۳۰ فستیوال برتر موسیقی دنیا (قسمت اول)

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
۳۰ فستیوال برتر موسیقی دنیا (قسمت اول)

فستیوال‌های موسیقی بسیاری در سراسر دنیا برگزار می‌شوند که علاقه‌مندان بسیاری را به خود جذب می‌کنند. اگر از طرفداران موسیقی هستید با کجارو همراه باشید تا با ۳۰ فستیوال برتر موسیقی دنیا آشنا شویم.

۳۰ فستیوال برتر موسیقی دنیا در تگزاس، اسپانیا، آمریکا، انگلیس، ژاپن و بسیاری جاهای دیگر در سراسر دنیا برگزار می‌شوند و که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

۱- فستیوال آستین سیتی لیمیتس (Austin City Limits)

فستیوال آستین سیتی لیمیتس

زمان:  ۳ ژانویه

مکان: آستین، تگزاس

این فستیوال معروف موسیقی از سال  ۱۹۷۶ شروع به کار کرد و تا کنون سبک‌های مختلف و خوانندگان بسیاری از جمله جانی کش (Johny Cash)، نیل یانگ (Neil Young) و بسیاری دیگر را میزبان بوده است. حدود ۲۰۰۰۰۰ نفر و ۱۳۰ گروه موسیقی در ۸ استیج در سراسر پارک زیلکر (zilker) گرد هم می‌آیند. همین توضیح کوتاه نشان می‌دهد که چرا آستین معروف‌ترین پایتخت موسیقی زنده دنیا است. این فستیوال در سال‌های اخیر به قدری رشد کرده که برنامه خود را در دو آخر هفته متوالی تکرار می‌کند.

خوانندگان و نوازندگان: هنوز معلوم نیست اما خوانندگان سال گذشته شامل دریک (Drake)، ویکند (The Weeknd)، فو فایترز (Foo Fighters)، استروکس (The Strokes)، فلورنس + مشین (Florence + The Machine)، دیسکلوژر (Disclosure) و غیره بودند.

۲- بنیکاسم (Benicassim)

فستیوال بنیکاسیم

زمان: ۱۳ تا ۱۶ جولای

مکان: بنیکاسم، اسپانیا

فستیوال بین‌المللی بنیکاسیم مخصوص افراد شب‌زنده‌داری است که عاشق ساحل هستند. این فستیوال هر ساله در ساحل دریای مدیترانه از ۵ عصر تا ۸ صبح برگزار می‌شود. گنجایش این مکان بین ۳۰۰۰۰ تا ۵۰۰۰۰ نفر است. تمرکز فستیوال ببیش‌تر بر آهنگ‌های پاپ، راک و الکترونیکا است.

خوانندگان و نوازندگان: میجر لیزر (Major Lazer)، کمیکال برادرز (Chemical Brothers)، میوز (Muse)، دیسکلوژر (Disclosure)، کندریک لامار (Kendrick Lamar) و غیره.

۳- بونارو (Bonnaroo)

فستیوال بونارو

زمان: ۸ تا ۱۱ جون

مکان: منچستر، تنسی، آمریکا

این فستیوال مقصدی برای عاشقان موسیقی است ه همه ساله از در ماه جون به مدت ۴ روز یعنی از ۸ام تا ۱۱ام برگزار می‌شود.  با وجود اینکه محل برگزاری دارای ۲۸۳۲۸۰۲ متر مربع و ۱۰ صحنه اجرا در سراسر منطقه است، این فستیوال موفق شده تا اجتماعی صمیمی، عواطفی مشترک، و ویژگی‌های فرهنگی ماندگاری به وجود آورد و آن را هر سال تکرار کند.

خوانندگان و نوازندگان: پیرل جم (Pearl Jam)، ال. سی. دی ساوندسیستم (LCD Soundsystem)، جی. کول (J. Cole)، الی گولدینگ (Ellie Goulding)، مکلمور اند ریان لویس (Macklemore & Ryan Lewis)، تیم ایمپالا (Tame Impala)، دث کب فور کیوتی (Death Cab for Cutie)، هایم (Haim)، و غیره.

۴- برنینگ من (Burning man)

فستیوال برنینگ من

زمان: ۲۷ آگوست

مکان: بلک راک سیتی،نوادا

برنینگ من که ببیش‌تر شبیه به یک سبک زندگی است تا یک فستیوال، حرکتی فرهنگی است که تاثیر آن تا مدت‌ها در بلک سیتی راک باقی می‌ماند. با اینکه اصولا این یک فستیوال موسیقی نیست اما شرکت‌کنندگان از اجراها و دی جی‌های ثروتمند و معروفی لذت می‌برند.

خوانندگان و نوازندگان: این فستیوال هر ساله شرکت‌کنندگان خود را غافل‌گیر می‌کند. در سال‌های گذشته افرادی چون میجر لیزر (Major Lazer)، دیپلو  (Diplo)، ددماوس (Deadmau5)، و بسیاری دیگر در این جشن حضور داشتند.

۵- کوچلا (Coachella)

فستیوال موسیقی کوچلا

زمان: آخر هفته‌های ماه آوریل

مکان: ایندیو،کالیفرنیا

این فستیوال که سرآمد تمام فستیوال‌های تابستانه است علاوه بر موسیقی یک جشنواره هنر نیز محسوب می‌شود. همه ساله افراد زیادی از مناطق مختلف به این منطقه می‌آیند و با افراد مشهور عکس می‌اندازند. در این مکان شاهد سازه‌های هنری زیادی نیز هستید.

خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ (Ellie Goulding)، کلوین هریس (Calvin Harris)، سیا (Sia)، میجر ایزر، سوفیان استونس (Sufjan Stevens)، ال. سی. دی ساوندسیستم، گانز ان روزز (Guns N Roses)، دیسکلوژر، چورچس (ChVRCHES)، هالسی (Halsey)، و غیره.

۶- فستیوال الکتریک دیزی (Electrica Daisy Carnival)

فستیوال الکتریک دیزی

زمان: ۱۷ تا ۱۹ جون

مکان: لاس وگاس، نوادا

در فستیوال شاد الکنریک تا طلوع آفتاب به پایکوبی، و آتش‌بازی‌های زیبا و عجیب می‌نشینید. برای شرکت در این فستیوال باید حسابی پر انرژی باشید زیرا انواع سبک‌های موسیقی رقص مانند ترپ (trap)، تکنو، بانوس (bounce)، و غیره را تجربه خواهید کرد. این جشنواره سه روزه جمعیتی حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر را میزبان است.

خوانندگان و نوازندگان: کلوین هریس، اویچی (Avicii)، باسنکتار (Bassnectar)، موبی (moby)، فلوم (Flume)، و غیره.

۷- اگزیت (Exit)

فستیوال اگزیت

زمان: ۷ تا ۱۰ جولای

مکان: نووی ساد،صربستان

جنبشی که در سال ۲۰۰۰ به عنوان اعتراض دانش‌آموزان علیه دولت به حمایت از دموکراسی و آرامش به پا شد، خیلی سریع به یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های موسیقی اروپا تبدیل شده است. این جشنواره که در نزدیکی دانوب برگزار می‌شود و همچنان ارزش‌های سیاسی- اجتماعی خود را حفظ کرده، به دلیل برنامه‌ها و اجراهای بی‌نظیرش برنده جوایز بسیاری شده است.

خوانندگان و نوازندگان: الی گولدینگ، باستیل (Bastille)، ویز خلیفه (Wiz Khalifa) و غیره.

۸- فوجی راک (Fuji Rock)

فستیوال فوجی راک

فستیوال فوجی راک

زمان: آخرین هفته ماه جولای

مکان: کوهستان نیبا، ژاپن

زمانی که با تراموای برقی از یک صحنه به صحنه دیگر می‌روید پس بدون شک در یک فستیوال موسیقی خاص شرکت کرده‌اید. فوجی راک بزرگ‌ترین فستیوال موسیقی ژاپن است که در نزدیکی پیست اسکی نیبا، میان تپه‌های سرسبز برگزار می‌شود. منظره و امکانات این مکان عالی است.

خوانندگان و نوازندگان: سیگر روس (Sigur Ros)، دیسکلوژر، جیمز بلیک (James Blake)، ویلکو (Wilco)، رد هات چیلی پپرز (Red Hot Chili Peppers)، و غیره.

۹- گلاستونبری (Glastonbury)

فستیوال گلاستونبری

زمان: آخرین تعطیلی ماه ژئن، به مدت ۵ روز

مکان: سامرست، انگلستان

این فستیوال پراقتدار در دنیای موسیقی در سال ۱۹۷۰ آغاز شد که پاسخی بود به جشنواره موسیقی و هنر ووداستاک (Woodstock) که در نیویورک برپا می‌شد. همه ساله جمعیت این فستیوال شامل هنرمندان و افراد مشهور بسیاری در عرصه‌های مختلف است. فقط چکمه‌هایتان را فراموش نکنید؛ زمین‌ها بیش‌تر مواقع گلی هستند.

خوانندگان و نوازندگان: ادل (Adele)، میوز (Muse)، کلدپلی (Coldplay)، بک (Beck)، ال. سی. دی ساوندسیستم، زی زی تاپ (ZZ Top)، دیسکلوژر، الی گولدینگ، گریمز (Grimes)، آلوناجورج (AlunaGeorge)، چورچز، سنتیگولد (Santigold)، سیندی لوپر (Syndi Lauper)، و غیره.

۱۰- گاورنرز بال (Governors Ball)

فستیوال گاورنرز بال

زمان: ۳ تا ۵ جون

مکان: نیویورک سیتی، نیویورک

این فستیوال میزبان هنرمندان بسیاری با سبک‌های متفاوت از جمله راک، الکترونیک، هیپ هاپ، ایندی، پاپ، فولک، و غیره است.

خوانندگان و نوازندگان: کانیه وست (Kanye West)، استروکس، کیلرز (The Killers)، بک، رابین (Robyn)، دث کب فور کیوتی، ام۸۳ (M83)، و غیره.

مطالب مرتبط:

منبع harpersbazaar

دیدگاه