برترین جاذبه های گردشگری وحشت در فیلادلفیا (قسمت اول)

مریم اصلانی
مریم اصلانی یکشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
 برترین جاذبه های گردشگری وحشت در فیلادلفیا (قسمت اول)

ایالات متحده از جاذبه‌های متنوعی در بخش گردشگری وحشت برخوردار است که باعث شده این کشور از این منظر در جذب گردشگران بسیار موفق عمل کند.

به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای ایالات متحده، فیلادلفیا مملو از جاذبه‌های گردشگری و آثار شاخص تاریخی است که از قضا بسیاری از آن‌ها به‌نوعی با ماجرای تسخیر و مشاهده ارواح رابطه‌ای تنگاتنگ دارند، امری که در نهایت باعث شده فیلادلفیا به‌عنوان یکی از مقاصد اصلی سیر و سیاحت بسیاری از شکارچیان ارواح از گوشه و کنار جهان شناخته شود.

یکی از تسخیر شده‌ترین زندان‌های این کشور در اینجا قرار دارد که به باوری بسیاری مدت‌ها است توسط ارواح زندانیان سابقش به تسخیر درآمده است، ارواحی ناآرام که در میان دیوارهای این مکان متروکه همچنان در اسارت به سر می‌برند. از سوی دیگر خیابان‌های منطقه تاریخی فیلادلفیا نیز صحنه شیرین‌کاری‌های گاه و بیگاه روح «بنجامین فرانکلین» (Benjamin Franklin) است که گاهی به‌دنبال همقطاران دوران خود به این سو و آن سو می‌رود، و در نهایت نویسنده پرآوازه «ادگار آلن پو» (Edgar Allan Poe) که هنوز هم در منزل سابق خود غیب و ظاهر می‌شود!

تالار استقلال فیلادلفیا

اگر مایل هستید اندکی بیشتر با جاذبه‌های ترسناک فیلادلفیا آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنم در این گشت و گذار متفاوت همراه ما باشید تا در جستجوی ارواح ناآرام به گوشه و کنار این شهر سری بزنیم.

زندان ایالتی ایسترن استیت (Eastern State Penitentiary)

زندان ایالتی ایسترن استیت

بی‌شک این مکان برای شما خوانندگان عزیز بخش گردشگری وحشت، جاذبه‌ای نام آشنا است. وحشتی محبوس در میان دیوارهای تسخیر شده که یکی از شناخته شده‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر را شکل داده‌اند. خوشبختانه تورهای گردشگری هر روز هفته آماده ارائه خدمات به علاقمندانی هستند که دوست دارند گشتی در این زندان قدیمی و تاریخی شهر زده و با تاریخچه آن بیشتر آشنا شوند.

جالب است بدانید امروزه زندان «ایسترن استیت» به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های زمین نیز اسم و رسمی برای خود به‌هم زده است.


تالار استقلال

تالار استقلال فیلادلفیا

در ابتدا بد نیست نگاهی به‌ظاهر این ساختمان تاریخی و ارزشمند داشته باشیم که با معماری خاص و جذاب خود یکی از مهم‌ترین بناهای این سرزمین را در معرض دید عموم قرار داده است. در واقع یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ این کشور در این تالار رقم خورد، جایی که اعلامیه استقلال و نیز قانون اساسی ایالات متحده مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفته و در نهایت تصویب شد.

کافی است برای لحظه‌ای چشم جسم را بسته و چشم ذهن را گشود تا ارواح گذشتگان و به‌ویژه پدران این سرزمین را مشاهده کرد که در این مکان در رفت و آمد هستند، افرادی همچون بنجامین فرانکلین و «بندیکت آرنولد» (Benedict Arnold). و البته روح فرانکلین ظاهرا به چشم ذهن قناعت نکرده و دوست دارد گاهی خود را در معرض چشم رهگذران نیز به نمایش بگذارد.


کوچه ال‌فِرِت (Elfreth’s Alley)

کوچه الفرت در فیلادلفیا

تاریخ تسخیر یک ملت در میان این کوچه یا شاید بهتر است بگوییم خیابان مسکونی، قدمتی دیرینه دارد. کافی است گشتی در این خیابان بزنید تا دورنمایی از زندگی یکی از سه هزار انسانی که در طول سالیان در این منطقه زندگی کرده‌اند را پیش چشم خیال خود مشاهده کنید.

بر اساس پاره‌ای شایعات عجیب، ظاهرا سربازی خود را در این منطقه به دار آویخته است و چندین بازدیدکننده حین عکاسی از جاذبه‌های تاریخی این منطقه، متوجه بروز فعالیت‌هایی ماورایی و غیر قابل توضیح شده و حتی از آن‌ها عکسبردرای هم کرده‌اند.


باغ وحش فیلادلفیا

باغ وحش فیلادلفیا- خانه پن

قدیمی‌ترین باغ وحش آمریکا که زمانی محل سکونت بیش از ۱۳۰۰ حیوان و گویا تعدادی موجودات بی‌جان بوده است نیز در شمار اماکن تسخیر شده فیلادلفیا جای دارد. خانه «جان پن» (John Penn) که در این باغ وحش واقع شده، ظاهرا توسط روح زنی به تسخیر درآمده که بارها در لباسی بلند و ایستاده بر فراز پلکان خانه مشاهده شده است.

به‌علاوه ساختمان چایخانه و نیز ساختمانی موسوم به «پن‌رز» (Pennrose) نیز محل وقوع فعالیت‌های ماورایی متعددی بوده و هستند، فعالیت‌هایی که گاهی حتی باعث ترس و وحشت بازدیدکنندگان شده و به‌نوعی تسخیری اهریمنی را یادآوری می‌کنند.


اولین بانک ایالات متحده

اولین بانک ایالات متحده

در سال ۱۷۹۵، نخستین بانک ملی آمریکا توسط اولین خزانه‌دار این کشور «الکساندر همیلتون» (Alexander Hamilton)  در شهر فیلادلفیا تأسیس شد. بعدها الکساندر همیلتون بخت برگشته در اثر جراحات ناشی از یک دوئل جان خود را از دست داده و همسر و کودکان خود را بی پشت و پناه و البته مقروض تنها گذاشت. البته ظاهرا این تنها میراث او نبود، چراکه روح او نیز بخشی از ماترکی بود که برای این خانواده باقی ماند.

سال‌ها بعد، وقتی که این بانک بعد از مدت‌ها دوباره بازگشایی شد، مالک جدید از یک کشیش درخواست کرد که سری به بانک زده و ساختمان آنجا را تبرک کند. علی‌رغم برگزاری این مراسم، اما همچنان روح همیلتون در این بانک پرسه می‌زند.


سیتی تاورن (City Tavern)

سیتی تاورن در فیلادلفیا

این منطقه به‌عنوان گنجینه‌ای با ارزش از فرهنگ غذایی کلنی نشینان سابق حائز اهمیت است. البته گاه گداری بشقاب‌های خوراک‌های سرو شده در رستوران‌های این منطقه با حضور ارواح طعم و مزه‌ای خاص به خود می‌گیرد. به همین خاطر گاهی بهتر است مراقب پیشخدمتی که ظرف غذای‌تان را روی میز می‌گذارد باشید، شاید او خدمتکاری است که مادام‌العمر در شغل همیشگی‌آش مشغول به کار بوده و مایل نیست برای استراحت ابدی رهسپار دیار باقی شود!


جایگاه تاریخ ملی ادگار آلن پو ( Edgar Allan Poe National Historic Site)

خانه قدیمی ادگار آلن پو در فیلادلفیا

بی‌تردید یکی از شعرا و نویسندگان برجسته آمریکا و جهان، «ادگار آلن پو» است که به‌ویژه علاقه‌ای خاص برای بیان داستان‌ها و افسانه‌های مرموز و سیاه داشت. او که به خاطر کارش چندین بار مجبور به جایجایی شد، چند سالی ساکن فیلادلفیا بوده و در مورد افکار شیطانی داستان‌سرایی می‌کرد.

تورهای گردشگری ارواح این شهر اغلب بازدیدی از خانه تاریخی ادگار آلن پو را نیز در برنامه خود گنجانده‌اند که به‌عنوان اثر تاریخی و ملی این کشور شناخته شده است. در قالب این تورها علاقه‌مندان می‌توانند در این مکان درنگی کرده و در مورد این نویسنده‌ی شهیر قرن نوزدهمی و داستان زندگی‌اش اطلاعاتی به دست بیاورند، جایی که ظاهرا هنوز هم سکونتگاه روح بی‌قرار آلن پو است.


آکادمی موسیقی

آکادمی موسیقی فیلادلفیا

ستارگانی همچون «فرانک سیناترا» (Frank Sinatra)، «دوک الینگتون» (Duke Ellington) و «لین فونتانا» (Lynn Fontanne) در این مکان اجراهایی داشته و رؤسای جمهور پیشین و معروفی همچون «اولیس سی. گرانت» (Ulysses S. Grant)، «گروور کلیولند» (Grover Cleveland) و «ریچارد نیکسون» (Richard Nixon) روزی برای مراسم جشن در میان دیوارهای این آکادمی موسیقی حاضر بودند.

ارواح در گوشه و کنار این ساختمان حضور یافته و گاهی حضار را به وحشت می‌اندازند

امروزه اما در کنار حضار، ارواح نیز روزهای خود را در این مکان سپری کرده و در گوشه و کنارش پرسه می‌زنند. در حقیقت بسیاری از بانوان از احساسات مرموز و بعضا ترسناکی مثل تحت نظر بودن یا مشاهده آثار و نشانه‌های عجیب در صندلی‌های مجاور خود صحبت کرده و حتی بعضی ادعا کردند کسی یا چیزی به موهای آن‌ها دست زده یا حتی آن را کشیده است.

مردی ادعا کرده شبحی مرموز و سیاه رنگ را دیده که ناگهان بی‌مقدمه پیش چشمانش ظاهر و به سرعت ناپدید شده است. این داستان‌ها البته اغلب متعلق به بالکن‌های فوقانی سالن آکادمی موسیقی است، لذا اگر مایل به تجربه کردن این احساسات ترسناک و پر رمز و راز هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما جایی در این بخش رزرو کنید.


تیمارستان و آسایشگاه روانی «پن‌هارست» (Pennhurst)

تیمارستان و آسایشگاه روانی پن هرست

تاریخ این آسایشگاه روانی قدیمی و متروکه، حسی از ترس و وحشت را به بازدیدکننده منتقل می‌کند. در گذشته این مکان که از آن با عنوان «خانه پن‌هرست» نام برده می‌شد، محل نگهداری ناتوانان ذهنی و افراد مبتلا به بیماری صرع بود. در طول ماه‌های فصل پاییز، این مکان میزبان رویدادهای مختلف مرتبط با برگزاری مراسم هالووین است که از نقشی مهم در جذب گردشگران به این منطقه برخوردار هستند. در طول این مدت، علاقه‌مندان می‌توانند در این ساختمان گشتی زده و حتی از تونل‌های پرپیچ و خم پنهان شده در بخش زیرین ساختمان دیدن کنند.

آسایشگاه و بیمارستان روانی «پن‌هرست»، فیلادلفیا، آمریکا

به پایان بخش نخست این مطلب رسیدیم. امیدواریم در بخش بعدی این مطلب نیز همراه ما بوده و از مطالعه مجموعه مقالات گردشگری وحشت لذت ببرید.

مطالب مرتبط:

منبع visitphilly

دیدگاه