با سالم ترین نوشیدنی های جهان آشنا شوید

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی یکشنبه، ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۰۰
با سالم ترین نوشیدنی های جهان آشنا شوید

آبمیوه‌ها همیشه از پرطرفدارترین نوشیدنی‌ها محسوب می‌شوند و بسیاری از این آبمیوه‌ها در حفظ سلامت بدن کمک می‌کنند.

بدن ما در طول روز به دلیل آلودگی‌های محیطی که در اطراف ما وجود دارد و همچنین استرس‌های روزمره که در محیط کار و زندگی خود داریم، بسیار در خطر است. برای از بین بردن این سموم و کمک به سلامت بدن بهترین گزینه نوشیدنی‌های سالم است که به راحتی می‌توان آن‌ها را تهیه و نوش جان کرد. در این مقاله ۴ مورد از سالم‌ترین آبمیوه‌های جهان را به شما معرفی می‌کنیم.

سالم ترین نوشیدنی جهان

آب چغندر

سالم ترین نوشیدنی جهان-آب چغندر

خواص چغندر برای رومیان باستان شناخته شده بود و امروزه به عنوان سبزیجاتی در جهت افزایش قوای ایمنی بدن شناخته می‌شود. چغندر در اصل حاوی مقدار زیادی پتاسیم، فسفر، کلسیم، گوگرد، ید، آهن، مس و عناصر بسیار کمیابی مثل یوم و کاسیوم است. پژوهشگران به این نتیجه رسیده‌اند که خوردن دو لیوان آب چغندر در روز به میزان قابل توجهی فشار خون را کاهش می‌دهد و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد.

سالم ترین نوشیدنی جهان-آب چغندر

آبمیوه‌های بسیاری بر پایه چغندر تهیه می‌شود که طعم خوبی دارد؛ یکی از بهترین روش‌های تهیه این نوشیدنی سالم ترکیب چغندر، هویج، توت فرنگی و یک عدد سیب است که آب این میوه‌ها را گرفته و سپس نوش جان می‌کنیم؛ البته اگر دوست داشته باشید می‌توان از یک ساقه کرفس هم استفاده کرد که طعم بهتری به آن می‌بخشد

آبمیوه سبز

سالم ترین نوشیدنی جهان

نوشیدن آب سبزیجات تازه باعث افزایش عملکرد مغز و افزایش انرژی در بدن انسان می‌شود و افراد با توجه به ذائقه‌ای که دارند، می‌توانند آبمیوه‌های مختلفی را میل کند. یکی دیگر از آبمیوه‌های سالم که از ترکیب میوه‌های سبز رنگ تهیه می‌شود، آبمیوه سبز است. این آبمیوه از سبزیجات سبز رنگ مانند کرفس، کاهو، اسفناج و خیار تهیه می‌شود.

سالم ترین نوشیدنی جهان

تمامی این سبزیجات مملو از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که نوشیدن آب آن‌ها باعث دفع سموم از بدن و همچنین هضم غذا را تسهیل می‌کنند. با مخلوط تعدادی ساقه کرفس، یک خیار، تعدادی برگ اسفناج، کمی جعفری و مقدار بسیار کمی زنجبیل می‌توان این نوشیدنی را تهیه کرد؛ چکاندن چند قطره آبلیموی تازه مزه آن را بهتر می‌کند.

آب انار

سالم ترین نوشیدنی جهان-آب انار

انار یکی از قدیمی‌ترین میوه‌های شناخته شده و نماد سلامت، باروری و زندگی ابدی در بسیاری از فرهنگ‌ها است. این میوه خوش‌رنگ حاوی سطح بالایی از آنتی اکسیدان‌ها است که نسبت به آبمیوه‌های دیگر بیشتر است.

سالم ترین نوشیدنی جهان-آب انار

خواص این میوه بسیار است و نوشیدن آن باعث کاهش استرس و فشار خون می‌شود و پیشرفت بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد. آب انار خون‌ساز است و خون را تصفیه می‌کند و برای سالمندان بهترین دارو برای تقویت کلیه آن‌ها است.

آب بلوبری

سالم ترین نوشیدنی جهان- آب بلوبری

بلوبری نوعي گياه گلدار با ميوه‌ای توت مانند به رنگ آبی تيره يا بنفش است که بومی شمال آمريكا است. رنگ بلوبری که از آنتوسیانین‌ها منجر شده است، آن را به میو‌ه‌ای منحصر به فرد با فواید بسیار تبدیل کرده است. در هر فنجان بلوبری نزدیک به ۲۴ درصد از نیاز روزانه ویتامین سی و ۵ درصد ویتامین B6 فرد تامین می‌شود.

سالم ترین نوشیدنی جهان- آب بلوبری

این میوه خوش‌رنگ و کوچک می‌تواند به افزایش درست کارکرد سلول‌های عصبی کمک کند و عملکرد مغز و حافظه را بهبود بخشد. برای تهیه این آبمیوه نصف فنجان بلوبری را با تعدادی هویج، کلم بروکلی و یک عدد سیب مخلوط کرده و آب آن را نوش جان کنید.

سالم ترین نوشیدنی جهان

سعی کنید از این نوشیدنی‌های سالم در برنامه غذایی خود قرار دهید و با نوشیدن آن‌ها به سلامت بدن خود کمک ‌کنید.

مطالب مرتبط:

منبع eCellulitis

دیدگاه