بهترین رستوران های پاریس ؛ فرانسه

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۹ فروردین ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین رستوران های پاریس ؛ فرانسه

غذا خوردن در یکی از بهترین رستوران‌های پاریس، تجربه‌ای است که به‌راحتی آن را فراموش نخواهید کرد.

غذا خوردن و رستوران رفتن در پاریس، بدون شک یکی از بهترین بخش‌های سفر شما به این شهر زیبا است. با وجود غذاهای لذیذ و رستوران‌های عالی که در سطح دنیا مشهور هستند، در سفر به پاریس، باید برای رستوران رفتن وقت بگذارید. در ادامه با بهترین رستوران‌های شهر آشنا می‌شویم؛ رستوران‌هایی که به خاطر کیفیت غذا، سرویس‌دهی عالی و موقعیت مکانی فوق‌العاده‌ای که دارند، محبوب مردم و اهالی شهر هستند و بسیاری از آن‌ها ستاره‌ی میشلن دارند.

رستوران آلن دوکاس پلازا آتنه (Alain Ducasse au Plaza Athenée)

رستوران آلن دوکاس پلازا آتنه (Alain Ducasse au Plaza Athenée)

این رستوران با سه ستاره‌ی میشلن، یکی از بهترین‌ها در پاریس است. دکوراسیون ساده و در عین حال جذاب و کیفیت فوق‌العاده‌ی غذاها، از دلایل محبوبیت این رستوران است. میزها به زیبایی و به شکلی مدرن تزیین شده‌اند و لوسترهای کریستال بالای آن، زیبایی لحظات شما را تکمیل می‌کند. سرآشپزان رستوران آلن دوکاس، از بهترین مواد اولیه برای تهیه‌ی غذاها استفاده می‌کنند و با توجه به فصل همواره تازه‌ترین‌ها را انتخاب می‌کنند تا مطمئن باشند که طعم نهایی غذا، متاثر از کیفیت و تازگی مواد، طعمی خارق‌العاده باشد. این رستوران نه‌تنها بهترین رستوران پاریس، بلکه یکی از بهترین رستوران‌های دنیا است.

رستوران Guy Savoy

رستوران Guy Savoy

این رستوران هم مثل رستوران آلن دوکاس، سه ستاره‌ی میشلن دارد و جزو بهترین رستوران‌های دنیا است. موقعیت مکانی این رستوران هم بسیار عالی است؛ در نزدیکی طاق پیروزی بنا شده است. علاوه بر غذای فوق‌العاده باکیفیت، سرویس‌دهی عالی در این رستوران که بسیار گرم و صمیمانه است، توجه مهمانان را جلب می‌کند. سرآشپز این رستوران یعنی Guy Savoy، چهار رستوران دیگر هم در شهر پاریس و یکی در لس‌آنجلس دارد. او مدال لژیون دونور را در سال ۲۰۰۰ به دست آورده است.

رستوران لو موریس (Le Meurice)

رستوران لو موریس (Le Meurice)

این رستوران دارای دو ستاره‌ی میشلن است و بهترین غذاهای کلاسیک اروپایی را در دکوراسیونی شیک به رنگ سفید و نقره‌ای سرو می‌کند. میز مخصوص سرآشپز در آشپزخانه‌ی رستوران، به مهمانان این فرصت را می‌دهد که از نزدیک مراحل سرو غذا را مشاهده کنند. بهترین غذاهای کلاسیک از جمله انواع غذاهای دریایی و باکیفیت‌ترین نوشیدنی‌ها را می‌توانید در این رستوران امتحان کنید.

رستوران آلنو پاریس (Alléno Paris) در پاویون لدواین (Ledoyen)

رستوران آلنو پاریس (Alléno Paris) در پاویون لدواین (Ledoyen)

رستوران آلنو پاریس یکی از قدیمی‌ترین رستوران های پاریس و در سال ۱۷۸۹ افتتاح شده است. این رستوران مکانی برای ملاقات و دید و بازدید در دوران بل اپوک یا عصر طلایی بود. امروزه، دکوراسیون خاص این رستوران، یادآوری از دوران گذشته و یکی از دلایل محبوبیت رستوران است. اما آن چیزی که بیش از همه توجه مهمانان را جلب می‌کند، طعم بی‌نظیر بهترین غذاهای فرانسوی است که در این رستوران با خلاقیت تمام و با بهترین کیفیت عرضه می‌شود. این رستوران سه ستاره‌ی میشلن دارد. سرآشپز آن فردی به نام یانیک آلنو، غذاهای مدرن الهام گرفته از آشپزی کلاسیک فرانسوی را با بهترین yتزیینات و بالاترین کیفیت برای مهمانان خود سرو می‌کند.

رستوران لو سنک (Le Cinq) در هتل چهار فصل جورج پنجم

رستوران لو سنک (Le Cinq) در هتل چهار فصل جورج پنجم

اگر می‌خواهید در یک رستوران لوکس غذا بخورید که دکوراسیون و فضایی شبیه به یک قصر دارد، رستوران لو سنک را انتخاب کنید. نقاشی‌های زیبا، دیوارهای این رستوران مجلل را زینت داده‌اند و گل‌ها و گلدان‌های دیدنی، زینت‌بخش میزهای رستوران هستند. این رستوران که دو ستاره‌ی میشلن دارد، بهترین غذاهای کلاسیک فرانسوی را با کمی تغییرات مدرن و امروزی، سرو می‌کند. منوی رستوران با توجه به فصل تغییر می‌کند تا هر فصل از بهترین و تازه‌ترین مواد غذایی استفاده شود. سرآشپز رستوران، اریک بریفار، ترکیبی خلاقانه از غذاهای سنتی را با غذاهای مدرن و تزیینات امروزی تهیه می‌کند. این رستوران جزو برترین رستوران‌های دنیا است.

رستوران Apicius

رستوران Apicius

این رستوران توسط سرآشپزی به نام ژان پیر ویگاتو (Jean Pierre Vigato) در سال ۲۰۰۴ افتتاح شده است. این رستوران که ستاره‌ی میشلن دارد، در هتل مجلل Schneider واقع است. مهمانان از بین چندین تالار غذاخوری رستوران می‌توانند یکی را انتخاب کنند. فضای رستوران با زیباترین نقاشی‌ها و آثار هنری تزیین شده است. یک سالن کوچک اختصاصی هم به نام پتی سالن (Petit Salon) برای شش تا هشت نفر وجود دارد. سبک آشپزی این رستوران، آشپزی مدرن فرانسوی است.

رستوران لارپژ (L’Arpège)

رستوران لارپژ (L’Arpège)

در منطقه‌ی شیک و جذاب Left Bank این رستوران بهترین غذاها را با هامونی و خلاقیتی بی‌نظیر عرضه می‌کند. تک تک مواد اولیه با دقت تمام انتخاب می‌شوند و نتیجه‌ی این تلاش و خلاقیت، سه ستاره‌ی میشلن است. سرآشپز رستوران، آلن پاسار، به کیفیت غذا بسیار اهمیت می‌دهد و از سال ۲۰۰۰ این رستوران، باغ اختصاصی خود را دارد که سالانه ۴۰ تن از مواد غذایی تازه و ارگانیک مورد نیاز رستوران را تولید می‌کند. علاوه بر تالار عمومی رستوران، یک سالن خصوصی هم برای ۱۴ نفر وجود دارد. این رستوران، مثل بسیاری از رستوران‌های پاریس، در میان بهترین‌های دنیا جای دارد و بسیار محبوب است.

رستوران اپیکور (Epicure)

رستوران اپیکور (Epicure)

این رستوران دو تالار غذاخوری تابستانی و زمستانی دارد که با توجه به تغییرات فصل، قابل استفاده هستند. رستوران، دارای سه ستاره‌ی میشلن است و بهترین غذاهای فرانسوی را با الهام از غذاهای سنتی و اندکی تغییر و خلاقیت سرو می‌کند. سرآشپز رستوران، اریک فرشون، با بهترین و تازه‌ترین مواد اولیه، غذاهایی سرو می‌کند که بسیاری از اهالی شهر و گردشگران برای امتحان کردن آن‌ها از مدت‌ها قبل در این رستوران، میز رزرو می‌کنند.

رستوران Lasserre

رستوران Lasserre

سرویس‌دهی عالی و غذاهای بی‌نظیر از مهم‌ترین ویژگی‌های این رستوران است. بهترین غذاهای فرانسوی را می‌توانید در این رستوران که ستاره‌ی میشلن دارد، نوش جان کنید. محیط و دکوراسیون زیبای رستوران، تجربه‌ی غذا خوردن در آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. نقاشی‌های دیواری و سقفی این رستوران بسیار دیدنی است. هم‌زمان با خوردن بهترین غذاهای کلاسیک فرانسوی، از تک تک جزییات زیبای این رستوران لذت ببرید.

رستوران ژول ورن، برج ایفل

رستوران ژول ورن، برج ایفل

اگر دوست دارید بر فراز برج ایفل، یک وعده غذای عالی نوش جان کنید، بدون هیچ تردید رستوران ژول ورن را انتخاب کنید. این رستوران در طبقه‌ی دوم برج ایفل چیزی فراتر از یک تجربه‌ی توریستی ساده است؛ خاطره‌ای است که تا مدت‌ها فراموش نخواهید کرد. دکوراسیون مدرن و جذاب پاتریک ژوئن و آشپزی افسانه‌ای آلن دوکاس، دست به دست هم داده‌اند تا غذا خوردن در این رستوران به تجربه‌ای خاص تبدیل شود. منوی این رستوران شامل غذاهای کلاسیک فرانسوی با تغییرات و خلاقیت مدرن است. از پنجره‌های تمام قد این رستوران می‌توانید چشم‌اندازهای زیبایی از پاریس را تماشا کنید.  بهترین مواد اولیه با نهایت دقت انتخاب می‌شوند تا غذاهایی لذیذ برای مهمانان این رستوران سرو شود.

رستوران پیر گانییر (Pierre Gagnaire)

رستوران پیر گانییر (Pierre Gagnaire)

اگر از غذاهای کلاسیک فرانسوی خسته شدید و دل‌تان خواست تا غذاهایی خلاقانه و جدید را نوش جان کنید، این رستوران را انتخاب کنید. در رستوران شیک پیر گارنییر بهترین غذاها از سراسر دنیا با تزیینات و خلاقیت‌های بی‌نظیر سرو می‌شود و دکوراسیون این رستوران هم در نوع خود بسیار جالب‌توجه است.

برای سفر به پاریس می‌توانید تور پاریس را در کجارو جستجو کرده و بهترین آفر تور را از میان آژانس‌های معتبر مسافرتی با پایین‌ترین قیمت خریداری کنید. همچنین برای داشتن برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای سفر خود، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی پاریس را در اختیار شما قرار داده است که ضمن کسب اطلاعات لازم درباره آن‌ها، سفر راحت‌تر و بهتری به پاریس داشته باشید.

مطالب مرتبط:

منبع elitetraveler

دیدگاه