غذاهای عصر حجر، رستورانی در برلین

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی پنجشنبه، ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۰
غذاهای عصر حجر، رستورانی در برلین

آیا تا به حال به مردمان عصر حجر فکر کرده‌اید؟ آن‌ها چه می‌خوردند؟ از چه مواد غذایی تغذیه می‌کردند؟ رستورانی در برلین فضایی شبیه به دوران سنگ را شبیه‌سازی کرده و از مردم با غذاهای عصر حجر پذیرایی می‌کند. دیدن این رستوران و رفتن به هزاران سال قبل خالی از لطف نیست، پس با کجارو همراه باشید.

در شهر برلین رستوران جدیدی افتتاح شده است که شما در آن به هیچ عنوان پنیر، نان یا شکر پیدا نمی‌کنید. درعوض مهمانان رستوران «سَوِج» (Sauvage) با ماهی و موادی که شکارچیان عصر سنگ یا عصر حجر از راه شکار به‌دست می‌آوردند پذیرایی می‌شوند.

منوی این رستوران شامل زیتون، کبر و دانه‌ی کاج؛ نان بدون گلوتن با کره‌ی حاوی آجیل یا زیتون؛ ماهی آزاد دودی با سبزی‌های خوراکی؛ و ماهی و گوشت‌های دیگر است. برای کسانی که مایل به خوردن دسر نیستند کیک‌های بدون شکر و گلوتن مانند پای معطر کدوتنبل سرو می‌شود. دقت و تمرکز بر شفافیت برای صاحبان رستوران مهم است، زیرا مهمانان رستوران سوج کاملا می‌دانند که چه غذایی را در هر بشقاب می‌خوردند.

غذای عصر حجری در رستوران برلین

کلمه «سوج» کلمه‌ای فرانسوی است که به معنای غیراهلی یا وحشی است، که بخشی از جنبش رژیم عصر حجر است، ازین رو در این رستوران فقط غذاهایی که در دسترس مردمان عصر حجر بوده سرو می‌شود. و این یعنی میوه‌ و سبزیجات، گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، آجیل، دانه، و گیاهان دارویی ارگانیک و فرآوری‌نشده. صاحبان رستوران با تقلید از دوران غارنشینی، فضایی کاملا مشابه به آن سبک زندگی را بوجود آورده‌اند: بلند کردن تخته سنگ‌ها و راه رفتن با پای برهنه، و حتی با اهدای خون هرچند ماه یک بار، خونی که احیانا شکارچیان زخمی هنگام شکار از دست داده‌اند نیز تقلید کرده‌اند.

رژیم عصر حجری یک پدیده‌ی جدید است. لیت پوچو، از صاحبان رستوران سوج می‌گوید: درحال حاضر در آمریکا، که هرکس به اندازه کافی سهمی از غذاهای فست فودی و بیماری برده است، تمایل به این رژیم جدید بسیار زیاد است.

برخلاف اصول عصر حجری، صاحبان رستوران این اجازه را به خود می دهند تا از برخی وسایل مدرن برای آماده‌سازی غذا استفاده کنند. لیت پوچو می‌گوید: هرچند که ما بر روی آتش غذا درست نمی‌کنیم و از استفاده از آن هم خودداری می‌کنیم، اما درعوض در آشپزخانه یک ماکروویو داریم.

غذای عصر حجری در رستوران برلین

غذای عصر حجری در رستوران برلین

غذای عصر حجری در رستوران برلین

غذای عصر حجری در رستوران برلین

مطالب مرتبط:

منبع amusingplanet

دیدگاه