سفرنامه سافاری هند، تجربه شگفت انگیز دیدن ببر در دل حیات وحش

شایان شفایی
شایان شفایی دوشنبه، ۱۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
سفرنامه سافاری هند، تجربه شگفت انگیز دیدن ببر در دل حیات وحش

سافاری هند، تجربه شگفت‌انگیزی است برای آن دسته از گردشگرانی که تمایل دارند ببرها را از نزدیک مشاهده کنند.

سافاری فعالیت شگفت‌انگیزی است که بخش مهم و عمده آن در قاره آفریقا انجام می‌شود. اما سافاری تنها به این قاره محدود نمی‌شود و امروزه در نقاط بسیار زیادی از این کره خاکی شاهد انجام سافاری و استقبال گسترده گردشگران از آن هستیم. درست است که آفریقا مهم‌ترین و محبوب‌ترین مقصد سافاری است، اما امروزه دامنه این فعالیت بسیار گسترده‌تر شده است. امروزه هند به یکی از مهم‌ترین مقاصد سافاری تبدیل شده و گردشگران زیادی به این کشور سفر و سافاری را در آن تجربه می‌کنند. هدف اصلی شرکت در سافاری هند، دیدن ببرهای این منطقه از نزدیک و در دل حیات وحش است. در ادامه صحبت‌های گردشگری را می‌خوانیم که سافاری هند را تجربه کرده و شانس دیدن ببرهای این منطقه را از نزدیک داشته است.

سافاری هند ببر

دو سال پیش، من شانس شرکت در یکی از سافاری‌های هند را داشتم و توانستم در پارک ملی Bandavgarh یک ببر را از نزدیک مشاهده کنم. تجربه دیدن این جانور از نزدیک تا حدی جالب و فوق‌العاده بود که هنوز هم که به این تجربه فکر می‌کنم مو به تنم سیخ می‌شود! داستان از جایی شروع شد که ما بیش از نیم ساعت در حال دنبال کردن رد پای ببری بودیم که به سمت مناطق جنگلی متراکم رفته بود. در نهایت پس از تلاش بسیار و دنبال کردن رد پا توانستیم جانور را ببینیم.

ببری که کاملا ساکت و آرام بود و هر از گاهی خرناس عمیقی می‌کشید! تنشی که بر ما حاکم بود، بی نظیر بود! ببر واقعا به ما نزدیک بود و ما در این فکر بودیم که چه کار می‌کند؟ آیا پرخاشگر می‌شود یا پیش از این که بتوانیم کاملا نگاهش کنیم راه خود را کج کرده و می‌رود؟ اما هیچ‌کدام از این اتفاقات نیفتاد. ببر به حالت کاملا آرامی به ماشین ما نزدیک و نزدیک‌تر شد. جانور تا حدی به ما نزدیک شده بود که من به راحتی می‌توانستم از درون ماشین به سمت آن بپرم! 

سافاری هند ببر

ماه گذشته باز هم به این پارک ملی و چند نقطه شاخص دیگر برای دیدن ببرها در هند سفر کردم، اما متاسفانه این بار شانس با من یار نبود و نتوانستم ببری از نزدیک مشاهده کنم. اما با این وجود، تجربه سافاری هند و گشت و گذار در حیات وحش آن لذت‌بخش و هیجان‌انگیز است. حتی اگر شانس با شما یار نباشد و نتوانید ببرها را در این منطقه مشاهده کنید، باز هم سفری شگفت‌انگیز و لذت‌بخش خواهید داشت. 

سافاری هند ببر

تعداد ببرها در سال‌های اخیر شدیدا کاهش یافته است!

متاسفانه تعداد ببرها در سال‌های اخیر شدیدا کاهش یافته است. یکی از مهم‌ترین دلایل این امر شکار غیرقانونی این جانوران است. در سال ۲۰۰۹ تنها در هند، تعداد ۸۶ مورد مرگ ببرها به خاطر شکار غیرقانونی آن‌ها گزارش شده بود. در حال حاضر تعداد ببرهای باقی مانده در هند ۱,۴۰۰ عدد گزارش شده است، در حالی که این آمار در صد سال گذشته ۴۰,۰۰۰ بوده است! حقیقت تلخ این است که ما شاید آخرین نسل باقی مانده در زمین باشیم که شانس این را دارند که بتوانند ببرها را در دل طبیعت و حیات وحش مشاهده کنند! 

سافاری هند ببر

بهترین مکان برای دیدن ببرها از نزدیک هند است. سافاری‌های هند بهترین موقعیت برای تجربه‌های شگفت‌انگیز و بی‌نظیر و همچنین دیدن ببرها از نزدیک است. هند هم‌اکنون بیش از نیمی از جمعیت ببرهای وحشی جهان را در خود جای داده و پارک‌های ملی و مناطق مختلفی در این کشور وجود دارند که برای دیدن ببرها از نزدیک ایده‌آل هستند. در مقالات آینده بیشتر به این مکان‌ها خواهیم پرداخت و اطلاعات دقیق‌تری از آن‌ها ارائه خواهیم داد.

نظر شما در مورد سافاری هند، دیدن ببرها از نزدیک و بحران کاهش جمعیت این جانوران چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

منبع lonelyplanet

دیدگاه