هفته نامه؛ از انفجار در آلمان تا لباس بحث برانگیز کاروان المپیک ایران

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
هفته نامه؛ از انفجار در آلمان تا لباس بحث برانگیز کاروان المپیک ایران

در این شماره از هفته نامه گردشگری کجارو، از انفجار تروریستی در آلمان، ممانعت ایران از ارسال توریست به ترکیه، تخریب خانه‌ی ملکه پهلوی، لباس بحث‌برانگیز کاروان المپیک ایران و بسیاری دیگر از اخبار مهم حوزه گردشگری خواهیم گفت.

به لطف خداوند در هفته‌ی گذشته حوادث چندان هولناکی رخ نداد و به‌طور کلی می‌توان گفت در این هفته نامه، اخبار ناراحت‌کننده‌ی بسیار کمی برای شما داریم. در این شماره از هفته نامه کجارو با ما همراه باشید تا به برترین اتفاقات هفته گذشته بپردازیم.

لباس بحث‌برانگیز کاروان المپیک ایران

اولین خبر این شماره از هفته نامه کجارو به المپیک و لباس کاروان المپیک ایران در جشن افتتاحیه المپیک اختصاص دارد. کمتر کسی وجود دارد که این خبر را نشنیده یا در جریان آن قرار نگرفته باشد. خلاصه‌ای از این خبر به شرح زیر است:

مهناز آرمین به‌عنوان طراح لباس‌های کاروان المپیک ایران در ریو انتخاب شد و طرح وی که تصویب هم شد به‌صورت زیر بود:

لباس المپیک ایران

وی در مورد سوابق حرفه‌ای خود گفت:

۳ سال در استانبول ترکیه مشغول آموزش طراحی لباس و مدلینگ بوده‌ام. از سوابق حرفه‌ای‌ام نیز می‌توانم به طراحی لباس جام جهانی برزیل و استرالیا و طراحی لباس‌های بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ برزیل اشاره کنم.

اما این طرح با اعتراضات فراوان همراه بود. در این رابطه، طرح جدید لباس رسمی تیم ایران در مراسم رژه المپیک توسط یکی از طراحان ایرانی به نام کامران بختیاری آماده شد و در جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک مورد بررسی قرار گرفت و پس از تایید طرح، کارهای اجرایی و دوخت به سرعت انجام خواهند شد. همچنین این طرح، در طی دو روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال و تایید بسیاری قرار گرفته و کاربران با به اشتراک‌گذاری تصویر طرح‌ها در # انتخاب من خواستار استفاده از این طرح برای لباس رسمی کاروان ایران شده‌اند. در پایان طرح مورد قبول کمیته‌ی المپیک طرح زیر بود:

لباس کاروان المپیک

بیشتر بخوانید: 

روزهای سیاه آلمان

یکشنبه شب (۳ مرداد) خبر انفجار در یک فستیوال موسیقی در جنوب آلمان باری دیگر همه را مبهوت خود کرد. طبق گزارش‌های اولیه، این حادثه یک کشته و ۱۲ زخمی بر جای گذاشته بود. سخنگوی وزارت داخلی محلی نیز با اشاره به اینکه «این انفجار عمدی بوده است»، افزود مقامات آلمانی تلاش می‌کنند علت دقیق انفجار را مشخص کنند.

طبق اعلام وزارت داخلی باواریا فرد بمب‌گذار که در این حادثه کشته شد یک پناهجوی ۲۷ ساله‌ی سوری بود که با وجود آنکه ۲ سال از ورودش به آلمان می‌گذشت هنوز نتوانسته بود پناهندگی بگیرد.

همچنین در اوایل هفته پیش از آن، یک نوجوان پناهجو که گفته می‌شود با گروه تروریستی داعش در ارتباط بوده است، با تبر به مسافران یک قطار در شهر ورزبورگ در جنوب آلمان حمله کرد که در پی آن ۴ نفر که همگی هنگ‌کنگی بودند، مجروح شدند. این ضارب به ضرب گلوله پلیس از پای درآمد.

بیشتر بخوانید:

انفجار آلمان

شماره تلفن‌های ۱۳۴ و ۱۴۱

سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر در اطلاعیه‌ای، به‌منظور تسهیل و مدیریت بهینه سفرهای مسافران تعطیلات آخر هفته جاری نکاتی را به شرح ذیل توصیه کرد.

در این اطلاعیه امده است:

هموطنان گرامی از طریق سامانه مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری وحمل و نقل به شماره ۱۴۱ از وضعیت تردد در جاده‌های کشور و از طریق سامانه ۱۳۴ از شریط آب و هوایی مقصد مورد نظر، اطلاعات لازم را کسب و سپس برای مسافرت خود برنامه‌ریزی کنند.

جاده چالوس

بیشتر بخوانید:

تخریب خانه ملکه پهلوی

بنای «ملکه توران» (همسر سوم رضاشاه) واقع در منطقه زعفرانیه، که از نظر معماری و تاریخی ارزش فراوانی داشت هفته گذشته و در اقدامی ناگهانی توسط مالک با خاک یکسان شد.

خانه توران

بیشتر بخوانید:

دیگر خبرها

در این بخش به اعلام دیگر اخبار مهم هفته‌ی گذشته به‌صورت کوتاه می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه