نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می‌ دهید؟

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۱۵
نظرسنجی: سفر به کدام قاره را ترجیح می‌ دهید؟

هفته‌ی گذشته موضوع نظرسنجی کجارو، وسیله‌ی نقلیه‌ی سفر بود. این بار به سراغ مقصد سفر رفته‌ایم. اگر قرار باشد سفری به خارج از کشور داشته باشید، کدام قاره را ترجیح می‌دهید؟ با کجارو همراه باشید.

در نظرسنجی هفته‌ی پیش از شما پرسیدیم که کدام وسیله‌ی نقلیه را برای سفر ترجیح می‌دهید. نتایج این نظر سنجی را در نمودار زیر می‌بینید.

 

نظرسنجی

طبق این نمودار، ۴۱/۸۵ درصد آرا به «ماشین شخصی» اختصاص دارد. «هواپیما» با ۳۳/۷ درصد، پس از ماشین شخصی، محبوب‌ترین وسیله‌ی حمل‌ونقل است. رتبه‌های بعدی به‌ترتیب در اختیار «قطار» با ۱۵/۰۱ درصد، «کشتی» با ۸/۰۵ درصد و «اتوبوس» با ۱/۳۹ درصد است.

در نظرسنجی این هفته، تصمیم داریم سوال دیگری در مورد مقصد سفر از شما بپرسیم.

قاره‌ها که معمولا به‌صورت خشکی‌های جزیره‌مانند و بزرگ، سر از آب در آورده‌اند، پهنه‌های وسیعی روی زمین هستند. در این میان، دو قاره‌ی آسیا و اروپا به هم چسبیده و تنها با رشته کوه اورال از هم جدا می‌شوند. به‌طور قراردادی هفت قاره، روی زمین شناسایی شده‌اند: آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، جنوبگان، اروپا و اقیانوسیه.

هرکدام از این قاره‌ها، جغرافیا، آب‌و‌هوا و فرهنگ متفاوتی دارند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد هرکدام از این قاره‌ها سبب می‌شود که سفر به آن‌ها، تجربه‌ای بی‌نظیر و تکرارنشدنی باشد.

آسیا

نظرسنجی

قاره‌ی آسیا، بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین قاره‌ی کره‌ی زمین است. ۶۰ درصد از جمعیت کره‌ی زمین در این قاره زندگی می‌کنند. بلندترین قله‌ی جهان یعنی قله‌ی اورست با ارتفاع ۸٬۸۴۸ متر در این قاره قرار دارد. این قاره‌ی دیدنی، جاذبه‌های گردشگری متنوع و فرهنگ‌های منحصربه‌فردی دارد. برای آشنایی بیشتر با این جاذبه‌ها و مقاصد گردشگری می‌توانید این مقاله‌ها را دنبال کنید:

اروپا

نظرسنجی

قاره‌ی اروپا در نیم‌کره شمالی قرار دارد و بعد از اقیانوسیه، دومین قاره‌ی کوچک جهان است. کوه‌های آرال مرز بین آسیا و اروپا را تشکیل می‌دهند. آب فراوان، باعث پیدایش جنگل‌های سرسبز و رواج کشاورزی و دامداری در اروپا شده است. این سرزمین پرآب و سرسبز از گذشته‌های دور، محل زندگی انسان و بسیاری از جانوران بوده است و به همین دلیل به آن، قاره‌ی سبز می‌گویند. مساحت اروپا حدود ۱۰ میلیون کیلومتر مربع است و بیش از ۷۳۰ میلیون نفر جمعیت دارد که یازده درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهند. اروپا پس از آسیا دومین قاره‌ی جهان از نظر تراکم جمعیت است. در مورد اروپا بیشتر بخوانید:

آفریقا

نظرسنجی

آفریقا سومین قاره‌ی بزرگ جهان بعد از آسیا و آمریکا است. این قاره بیش از یک میلیارد نفر جمعیت (طبق آمار سال ۲۰۰۵) دارد و ۶۱ کشور جهان را در بر می‌گیرد. در واقع، حدود یک هفتم از جمعیت جهان را در این قاره زندگی می‌کنند. آب‌و‌هوای آفریقا بسیار متنوع و گاهی در نوسان است. در ناحیه‌ی شمالی آن عمدتا بیابان یا مناطق بایر وجود دارد، در حالی که مناطق مرکزی یا جنوبی شامل دشت‌های گرم (استوایی) و نواحی جنگلی بارانی بسیار متراکم است. آفریقا قدیمی‌ترین قاره‌ی جهان است و تاریخ آن به دوران اولیه‌ی پیش از نوسنگی بازمی‌گردد. در مورد این قاره بیشتر بخوانید:

آمریکای شمالی

نظرسنجی

آمریکای شمالی بخش شمالی قاره‌ی آمریکا است و میان سه کشور کانادا، ایالات متحده‌ی آمریکا و مکزیک تقسیم شده‌ است. این قاره در نیم‌کره شمالی زمین قرار دارد. کانادا بزرگ‌ترین کشور این قاره است. وسعت آمریکای شمالی، ۲۴٬۷۰۹٬۰۰۰ کیلومتر مربع است و ۴/۸ درصد سطح زمین را در بر گرفته است. تنها راه ارتباطی خشکی آمریکای شمالی و جنوبی کشور پاناما است. این قاره از شمال به اقیانوس منجمد شمالی، از جنوب به دریای کارائیب، از شرق به اقیانوس اطلس و از غرب به اقیانوس آرام می‌رسد. در مورد این قاره بیشتر بخوانید:

آمریکای جنوبی

نظرسنجی

آمریکای جنوبی بخش جنوبی قاره‌ی آمریکا است و معمولا آن را از شمال کشور کلمبیا تا جنوب کشور شیلی در نظر می‌گیرند. خط استوا از این قاره می‌گذرد. رود بزرگ آمازون و جنگل‌های بارانی آمازون در این قاره قرار دارد.

اقیانوسیه

نظرسنجی

اقیانوسیه یکی از قاره‌های جهان است که گروه‌های گوناگونی از جزیره‌های اقیانوس آرام را در بر می‌گیرد. جزیره‌ی نیوزلند که بخشی از پلی‌نزی است و گینه نو که بخشی از ملانزی است و همچنین کشور استرالیا هم جزئی از قاره‌ی اقیانوسیه هستند. شبه‌جزیره‌ی مالایا نیز گاهی به‌عنوان بخشی از اقیانوسیه در نظر گرفته می‌شود. اقیانوسیه، کوچک‌ترین قاره از نظر مساحت خشکی و کم‌جمعیت‌ترین قاره پس از قاره‌ی قطب جنوب است. در مورد قاره‌ی اقیانوسیه و جاذبه‌های گردشگری آن، این مقاله‌ها را دنبال کنید.

جنوبگان

نظرسنجی

جنوبگان یا قاره‌ی قطب جنوب، به قاره‌ای گفته می‌شود که پیرامون قطب جنوب زمین را در بر گرفته است. این قاره سردترین نقطه‌ی کره زمین است و تقریبا همه سطح آن را یخ پوشانده است. کاپیتان جیمز کوک در اواخر ژانویه ۱۸۲۰ این قاره را کشف کرد. جنوبگان پنجمین قاره بزرگ کره زمین پس از آسیا، آفریقا، آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی است ولی با وجود این، کمترین جمعیت را میان همه قاره‌ها دارد. همچنین بلندترین میانگین بلندی، کمترین میانگین رطوبت و پایین‌ترین میانگین دما در میان همه قاره‌های جهان به این قاره تعلق دارد. پنگوئن امپراتور از پرندگانی است که تنها در این قاره زندگی می‌کند. در مورد این قاره بیشتر بخوانید:

 

سوال این هفته‌ی نظرسنجی کجارو درمورد مقصد سفر است. اگر قرار باشد که به یک سفر خارجی بروید، کدام قاره را ترجیح می‌دهید؟

مثل همیشه منتظر مشارکت شما هستیم.

برای شرکت در  این نظرسنجی تا ساعت ۶ عصر روز چهارشنبه فرصت دارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه