۷ کار شگفت‌انگیز که در کرواسی باید انجام داد

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی چهار شنبه، ۱۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۷ کار شگفت‌انگیز که در کرواسی باید انجام داد

کرواسی یکی از کشورهای فوق‌العاده با جاذبه‌های گردشگری بسیار است و از هر جاذبه‌ای با نمونه‌های بی‌نظیر در آن یافت می‌شود. با کجارو همراه باشید تا با ۷ کار شگفت‌انگیزی که می‌توان در کرواسی انجام داد آشنا شوید.

کرواسی کشوری در منطقه «بالکان» (Balkan) و در جنوب مرکزی اروپا است و پایتخت آن «زاگرب» (Zagreb) است که بزرگترین شهر کرواسی محسوب می‌شود. این کشور زیبا علاوه بر شهرت در داشتن خطوط ساحلی فوق‌العاده و بی‌نظیر با آب‌های زلال، طبعیت بکر و قابل‌ توجهی همراه با جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی با بناهای باشکوه را دارد. کرواسی به دلیل هم‌مرزی با «دریای آدریاتیک» (Adriatic Sea) سواحل منحصربه‌فردی دارد و همچنین چندین پارک طبیعی را شامل می‌شود. مناظر مدیترانه‌ای با تاکستان‌های انگور، باغ‌های سبز زیتون و شهرهای قرون‌وسطایی آن را به جاذبه گردشگری بی‌بدیل تبدیل کرده است. در این مقاله ۷ کار فوق‌العاده‌ای که باید در کرواسی انجام داد را معرفی می‌کنیم تا با طعم جدیدی از گردشگری در اروپا آشنا شوید.

۱. قدم زدن بر روی دیوار دوبروونیک

دوبروونیک کرواسی

«دوبروونیک» (Dubrovnik) یکی از معروف‌‌ترین و شناخته‌شده‌ترین شهرهای تاریخی کرواسی است که در ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد.

این شهر باستانی باشکوه که در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد، یکی از مقاصد گردشگری پربازدید در این کشور است که سالانه بیش از یک میلیون نفر برای بازدید از این شهر قرون‌وسطایی با دیوارهای خیره‌کننده به کرواسی می‌آیند.

دوبروونیک کرواسی

دوبروونیک کرواسی

قدم زدن بر روی دیوارهای شهر و دیدن بام‌های خانه‌های قدیمی با منظره زیبای درخشش خورشید بر دریا آرامش روح‌نواز خاصی را به ارمغان می‌آورد.

بهترین زمان ممکن برای تجربه کردن این حس فوق‌العاده، قدم زدن در صبحگاه به دور از شلوغی و هیاهو است که بیشترین لذت از این شهر خوش‌منظره را به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

۲. پیاده‌روی بر روی پل‌های چوبی پارک ملی دریاچه‌های پلیتویک

دریاچه های پلیتویک کرواسی

یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری محبوب و پربازدید در کرواسی «پارک ملی دریاچه های پلیتویک» (Plitvice Lakes National Park) است که در فهرست جهانی یونسکو قرار دارد.

دریاچه های پلیتویک کرواسی

دریاچه های پلیتویک کرواسی

این پارک با مساحت وسیع با داشتن آبشارهای دیدنی بی‌نظیر، تپه‌های جنگلی با طیفی از سبز زمردی درخشان، دریاچه‌هایی با آب‌های زلال و شفاف فیروزه‌ای و جنگل‌های صنوبر، راش و کاج دست‌به‌دست هم داده‌اند تا بهشتی رویایی بر روی زمین را ایجاد کنند.

بالاترین میزان بازدید از این پارک در تابستان است ولی بهترین زمان برای دیدن این منطقه سحرانگیز، بهار فصل شکوفایی و پاییز پادشاه فصل‌ها است.

دریاچه های پلیتویک کرواسی

دریاچه های پلیتویک کرواسی

۳. گشت‌وگذار در کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

«کاخ دیوکلتیان» (Diocletian's Palace) در شهر قدیمی و تاریخی «اسپلیت» (Split) دومین شهر بزرگ کشور کرواسی قرار دارد که یکی دیگر از آثار معروف در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

این مجموعه باشکوه که محل زندگی دیوکلتیان یکی از امپراطوران رم بوده است به سبک معماری رومی ساخته شده است و دارای خطوط سنگ‌فرش باریک و حیاط بزرگ محصور با دیوارهای مستحکم است.

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

این شهر زیبا و باشکوه دارای جاذبه‌های گردشگری دیگری نیز می‌باشد که برج ناقوس «کلیسای جامع سنت دومینوس» (Cathedral of Saint Domnius) را می‌توان نام برد. با صعود به بالای این برج، منظره بی‌نظیری از شهر را می‌توان دید.

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

کاخ دیوکلتیان در اسپلیت

۴. گردش در جزایر رویایی کرواسی

جزایر رویایی کرواسی

کرواسی دارای بیش از ۱۲۰۰ جزیره است که تنها نزدیک به ۶۷ جزیره از آن مسکونی هستند. هر کدام از این جزایر زیبا، دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی‌ هستند.

جزیره «خوار» (Hvar) در دریای آدریاتیک قرار دارد و به عنوان شهری پرهیاهو شناخته می‌شود و بهترین‌ رستوران‌ها و هتل‌ها را در کشور کرواسی دارد، در مقابل جزیره «کورچولا» (Korčula) شهری تاریخی با دیوارهای قرون‌وسطایی است و شب‌های تابستان مراسم‌های خاص خود را دارد.

جزایر رویایی کرواسی

جزایر رویایی کرواسی

جزیره Mljet که بخش اعظم آن را پارک ملی تشکیل داده است مکانی برای علاقه‌مندان به طبیعت و افرادی که به دنبال ماجراجویی هستند می‌باشد و داخل این جزیره یک صومعه کوچک هم وجود دارد و افراد می‌توانند از تاکسی‌های دریایی برای رسیدن به آن استفاده کنند.

جزایر رویایی کرواسی

جزایر رویایی کرواسی

جزیره «براچ» (Brač) که سومین جزیره بزرگ دریای آدریاتیک است مکان مناسبی برای موج‌سواری است و همچنین ساحل Zlatni Rat که به شاخ طلایی معروف است یکی از سواحل معروف برای عکاسی است.

گستره جزایر در کرواسی آن را به یک جاذبه گردشگری متفاوت تبدیل کرده است که پاسخگوی هر نوع سلیقه‌ای است.

جزایر رویایی کرواسی

جزایر رویایی کرواسی

جزایر رویایی کرواسی

۵. تور مزارع زیتون و چشیدن طعم زیتون محلی

تور مزارع زیتون کرواسی

آب‌وهوای مدیترانه‌ای سواحل کرواسی آن را تبدیل به منطقه ایده‌آلی برای پرورش درختان زیتون کرده است. روغن زیتون کرواسی از بهترین‌های این صنعت است ولی به دلیل اینکه بیشتر این مزارع به صورت خانوادگی اداره می‌شوند و سرمایه‌گزاری و بازاریابی در آن بسیار کم است کمتر شناخته شده‌اند.

تور مزارع زیتون کرواسی

آن‌ها به بهترین روش ممکن و با دقت بسیار طعم اصل زیتون را حفظ می‌کنند تا با بهترین کیفیت ممکن همراه باشد. درب مزارع زیتون بر روی گردشگران باز است و آن‌ها می‌توانند از این مزارع دیدن کنند و حتی به محلیان برای چیدن زیتون کمک کنند و از این تجربه لذت ببرند.

تور مزارع زیتون کرواسی

تور مزارع زیتون کرواسی

۶. کاوش ساحلی در شهرهای شبه جزیره ایستریا

جزیره ایستریا کرواسی

شبه‌جزیره «ایستریا» (Istria) بزرگترین شبه‌جزیره دریای آدریاتیک است که با داشتن منظره‌های شهری زیبا، روستاهای قدیمی بر روی تپه‌ها و باغ‌های انگور فوق‌العاده که رقیب اصلی منطقه «توسکانی» (Tuscany) ایتالیا است به جاذبه گردشگری مهمی در کرواسی تبدیل شده است.

جزیره ایستریا کرواسی

جزیره ایستریا کرواسی

بزرگترین شهر این شبه جزیره «پولا» (Pula) نام دارد که گذشته فرهنگی قوی دارد. شهر زیبای دیگر «رووینی» (Rovinj) است که با خانه‌های رنگارنگ و زیبا و بناهای تاریخی قرون‌وسطایی گردشگران را مجذوب خود می‌کند.

شهرها و سواحل دیگر این شبه‌جزیره هر کدام به مانند گنجی پنهان از مجموعه‌های قدیمی و باستانی با معماری فوق‌العاده و مناظر دیدنی و شگفت‌انگیزند که بیننده را متحیر می‌کند.

جزیره ایستریا کرواسی

جزیره ایستریا کرواسی

۷. تماشای غروب خورشید در شهر زادار

شهر زادار کرواسی

براساس گفته «آلفرد هیچکاک» (Alfred Hitchcock) شهر «زادار» (Zadar) زیباترین غروب خورشید را در جهان، حتی زیباتر از غروب خورشید در جزیره «کی وست» (Key West) در فلوریدا را دارد.

در طول تابستان علاقه‌مندان به خورشید به ساحل این شهر تاریخی می‌آیند و به تماشای رویایی غروب خورشید در دریای آدریاتیک می‌پردازند.

شهر زادار کرواسی

همچنین ۳۰۰ صفحه شیشه‌ای خورشیدی در ساحل نصب شده است که نور خورشید را در طول روز در خود جمع می‌کند و در شب‌ با روشن شدن چراغ‌های رنگی زیبا در الگوهای مختلف جذابیت این منطقه را دوچندان می‌کند.

علاوه بر این اثر هنری، در زیر سطح زمین در همین ناحیه لوله‌هایی تعبیه شده است که با توجه به امواج دریا یک سمفونی سوت مانند را ایجاد می‌کند.

شهر زادار کرواسی

مطالب مرتبط:

منبع Oyster

دیدگاه