند

پایتخت کشور ایرلند دوبلین است. این شهر حدود یک سوم ملیت ایرلندی را در خود جای داده است. برخلاف سایر پایتخت‌ها و شهرهای مهم اروپایی، دوبلین به‌هیچ‌وجه ظاهر یک شهر مدرن یا مادرشهر را ندارد و از نظر ظاهری شبیه یک شهر ساده و کوچک است. با این وجود جاذبه‌های بسیار زیادی در این شهر برای ملیت‌های مختلف وجود دارد.

کتابخانه‌ها و اماکن فرهنگی و تاریخی بسیاری در این شهر مشاهده می‌شود. از جمله مناطق تاریخی مهم می‌توان به کلیساهای قدیمی این شهر اشاره کرد. در سفر به ایرلند، بازدید از دوبلین را به‌هیچ‌وجه از دست ندهید.

گذرگاه ساحلی جاینت (Giant's Causeway)

غروب خورشیدر در گذرگاه ساحلی جاینت ایرلند

منطقه‌ای که به گذرگاه غولان شهرت دارد، در صخره‌های شمالی‌ترین نقطه ایرلند قرار دارد. این منطقه یکی از مشهورترین نقاط دیدنی و اصلی‌ترین جاذبه‌های کل ایرلند است. گذرگاه غولان منطقه‌ای است که سطح آن به‌طور کاملا طبیعی با سنگ‌های بازالت پوشیده شده و این اتفاق به‌نحوی هنری افتاده که انگار توسط کسی به آن‌ها شکل داده است. دیدن این منطقه که با سنگ‌های آتشفشانی به‌صورت بسیار زیبایی پوشیده شده است به تمام گردشگران پیشنهاد می‌شود.

پارک ملی کیلارنی (killarney)

جویبارها در پارک ملی کیلارنی ایرلند

این پارک ملی در جنوب غربی ایرلند واقع شده است. این پارک ملی یکی از بهترین جاذبه‌های دیدنی ایرلند برای دوستداران طبیعت است. حیوانات زیادی اعم از سمورهای آبی، گوزن قرمز و پرندگان بسیار زیاد در این منطقه یافت می‌شوند. طبیعت، درختان و دریاچه‌های این پارک ملی به‌خودی‌خود نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. این پارک ملی را می‌توان به‌صورت پیاده یا با دوچرخه طی کرد.

حلقه کری (Ring of Kerry)

جاده حلقه کری در کنار دریا ایرلند

با یکی از خوش منظره‌ترین نقاط ایرلند آشنا شوید. حلقه کری یک جاده با طول بیش از ۱۶۰ کیلومتر است که دهکده‌های زیادی را به یکدیگر وصل می‌کند و در کنار خط ساحلی نیز می‌گذرد. بسیاری از گردشگران به واسطه این بزرگراه از دهکده‌های کوچک‌تر ایرلند نیز بازدید می‌کنند. اگر به دیدن مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده علاقه دارید، حتما از Ring of Kerry در ایرلند بازدید کنید.

صخره موهر (Moher)

آسمان ابری و صخره موهر ایرلند

هیچ بازدیدی از ایرلند کامل نخواهد بود مگر اینکه بازدیدکننده از صخره موهر هم دیدن کند و بر فراز این صخره بایستد و اقیانوس را تماشا کند! این صخره که ۲۱۰ متر ارتفاع دارد، یکی از بهترین تجربیات گردشگران از نظر دیدن مناظر زیبا و شگفتی‌های طبیعت را خواهد ساخت. سالانه بیش از یک میلیون گردشگر از این مکان بازدید می‌کنند. قطعا صخره موهر یکی از برترین جاذبه‌های دیدنی ایرلند است و هر گردشگری باید آن را مشاهده کند. نظر شما در مورد برترین جاذبه‌های دیدنی ایرلند چیست؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع touropia

دیدگاه