فرانسه؛ جاذبه‌های ناشناخته (قسمت اول)

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۲۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
فرانسه؛ جاذبه‌های ناشناخته (قسمت اول)

در فرانسه نقاط جذاب بسیاری ناشناخته مانده است. برای آشنایی با آن‌ها در ادامه با ما همراه باشید.

فرانسه کشوری زیبا در غرب اروپا دارای جاذبه‌های گردشگری شناخته شده بسیاری برای جهانیان است. اما بسیاری از مکان‌های جذاب این کشور از دید عموم مخفی مانده است. روستاها، تپه‌ها، کوهستان و طبیعت زیبای بکری در اینجا منتظر شما است.

بیشتر بخوانید:

۱. بارسلونت، پروونس

بارسلونت

آنتونی پرگرین می‌گوید:

اینجا به همان اندازه که دلپذیر است، شما را شگفت‌زده خواهد کرد. در نگاه اول، بارسلونت یک نقطه اولیه در جنوب آلپ فرانسوی به نظر می‌آید که این انتظار را در شما ایجاد می‌کند که صدای آواز تحریر‌آمیزی را در کوهستان بشنوید.

بارسلونت

اینجا بخشی از جنوب شرقی فرانسه کنار دریای مدیترانه است

اگر در زمان فستیوال ماه آگوست به اینجا بیایید، به جای صدای آن آواز تحریری، موسیقی ماریاچی (مکزیکی) را خواهید شنید. اینجا به اندازه‌ای به مکزیک نزدیک است که می‌توانید بدون خروج از اروپا به آنجا بروید، درست مانند قرن نوزدهم که محلی‌ها مسیری را در دره را برای ساختن تقدیر خود در مکزیک می‌پیمودند و سپس با دنیایی از ایده‌های لاتین و پول نقد برمی‌گشتند.

۲. کولمر، ایالت آلزاس (در شمال شرقی فرانسه که مرکز آن شهر استراسبورگ است)

کولمر

یکی دیگر از نقاط مورد علاقه آنتونی پرگرین، کولمر است. وی در مورد این منطقه می‌گوید:

اینجا جزو بهترین و زیباترین مراکزی است که آلزاس را می‌پوشاند، بخصوص در این زمان که موزه مشهور اونترلیندن (Unterlinden Musée) دوباره بازگشایی شده است.

موزه مشهور اونترلیندن

اینجا در شمال شرقی فرانسه قرار دارد که مرکز آن شهر استراسبورگ است

این مکان در مدار کوهستانی وگوس و دشت آلزاس به همراه دهکده‌های زیبایی چون اگیزیم، ریکویر و اوبرنای آرمیده است.

۳. لگرا دو روی (Le Grau-du-Roi)، لانگدوک

 لانگدوک

فرانک پرستون می‌گوید:

اینجا برای نهرهای منزوی، ساحل‌های بیابانی و دهکده‌های ماهیگیری کوچک و زیبا که در طول هزاره اخیر تغییری نکرده‌اند، ساخته شده است. اما همچنین اینجا مکانی مناسب برای یک تعطیلات کنار دریایی کوتاه و سریع به همراه بستنی، دلفین‌ها، کمی سر و صدا، فعالیت‌های گوناگون و زیاد، گردهمایی‌های شاد خیابانی، کافه، و غروب خورشید، است.

 لانگدوک

اینجا به جوانان حس پیدا کردن مکانی را می‌دهد که در آن اتفاقاتی رخ می‌دهد و برای والدین هم مکانی ایده‌آل برای میان مردم بودن در فضایی آفتابی است. چنین ملاحظاتی شما را به لگرا دو روی، هدایت می‌کند.

۴. موقعیت برجسته ددوکس کپس (des Deux Caps)، نرد پس دکالایس (Nord-Pas-de-Calais)

ددوکس کپس

ناتاشا ادوارد می‌گوید:

این تجربه، بزرگ‌ترین ماجراجویی و اکتشاف من در سال گذشته بوده است.

در ویسانت، بین کالایس و بولون، احتمالا بزرگ‌ترین قطعه دست‌نخورده ساحل ماسه‌ای در فرانسه است که من تاکنون دیده‌ام، به‌علاوه ییلاقات زیبا، علفزارهای پر از گاو، تپه، چوب‌های کوچک درخت زبان گنجشک، پناهگاه‌های زیرزمینی بتنی از زمان دیوار آلمانی آتلانتیک و دیگر استراحتگاه‌های سنتی مانند ویمروکس نزدیک بولون. ذکر نام کالایس و اصطلاح انگلیسی، قصد پوشاندن نام آن را ندارند و هنوز هزاران بریتانیایی درست از همین نقطه برای پیاده شدن از کشتی و خروج از یوروتونل استفاده می‌کنند.

دیوار آلمانی آتلانتیس

۵. بوجولای (Beaujolais )، بورگوندی

بوجولای

آنتونی پرگین این مکان را مشهورترین نقطه ناشناخته فرانسه به حساب می‌آورد. این نقطه ناشناخته که کسی با نرفتن به آنجا اشتباه جدی‌ای را مرتکب می‌شود، به خاطر نوشیدنی‌هایش بسیار مشهور است. این منطقه در شمال لیون و غرب رود رون قرار دارد و دارای زمین بزرگی پر از تپه‌ها، تاکستان‌هایی بر فراز شیب‌های رو به بالا یا پایین، دهکده‌های زیبای کوچک و دیگر جاذبه‌های فراوان است. برخی دهکده‌ها، با عنوان معروف سنگ طلایی در جنوب منطقه، می‌توانستند تنها اتاق‌هایی ایستاده در پروونس یا توسکانی باشند، اما نیستند.

بوجولای

۶. گوئتاری، آکیتینا

گوئتاری

فرانک پرستون می‌نویسد:

وقتی به گوئتاری می‌رسید، می‌فهمید تعطیلات آغاز شده است.

هیچ چیز مبهم یا تعریف نشده‌ای راجع به این ساحل فرانسوی آتلانتیک همان‌طور که به اسپانیا می‌کوبد، وجود ندارد:

اینجا یک کشور باسک (مردمی که در بخش غربی کوه‌های پیرنه در فرانسه و اسپانیا زندگی می‌کنند) است. در جدال با آب، صخره‌ها، هیتلند و چوب‌های رها شده در ساحل سخت‌تر از قطعه پهناور ماسه‌ای در نقطه ساحلی شمالی، برنده می‌شوند. اقیانوس در سنگ‌ها و صخره‌های شکاف‌دار می‌پیچد. دریا و آسمان بسیار بزرگ هستند. ساحل مدیترانه‌ای یک مقایسه نامناسب به نظر می‌آید.

گوئتاری

۷. فیگیئک، لانگدو

فیگیئک

بر طبق گفته‌های آنتونی پرستون، بدون شک، بهترین شهر کوچک فرانسه که به طرز خارق‌العاده‌ای نگهداری شده و همچنان زنده است، به همراه تاریخ خوب (چمپلیون، مردی که هیروگلیف مصری را از بین برد، یک بومی بود)، رودخانه‌ای خوب، غذای خوب، یک مرکز عالی مارپیچ، فیگیئک است. از این مکان به عنوان پایه‌ای برای کشف لات و دره‌های سله، نقاشی‌های در غار پچ مرل و سنت سیرک لاپوپی و سورئالیست‌ها استفاده کنید.

فیگیئک

در لات، نیکولا ویلیامز می‌نویسد:

درست پس از رود داندون، یک تصویر لحظه‌ای عالی از لابله فرانسه است: دهکده‌های کوچک جذاب، مغازه‌ها، غذای عالی، تپه باستانی مقدس  روکامادور، مزرعه‌های بزرگ که می‌توانید در آنجا پنیرهای محلی را مزه کنید و بخرید و محل‌های اقامتی بسیار خوب که با قلعه افسانه‌ای چاتودلا ترینه، آغاز می‌شود.

۸. پرت بیل، نرماندی

پرت بیل

گرگ وارد می‌گوید:

در اوج تابستان، و در روز فروشگاه (سه شنبه)، پرت بیل با مسافران روز پر می‌شود، ولی در بقیه زمان‌ها، شما ممکن است جایی برای خود داشته باشید.

پرت بیل

با یک پیاده‌روی کوتاه از شهر، در دهانه رودخانه اولنده به سمت دو ساحل دلپذیر با پس‌زمینه تپه‌های سرسبز هدایت خواهید شد. در زمان مد، شما می‌توانید با درون آب رفتن ریسک کنید؛ در زمان جزر، وقتی دریا زیر افق ناپدید می‌شود، وقت بالا زدن شلوار و شکار حلزون صدف‌دار است.

۹. پوی ددوم (Puy de Dôme)، اوورن (Auvergne)

پ.ی ددوم

پوی ددوم، نام یک آتشفشان خاموش (دارای یک خط قطار جدید تا نوک کوه) و کشوری در اطراف آن است که یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مناطق اوورن تشکیل شده از زمین‌های باشکوه، دریاچه، کلیساها، دهکده‌های سبک قدیمی و یک پارک آتشفشانی زیبا محسوب می‌شود.

پ.ی ددوم

۱۰. لوزر، لانگدوک

لوزر

آنتونی پرستون می‌گوید:

اینجا  بلندترین و عمیق‌ترین نقطه فرانسه قرار دارد. در انتهای جنوبی ماسیف مرکزی، بلندترین ارتفاعات کشور فرانسه قرار دارد. آنجا زمین‌های باشکوهی وجود دارد که شامل تپه‌های سیون و فلات آهکی گوس به‌علاوه غارهای افسانه‌ای تارن است. من نمی‌توانم بگویم چقدر این منطقه کوچک را دوست داشتم.

لوزر

مطالب مرتبط:

منبع telegraph

دیدگاه