هزینه سفر به مادرید چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۲ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
هزینه سفر به مادرید چقدر است؟

مادرید، شهرت پاریس، فلورانس یا سایر شهرهای اروپایی را ندارند، اما یکی از دیدنی‌ترین‌ شهرهای اروپا است. هزینه سفر به این شهر را در این مقاله ببینید.

مادرید فقط پایتخت اسپانیا نیست، بلکه بزرگ‌ترین شهر این کشور است. همچنین، این شهر یکی از ارزان‌ترین شهرهای اروپای غربی است. قیمت‌های معقول و هزینه‌های مناسب سفر به مادرید را با خوش‌گذرانی‌های شبانه فوق‌العاده و معماری زیبای شهری در نظر بگیرید، آن وقت تعجب نخواهد داشت که مادرید یکی از محبوب‌ترین مقصدهای توریستی در اروپا است. در این مقاله با کجارو همراه باشید و درباره هزینه‌های مربوط به سفر به مادرید بخوانید.

متوسط هزینه روزانه در مادرید

مادرید

در این مقاله هزینه‌ها را بر اساس دو نوع سفر ارزان و اقتصادی ارائه داده‌ایم. بنابراین ارقام ارائه شده بر این فرض تعیین شده‌اند که در یک هتل یا هاستل ارزان اقامت داشته باشید، از غذاهای لوکس چشم‌پوشی کنید و با استفاده از حمل و نقل عمومی جابه‌جا شوید. فراموش نکنید در صورت نیاز خرج و مخارج مربوط به مواردی مثل خوشگذرانی‌های شبانه، خرید سوغاتی و لباس، شرکت در تورها، خرید‌های غیرضروری، غذای عالی و غیره را در نظر بگیرید.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۲۹ یورو | ۱۴۵,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۵ یورو (۲۵,۰۰۰ تومان) (یک جاذبه غیر رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۱۲ یورو (۶۰,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۰ یورو
  • اقامت (هاستل): ۱۲ یورو (۶۰,۰۰۰ تومان)

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۵۴ یورو | ۲۷۰,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۰ یورو (۵۰,۰۰۰ تومان) (تور رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۲۵ یورو (۱۱۲,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۱.۵۰ یورو (۷,۵۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل ارزان): ۱۷ یورو (۸۵,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های

مادرید

در مادرید جاذبه‌های بسیار زیادی وجود دارد و بسیاری از آن‌ها در روزهای خاصی از هفته ورودی ارزان‌تر یا حتی رایگان دارند. علاوه بر این، مادرید شهری عالی برای قدم زدن در خیابان‌ها است و می‌توان ساعت‌ها محو زیبایی معماری آن شد.

  • کاخ سلطنتی مادرید: ۱۰ یورو (۵۰,۰۰۰ تومان)
  • موزه تیسن-بورنمیسا: ۱۰ یورو (۵۰,۰۰۰ تومان)، رایگان در روز دوشنبه بعد از ظهر (۱۲ تا ۴)
  • موزه پرادو ملی: ۱۴ یورو (۷۰,۰۰۰ تومان)
  • کلیسای سان فرانسیسکو ایل گراند: بازدید با راهنما ۳ یورو (۱۵,۰۰۰ تومان)
  • هرمیتاژ سن آنتونیو دلا فلوریدا: رایگان
  • تور گشت و گذار: رایگان (باید به راهنما انعام بدهید) یا ۱۵ تا ۵۰ یورو (۷۵,۰۰۰ تا ۲۵۰,۰۰۰ تومان) (برای تورهای غیر رایگان)
  • تور دوچرخه‌سواری: ۲۲ تا ۳۳ یورو (۱۱۰,۰۰۰ تا ۱۷۵,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ خورد و خوراک در مادرید

مانند بسیاری از کشورهای اروپای جنوبی، قیمت مواد غذایی مادرید منطقی است، بنابراین خوردن غذای خوب با بودجه کم ممکن است. خود مردم مادرید معمولا ناهار را تا دیروقت نمی‌خورند، بنابراین مکان‌هایی که سر ظهر ناهار سرو می‌کنند، احتمالا مخصوص ارائه‌ی خدمات به گردشگران هستند. به علاوه، سرو شام تا ساعت ۹ شب شروع نمی‌شود، بنابراین از قبل برنامه‌ریزی کنید. با این حال، می‌توانید در هر ساعت از روز که دوست داشتید در یکی از بارها خودتان‌ را به یک تاپاس مهمان کنید. همانطور که در مقاله‌های دیگر هزینه سفر گفته شد، سعی کنید در محدوده‌ی مناطق توریستی غذا نخورید و دنبال رستوران‌هایی باشید که بیشتر محلی‌ها می‌روند، در این رستوران‌ها هم قیمت‌ها مناسب‌تر است و هم غذا کیفیت بهتری دارند. و فراموش نکنید که ژامبون‌های مادرید را حتما امتحان کنید. مادرید به داشتن یکی از بهترین ژامبون‌ها در جهان معروف است.

صبحانه اقتصادی: رایگان ـ ۵ یورو (۲۵,۰۰۰ تومان)

مادرید

اغلب هتل‌ها و هاستل‌ها یک صبحانه رایگان ساده شامل غلات، انواع نان کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب سرو می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب هتل یا هاستل دقت کنید. یک صبحانه معمولی مرواریدی از مارمالاد و قهوه تشکیل شده است. چورو (دونات اسپانیایی که نوعی اسنک سرخ شده نازک است) با سس شکلاتی یکی دیگر از گزینه‌های عالی برای صبحانه است. برای چنین صبحانه‌ای انتظار می‌رود که بین ۳ تا ۴ یورو پرداخت کنید.

صبحانه معمولی مادرید صبح زود خورده می‌شود. اگر کمی خوش‌خواب هستید، ممکن است مجبور باشید تا ساعت ۱۱ که وقت صرف اسنک است، صبر کنید. در این ساعت گزینه‌های بیشتری، مانند ژامبون سرخ شده، ساندویچ پنیر و املت خواهید داشت. رستوران زنجیره‌ای مونتادیتوس ۱۰۰ گزینه‌های خوبی دارد. صبحانه را حتما میل کنید، چرا که ناهار تا حدود۲ یا ۳ ظهر آماده نمی‌شود. برای چنین صبحانه‌ای احتمالا باید ۴ تا ۵ یورو بپردازید.

ناهار اقتصادی: ۳ تا ۱۰ یورو (۱۵,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ تومان)

مادرید

ناهار معمولا بزرگ‌ترین وعده غذایی در طول روز است و می‌توانند چند پرس را شامل شوند، اما با این وجود می‌توانید گزینه‌های مناسب زیادی متناسب با بودجه اقتصادی پیدا کنید. مسافرانی که اقتصادی‌تر هستند، می‌توانند یک ناهار فوق‌العاده ارزان از نان، پنیر و میوه را از هر فروشگاه مواد غذایی تنها برای چند یورو تهیه کنند.

پنز اند کامپنی (Pans & Company) رستوران زنجیره‌ای فست‌فود است که ساندویچ تازه و سالاد ارائه می‌دهد. از این رستوران به عنوان نسخه بهتر  اسپانیایی Metro یاد می‌کنند. شما می‌توانید یک ساندویچ، نوشیدنی و مخلفات را با ۴ تا ۷ یورو تهیه کنید. برای ساندویچ‌های کالاماری باید حدودا ۳ تا ۴ یورو بپردازید. یک وعده غذای ارزان‌قیمت (مانند کباب با سیب‌زمینی سرخ‌کرده) حدود ۵ یورو هزینه خواهد داشت. ناهار در یک رستوران یا کافه ۱۰ یورو یا بیشتر خواهد بود.

شام اقتصادی: ۱۵ تا ۳۰ یورو (۷۵,۰۰۰ تا ۱۵۰,۰۰۰ تومان)

مادرید

مردم اسپانیا شام را دیروقت و حدود ۹ تا ۱۱ شب صرف می‌کنند. یک راه عالی برای اینکه در فاصله‌ی بین ناهار و شام گرسنگی نکشید، خوردن تاپاس (انواع خوراک‌های کوچک حاضری سرد یا گرم که به عنوان مزه در کنار نوشیدنی صرف می‌شوند یا مجموع آن‌ها به عنوان یک وعده ناهار یا شام خورده شود) به عنوان میان وعده است. همچنین می‌توانید چند نوع تاپاس را انتخاب کنید و به عنوان یک وعده‌ی غذایی میل کنید. حدود ۳ تا ۵ یورو برای تاپاس یا ۱۵ یورو برای وعده شام باید هزینه کنید. کوکیدو (نوعی مرغ معروف مادرید) بین ۱۸ تا ۳۰ یورو قیمت دارد. همچنین می‌توانید در یک رستوران در ناحیه‌ی غیرتوریستی شهر برای حدود ۱۵ یورو، شام میل کنید. بسیاری از گزینه‌های بخش ناهار را می‌توانید برای شام میل کنید.

هزینه‌ حمل و نقل در مادرید

مادرید

مادرید شبکه حمل و نقل ارزان و گسترده‌ای از خطوط مترو و اتوبوس دارد. مهم‌ترین جاذبه‌ها و مکان‌های توریستی در فاصله‌ی ۲۰ دقیقه‌ای پیاده‌روی از مرکز شهر قرار دارند، بنابراین اغلب ممکن است ترجیح بدهید از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنید.

  • بلیط متروباس (Metrobús) یک طرفه برای مترو و اتوبوس: ۱٫۵۰ یورو (۷,۵۰۰ تومان)
  • بلیط متروباس ۱۰ سفره (برای استفاده از مترو و اتوبوس): ۱۲٫۲۰ یورو (۶۱,۰۰۰ تومان)
  • پاس روزانه برای انواع وسایل حمل و نقل عمومی در منطقه A:

پاس ۱ روز: ۸٫۴۰ یورو (۴۲,۰۰۰ تومان)

پاس ۲ روز: ۱۲٫۲۰ یورو (۶۱,۰۰۰ تومان)

پاس ۳ روز: ۱۸٫۴۰ یورو (۹۲,۰۰۰ تومان)

پاس ۵ روزه: ۲۶٫۸۰ یورو (۱۳۴,۰۰۰ تومان)

پاس ۷ روز: ۳۵٫۴۰ یورو (۱۷۷,۰۰۰ تومان)

  • اتوبوس از فرودگاه به شهر (ایرپورت اکسپرس): ۵ یورو (۲۵,۰۰۰ تومان)
  • تاکسی از فرودگاه تا شهر: ۳۰ یورو (۱۵۰,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ اقامت در مادرید

تابستان فصل هجوم گردشگران به شهر مادرید است، بنابراین اگر بخواهید گزینه‌ها بیشتری داشته باشید، توصیه می‌شود اقامت خود را از مدت‌ها قبل رزرو کنید. مکان‌های اقامتی در مادرید مقرون به صرفه هستند و معمولا کیفیت خوبی دارند.

هاستل: ۱۱ تا ۲۳ یورو (۵۵,۰۰۰ تا ۱۱۵,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک

مادرید

برای یک شب اقامت در یک هاستل تقریبا باکیفیت باید حدود ۱۷ یورو هزینه کنید. فراموش نکنید که اغلب هاستل‌ها قیمت خود را آخر هفته‌ها افزایش می‌دهند، پس از قبل رزرو کنید. همچنین، این نرخ‌ها برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است و اگر اتاق مجزا بخواهید حدودا ۴۵ تا ۶۰ یورو باید هزینه کنید. برای رزرو هاستل می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۴۵ تا ۱۱۰ یورو (۲۲۵,۰۰۰ تا ۵۵۰,۰۰۰ تومان)

مادرید

در ارزان‌ترین حالت ممکن هتل‌ها سطحی‌ترین امکانات و کیفیت ممکن را دارند. اما همین که کمی بیش‌تر هزینه کنید (۵۵ یورو برای هر شب) می توانید هتل‌هایی با کیفیت بهتر پیدا کنید، هتل‌های ارزانی که در نزدیکی مرکز شهر قرار دارند. یک اتاق دو تخته ۴۵ تا ۸۰ یورو و اتاقی با تخت دبل ۵۰ تا ۱۱۰ یورو هزینه خواهد داشت.

آپارتمان: ۶۰ تا ۱۲۰ یورو (۳۰۰,۰۰۰ تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان)

مادرید

آپارتمان‌ها و خانه‌های اجاره‌ای به طور کلی جادارتر از اتاق‌های هتل هستند و به خاطر وجود آشپزخانه و فضای نشیمن مناسب و البته برخی امکانات مانند لباس‌شویی می‌توانند بسیار به‌صرفه‌تر و راحت‌تر باشد، خصوصا برای آن‌هایی که گروهی سفر می‌کنند. اگر اقامت در آپارتمان را ترجیح می‌دهید، وب‌سایت‌هایی چون booking و Airbnb می‌توانند به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه