بهترین جشنواره‌های غذایی جهان کدامند؟

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا شنبه، ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۳۰
بهترین جشنواره‌های غذایی جهان کدامند؟

جشنواره‌ها یکی از مهمترین عناصر صنعت گردشگری محسوب می‌شوند و در این بین، جشنواره‌های غذایی از اهمیت و محبوبیت دوچندانی برخوردار هستند. برای آشنایی با برترین جشنواره‌های غذایی در جهان در ادامه همراه کجارو باشید.

سالانه صدها جشنواره غذایی در اقصی نقاط جهان برگزار می‌شود و در این جشنواره‌ها انواع خوراکی‌ها از غذاهای معروف و جهانی مانند پیتزا و شکلات تا غذاهای محلی به علاقه‌مندان و گردشگران عرضه می‌شوند. آیا همه این جشنواره‌ها ارزش سفر و بازدید را دارند؟ کدام یک از این جشنواره‌ها در سطح جهانی مطرح هستند؟

جشنواره کیک ماه، چین

جشنواره‌های غذا

جشنواره نیمه پاییز یا جشنواره کیک ماه، دومین واقعه مهم پس از سال نو چینی در تقویم این کشور است. این جشن مصادف با روز پانزدهم ماه هشتم تقویم چینی است و با هدف شکرگزاری و نیز تشکر از ماه از گذشته تاکنون در این کشور برگزار می‌شود. در روز جشن غذاهای ویژه از جمله کیکی به نام «کیک ماه» تهیه می‌شود که گرد بوده و دارای مغذی شیرین است. از جمله سایر مواد اولیه این کیک می‌توان به رب عناب، زرده تخم مرغ، عصاره سدر، لوبیای شیرین و پنج مغز اشاره کرد. در روز جشنواره مردم این کیک را تیه کرده و با بهترین آرزوها به عزیزان خود هدیه می‌کنند.

جشنواره پیتزا، ایتالیا

جشنواره‌های غذا

شاید کمتر کسی را بتوان پیدا کرد که دوستدار پیتزا نباشد. این غذای خوشمزه دارای انواع مختلفی است و متناسب با ذوق و ذائقه افراد تهیه می‌ود. حالا تصور کنید که به زادگاه این غذای محبوب سفر کرده‌اید و در جشنواره سالانه پیتزا در ناپل ایتالیا حضور دارید! این جشنواره ددر ماه سپتامبر به مدت یک هفته برگزار می‌شود و فرصتی بی‌نظیر را برای لذت بردن از انواع پیتزاها برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند.

جشنواره غذای ملبورن، استرالیا

جشنواره‌های غذا

جشنواره غذا و نوشیدنی ملبورن هر سال در روز دهم ماه مارس در این شهر برگزار می‌شود و در کنار غذاهای لذیذی تهیه شده توسط آشپزهای برگزیده و سرگرمی‌های موجود، بزرگترین ناهار محلی جهان نیز برگزار می‌شود. در این مراسم مردم در اطراف میزی به طول ۳۵۰ متر در کنار یکدیگر به صرف غذاها و نوشیدنی مشغول می‌شوند.

جشنواره سالن شکلاتی، فرانسه

جشنواره‌های غذا

این جشنواره بهشتی برای علاقه‌مندان به شکلات است و از سال ۱۹۲۲ در پاریس و سایر شهرهای جهان به صورت سالانه برگزار می‌شود. در اکتبر سال ۲۰۱۶ این جشنواره در پاریس برگزار شد که در آن علاوه بر انواع مختلفی از شکلات‌ها فعالیت‌های مختلفی از جمله کارگاه‌های شکلات سازی، کتاب‌های مربوط به شکلات، جایزه شکلاتی و حتی فشن شو شکلات نیز برگزار شد.

جشنواره طعم‌ها، سنگاپور

جشنواره‌های غذا

این جشنواره چهار روزه در سنگاپور میزبان ۳۰ نوع غذای خوشمزه از بهترین رستوران‌های جهان است. البته جالب‌ترین ویژگی‌های این نمایشگاه امکان صرف این غذاهای درجه یک با حداقل قیمت است. در این جشنواره حتی امکان دیدار با سرآشپزهای معروف برای بازدیدکنندگان فراهم است.

جشنواره بیکن، ساکرامنتو

جشنواره‌های غذا

بیکن گوشت خشک یا نمک سود شده‌ای است که از خوک، گوساله، گوسفند، بوقلمون و مرغ تهیه می‌شود. این گوشت از محبوبیت فراوانی در جهان برخوردار است و با آن می‌توان غذاهای خوش طعمی را طبخ کرد. در حال حاضر، جشنواره‌ای با موضوع تهیه غذاهای صبحانه با بیکن در ساکرامنتو برگزار می‌شود که در آن غذاهای تهیه شده از بیکن توسط ۱۰۰ رستوران عرضه می‌شود. یکی دیگر از سرگرمی‌های جالب این نمایشگاه مسابقه ای است که در میان سرآشپزها برگزار می‌شود.

جشنواره پوتین (Poutine)، اتاوا، کانادا

جشنواره‌های غذا

پوتین بخشی از فرهنگ کانادا محسوب می‌شود و ریشه آن متعلق به استان کبک است. در تهیه این غذا سیب زمینی سرخ شده با آب گوشت و کشک سرو می‌شود. این غذا در کلیه رستوران‌های کانادا سرو می شود و تهیه آن بسیار آسان است. حتی نوع بدون گلوتن آن نیز برای گیاهخواران عرضه می‌شود. در کل، محبوبیت این غذا در کانادا به حدی است که سالانه در ماه می جشنواره‌ای برای آن برگزار می‌شود و در کنار صرف پوتین سرگرمی‌ها متنوعی مانند انواع سرگرمی‌ها و بازی‌ها با سیب‌زمینی برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

جشنوراه کباب دنده (Ribfest)، تورنتو، کانادا

جشنواره‌های غذا

جشنواره کباب دنده هر ساله در پارک سنتنیال (Centennial Park) با شرکت ۱۵۰۰۰۰ نفر برگزار می‌شود. در این جشنوارها تعداد بیشماری برای نمایش مهارت خود در تهیه کباب دنده شرکت می‌کنند. علاوه بر این، سرگرمی‌های دیگری مانند شعبده بازی، انواع بازی‌ها، رنگ آمیزی صورت و آتش بازی برای بازدیدکنندگان اجرا می‌شود.

جشنواره طعم‌های شیکاگو، آمریکا

جشنواره‌های غذا

این جشنواره بزرگ‌ترین جشنواره غذای جهان است و بازدید از آن یکی از بایدهای گردشگران است و آمار بالای بازدیدکنندگان گواه این مدعی است. در این جشنواره می‌توان انواع مختلفی از غذاها از رستوران‌های متفاوت از فست فود تا غذاهای درجه یک را چشید. در کنار این طعم‌های گوناگون بخش سرگرمی جشنواره با کنسرت‌ها و حضور سرآشپزهای معروف جذاب‌تر و زیباتر می‌شود.

جشنواره شکموها، انگلستان

جشنواره‌های غذا

خبر خوش برای شکموها و افراد غذادوست اینکه هر ساله جشنواره‌ای به همین نام در ماه آوریل یا می در انگلستان برگزار می‌شود و می‌توان در آنجا طعم کلیه غذاها را امتحان کرد. همچنین، در این جشنواره علاوه بر حشور سرآشپزهای معروف، می‌توان نحوه طبخ غذاها را یاد گرفته و همچنین، مواد اولیه طبیعی و محلی را خریداری کرد.

جشنواره غذاهای دریایی، اسپانیا

جشنواره‌های غذا

اگر طرفدار غذاهای دریایی هستید، فرصت بازدید از اینجشنواره را از دست ندهید. جشنواره غذاهای دریایی اسپانیا از سال ۱۹۶۳ تاکنون هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود و بهترین جشنواره غذاهای دریایی در سراسر اروپا محسوب می‌شود. محبوبیت این جشنواره به حدی است که سالانه هزاران برای حضور در آن به اسپانیا سفر می‌کنند.

جشنواره بزرگ پنیر، آمریکا

جشنواره‌های غذا

جای تردیدی نیست که پنیر یکی از محبوب‌ترین و پرمصرف‌ترین اقلام غذایی در اقصی نقاط جهان است و از آن می‌توان در تهیه بسیاری از غذاها مانند پیتزا حتی شکلات استفاده کرد. پنیر دارای انواع مختلفی است برای مثال، پنیر فتا، چدار، ماسکارپونه، پارمزان و .... که هر یک از آن‌‌ها دارای طعم خاصی است. همانند سایر جشنواره‌ها در این جشنواره نیز علاوه بر صرف غذا، تفریح و سرگرمی نیز برای بازدیدکنندگان مهیا می‌شود.

جشنواره گیاهخواری، تایلند

جشنواره‌های غذا

کلیه جشنواره‌های غذایی را نمی‌توان مرتبط با فرآورده‌های گوشتی دانست. در این رابطه، هر ساله جشنواره ۹ روزه‌ای در بانکوک تایلند برای گیاهخواران برگزار می‌شود که در آن غذاهای متنوعی مانند سوسیس توفو (نوعی پنیر) و ... به بازدیدکنندگان عرضه می‌شود. همچنین، در پایان هر روز شرکت‌کنندگان می‌توانند به اپرای چینی گوش داده و از سایر سرگرمی‌ها مانند رنگ کردن صورت استفاده کنند.

جشنواره بین المللی غذا و نوشیدنی اپکوت (Epcot)، آمریکا

جشنواره‌های غذا

این جشنواره خوشمزه سالانه برای مدت دو ماه در پارک موضوعی اپکوت والت دیزنی با شرکت ۱۱ کشور جهان برگزار می‌شود. در این جشنواره اقلام متنوعی از آبنباتتا لباس و انواع سوغاتی‌های کشورها در کنار غذاهای آشپزهای معروف عرضه می‌شوند.

نمایشگاه غذا و نوشیدنی خوب، آفریقای جنوبی

جشنواره‌های غذا

این جشنواره سالانه با حضور بالغ بر ۲۰۰ شرکت کننده در آفریقای جنوبی برای عرضه محصولات خوراکی، غذاها و نوشیدنی‌ها برگزار می‌شود. علاوه بر این، جلسه‌هایی با حضور سرآشپزهای معروف برای و نیز کارگاه‌هایی با موضوع تغذیه سالم برگزار می‌شوند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه