بهترین پارک‌ های آبی آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۳۰ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
بهترین پارک‌ های آبی آسیا را بشناسید (قسمت دوم)

حضور در پارک‌های آبی و لذت بردن از تفریحات هیجان‌انگیز، یکی از محبوب‌ترین تفریحات بسیاری از گردشگران در سفرهای خارجی است. با بهترین پارک‌های آبی آسیا آشنا شوید تا در سفر بعدی، با تجربه‌ای خاص و بی‌نظیر به خانه برگردید.

در بسیاری از شهرهای توریستی دنیا، پارک‌های آبی با تم‌ها و امکانات مختلفی ساخته شده‌اند. این پارک‌ها علاوه بر اهالی آن شهر یا کشور، مورد توجه بسیار از گردشگران هم قرار می‌گیرند. پارک‌های آبی مقاصد تفریحی فوق‌العاده‌ای به خصوص برای خانواده‌هایی هستند که فرزندانی از سنین مختلف دارند. در ادامه‌ی این مطلب با بهترین پارک‌های آبی آسیا آشنا می‌شویم.

پارک آبی بلک مانتین، هوآهین، (Black Mountain)، تایلند

پارک آبی بلک مانتین، هوآهین، (Black Mountain)، تایلند

پارک آبی کوه سیاه یا بلک مانتین یکی از قابل توجه‌ترین و به‌روز ترین پارک‌های آبی آسیا است. این پارک مساحتی در حدود ۵۵ هزار مترمربع دارد و می‌تواند هم‌زمان پذیرای هزار نفر باشد. علاوه بر پارک آبی، بخشی مخصوص به ویکبوردینگ (wakeboarding) در این پارک وجود دارد.

پارک آبی بلک مانتین، هوآهین، (Black Mountain)، تایلند

مهم‌ترین جاذبه‌ی این پارک، یک برج ۱۷ متری است که ۹ سرسره‌ی مختلف دارد که به مجموعه‌ای از استخرها متنهی می‌شوند. استخرهای بی‌نهایت، استخر موج، استخرهای مخصوص کودکان و جاذبه‌های تفریحی دیگر، از مهم‌ترین بخش‌های این مجموعه است که فقط ۱۵ دقیقه از شهر فاصله دارد. بخش مخصوص ویکبوردینگ (اسکی روی آب) در قسمتی از این پارک آبی قرار گرفته است. در این بخش، اسکی‌سواران با استفاده از یک سیستم کابلی، در اطراف یک تالاب مخصوص ۸۸۰ متری به بازی اسکی روی آب مشغول می‌شوند. ظرفیت این تالاب به اندازه‌ای است که چندین نفر می‌توانند به طور هم‌زمان روی آب اسکی‌سواری کنند.

سانوی لاگون (Sunway Lagoon)، مالزی

سانوی لاگون (Sunway Lagoon)، مالزی

این پارک آبی در منطقه‌ی سوبانگ جایا (Subang Jaya) مالزی واقع شده است. این مجموعه، حدود ۳۶ هکتار وسعت دارد و دارای بیش از ۹۰ جاذبه‌ی تفریحی مختلف برای سنین و سلیقه‌های متفاوت است. از میان جاذبه‌های محبوب این پارک می‌توان به آب‌های آفریقا، ساحل موج، ووووزلا (Vuvuzela) و فلورایدر اشاره کرد. یکی از خاص‌ترین جاذبه‌های این پارک، اولین واترپلکس پنج بعدی دنیا است که تجربه‌ای متفاوت برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

سانوی لاگون (Sunway Lagoon)، مالزی

این مجموعه از چند بخش تشکیل شده است و علاوه بر پارک آبی، شهر بازی، پارک حیات وحش و دو بخش به نام‌های اکستریم پارک (Extreme Park) و اسکریم پارک (Scream Park) دارد.

فرقی نمی‌کند که ۸ ساله باشید یا ۸۰ ساله! در این پارک بیش از ۹۰ جاذبه‌ی تفریحی در ۶ بخش مجزا وجود دارد. اگر بلیط خود را آنلاین رزرو کنید، هزینه‌ی کمتری پرداخت خواهید کرد. در بخش پارک موضوعی، امکانات زیادی برای غذا خوردن وجود دارد. در مجاورت این مجموعه، هتل، ریزورت و اسپای سان‌وی آماده‌ی پذیرایی از گردشگران است. 

خلیج ماجراجویی (Adventure Cove)، سنگاپور

خلیج ماجراجویی (Adventure Cove)، سنگاپور

این پارک آبی جذاب در سنگاپور، برای هر بازدیدکننده با هر سن و سلیقه، جاذبه‌ای دارد. سرسره‌های آبی هیجان‌انگیز، استخرهای موج، رودخانه‌های ماجراجویی و انواع تفریحات آبی در این مجموعه در کنار هم قرار گرفته‌اند. غواصی بر فراز مرجان‌های رنگارنگ با انواع ماهی‌های دیدنی و زیبا، از دیگر جاذبه‌های این پارک است. در این پارک آبی می‌توانید یک روز کامل را در کنار خانواده، زیر آفتاب لذت ببرید و هیجان و ماجراجویی را تجربه کنید.

خلیج ماجراجویی (Adventure Cove)، سنگاپور

این مجموعه هم مثل بسیاری از مراکز تفریحی بزرگ، غیر از جاذبه‌های آبی، امکانات تفریحی دیگر هم دارد. مثلا رستوران خلیج که در آن می‌توانید لذیذترین غذاها و انواع غذاهای ژاپنی را امتحان کنید. غرفه‌هایی برای خرید انواع فست‌فود، هات‌داگ، برگر و نوشیدنی‌های سرد و گرم هم وجود دارد.

پارک آبی چیملانگ (Chimelong)، چین

پارک آبی چیملانگ (Chimelong)، چین

پارک آبی چیملانگ در چین قرار دارد و یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی آسیا است. این پارک به خاطر محیط عالی و خدمات منحصربه‌فرد، در سراسر دنیا توجه گردشگران را به خود جلب کرده است. پارک آبی چیملانگ با وجود جاذبه‌های خاص در سطح بین‌المللی مثلا رودخانه‌ی آرام، استخر موج، قلعه‌ی باران، تفریحات خانوادگی و سایر تفریحات خاص، تجربه‌ای خاص از حضور در یک پارک آبی را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

پارک آبی چیملانگ (Chimelong)، چین

منطقه‌ای به نام آکوا پلازا برای کودکان در نظر گرفته شده است. برای علاقه‌مندان به هیجان و ماجراجویی، تفریحات پرنشاطی وجود دارد که چند مورد از آن‌ها عبارت‌اند از تورنادو، سرسره‌های پرسرعت، مستر بلستر (Master Blaster) و... اخیرا دو جاذبه‌ی جدید به نام‌های اکستریم ریور (Extreme River) و پایتون (Python) به این مجموعه اضافه شده که بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

پارک آبی فلو هاوس (Flow House)، بانکوک

پارک آبی فلو هاوس (Flow House)، بانکوک

این پارک آبی مجموعه‌ای بهترین تفریحات آبی هیجان‌انگیز را برای تمام اعضای خانواده در کنار هم گردآوری کرده است. تنوع جاذبه‌های این پارک به نحوی است که برای همه‌ی سنین و سلیقه‌ها، جاذبه‌ای وجود دارد. یکی از بهترین تفریحات این پارک، فلورایدر است که طرفداران فراوانی دارد و تجربه‌ای هیجان‌انگیز و خاص برای بازدیدکنندگان رقم می‌زند.

پارک آبی فلو هاوس (Flow House)، بانکوک

سکوهای بازدید، تخت‌های ساحلی، فروشگاه و استخر مخصوص کودکان از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تفریحی است. علاوه بر تفریحات هیجان‌انگیز، در این مجموعه می‌توانید از خوردن بهترین هات‌داگ‌ها و برگرها و نوشیدنی‌های خنک لذت ببرید.

شهربازی واندرلا (Wonderla)، بنگلور، هند

شهربازی واندرلا (Wonderla)، بنگلور، هند

این شهربازی، به معنای واقعی کلمه، تجربه‌ای خاص و هیجان‌انگیز برای همه‌ی سنین است. ترن‌های آبی، استخرهای جذاب و سرسره‌های آبی فوق‌العاده، تجربه‌ای بسیار شگفت‌انگیز برای بازدیدکنندگان خواهد بود. حتی در فصل زمستان هم می‌توانید از این پارک لذت ببرید، چون این پارک از تکنولوژی گرمایش خورشیدی برای گرم کردن دمای محیط و آب استفاده می‌کند. جاذبه‌های متنوع این پارک، باعث شده همه‌ی افراد با سلیقه‌ها و سنین مختلف بتوانند از تفریحات مورد علاقه‌ی خود لذت ببرند.

شهربازی واندرلا (Wonderla)، بنگلور، هند

وسعت این پارک ۳۳ هکتار است و در ۲۸ کیلومتری شهر بنگلور قرار دارد. این پارک با وجود باغ‌های زیبا و ۶۱ جاذبه‌ی هیجان‌انگیز، مجموعه‌ای فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی است که در سفر به هند، باید آن را تجربه کنید. این مجموعه از زمان تاسیس‌اش در سال ۲۰۰۵، بیش از ۷/۵ میلیون نفر بازدیدکننده داشته است. در سال ۲۰۱۲، یک ریزورت به این مجموعه اضافه شد. با این حساب، واندرلا اولین شهربازی هند است که یک ریزورت را دل خود جای داده است.

مطالب مرتبط:

منبع tripzilla

دیدگاه