بازی سیاست در معروف ترین ساختمان تسخیر شده جهان (قسمت دوم)

مریم اصلانی
مریم اصلانی شنبه، ۷ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
بازی سیاست در معروف ترین ساختمان تسخیر شده جهان (قسمت دوم)

شاید ساختمان‌های کمی در جهان به اندازه‌ی کاخ سفید، شاهد حضور افراد طراز اول آمریکا و جهان بوده‌اند، جایی که هم محل زندگی و هم فعالیت‌های ریاست جمهوری این کشور است. با کجارو و دنباله سفر اسرار آمیزمان به این مکان همراه شوید.

کاخ سفید شاهد رویدادهای تاریخی بسیاری بوده و نقشی مهم در وقایع جهان داشته است. به همین خاطر شائبه‌ی تسخیر شده بودن این مکان، جذابیتی دو چندان پیدا کرده است، چرا که ارواح ساکن این کاخ اکثرا از ساکنان قدیمی این ساختمان هستند، یعنی رؤسای جمهوری سابق و وابستگان آنها.

کاخ سفید تسخیر شده

بسیاری از کارمندان و مأموران شاغل این کاخ، از داستان‌هایی سخن می‌گویند که در مورد رخدادهای عجیب و مواجهات ماورایی این کاخ بر سر زبان‌ها افتاده است. حتی گفته می‌شود زمانی رییس جمهوری ترومن در نامه‌ای به همسرش به این نکته اشاره کرده که این ساختمان اهریمنی به شدت تسخیر شده است و به همین دلیل این کاخ در کنار اهمیت تاریخی و سیاسی مورد توجه دنیای گردشگری وحشت نیز قرار دارد.

کاخ سفید تسخیر شده

در طبقه‌ی دوم کاخ سفید به صورت معمول، اعضای خانواده‌ی شخص اول مملکت یعنی رییس جمهوری اقامت دارند. در نتیجه اغلب داستان‌ها ناخودآگاه به رؤسای جمهور و خانواده‌های آنها اختصاص یافته است. البته همان طور که شاید حدس زدنش چندان هم مشکل نباشد، معروف‌ترین خانواده در میان ارواح ساکن کاخ سفید، خانواده‌ی آبراهام لینکلن فقید هستند که ظاهراً به راهروهای طبقه فوقانی علاقه‌ای وافر دارند. اغلب شبح این رییس جمهوریی یا در این بخش مشاهده شده یا صدایش به گوش ساکنان بعدی کاخ سفید رسیده است، از جمله بانوی اول «النور روزولت».

کاخ سفید تسخیر شده

رییس جمهوریی ترومن یک بار ادعا کرده که صدای قدم زدن‌های لینکلن را به گوش خود شنیده و حتی روح او پشت در اتاقش ایستاده و در هم زده است. البته لینکلن علی‌رغم این شهرت عجیب، تنها روح ساکن این بخش نیست، رییس جمهوری «ویلیام هاوارد تافت» (William Howard Taft) نخستین کسی است که از مشاهده روح «ابیگل آدامز» (Abigail Adams) خبر داده که ظاهرا در طبقه دوم ساختمان معلق بوده است.

کاخ سفید تسخیر شده

از سوی دیگر بسیاری از اتاق‌های واقع در طبقه‌ی دوم ساختمان مورد استفاده‌ی خانواده رییس جمهوریی و مهمانان آنها قرار دارند و باز هم شاهد مواجهات عجیب و ماورایی در این بخش هستیم. به عنوان مثال زن و شوهری هر دو با هم از مشاهده‌ی روح سرباز بریتانیایی سخن گفته‌اند که سعی کرده تختخواب آنها را به آتش بکشد. این گونه که به نظر می‌رسد این سرباز احتمالا همان مردی بوده که در جریان جنگ رخ داده در سال ۱۸۱۲، سعی در به آتش کشیدن ساختمان کاخ سفید داشته است.

کاخ سفید تسخیر شده

طبقه دوم کاخ سفید، شاهد حضور گاه و بی‌گاه رؤسای جمهور سابق آمریکا و دیگر اعضای خانواده آنها است

 روح ویلی لینکلن نیز در بسیاری از اتاق‌های طبقه فوقانی مشاهده شده است و گروهی نیز از شنیدن صدای فریادهای همسر رییس جمهوریی «گروور کلیلوند» (Grover Cleveland) صحبت کرده‌اند؛ نخستین زنی که ظاهرا در کاخ سفید وضع حمل کرده است. البته از زمان نوسازی سال۱۹۵۲، فعالیت‌های ماورایی رخ داده در اتاق‌های خواب به شکل معناداری کمتر شده‌اند.

ورودی کاخ سفید هم شاهد حضور گاه و بی‌گاه شماری از ارواح شخصیت‌های کمتر شناخته شده این بنا است. یک سرباز انگلیسی مشعل به دست معمولا در بیرون در جلویی مشاهده شده است. مردم همچنین گزارش داده‌اند که بارها شاهد حضور دربانان و راهنمایان کاخ سفید بوده‌اند که گویی بعد از گذشت سال‌ها از مرگ‌شان، همچنان به انجام وظایف خود مشغول هستند.

کاخ سفید تسخیر شده

شاید عجیب‌ترین روح ساکن این بنا «آنی سورات» (Anne Srratt) باشد که مادرش در سال ۱۸۶۵ و به دلیل نقشش در ترور آبراهام لینکلن به دار آویخته شد. روح آنی معمولا پشت درهای کاخ سفید و در حالی مشاهده شده که برای آزادی مادرش التماس می‌کرده است. به علاوه گفته می‌شود که هر ساله در تاریخ هفتم ماه جولای مصادف با سالگرد اعدام این زن، روح دخترک روی پله‌های جلویی کاخ سفید مشاهده شده است.

ابیگیل آدامز

اتاق شرقی از جمله قسمت‌های محبوب همسر جان آدامز یعنی ابیگیل آدامز است که در واقع آنجا را به تسخیر خود در آورده است. او پس از مدتی اقامت در کاخ سفید، در نهایت خودش را در رختشویخانه به دار آویخت. روح این زن را اغلب درون این بخش یا در مسیر رسیدن به اتاق شرقی مشاهده کرده‌اند، در حالی که دستانش طوری کشیده شده بوده که گویی هنوز هم سبد رخت‌ها را با خود حمل می‌کرده است.

ابراهام لینکلن و کاخ سفید تسخیر شده

در سال ۲۰۰۲ گروهی از گردشگران گزارش دادند که روح این زن را مشاهده کرده‌اند، به علاوه بسیاری از مردم می‌گویند که در این بخش از ساختمان، بوی صابون مخصوص رخشتویخانه به مشام‌شان رسیده است. اتفاقا لینکلن که ظاهرا هیچ حد و مرزی برای نمایان کردن خود به دیگران قائل نیست نیز در این محوطه مشاهده شده است، به ویژه در اتاقی که جسدش برای مدتی در آنجا قرار داده شده بود.

کاخ سفید تسخیر شده

اتاق خوابی موسوم به «اتاق رز» به صورت مکرر شاهد حضور ساکن قبلی خود، رییس جمهوریی «اندرو جکسون» (Andrew Jackson) است. بسیاری از کارمندان کاخ سفید یا شبح این رییس جمهوری را به چشم خود دیده یا صدای او را شنیده‌اند که به نرمی می‌خندیده یا با خشونت داد و فریاد می‌کرده است. گفته می‌شود یک نقطه بسیار سرد در تختخواب سایبان دار این اتاق وجود دارد، درست همان جایی که معمولا جکسون در آنجا می‌خوابیده است.

ابراهام لینکلن و کاخ سفید تسخیر شده

در میان گزارشات متعدد و قابل توجه، ماری تاد لینکلن ادعا کرد که صدای جکسون را شنیده و همچنین خیاط کاخ سفید «لیلیان پارکس» (Lilian Parks) نیز گفته که حضور او را در نزدیکی خود احساس کرده است. ظاهرا جکسون به او علاقه داشته، چرا که این مشاهدات باز هم در طول دوران فعالیت او در کاخ سفید تکرار شده است. البته روح همیشه حاضر آبراهام لینکلن، این اتاق را نیز با قدوم خود تطهیر کرده است. وقتی «ملکه ویل‌هلمینا» (Wilhelmina) از هلند در این اتاق اقامت داشت، شبی کسی به در زده و او روح لینکلن را مشاهده کرده که در راهرو ایستاده است.

ابراهام لینکلن و کاخ سفید تسخیر شده

اما حالا که آقای لینکلن ما را در تمامی این مسیر و گشت و گذار در گوشه و کنار کاخ سفید همراهی کرده، بهتر است به سراغ دیگر مکان محبوب خودش برویم، جایی که به کرات شاهد حضور این رییس جمهوری فقید بوده است. اتاق خواب لینکلن هنوز هم بعد از گذشت این همه سال، ساکن پیشین خود را به خوبی در خاطر دارد و البته ساکنانی که گاه و بی‌گاه شبی را در این اتاق به صبح رسانده‌اند هم به خوبی از این حقیقت آگاه شده‌اند.

از جمله این افراد باید به ویسنتون چرچیل اشاره کرد که ظاهرا بعد از یک بار روبرو شدن با لینکلن، از اقامت مجدد در این اتاق جدا اجتناب نموده است. البته او تنها کسی نبوده که با روح ابی لینکلن مواجه شده، ژاکلین کندی، تئودور روزولت، مورین ریگان و بسیاری دیگر نیز در این فهرست جا دارند. آنها گفته‌اند که قبل از مشاهده روح او، چراغ‌های اتاق ناگهان روشن شده و سرمای عجیبی به داخل اتاق هجوم آورده است.

کاخ سفید

و این بخشی از داستان ترسناک این ساختمان مهم و تاریخی بود. امیدوارم از مطالعه این مطلب و همراهی با ما لذت برده باشید.

مطالب مرتبط:

منبع listverse

دیدگاه