تور مجازی: باغ های ملکه در کوبا

سارا کرایی
سارا کرایی سه شنبه، ۱۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
تور مجازی: باغ های ملکه در کوبا

باغ‌های ملکه دلا رینا (Jardines de la Reina) بزرگ‌ترین پارک مرجانی دریای کارائیب است که یکی از مهم‌ترین مقصدهای غواصی دنیا به حساب می‌آید. در این مطلب با کجارو همراه باشید و بیشتر درباره باغ‌های ملکه بخوانید.

کریستوفر کلمب، نامی شناخته شده در دنیا است که علاوه بر قاره پهناور آمریکا، سرزمین‌های بسیاری از جمله بخش‌های ناشناخته‌ای از اروپا را کشف کرده است. کوبا، ??????، پورتوریکو، آنتیل کوچک (مجموعه جزایر آتشفشانی در مرز میان دریای کارائیب و اقیانوس اطلس) و باهاما (کشوری با بیش از ۳۰۰۰ جزیره بزرگ و کوچک در شمال کوبا)، تنها تعداد اندکی از لیست بلندبالای کشفیات این کاشف بزرگ است.

کوبا

مجمع‌الجزایر خرداینز دلا رینا (Jardines de la Reina) که در ۷۹ کیلومتری کرانه‌های جنوبی کوبا در دریای کارائیب قرار دارد، در سال ۱۴۹۴ میلادی، در دومین سفر اکتشافی کریستوف کلمب کشف شد و به افتخار ملکه اسپانیا به نام «خرداینز دلا رینا» نام‌گذاری شد که به‌معنای «باغ‌های ملکه» است. این مجمع‌الجزایر شامل ۳۰ جزیره بزرگ تقریبا خالی از سکنه (به طوری‌ که در مساحتی حدود ۱۷۵ کیلومتر مربع تنها ۱۲ نفر زندگی می‌کنند) و تعداد بی‌شماری جزیره کوچک است.

کوبا

این جزایر ناب و دست‌نخورده، پر از درختان و درختچه‌های حاره‌ای است و زیستگاه کرکودیل‌ها، لاک‌پشت‌ها، سوسمارهای درختی و بسیاری دیگر از گونه‌های حیات‌وحش هستند که بدون شک قابل تشبیه به یک باغ زیبای بهشتی‌اند. اما زیبایی اصلی این مجمع‌الجزایر در دل آب است؛ یعنی جزیره مرجانی که بیش از ۱۵۰ کیلومتر کشیده شده است.

کوبا

در سال ۱۹۹۶، کوبا این مجمع‌الجزایر و آب‌های اطراف آن را بخشی از پارک ملی اعلام کرد. گردشگران، اغلب، برای غواصی در آب‌های زیبای این منطقه و لذت بردن از حیات آبی و مناظر زیبای دریایی به اینجا می‌آیند. این آب‌ها برای غواصی ایمن هستند؛ چراکه در مقابل جریان‌های قوی دریایی محافظت می‌شوند. به‌علاوه، دمای آب بین ۲۶ تا ۲۹ درجه و میدان دید در این ‌آب‌ها ۳۰ متر است.

کوبا

در این منطقه حفاظت‌شده که بیش از ۲,۱۷۰ کیلومتر را پوشش می‌دهد هیچ هتلی وجود ندارد و در واقع شما تنها می‌توانید در یک هتل معلق به نام «تورتیوگا» اقامت کنید. ماهیگیری در این ناحیه ممنوع است، به همین دلیل تنوع موجودات دریایی در اینجا بالا است. جزیره مرجانی زیستگاه اسفنج‌های دریایی، ستاره دریایی، مرجان‌ها، حلزون، انواع ماهی و البته چندین گونه کوسه هم است.

تور مجازی روزهای فرد، ساعت ۱۰:۱۵ شب در کجارو منتشر می‌شود. برای دسترسی به مقاله‌های این بخش به صفحه‌ی اختصاصی تور مجازی مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

منبع airpano

دیدگاه