بدترین شرکت‌ های هواپیمایی‌ جهان از نظر خدمات حین پرواز (بخش دوم)

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم جمعه، ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۰۰
 بدترین شرکت‌ های هواپیمایی‌ جهان از نظر خدمات حین پرواز (بخش دوم)

 شرکت‌های هواپیمایی جهان خدمات گوناگونی را برای رضایت مشتریان خود ارائه می‌دهند، ولی تعدادی از ایرلاین‌ها در رابطه با نحوه خدمات خود موفق به جلب رضایت مسافران نشده‌اند.

تعدادی از ایرلاین‌ها در رده‌بندی سالیانه Travel + Leisure’s annual World’s Best Awards کمترین امتیاز‌ها را برای خدمات پروازی ضعیف و برخورد کادر پرواز دریافت کرده‌اند.

برای نمونه، هیچ چیز مانند یک مهماندار بداخلاق در ورودی سوارشدن به هواپیما یا کارشناس رسیدگی به شکایات نمی‌تواند سفر را به کام مسافران تلخ کند؛ به ویژه زمانی‌که مجبور هستید پروازی طولانی و خسته‌کننده را تجربه کنید، خدمات حین پرواز اهمیت دوچندانی پیدا می‌کند.

۱۰. هواپیمایی چین؛ بخش پرواز‌های بین‌المللی

بلیط هواپیما

  • امتیاز: ۶۳,۹۴۷

گاهی طبیعی است که در بخش ارزان‌قیمت توقع خدمات ضعیف یا حداقلی داشته باشیم، اما بخش تجاری چه؟! یکی از بررسی‌کننده‌های Skytrax با دستگاه سرگرمی خراب مواجه می‌شود، اما وقتی این موضوع را باخدمه مطرح می‌کند، مورد خنده و تمسخر آن‌ها قرار می‌گیرد! در همان پرواز وقتی وی یک لیوان دیگر نوشیدنی طلب می‌کند، با خنده به وی گفته می‌شود که نوشیدنی هواپیما تمام‌شده است! این‌قدرها هم خنده‌دار نبود، نه؟!

۹. هواپیمایی آمریکن؛ بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۶۲,۳۲۲

متأسفانه ادغام هواپیمایی آمریکا با هواپیمایی ایالات‌متحده (American Airlines و U.S. Airways ) نتیجه جالبی در پی نداشته است. خیلی از مسافران شاهد افت کیفیت خدمات ارائه شده از زمان ادغام این دو ایرلاین بوده‌اند. یکی از مسافران در این رابطه چنین می‌گوید:

هیچ‌گونه خدمات رایگان سرگرمی وجود ندارد و این باعث شده در بهترین حالت، پروازی خسته‌کننده داشته باشید.

سایر مسافران معتقدند که سرویس ضعیف و مهمانداران غمگین و بدخلق بدترین مشکل این شرکت است.

گرفتن یک یونیفرم جدید مثل زدن رژ لب به خوک است! مشکل را حل نمی‌کند! (معادل فارسی: اگه زری بپوشی، اگر اطلس بپوشی، همون کنگر فروشی!)

۸. هواپیمایی AirTran؛ بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۶۱،۸۲۵

بیشتر رای‌دهندگان معتقدند تنها راه داشتن تجربه‌ی یک پرواز مطبوع در AirTran، ارتقاء بلیط به فرست کلاس (First class) است. یکی از خواننده‌های T+L می‌گوید:

وقتی در کلاس یک یا کلاس تجاری هستید مهماندار‌ها به خوبی رفتار می‌کنند، اما کسانی که در کلاس اقتصادی هستند کاملا توسط مهمانداران نادیده گرفته می‌شوند.

کاملا واضح اس که مسافران کلاس تجاری و فرست کلاس پول بیشتری داده‌اند، اما دلیل موجهی بریا برخورد نامناسب نشد با مسافران کلاس اقتصادی نیست.

۷. هواپیمایی یونایتد ( United Airlines)، بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۶۱,۶۴۴

یکی از مسافران هواپیمایی یونایتد معتقد است:

این شرکت تمام مسیر از بالاترین سطح تا پایین‌ترین را با یک جهش پشت‌ سر گذاشته‌ است.

البته ما نظر ایشان را نه کاملا تایید می‌کنیم و نه کاملا رد می‌نماییم. به نظر می‌رسد خدمه‌ پرواز شرکت یونایتد دیگر از حضور در پرواز لذت نمی‌برند. درست مثل مسافرانی که در این ممیزی سالیانه رای داده‌اند.

یکی از اعضای T+L. اظهار می‌کند:

گوش دادن به مهماندارها وقتی از شرایط شغلی خود شکایت می‌کنند به اندازه‌ی کافی بد هست، حال تصور کنید مورد بی‌اعتنایی آن‌ها نیز قرار بگیرید.

پروازی به مدت دو و نیم ساعت بدون هیچ نوشیدنی و سرویس سرگرمی قطعا جالب نیست.

۶. هواپیمایی ایالات متحده، بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۵۹,۹۱۴

به دلیل بررسی‌ها و نظرهای منفی تعداد زیادی از مسافران، شرکت هواپیمایی ایالات متحده جزو ۱۰ شرکت آخر لیست قرار گرفته‌ است. خبرها خوبی نیز در راه است: امسال ادغام بزرگ این شرکت با هواپیمایی آمریکن به اتمام رسید. امیدواریم شرکت نهم لیست ما با جذب شرکتی که از خودش هم بدتر است بتواند خدمات حین پرواز خود را ارتقاء بخشد!

۵. هواپیمایی فرانتیر (Frontier)؛ بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۵۹,۷۸۰

قبلا مسافران از شرکت فرانتیر که شرکتی ارزان قیمت از کلرادو-دنور است، خاطرات خوب و زیبای داشتند. اما در سال جاری گزارش‌ها چندان مثبت نیستند. یکی از رای دهندگان T+L معتقد است:

فرانتیر با سرعت زیادی در سراشیبی قرار گرفته‌ است و به نظر نمی‌رسد این موضوع برا آن‌ها اهمیتی داشته باشد.

یکی دیگر از شاهدان نیز این نظر را تایید می‌کند و می‌گوید:

این شرکت در طول یک سال از بهترین هواپیمایی دنیا تبدیل به بدترین شد.

دلیل این افت چیست؟ خدمات حین پرواز ضعیف و قیمت‌ها و سیاست‌هایی که کیفیت پرواز مسافر را برای کم کردن هزینه‌ها، تا حد مرگ کم می‌کند!

۴. هواپیمایی آمریکن ایگل (American Eagle)، بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۵۷,۴۹۴

یکی از رای‌دهندگان ممیزی WBA ادعا می‌کند:

آمریکن ایگل بی‌ادب‌ترین مهماندارانی را دارد که تا به‌حال با آ‌ن مواجه شده‌ام.

یکی از مسافران به یاد می‌آورد که در زمان یک پرواز با تاخیر زیاد، خدمه‌ پرواز مسافران را سرزنش می‌کردند. وی معتقد است به طور کلی خدمات بسیار بی‌کیفیت بودند.

۳. هواپیمایی ایزی‌جت (easyJet)؛ بخش پرواز‌های بین‌المللی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۵۵,۰۵۹

حس می‌کردید مهمانداران خدمات و خوراکی‌ها را از جیب خود خریده‌اند!

این‌ها نظر یکی از بررسی کننده‌های Skytrax بود که مشاهده کرده که مهمانداران غرغر کنان خوراکی‌ها را پخش می‌کردند و برای آب مسافران را به آخر هواپیما می‌فرستاند. حداقل خوشحالیم که خوراکی در کار بوده است!

۲. آلجایانت (Allegiant)، بخش پرواز‌های داخلی

بدترین هواپیمایی

  • امتیاز: ۵۴,۹۲۵

اگر زنده به مقصد برسید خوش‌شانس بوده‌اید!

این ادعای یکی از خوانندگان T+L است. البته او درباره‌ی خدمات بد و زمان‌بندی نامطمئن صحبت می‌کند نه ایمنی. مهمانداران بی‌تفاوت به افزایش امتیاز این شرکت که به صورت جدی با کاهش امکانات حین پرواز، افزایش غافلگیر کننده‌ی قیمت‌ها و تاخیر مواجه است، کمکی نمی‌کنند.

۱. هواپیمایی اسپریت، بخش پرواز‌های داخلی

بلیط هواپیما

  • امتیاز: ۴۳،۸۲۹

حتی اگر بلیط هواپیمایی اسپریت رایگان باشد، هرگز دیگر با آن‌ پرواز نمی‌کنم!

این نوشته‌ی یکی از اعضای T+L پس از تجربه‌ی بسیار بد پروازش می‌گوید. مسافر دیگری پس از تجربه‌اش از خدمات حین پرواز و کانتر بلیط اضافه می‌کند:

خدمات خدمات افتضاح، ناقص و توهین‌آمیز بودند.

به ویژه با کادر کابین که از آن‌ها به نام غیر‌حرفه‌ای و ناکارآمد یاد می‌شود، عجیب نیست که هواپیمایی اسپریت با بیش از ۱۰ امتیاز کامل کمتر از شرکت یکی مانده‌ به آخر، به عنوان شماره‌ی یک در لیست بدترین خدمات‌ حین‌ پرواز قرار گرفته‌ است. 

اگر قصد خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی را دارید، با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو می‌توانید بلیط ارزان هواپیما به مقصد مورد نظر خود را یافته و از فروشنده‌های معتبر خریداری کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه