سوغات هنگ کنگ چیست؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
سوغات هنگ کنگ چیست؟

هنگ کنگ، شهر آسمان‌خراش‌ها و مراکز خرید بزرگ است. در این مقاله با سوغات هنگ کنگ آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

هنگ کنگ، شهر آسمان‌خراش‌هاست. این جزیره هزاران مرکز خرید بزرگ و مجلل دارد. علاوه بر این، در هنگ کنگ می‌توانید از بازارهای شبانه و محلی زیادی دیدن کنید. همه‌ی اینها در کنار هم باعث شده که این شهر، یک بهشت واقعی برای دوستداران خرید باشد.

هر گوشه‌ای از شهر که چشم بیاندازید، یک مرکز خرید یا فروشگاه وجود دارد که در آن می‌توانید انواع کالاها و محصولات داخلی و خارجی را بخرید. در هنگ کنگ هیچ محدودیتی برای خرید سوغات ندارید. هر چیزی که فکر کنید در بازارها و مراکز خرید پیدا می‌شود؛ از سوغاتی‌های کوچک و ارزان تا لباس‌های فاخر از برندهای مطرح دنیا. در ادامه با سوغات هنگ کنگ آشنا می‌شویم؛ کالاهایی که گردشگران از خرید آنها برای نزدیکان خود استقبال می‌کنند و به عنوان نشانی از سفر به هنگ کنگ، با خود به خانه می‌برند.

گربه‌ی شانس

سوغات هنگ کنگ

این گربه‌های شانس را در تمام فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و بیرون از آپارتمان‌ها حوالی هنگ کنگ خواهید دید. تندیس‌های طلایی یا سفید از گربه‌هایی با چشم‌های سیاه که یک دست خود را تکان می‌دهند تا شانس را به خانه و کسب و کار شما بیاورند. این گربه‌ها نمادی از شگون و ثروت در هنگ هنگ هستند و این تفکر ریشه در سنت‌های ژاپن دارد که به قرن هفدهم میلادی برمی‌گردد. در ژاپن به این گربه‌ها مانکی نکو (maneki-neko) یا گربه‌ی پیشواز می‌گویند.

چای

سوغات هنگ کنگ

در فرهنگ چینی، چای، چیزی فراتر از یک نوشیدنی ساده است. در فروشگاه‌های کوچک چای می‌توانید انواع این نوشیدنی را ببینید که از کف تا سقف چیده شده‌اند. انواع چای‌های طعم‌دار را می‌توانید امتحان کنید و هر کدام را که بیشتر دوست داشتید برای خود و نزدیکان‌تان که اهل چای خوردن هستند، بخرید. اگر می‌خواهید سوغاتی‌تان را تکمیل کنید، آن را با یک ست زیبای چای‌خوری همراه کنید.

هنر چینی

سوغات هنگ کنگ

هنر شرقی بسیار متنوع و غنی است. در این میان هنرهای چینی جای خود را در منازل مردم سراسر دنیا پیدا کرده‌اند. نشانه‌های فرهنگ و تاریخ این منطقه را می‌توانید به خوبی در آثار هنری و صنایع دستی چینی ببینید. در هنگ کنگ در هزاران فروشگاه هنر و صنایع دستی می‌توانید نمونه‌هایی از این آثار هنری را به خانه ببرید با تماشای آنها خاطرات سفر هنگ کنگ را زنده کنید. اگر به دنبال سوغاتی ارزان هستید، نقاشی‌های چینی را بخرید که ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند. محصولات چینی و سرامیک با طرح‌ها و نقاشی‌های سنتی از سوغاتی‌های محبوب این شهر هستند.

مهر

یکی از سوغاتی‌های خاصی که می‌توانید برای نزدیکان‌تان تهیه کنید، مهرهای سنگی هستند که نام آنها رویشان به زبان چینی حک شده است. برای اینکه این هدیه‌ی منحصربه‌فرد را بخرید و مهر اختصاص برای خود یا نزدیکان‌تاتن سفارش دهید، به خیابان Man Wa بروید و از میان مهرسازان متعددی که در این خیابان به کار مشغولند یکی را انتخاب کنید و سوغاتی اختصاصی خود را سفارش دهید.

لباس

در هنگ کنگ همه جور لباسی پیدا می‌شود؛ از لباس‌های فاخر و شیک مارک‌های داخلی و بین‌المللی تا مارک‌های تقلبی. در بازارهای محلی و شبانه توقع نداشته باشید که محصولات اصل گوچی را پیدا کنید، در این بازارها هر لباسی که ببینید قلابی است. در این بازارها می‌توانید استعداد خود در چانه زدن با فروشنده را امتحان کنید و تخفیف‌های خوبی بگیرید.

اگر محدودیت مالی ندارید، در مراکز خرید بزرگ و مشهور، آخرین محصولات برندهای مطرح دنیا در زمینه‌ی پوشاک را خریداری کنید. همچنین در هنگ کنگ می‌توانید لباس اختصاصی خود را به یکی از خیاطان سفارش دهید و در مدت کوتاهی آن را تحویل بگیرید.

اگر از علاقه‌مندان به لباس سنتی هستید، می‌توانید لباس‌های سنتی چینی زنانه و مردانه را در فروشگاه‌های مختلف خریداری کنید.

محصولات هنگ کنگی

سوغات هنگ کنگ

G.O.D. مخفف Goods of Desire فعالیت خود را هنگ کنگ به عنوان یک فروشگاه خرده‌فروشی شروع کرد و اکنون در سراسر هنگ‌ کنگ به داشتن محصولاتی با موضوع هنگ کنگ به شهرت رسیده است. اگر به دنبال محصولاتی مانند کاغذ کادو، وسایل تزیینی، زیورآلات، زیر بشقابی، شیشه‌ها و زیورآلاتی با طرح‌های سنتی و هنگ کنگی می‌گردید در این فروشگاه می‌توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید.

در بازارهای کوچک و بزرگ هنگ کنک می‌توانید محصولاتی پیدا کنید که هم قیمت مناسبی دارند و هم یادگاری خوبی از سفر به هنگ کنگ هستند. در این بازارها بگردید و محصولاتی مانند رومیزی‌های گلدوزی شده یا ست‌های چاپ‌استیک را که با طرح‌های زیبا و نقوش سنتی تزیین شده‌اند، خریداری کنید.

سوغات هنگ کنگ

سوغات خوراکی

اگر از آن دسته افرادی هستید که در سفر فقط سوغات خوراکی برای دوستان‌شان می‌برند می‌توانید از بازارها و فروشگاه‌های مختلف انواع خوراکی را خریداری کنید؛ مثلا انواع شکلات، پاستیل، محصولات خشک شده مثل قارچ و غذاهای دریایی و...

علاوه بر چای، در هنگ کنگ می‌توانید انواع داروهای گیاهی و دم‌نوش‌های سنتی را تهیه کنید؛ سوغات مناسبی برای کسانی که به داروهای گیاهی و نوشیدن دم‌نوش با عطرها و طعم‌های مختلف علاقه دارند و از امتحان کردن طعم‌های جدید نمی‌ترسند.

ماشین‌های تومیکا (Tomica)

سوغات هنگ کنگ

این ماشین‌های کوچک و زیبا، فقط اسباب‌بازی‌های ساده برای بچه‌ها نیستند. در واقع یادگاری خوبی هستند که خاطرات سفر به هنگ کنگ را زنده می‌کنند. می‌توانید همه‌ی ماشین‌هایی که در خیابان‌های هنگ کنگ رفت‌ و آمد می‌کنند از قبیل مینی بوس، اتوبوس، تاکسی و... رادر ابعاد کوچک بخرید. این ماشین‌ها به شیوه‌ی ریخته‌گری و با فلز ساخته می‌شوند و جزییات شیشه‌ای و پلاستیکی به آنها اضافه می‌شود. این ماشین‌های کوچک و بامزه هم برای بچه‌ها و هم برای بزرگترها جالب توجه هستند.

دکمه سر دست

سوغات هنگ کنگ

یکی دیگر از سوغاتی‌های جالبی که می‌توانید از هنگ کنگ بخرید، دکمه‌های سردست الهام گرفته از فرهنگ و تاریخ هنگ کنگ است. طرح‌های سکه‌های قدیمی هنگ کنگ یکی دیگر از طرح‌هایی است که روی این دکمه‌ها حک می‌شود.

لوسترهای قرمز

سوغات هنگ کنگ

در سفر به هنگ کنگ علاوه بر فروشگاه‌ها این لوسترها را در مغازه‌های فروش غذا خواهید دید که رنگ و لعاب دیگری به غذاهای لذیذ می‌دهند. این لوسترها در اصل توسط یک کمپانی به نام Red-A Star ساخته می‌شدند اما امروزه انواع مختلف آنها را می‌توانید در فروشگاه‌ها و بازارچه‌های مختلف پیدا کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه