بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)

سحر ارجمند
سحر ارجمند شنبه، ۹ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی (قسمت اول)

کره جنوبی کشوری با پیشینه‌ی تاریخی و فرهنگی غنی، غذاهای خوش طعم و مناظر زیبا، در چند سال اخیر به یکی از مقاصد محبوب برای گردشگران تبدیل شده است. اما سوال این است که بازدید از این کشور زیبا را از کجا باید شروع کرد؟

حدود ۲۵ میلیون کره‌ای (حدود نیمی از جمعیت کره جنوبی) حداقل یک‌بار در سال به خارج از کشور سفر می‌کنند، اما مطمئنا بیشتر آن‌ها تمام جاذبه‌های درون کشورشان را ندیده‌اند. سئول فقط ۰/۶ درصد از خاک کره را شامل می‌شود. در این مقاله ۵۰ مقصد گردشگری فوق‌العاده از کشوری که حداقل یک‌بار ارزش دیدن را دارد، با شما به اشتراک می‌گذاریم. در تجربه‌ی سفر به کره جنوبی، مناظر پرگل فصل بهار، سواحل شنی، کوه‌های سنگی و مکان‌های تاریخی خیره‌کننده‌ای را خواهید دید.

۱. قله طلوع (Sunrise Peak)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

این دهانه‌ی آتش‌فشانی باشکوه، ۵۰۰۰ سال پیش به‌دلیل فوران هیدرو ولکانیک در جزیره ججو شکل گرفت. بر اساس سایت میراث فرهنگی  یونسکو، این قله به‌دلایل مختلفی از جمله گونه‌های متعددی از گیاهان کمیاب شهرت دارد، ولی بیشتر به خاطر چشم‌انداز شگفت‌انگیز آن در زمان طلوع خورشید شناخته‌شده است و به همین دلیل آن را قله‌ی طلوع (Seongsan Ilchulbong) می‌نامند. بالا رفتن از لبه‌ی شمال غربی (جایی که شیب صخره کمتر است) تا ارتفاع ۱۸۰ متری (مرتفع‌ترین نقطه‌ی قله)، ۳۰ دقیقه طول می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

منظره‌ی طلوع خورشید که هر روز در قله طلوع اتفاق می‌افتد، جاذبه‌ای محبوب در بین عکاسان حرفه‌ای است

۲. ساحل گوچی (Ggotji Beach)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

این ساحل کرمی رنگ در چهار کیلومتری جنوب غربی «آنمیون اوپ» (Anmyeon-eup) واقع شده و محلی ایدئال برای تماشای انعکاس خورشید در اقیانوس از میان دو صخره‌ی بزرگ به نام‌های صخره‌ی مادربزرگ و صخره‌ی پدربزرگ است. افسانه‌ای وجود دارد که طبق آن همسر یک فرمانده نظامی در زمان سلسله شیلا، هنگامی‌که پس از انتظار برای شوهرش می‌میرد به صخره مادربزرگ (Granny Rock) تبدیل می‌شود. 

بیشتر بخوانید:

۳. روستای دارنگی (Darangee Village)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی، روستای دارنگی

دارنگی، روستای کوچک محافظت‌شده‌ای واقع در جنوبی‌ترین منطقه «نامهه‌گان غربی» (west Namhae-gun) است. این روستا دارای مناظر و چشم‌اندازهای فوق‌العاده زیبا از کشتزارهای بی‌شماری است که به‌صورت پله‌ای در شیب کوه مشرف به دریا قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

۴. پل گوانگ آن (Gwang-An Bridge)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی، پل گوانگ آن

پل گوانگ آن که به نام «پل الماس» (Diamond Bridge) هم شهرت دارد، پل دو طبقه‌ای واقع در پوسان است که «سویونگ گو» (Suyeong-gu) را به «هیونده گو» (Haeundae-gu) متصل می‌کند و منظره‌ی شگفت‌آوری از کوه‌ها، سواحل شنی، تپه‌ها و چراغ‌های شهر را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی، پل گوانگ آن

این پل برای عابران پیاده نیست، اما هرکس می‌تواند نمای فوق‌العاده زیبا و تماشایی آن را در شب و از فاصله‌ی دور ببیند. سیستم نورپردازی پیشرفته آن می‌تواند بیش از ۱۰۰ هزار رنگ را نمایش دهد.

۵. ایستگاه کیونگوا، جین هه (Kyeong-Wha Station, Jinhae)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

کیونگوا، ایستگاه کوچکی برای قطار سریع‌السیر است که بهار هر سال گردشگران و عکاسان بسیاری از آن بازدید می‌کنند. شکوفه‌های گیلاس در مسیر قطار ریخته‌اند و عکاسان با کلیک‌های بی‌شمار روی دکمه شاتر دوربین لحظه‌ی عبور قطار از زیر تونل زیبای شکوفه گیلاس را ثبت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

کسانی که علاقه‌مند به عکاسی از چنین مناظری هستند، می‌توانند از جاده شکوفه گیلاس در کنار «نهر یوجوا» (Yeojwa stream) هم دیدن کنند که در نزدیکی این ایستگاه قرار دارد. 

۶. تالاب اوپو (Upo Marsh)

برترین دیدنی های کره جنوبی، تالاب اوپو

تالاب اوپو با مساحت ۲٬۳۱۴ مترمربع و سه برابر جزیره یوییدو (Yeouido)، بزرگ‌ترین تالاب داخلی در کره جنوبی است. این تالاب بیش از ۱۴۰ میلیون سال پیش شکل گرفت و محل ۱٬۵۰۰ گونه گیاهی و حیوانی است که بعضی از آن‌ها گونه‌های در معرض خطر هستند.

بیشتر بخوانید:

برترین دیدنی های کره جنوبی، تالاب اوپو

تالاب اوپو بیش از ۱۰۰۰ گونه موجود زنده دارد. این تالاب از سال ۱۹۹۸ حفظ شده است. برای تماشای مناظر زیبای بارانی، مه آلود و کرم‌های شب تاب بهتر است در صبح یا سرشب از آن بازدید کنید.

بازدیدکنندگان می‌توانند در اطراف این تالاب طبیعی و زیبا پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری کنند و از نزدیک به تماشای پرواز پرندگان مهاجر بنشینند.

۷. مزرعه نمک جونگدو (Jeungdo Salt Farm)

برترین مقاصد گردشگری کره جنوبی، مزرعه نمک

برداشت نمک لذت‌بخش‌تر از آن است که فکر می‌‌کنید

این جزیره گنج که در آن مصنوعاتی از سلسله سونگ در زیر دریا یافت شده است، به داشتن دریای شفاف، ساحل نرم، و مزرعه نمک شهرت دارد. نمایی جادویی از مزرعه نمک تنها دیدنی این منطقه نیست، شهرک تفریحی در آنجا وجود دارد که این امکان را به گردشگران می‌دهد تا زندگی آبزیان را درون زمین گلی تجربه و از نزدیک مشاهده کنند.

بیشتر بخوانید:

۸. رشته کوه گونگ ریونگ، کوه سوراک (Gongryong Ridge, Seorak Mountain)

کوه سوراک، کره جنوبی

آمادگی جسمانی و تجربه کوهنوردی پیش‌نیازهای لازم برای تماشای این قله‌های نادر در کوهستان سوراک است. این قله‌ی صخره‌ای که شکلی مشابه دایناسور دارد و از این‌رو آن را قله دایناسور یا به کره‌ای قله گونگ ریونگ می‌نامند، دارای چشم‌اندازی زیبا و دیدنی از مناطق سوراک است. صعود به این قله آسان نیست، بیشترین ارتفاع قله گونگ ریونگ، محبوب‌ترین مسیر دسترسی به آن است که حدود ۱۲۰۰ متر ارتفاع دارد.

بیشتر بخوانید:

۹. جاده ساحلی جزیره اولونگ (Uleung Island Seaside Road)

جاده ساحلی جزیره اولونگ، کره جنوبی

رفتن به جزیره اولونگ با نام مستعار جزیره اسرارآمیز، یکی از محبوب‌ترین تفریحات آخر هفته‌ی مردم سئول است. صخره‌های عجیب، سواحل صخره‌ای و آبشارهای زیبا و متعدد، جاده ساحلی این جزیره را زیباتر می‌کنند. هر کس که قصد پیاده‌روی یا دوچرخه‌سواری در اطراف جزیره را دارد باید وقت خود را تنظیم کند و زمان کافی برای این کار اختصاص دهد، چراکه ممکن است در طول مسیر بارها برای تماشای مناظر شگفت‌انگیز توقف کند.

بیشتر بخوانید:

۱۰. سوپجی‌کوجی، جزیره ججو (Seopjikoji, Jeju Island)

سوپجی کوجی، کره جنوبی

کسانی که برای اولین بار از جزیره ججو دیدن می‌کنند، باید سفر خود را با دقت برنامه‌ریزی کنند، چون جاذبه‌ها و تفریحات ججو بسیار زیاد و متنوع است. یکی از دیدنی‌های ججو که حتما باید آن را ببینید، سوپجی‌کوجی است، ساحلی که به خاطر سکوت و فضای رویایی‌اش شهرت دارد. در بهار شکوفه‌های زرد کلزا زمین‌ها را فرامی‌گیرد و منظره‌ی زیبایی را در تضاد رنگی با خاک سرخ و آسمان آبی نیلگون به وجود می‌آورد. بهترین عکس‌های قله‌ی طلوع سونگسان، در سوپجی‌کوجی گرفته شده است.

بیشتر بخوانید:

سوپجی کوجی، کره جنوبی

منظره‌ی زیبای سوپجی‌کوجی در چندین فیلم و سریال محصول کره جنوبی هم به تصویر کشیده شده است، که می‌توان سریال «All In» با بازی ستارگان مشهور کره‌ای، «لی بیونگ هان» و «سونگ هه کیو» را نام برد.

۱۱. عمارت بومون، گیونگجو (Bomun Pavilion, Gyeongju)

عمارت بومون، کیونگجو

گیونگجو با نام مستعار «موزه‌ی بدون دیوار»، پایتخت باستانی سلسله شیلا بوده است. عمارت بومون، یک ساختمان کوچک چوبی است که روی دریاچه‌ی آرامی ساخته شده است. این عمارت بهترین مکان برای تجربه‌ی بهار در کره جنوبی است. ریزش شکوفه‌های گیلاس درون دریاچه، منظره‌ی بسیار زیبایی را به وجود می‌آورد. در واقع، عمارت بومون در تمام فصول منظره‌ای بسیار دیدنی دارد. برگ درختان در فصل تابستان بسیار سرسبز، در فصل پاییز قرمز و خردلی و در فصل زمستان پوشیده از برف است.

بیشتر بخوانید:

۱۲. اودو (Udo)

اودو، کره جنوبی

اودو یکی دیگر از جاذبه‌های کره جنوبی، در فاصله‌ی ۱۵ دقیقه‌ای جزیره ججو «ججو» (Jeju) واقع شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند پیاده‌روی در مسیر «اوله» (Olle)، موتورسواری کنار ساحل، تفریحات زیر دریا یا ماهیگیری را تجربه کنند. فقط کرم ضدآفتاب فراموش نشود.

بیشتر بخوانید:

۱۳. معبد هه‌اینسا، هاپچئون (Haeinsa Temple, Hapcheon)

معبد هه اینسا

جامع‌ترین و قدیمی‌ترین نسخه قوانین بودایی در جهان، «تریپیتاکا کوریانا» (Tripitaka Koreana)، در معبد ۱۲۰۰ ساله هه‌اینسا قرار دارد. یکی دیگر از آثار برجسته‌ی این معبد، قدیمی‌ترین مجسمه‌های چوبی بودا در کره با نام «هه‌اینسا ویروکانا» (Haeinsa Vairocana) و یکی از میراث جهانی یونسکو «جانگیونگ پانجئون» (Janggyeong Panjeon)، سالن ذخیره‌سازی احکام بودایی است.

بیشتر بخوانید:

۱۴. قله چانوانگ، کوه جیری (Chunwang Peak, Jiri Mountain)

قله چانوانگ، کوه جیری، کره جنوبی

قله چانوانگ با ارتفاع ۱٫۹۱۵ متر در کوه جیری، دومین قله‌ی بلند کره جنوبی است و بسیاری از کوهنوردان کره‌ای علاقه‌مند به فتح آن هستند. پارک ملی کوه جیری بیش از ۳ استان و ۵ شهر را در برمی‌گیرد، همچنین محل گیاهان زیبا و حیوانات بسیار و ۷ گنجینه ملی و ۲۶ گنجینه است. 

بیشتر بخوانید:

قله چانوانگ، کوه جیری، کره جنوبی

بسیاری از مردم برای تماشای طلوع خورشید، برخی برای لذت بردن از تماشای مناظر از بالای کوه، برخی دیگر برای لذت بردن از تنفس در هوای پاک و تمیز کوهستانی و نوشیدن آب «چشمه‌ی چانوانگ» (Chunwang Spring) که تنها ۳۰۰ متر پایین‌تر از این قله است، در مسیر قله چانوانگ قدم می‌گذارند.

۱۵. جوکنوکوون، دامیانگ (Juknokwon, Damyang)

جوکنوکوون، کره جنوبی

این بامبوهای ضخیم و بلند در شهر سرسبز دامیانگ قرار دارند، شهری که از تمام کسانی که از زندگی شهری خسته شده‌اند، به گرمی استقبال می‌کند.

بیشتر بخوانید:

جوکنوکوون، کره جنوبی

هشت مسیر عبوری با هشت مضمون مختلف در اطراف جنگل وجود دارد. اگر با دقت میان گیاهان بامبو نگاه کنید، می‌توانید نظاره‌گر شاخه‌های چای سبز باشید که با ریزش شبنم از روی برگ‌های بامبو رشد کرده و به نام «چای جاکرو» (Jukro tea) مشهور است. 

۱۶. روستای ناگانوپ سونگ، سانچئون (Naganeupseong Folk Village, Suncheon)

روستای سنتی ناگانوپ سونگ، کره جنوبی

خانه‌هایی با سقف‌های کاهی، ادارات دولتی، مهمان‌خانه‌ها و قلعه‌ای که از سلسله چوسان به جا مانده‌اند و در ظاهر اصلی خود در این مکان تاریخی با مساحت ۲۲ کیلومتر مربع به‌خوبی حفظ شده‌اند. این روستا، صحنه‌ی یک سریال تاریخی نیست، بلکه مردم واقعا در این خانه زندگی و مهم‌تر از آن، خانه‌هایشان را برای اقامت و پذیرایی از مسافران آماده می‌کنند.  

بیشتر بخوانید:

۱۷. نهر یوجوا (Yeojwa Stream)

نهر یوجوا، کره جنوبی

قبلا درباره‌ی جشنواره شکوفه‌های گیلاس در جین‌هه گفتیم، اما منظره جاده شکوفه‌های گیلاس در کنار نهر یوجوا آن‌قدر زیبا و چشم‌نواز است که توضیحات بیشتری را می‌طلبد.

زوج‌ها هنگام بازدید از این مکان از روی «پل عاشقانه» عبور می‌کنند، که این پل یکی از مکان‌های فیلم‌برداری برای سریال «عاشقانه» با بازی «کیم هانول» و «کیم جه وون» بوده است.

بیشتر بخوانید:

نهر یجوا، کره جنوبی

به گفته‌ی وبلاگ‌نویسان زیبایی این شکوفه‌های عاشقانه را در شب بهتر می‌توان تحسین کرد، زمانی که گردشگران کمتری در آنجا هستند و این گل‌های صورتی کم‌رنگ در آسمان تیره می‌درخشند.

۱۸. مزرعه چای سبز بوسونگ (Boseong Green Tea Field)

بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

تقریبا ۴۰٪ از چای کره در زمین‌های بوسونگ تولید می‌شود، که در بسیاری از سریال‌ها و فیلم‌های کره‌ای هم محل فیلم‌برداری بوده است. درست است که محصولات درست شده با چای سبز مانند بستنی چای سبز تازه بسیار خوشمزه هستند، اما مناظر زیبای مزارع بی‌پایان چای سبز دلیل واقعی بسیاری از گردشگرانی است که از بوسونگ دیدن می‌کنند. در این منطقه، هر زمستان در ماه مه جشنواره چای سبز برگزار می‌شود و مزارع را با لامپ‌های کوچک تزئین می‌کنند.   

بیشتر بخوانید:

۱۹. معبد بولگوکسا، گیونگجو (Bulguksa Temple)

بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

معبد بولگوکسا یکی از مشهورترین مکان‌های تاریخی کره جنوبی است، که در فهرست آثار جهانی یونسکو هم ثبت شده است. دو برج از سنگ گرانیت در دو طرف این معبد وجود دارد، برج «دابوتپ» (Dabotap) و «سوک‌گاتپ» (Seokgatap)، و همچنین سوک گورام، عزلت‌کده بودایی ساخت بشر که در بالای معبد قرار دارد، به عظمت و شکوه آثار ۱۵۰۰ ساله این مکان مقدس افزوده است.

بیشتر بخوانید:

۲۰. مزرعه گوسفند دگوالیونگ (Daegwallyeong Ranch)

بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

دگوالیونگ تنها مزرعه گوسفند در کره جنوبی است که در زمستان تبدیل به پارک طبیعی سورتمه‌سواری می‌شود. در این مزرعه شاهد مناظری رویایی و هوای پاک کوهستانی خواهید بود. افراد گوشت‌خوار می‌توانند در رستوران‌های روستای مزرعه، طعم باکیفیت‌ترین گوشت بره را امتحان کنند.

بیشتر بخوانید:

۲۱. جشنواره گاوبازی چونگدو (Cheongdo Bull Fighting Festival)

بهترین مقاصد گردشگری کره جنوبی

جشنواره گاوبازی چونگدو به‌عنوان بزرگ‌ترین جشنواره گاوبازی در کره جنوبی، هرساله حدود نیم میلیون گردشگر را به خود جذب می‌کند. علاوه بر ۱۳۰ مسابقه بزرگ گاوبازی، مسابقات هنری، تجربه سوارکاری، و حتی نمایش‌های شعبده‌بازی برای سرگرم کردن جمعیت نیز برگزار می‌شود. اگر فضای آنجا به نظرتان خیلی خشن است و مطابق سلیقه شما نیست، می‌توانید از دیدنی‌های دیگر چونگدو مانند «آبشار ناکده» (Nakdae Waterfall) و «معبد اونمان» (Unmun Temple) دیدن کنید.

بیشتر بخوانید:

۲۲. ساحل هیوپجه، جزیره ججو (Hyeopjae Beach, Jeju Island)

ساحل هیوپجه، کره جنوبی

اگر از یک سفرنامه‌نویس کره‌ای بپرسید زیباترین ساحل این کشور کدام است! بدون شک پاسخ او ساحل هیوپجه خواهد بود.

ساحل شنی هیوپجه با آب کم‌عمق (با عمق متوسط ۲٫۱ متر)، دارای امکانات تفریحی و کمپینگ در جنگل کاج در اطراف ساحل و مکانی مناسب و دل‌چسب برای خانواده‌ها است. این ساحل همچنین به داشتن صدف‌های آبالون و صدف‌های حلزونی خوش‌طعم شهرت دارد که در رستوران‌های غذای دریایی واقع در ساحل عرضه می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع CNN

دیدگاه