رستوران های سن پترزبورگ؛ از خانه استیک استراگانف تا پلمنی

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
رستوران های سن پترزبورگ؛ از خانه استیک استراگانف تا پلمنی

سن پترزبورگ از جمله مقاصد گردشگری جذاب و پر رفت آمد در اروپا به شمار می‌رود اما از رستوران‌های آن نیز نباید غافل شد.

رستوران‌های مختلفی در دومین شهر بزرگ روسیه وجود دارد. از لوکس‌ترین رستوران (و مناسب‌ترین برای تزار) تا کافه‌های ارزان با غذاهای سنتی مانند پنکیک و سوپ در این شهر دیده می‌شوند. در ادامه با انواع رستوران‌های سن پترزبورگ آشنا می‌شویم.

خانه استیک استراگانوف

خانه استیک

خانه استیک

خانه استیک استراگانوف در سال ۲۰۰۷ در مرکز سن پترزبورگ، در ساختمانی تاریخی افتتاح شد. این رستوران بسیار مجلل بوده و در طراحی داخلی خود از مواد طبیعی مانند چوب و چرم استفاده کرده است که همین باعث گرم و دلپذیر بودن فضا می‌شود. دیوارها پر از عکس‌های روزمره مردمان قبل از انقلاب روسیه است.

از جمله امکانات این رستوران وجود اتاقی با اسباب‌بازی، کتاب‌های رنگ‌آمیزی و بازی‌های مختلف برای کودکان است. آخر هفته‌ها سرگرمی‌های مختلف و پرستارانی برای نگهداری کودکان بین ۱ تا ۵ سال در نظر گرفته می‌شوند.

هر سه وعده صبحانه، ناهار و شام در این رستوران سرو می‌شود. منوی رستوران شامل انواع غذا از قبیل استیک‌ها، ماهی، سالاد استیک، آبگوشت یا خورش گوشت، مرغ بریان، و انواع دسرها و نوشیدنی‌ها (مانند چای) است.

ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب.

شنبه و یکشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

موقعیت خانه استیک استراگانوف روی نقشه

لیترری کافه (Literary Café)

لیترری کافه

لیترری کافه

این رستوران یک رستوران شیک و گران‌قیمت بوده که غذاهای روسی را با غذاهای اروپایی ترکیب می‌کند. لیترری کافه واقع در مرکز شهر، همان کافه‌ای است که در سال ۱۸۳۷ پوشکین شاعر ملی روسیه  پیش از دوئل و مرگش در آن ناهار خورد. حداقل غذای خوبی قبل از مرگش خورد.

فضا، کیفیت غذاها، و سرویس‌دهی عالی است. منوی رستوران شامل هر سه وعده غذایی و مجموعه‌ای از غذاهای اروپایی، روسی، اروپای شرقی، اروپای مرکزی، و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت لیترری کافه روی نقشه

پالکین (Palkin)

رستوران پالکین

رستوران پالکین

قدمت رستوران پالکین به قرن ۱۸ برمی‌گردد. این رستوران بسیار گران‌قیمت و مجلل بوده و باید گفت ارزش تمام پولی که می‌دهید را دارد. فضا بسیار شیک، کیفیت غذاها عالی و سرویس‌دهی کاملا قابل‌قبول است.  منوی رستوران شامل غذاهای اروپایی، روسی، اروپای مرکزی و شرقی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند وعده ناهار و شام را در این رستوران صرف کنند.

امکانات: رزرو میز، صندلی‌های بلند، اینترنت بی سیم، میز خصوصی، قبول مسترکارت، قبول ویزا.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران پالکین روی نقشه

تاندور (Tandoor)

تاندور

تاندور

این رستوران پرطرفدار هندی از بعد فروپاشی شوروی تا الان ادویه کاری روسی سرو می‌کند و جزو بهترین رستوران‌های شهر به شمار می‌رود. پیش‌خدمتان خوش برخورد رستوران با صبر تمام غذاها و ادویه‌های تند به کار رفته در آن‌ها را برای مشتریان توضیح می‌دهند. منوی تاندور شامل غذاهای هندی، آسیایی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. افراد می‌توانند وعده‌های ناهار و شام را در این رستوران صرف کنند.

امکانات: غذای بیرون‌بر، رزرو میز، صندلی‌های بلند، اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب.

موقعیت رستوران تاندور روی نقشه

اریوان (Erivan)

ایروان

ایروان

برای چشیدن غذاهای ارمنی پیش از انقلاب روسیه یک راست به سراغ رستوران زیبا و ساده اروین بروید. همه چیز از غذا تا کارکنان عالی است. منوی رستوران اروین شامل غذاهای ارمنی، اروپای شرقی، غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و غذاهای بدون گلوتن است. مشتریان می‌توانند برای صرف ناهار، شام و آخر شب به این مکان بروند. این رستوران برای خانواده‌هایی که کودک همراه دارند، قرارهای دوستانه، عاشقانه و کاری مناسب است.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، اینترنت بی سیم، صندلی‌های بلند.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب.

موقعیت رستوران اریوان روی نقشه

کافه ایدیت (Café Idiot)

ایدیت

نام این رستوران از نام رمان داستایفسکی (به نام ایدیت به‌معنای احمق) گرفته شده است. فضای رستوران هم یادآور دورانی است که وی زندگی می‌کرد و می‌نوشت. این رستوران در سال ۱۹۹۷ ساخته شد و از آن زمان تابه‌حال تغییری نکرده است.

این مکان برای قرارهای کاری، دوستانه و خانوادگی، بازدید گردشگران، و گذران یک آخر هفته خوب بسیار مناسب است. کافه ایدیت در قسمت قدیمی و تاریخی سن پترزبوگ  و نزدیک میدان سن‌ایساک و قصر یوساپوف (Yusappov) قرار گرفته است. از نکات خوشایند رستوران پخش موسیقی‌های کلاسیک، جاز و رترو است. میزهای بازی مانند تخته نرد و شطرنج برای مشتریان در نظر گرفته شده است. کارکنان نیز به زبان انگلیسی مسلط هستند و سرویس قابل‌قبولی را به مشتریان ارائه می‌دهند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای اروپایی، روسی، و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران است.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، صندلی‌های بلند، اینترنت بی سیم.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۱۱ ظهر تا ۱ بامداد.

موقعیت کافه ایدیت روی نقشه

بلینی دامیک (Blinnyy Domik)

یکی از رستوران‌های ارزان و عالی شهر نزدیک مترو ولادیمر، بلینی دامیک است که پنکیک‌های خوشمزه‌ای را سرو می‌کند. کیفیت غذاها و فضا و سرویس‌دهی هرچند کند عالی و قابل‌قبول هستند. منوی رستوران شامل غذاهای روسی، فست فود، و غذاهای اروپایی است. به یاد داشته باشید که کارت اعتباری پذیرفته نمی‌شود.

ساعت کار: هرروز از ساعت ۸ صبح تا ۱۰ شب.

موقعیت رستوران بلینی دامیک روی نقشه

کافه رستوران پاف (Puff)

اگر همیشه دوست داشتید تا در خیابان‌ها و فضای باز روسیه غذا صرف کنید حتما به کافه رستوران پاف بروید. غذاهای رستوران از پای‌ها تا ساندویچ‌ها ساده و بسیار خوشمزه هستند. سالادها بسیار سالم و از مایونز کمی در آن‌ها استفاده می‌شود. این رستوران مکان محبوب دانش‌اموزان و دانش‌جویان است و آخر هفته‌ها بسیار شلوغ می‌شود. مشتریان می‌توانند آن‌طور که می‌خواهند نشسته یا سرپا غذا بخورند و با نوشیدن یک لیوان شیر وعده خود را کامل کنند. منوی رستوران شامل غذاهای ارمنی،‌ نیوزیلند، فرانسوی، اروپایی و منوی کافه است. افراد می‌توانند وعده‌های صبحانه، میان‌وعده، و ناهار را در پاف میل کنند.

امکانات: غذای بیرون بر، نشستن در فضای باز، پارکینگ، صندلی‌های بلند، قبول ویزا.

ساعت کار: هرروز به‌جز یکشنبه ها از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر.

موقعیت کافه رستوران پاف روی نقشه

کافه پلمنی (Pelmeni)

پلمنی

برای خوردن پلمنی، یکی از غذاهای سنتی روسی (دامپلینگ‌هایی با مغز گوشت و خامه ترش) به کافه گرم و دنج پلمنی بروید.

موقعیت پلمنی روی نقشه

کجارو علاوه بر معرفی رستوران‌ها و جاذبه‌های گردشگری هر کشور، به معرفی تورهای گردشگری نیز پرداخته است. برای سفر به روسیه و سن پترزبورگ و بازدید از جاهای دیدنی سن پترزبورگ، تور سن پترزبورگ را در کجارو جست‌و‌جو کنید و بهترین آفر تور را از میان تورهای ده‌ها آژانس مسافرتی معتبر انتخاب کرده و به‌راحتی و با اطمینان خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه