بهترین شهربازی های ژاپن را بشناسید

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۵ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بهترین شهربازی های ژاپن را بشناسید

شهربازی‌، یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری است که برای تمام اعضای خانواده با همه‌ی سنین و سلیقه‌ها، تفریحاتی جذاب و به‌یادماندنی دارد. ژاپن، چندین شهربازی و پارک موضوعی دارد که در سراسر دنیا شناخته‌شده هستند.  

ژاپن سرزمین رنگ‌ها و افسانه‌ها است. هزاران جاذبه‌ی گردشگری جذاب از آثار تاریخی و معابد باشکوه گرفته تا طبیعت بی‌نظیر و بکر در گوشه و کنار این کشور وجود دارد که هر کدام به تنهایی دلیل خوبی است که این کشور دیدنی را به عنوان مقصد سفرتان انتخاب کنید.

علاوه بر این جاذبه‌ها، ژاپن پارک‌های موضوعی و شهربازی‌های زیادی دارد که بسیاری از آن‌ها در سراسر دنیا شهرت دارند، مثلا برندهایی مثل دیزنی و یونیورسال استودیوز. تعدادی از این پارک‌ها در نوع خود منحصربه‌فرد هستند و نظیر آن را هیچ جای دیگر دنیا نمی توانید پیدا کنید مثلا پارک Nikko edomura که یک پارک با تم سامورایی است. در ادامه با چند مورد از بهترین و پربازدیدترین پارک‌های ژاپن آشنا می‌شویم. در سفر به ژاپن به خصوص اگر همراه خانواده و فرزندان سفر می‌کنید، می‌توانید برای سر زدن به این پارک‌ها برنامه‌ریزی کنید و تفریحی هیجان‌انگیز را در این کشور دیدنی تجربه کنید. تفریحی متفاوت از جاذبه‌های گردشگری معمول.

توکیو دیزنی سی (Tokyo DisneySea)

شهربازی های ژاپن

این پارک، تنها پارک موضوعی دریایی دیزنی در دنیا است. این پارک در توکیو در سال ۲۰۰۱ افتتاح شده است. دیزنی سی در ابتدا برای ساخت در لانگ بیچ لس آنجلس طراحی شده بود، ولی در نهایت در توکیو اجرا شد. دیزنی سی به هفت پارک موضوعی کوچک‌تر تقسیم می‌شود. بندر مدیترانه‌ای که در کنار یک کانال آب قرار گرفته است، اسکله‌ی آمریکایی که حال و هوای شهرهای بندری آمریکایی اوایل قرن بیستم را دارد، پورت دیسکاوری، لاست ریور دلتا (Lost River Delta) با تم دریای کارائیب، سواحل عربی، تالاب پری دریایی و جزیره‌ی مرموز که کوه آتشفشانی پرومتئوس و سمبل تکیو دیزنی سی در آن قرار دارد.

ساعت کار این پارک هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب است. البته ساعت کار این مجموعه با توجه به فصل، تغییر می‌کند و برای اطلاعات دقیق‌تر باید از وب‌سایت مجموعه بازدید کنید.

هزینه‌ی وردی:

بزرگسالان (بیش از ۱۸ سال): ۷۴۰۰ ین ژاپن

نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال): ۶۴۰۰ ین

کودکان (۴ تا ۱۱ سال): ۴۸۰۰ ین

وب‌سایت: www.tokyodisneyresort.jp

توکیو دیزنی‌لند (Tokyo Disneyland)

شهربازی های ژاپن

این پارک با الگو گرفتن از دیزنی‌لند آمریکا ساخته شده و یک قصر سیندرلا هم دارد که سمبل دیزنی‌لند توکیو است. کل این مجموعه به هفت قسمت موضوعی تقسیم شده است و دارای ۴۳ جاذبه‌ی مختلف، ۵۳ فروگاه و ۵۳ اوت لت غذا و نوشیدنی است. در نزدیکی ورودی اصلی پارک، بازاری به نام ورلد بازار (World Bazaar) قرار دارد که فروشگاه‌های سوغات دارد. در بخش‌های مختلف پارک، جاذبه‌های فراوانی وجود دارد که هر کدام برای سلیقه و سن و سال خاصی مناسب است.

در بخش جنگلی پارک که ادونچرلند نام دارد، وسایل تفریحی هیجان‌انگیزی با نام‌های جالب و متفاوت مثلا دزدان دریایی کارائیب وجود دارد. کروز جنگلی، سفر اکتشافی حیات وحش و خط آهن رودخانه‌ی غربی از دیگر جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی این بخش از پارک است. بخش وسترن‌لند، که از مناطق غربی آمریکا در قرن نوزدهم مدل‌سازی شده، ترن‌های هوایی هیجان‌انگیزی دارد.

نمایش‌های رنگارنگ شبانه و حضور در کنار کاراکترهای محبوب دیزنی از دیگر جاذبه‌های پارک برای کسانی است که اهل هیجان نیستند و ترجیح می‌دهند تفریحی آرام داشته باشند. ساعت کار این مجموعه هر روز از ۸ صبح تا ۱۰ شب است.

هزینه‌ی وردی:

بزرگسالان (بیش از ۱۸ سال): ۷۴۰۰ ین ژاپن

نوجوانان (۱۲ تا ۱۷ سال): ۶۴۰۰ ین

کودکان (۴ تا ۱۱ سال): ۴۸۰۰ ین

وب‌سایت: www.tokyodisneyresort.jp

یونیورسال استودیوز (Universal Studios)

شهربازی های ژاپن

تجربه‌ی دنیای شگفت‌انگیز فیلم‌های محبوب

ایده‌ی اصلی طراحی این پارک‌ در حقیقت فراهم کردن امکانی برای تجربه‌ی دنیای شگفت‌انگیز فیلم‌ها در قالب نمایش‌ها و جاذبه‌های مختلف است. یونیورسال استودیوز ژاپن به هشت قسمت تقسیم شده است. بعد از ورودی، منطقه‌ی هالیوود قرار دارد که بخشی است ساخته شده بر اساس استودیوهای فیلم‌سازی هالیوود. حال و هوای این بخش شما را به هالیوود آمریکا می‌برد. منطقه‌ی نیویورک، یکی دیگر از قسمت‌های پارک است که جاذبه‌هایی با تم مرد عنکبوتی دارد که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌ها در یونیورسال استودیوز ژاپن است. همچنین نمایش‌هایی بر اساس فیلم ترمیناتور در این بخش اجرا می‌شود. قدم زدن در خیابان‌های این قسمت، شما را به سفری جذاب در نیویورک می‌برد.

بخش پارک ژوراسیک، همان طور که از نامش مشخص است، با موضوع فیلم پارک ژوراسیک ساخته شده و جاذبه‌هایی بسیار هیجان‌انگیز دارد و معمولا بزرگسالان از آن استقبال می‌کنند. بخش دهکده‌ی Amity سواحل فیلم آرواره‌ها را بازسازی کرده است. بچه‌ها و نوجوانان می‌توانند از بخش مربوط به خودشان در واندرلند لذت ببرند. در این قسمت کاراکترهایی از کارتون‌هایی محبوب مثلا هلو کیتی از بچه‌ها استقبال می‌کنند.

دنیای هری‌ پاتر، بخش دیگری از پارک است که این دنیای جادویی را به دنیای واقعی آورده است. در حال حاضر این بخش محبوب‌ترین قسمت پارک است و از بقیه بخش‌ها جدیدتر است. مدرسه جادوگری هاگوارتز و شهر، درست مانند آنچه که در فیلم به نمایش درآمده، بازسازی شده‌اند.

بلیط‌های این مجموعه را می‌توانید از ورودی پارک دریافت کنید ولی توصیه می‌کنیم که برای اجتناب از اتلاف وقت در صف‌های طولانی، بلیط را آنلاین خریداری کنید.

ساعت کار: از ۹ صبح تا ۱۰ شب

هزینه ی ورودی:

بزرگسالان (بیش از ۱۲ سال): ۷۶۰۰ ین

بچه‌ها (از ۴ تا ۱۱ سال): ۵۱۰۰ ین

وب‌سایت: www.usj.co.jp

پارک فوجی کیو هایلند (Fuji Q Highland)

شهربازی های ژاپن

این پارک در دامنه‌ی کوه فوجی در منطقه‌ی تفریحی پنج دریاچه‌ی فوجی قرار دارد و یکی از محبوب‌ترین پارک‌ها برای جوانانی است که در جست و جوی هیجان هستند. این پارک در زمینه‌های مختلف توانسته چند رکورد گینس را به نام خود ثبت کند. سریع‌ترین ترن هوایی ژاپن در این پارک قرار دارد.

این پارک از زمان افتتاحش در سال ۱۹۶۱، تا به امروز دائما در حال معرفی جاذبه‌های جدید و بازسازی و تغییر جاذبه‌های قدیمی است. در این پارک نه تنها ترن هوایی بلکه جاذبه‌ها و وسایل تفریحی متعددی برای همه‌ی اعضای خانواده با سنین مختلف وجود دارد و در واقع، پارکی است که همه‌ی افراد با سلیقه‌ها و سن‌های مختلف می‌توانند از حضور در آن لذت ببرند. بیرون از پارک در فصل زمستان، پیست اسکیت وجود دارد. همچنین امکانات استفاده از چشمه‌های آب گرم فوجی‌یاما فراهم شده است. در موزه‌ی فوجی‌یاما، آثار هنری مرتبط با کوه فوجی نگهداری می‌شود.

این پارک جاذبه‌های فراوانی دارد و بیش از همه به خاطر ترن‌های هوایی جذاب و بزرگ شهرت دارد. یکی از این ترن‌ها Dododonpa نام دارد که در کمتر از ۱/۵۶ ثانیه به سرعت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و دور پارک دور می‌زند. یک هزارتوی جذاب و البته ترسناک در پارک وجود دارد و یک خانه‌ی تسخیر شده که یکی از ترسناک‌ترین‌ها در کل دنیا است. برای بچه‌های کوچک‌تر هم جاذبه‌ها و تفریحاتی در نظر گرفته شده است تا همه‌ی اعضای خانواده در کنار هم بتوانند از این پارک لذت ببرند.

هزینه‌ی ورودی:

بزرگسالان ۱۵۰۰ ین

کودکان ۹۰۰ ین

وب‌سایت: www.fujiq.jp

پارک Huis Ten Bosch

شهربازی های ژاپن

این پارک بر اساس بازسازی خیابان‌های اروپای قرون وسطی طراحی شده است. پارک Huis Ten Bosch یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری کیوشو در تعطیلات داخلی است و از سال ۲۰۱۳، فعالیت خود را آغاز کرده است. مساحت این پارک ۱/۵ میلیون مترمربع است و ۶ کیلومتر راه آبی و فضای سبز دارد. در این پارک هم کودکان و هم بزرگسالان در کنار هم از جاذبه‌های مختلفی مانند موزه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها و فضای سبز فوق‌العاده لذت می‌برند. نمایش‌های جذاب آتش بازی و اجرای برنامه‌ی شخصیت‌های محبوب کارتونی از دیگر جذابیت‌های این پارک است.

هر فصلی از سال که به این پارک سر بزنید، گل‌های متنوع و رنگارنگ توجه شما را جلب می‌کنند. فستیوال‌های مخصوص مرتبط با گل و گیاه در این پارک برگزار می‌شود از جمله فستیوال لاله‌ها که بزرگترین مجموعه از ۷۰۰ گونه‌ی مختلف لاله را در بر می‌گیرد. فستیوال رز در ماه مه برگزار می‌شود و دو هزار گونه‌ی مختلف از رز در آن به نمایش درمی‌آید. یک نمایشگاه زمستانی ارکیده هم در پارک برگزار می‌شود.

پادشاهی نور، نام یکی دیگر از جاذبه‌های پارک است که از اواخر اکتبر تا اوایل ماه مه ادامه دارد و یکی از بزرگترین نمونه‌های نورپردازی و نمایش نور در دنیا است که در طی آن ۱۳ میلیون لامپ در سراسر پارک روشن می‌شود. گشت و گذار در گذرگاه‌های آبی با قایق‌های تفریحی، دوچرخه‌سواری در مسیرهای جذاب و تماشای نمایش‌های سه‌بعدی از دیگر جاذبه‌های محبوب پارک است.

ساعت کار این مجموعه از ۹ صبح تا ۱۰ شب است.

هزینه‌ی ورودی:  

بزرگسالان (بالای ۱۸ سال) ۶۹۰۰ ین

نوجوانان (از ۱۲ تا ۱۷ سال) ۵۹۰۰ ین

کودکان (از ۴ تا ۱۱ سال) ۴۵۰۰ ین

وب‌سایت:  english.huistenbosch.co.jp 

پارک Hakkeijima

شهربازی های ژاپن

این پارک فقط یک ساعت تا توکیو فاصله دارد. چهار آکواریوم، یک موزه‌ی دریایی که سمبل پارک است و ده‌ها جاذبه‌ی دیگر با تم اقیانوس و دریا در این پارک وجود دارد. یکی از آکواریوم‌های این مجموعه با سقف هرمی، ۱۲۰ هزار نمونه از جانداران دریایی شامل ۷۰۰ گونه ی مختلف را به نمایش گذاشته است. در بزرگترین مخزن پارک در موزه‌، ۵۰ هزار ساردین نگهداری می‌شوند. نمایش شنای ساردین‌ها در کنار نورپردازی جذاب، از دیدنی‌های محبوب پارک است. در آکوا استادیوم می‌توانید نماش جذاب دلفین‌ها، شیرهای دریایی و پنوئن‌ها را تماشا کنید. آکواریوم فانتزی دلفین، یک آکواریوم جذاب با تم دلفین است و آن را می‌توانید از داخل یک تونل تماشا کنید. در آکواریوم Fureai Lagoon می‌توانید بعضی از گونه‌های دریایی را از نزدیک ببینید و حتی به آنها دست بزنید. غذا دادن به دلفین‌ها و شنا با آنها، از دیگر فعالیت‌های تفریحی جذاب این پارک است.

یکی دیگر از آکواریوم‌های این مجموعه، Umi Farm نام دارد. در این آکواریوم می‌توانید با مراحل پرورش و صید انواع ماهی آشنا شوید و حتی خودتان ماهی بگیرید. اولین ترن هوایی ژاپن که از روی آب می‌گذرد و قایق‌سواری در حالی که دلفین‌ها در کنار شما شنا می‌کنند، از دیگر جاذبه‌های پارک است.

ساعت کار این مجموعه از ۸ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۹ و ۳۰ دقیقه‌ی شب است.

هزینه‌ی ورودی این مجموعه به زمان بازدید و جاذبه‌های مختلفی که قصد بازدی از آنها را دارید، بستگی دارد.

وب‌سایت: www.seaparadise.co.jp

ادو واندرلند (Edo Wonderland)

شهربازی های ژاپن

مرزها و خیابان‌ها، منطقه‌ی مرکزی شهر، اقامتگاه سامورایی‌ها و هر آنچه که در این مجموعه‌ی تفریحی می‌بینید با الهام از دوره‌ی ادو (Edo jidai) بخشی از تاریخ دوران پیشامدرن ژاپن، الهام گرفته است. هر گوشه که نگاه کنید، نشانه‌هایی از این دوران را می‌بینید. نینجاها و سامورایی‌ها در گوشه و کنار خیابان‌ها مبارزه می‌کنند و شما درست مثل یکی از شهروندان دوران ادو، می‌توانید در کوچه‌ها و خیابان‌ها بگردید و جاذبه‌های مختلف را ببینید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مجموعه، هزارتوی نینجا است. عبور از این هزارتو واقعا هیجان‌انگیز و البته دشوار است. البته راه‌های خروج اضطراری از آن وجود دارد. خانه‌ی نینجای Kai Kai جایی برای آموزش نینجاها است. با عبور از رودخانه‌ با قایق‌های تفریحی می‌توانید با سبک زندگی اهالی ژاپن در این دوران، بیشتر آشنا شوید. کافی است دو ساعت از توکیو فاصله بگیرید تا به ۴۰۰ سال پیش ژاپن سفر کنید.

ساعت کار این مجموعه‌ی تفریحی جذاب از ۹ و ۳۰ دقیقه صبح تا ۴ بعدازظهر است.

هزینه‌ی ورودی:

بزرگسالان ۴۷۰۰ ین

کودکان ۲۴۰۰ ین

وب‌سایت: edowonderland.net

مجموعه‌ی تفریحی Nagashima Resort

شهربازی های ژاپن

این مجموعه، دومین پارک بزرگ چندمنظوره‌ی ژاپن است. از نظر وسعت بعد از دیزنی‌لند در جایگاه دوم قرار دارد و جذابیت آن به خاطر تنوع و تعدد جاذبه‌ها و تفریحات هیجان‌انگیز است. این شهربازی، ۱۰ ترن هوایی دارد که بعضی از آنها در سراسر دنیا شهرت دارند. ترن هوایی اژدهای فولادی، ۲۴۷۹ متر طول دارد و طولانی‌ترین ترن هوایی دنیا است که در کتاب گینس به ثبت رسیده است. یکی دیگر از ترن‌های مشهور پارک، بزرگترین ترن چوبی دنیا با نام گردباد سفید است. علاوه بر ترن هوایی، انواع جاذبه‌ها و وسایل تفریحی هیجان‌انگیز در این پارک وجود دارد و از این شهربازی، مکانی فوق العاده برای علاقه‌مندان به هیجان ساخته است.

البته برای بچه‌های کوچک هم جاذبه‌هایی در پارک ساخته شده است؛ مثلا خانه‌ی تسخیر شده یا چرخ و فلک. در فصل تابستان استخر پارک برای بچه‌ها باز است و همه‌ی اعضای خانواده می‌توانند در کنار هم از لحظات خود لذت ببرند.

در مجموعه‌ی ناگاشیما اسپا لند (Nagashima Spa Land) در مجاورت این پارک قرار دارد، می‌توانید از ۱۶ چشمه‌ی آب گرم طبیعی لذت ببرید. رستوران، سالن ماساژ و اتاق‌های خصوصی همراه با حمام آب گرم از دیگر امکانات این مجموعه است. یک باغ گیاه‌شناسی در نزدیکی پارک قرار دارد که علاوه بر گیاهان جذاب، به نورپردازی‌های زیبایش مشهور است.

وب‌سایت: www.nagashima-onsen.co.jp

مطالب مرتبط:

منبع triplelights

دیدگاه