رستوران های ایروان، جایی دنج برای تجربه طعمی خوشمزه

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۰
رستوران های ایروان، جایی دنج برای تجربه طعمی خوشمزه

ایروان، پایتخت ارمنستان یکی از مقاصد گردشگری ایرانیان است. بهتر است قبل از سفر با بهترین رستوران‌های این شهر آشنا شوید تا آنجا مدت زیادی از سفرتان را صرف پیدا کردن رستوران و غذای خوب نکنید.

اغلب گردشگران در سفر به کشورهای خارجی به‌دنبال صرف یک غذای سبک و سریع و البته باکیفیت هستند تا وقت این را داشته باشند که به جاذبه‌های گردشگری مقصد سر بزنند. البته در هر کشوری رستوران‌های خوب و باکیفیت وجود دارد، اما قیمت همه آن‌ها مناسب نیست یا همیشه شما وقت آن را ندارید که بخواهید در رستوران و سفارش غذا بگذرانید. خوشبختانه ارمنستان از آن کشورهایی است که تنوع غذاها و رستوران‌های آن زیاد است. اکثر رستوران های ایروان غذاهای بسیار خوشمزه و باکیفیت به مشتریان عرضه می‌کنند و در ارمنستان و به‌خصوص در ایروان، می‌توانید غذاهای خوش‌طعم خیابانی را نیز امتحان کنید. پس اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید، بهتر است با رستوران‌های ایروان آشنا شوید.

رستوران شاورمای تومانیان

شاورمای تومانیان ایروان

در جای‌جای ایروان می‌توانید فست فودهای بسیار خوشمزه و محلی پیدا کنید. مرکز این شهر هم از این امر مستثنی نیست. یکی از خیابان‌های مرکزی شهر، خیابان «تومانیان» است و برای تمام ذائقه‌ها می‌توان فست‌فود خوشمزه پیدا کرد. ایروان یکی از شهرهایی است که بهترین‌ شاورماها را عرضه می‌کند. رستوران شاورمای تومانیان هم شهرت زیادی دارد و از هرکسی بپرسید، آدرس آن را به شما نشان می‌دهد. در این رستوران هم می‌توانید سرپایی غذا بخورید و هم پشت میز. حتی اگر هم دوست داشتید، می‌توانید غذای خود را ببرید و جای دیگری بخورید. در این رستوران، شاورمای سنتی با گوشت مرغ، گوشت گاو و سبزیجاتی مانند کلم، هویج، لوبیا، بادمجان و فلفل کبابی تهیه می‌شود. قیمت شاورماها از ۱٫۶ تا ۲ دلار متغیر است. در این رستوران می‌توانید کباب، ایکی بیر (iki bir)، کباب بریان و انواع مخلفات دیگر را سفارش دهید. ایکی بیر یکی از خوشمزه‌ترین و خوش‌پخت‌ترین غذاها است که قیمت آن بسته به‌اندازه و گوشت به کار رفته در آن، متغیر است. تنها ویژگی منفی این رستوران این است که شما مجبور هستید حدود ۱۵ دقیقه برای تحویل سفارش خود منتظر باشید چون گوشت غذا باید کامل پخته شود. شعبه‌های دیگر این رستوران در خیابان «کومیتاس» و خیابان «منتشیان» نیز وجود دارد.

شاورما

در کنار این رستوران مغازه‌ای وجود دارد که پنکیک‌های گرم و بسیار خوشمزه‌ای عرضه می‌کند. این مغازه‌ی کوچک «کرپ» نام دارد و  در آن فقط می‌توانید پنکیک پیدا کنید. در صورت تمایل می‌توانید سفارش دهید که به پنکیک شما سیب، موز، عسل یا نوتلا اضافه کنند که هرکدام هزینه‌ی جداگانه‌ای دارد. این مغازه بسیار کوچک است و جایی برای نشستن و صرف پنکیک وجود ندارد.

پنکیک

رستوران مستر گیروس (Mr. Gyros)

رستوران مستر گیروس ایروان

رستوران مستر گیروس یکی از شعب رستوران‌های زنجیره‌ای مستر گیروس است که فست‌فود یونانی عرضه می‌کند. غذای اصلی این رستوران «گیروس» است که بسیار شبیه شاورما است. قیمت این غذا از ۱٫۳۵ تا ۳٫۵ دلار متغیر است و بستگی به‌اندازه و گوشتی دارد که دارد که شما سفارش می‌دهید. شما می‌توانید هم گوشت مرغ انتخاب کنید و هم گوشت گاو. این غذا با سبزیجات تازه، سیب‌زمینی سرخ‌کرده وسس سرو می‌شود.

گیروس

این تمام خدمات رستوران مستر گیروس نیست؛ شما می‌توانید ساندویچ و سالاد هم سفارش دهید. این رستوران برای دسر هم بستنی‌های بسیار خوشمزه‌ای به شما پیشنهاد می‌کند که روی آن سس داغ (توت فرنگی، شکلات، کارامل) ریخته‌اند. پای یونانی با دارچین نیز دسر دیگری است که می‌توانید امتحان کنید. جو و فضای این رستوران دلپذیر و دنج است و همه چیز را به رنگ سفید و قرمز رنگ کرده‌اند و دیوارها پوشیده از تصاویری است که زیباترین مکان‌های یونان را به نمایش گذاشته است. کسانی هم که با فرزندانشان به این رستوران آمده‌اند، می‌توانند کودکان را رای زمین بازی کنند. 

رستوران برلینر هات‌داگ

برلینر هات داگ ایروان

تقریبا در نزدیکی رستوران مستر گیروس می‌توانید یک میان‌وعده‌ی خوشمزه در «برلینر هات‌داگ» بخورید. هات‌داگ‌های این رستوران طعم فوق‌العاده‌ای دارد که سوسیس‌های این هات‌داگ از آلمان وارد می‌شود. با اینکه فضای رستوران بزرگ نیست اما دنج است. این رستوران زیاد شلوغ نیست، شاید چون فضای کوچک آن نتوانسته است در میان مردم به‌اندازه‌ی کافی محبوبیت پیدا کند؛ این امر می‌تواند دلیل دیگری هم داشته باشد و آن قیمت‌های نه چندان پایین این رستوران است، چون از باکیفیت‌ترین مواد در تهیه‌ی هات‌داگ‌های خود استفاده می‌کند. در رستوران برلینر هات‌داگ، جز هات‌داگ غذای دیگری پیدا نمی‌کنید. قیمت این هات‌داگ‌ها، بسته به‌اندازه‌ی آن‌ها ۱ تا ۴ دلار است. یکی از خوشمزه‌ترین هات‌داگ‌های این رستوران «نونبرگ» است که از سوسیس بریان‌شده تهیه می‌شود و قیمت آن ۲ دلار است.

رستوران مرتاق (Mer Tagh)

رستوران مرتاق ایروان

رستوران مرتاق هم در خیابان تومانینان ۲۱ قرار دارد و شما می‌توانید این رستوران بسیار پرطرفدار را به‌راحتی پیدا کنید که معنی اسم آن «حیاط ما» است. شهرت این رستوران به‌دلیل داشتن لاهماجون‌های بسیار لذیذ است که از خمیر نازکی تشکیل شده است که روی آن گوشت چرخ‌کرده می‌ریزند و در فر می‌پزند. در رستوران مرتاق به‌دنبال غذاهای متنوع نباشید؛ اما لاهمانجون‌های بسیار خوشمزه، ابدار و در عین حال ترد آن توانسته است این رستوران را به یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین رستوران‌‌های شهر تبدیل کند.

لاهماجون

خدمات رستوران هم بسیار خوب و سریع است؛ درست چند دقیقه بعد از سفارش، بشقاب شما روی میز است. برخی از افراد نیز سفارش خود را در بسته‌بندی مخصوص به خارج از رستوران می‌برند و جای دیگری آن را صرف می‌کنند. یکی از کارکنان این رستوران می‌گوید که این لاهماجون‌ها بعد از فریز شدن می‌توانند به اروپا و روسیه هم ارسال شوند و افراد می‌توانند دوستان و خانواده‌های خود در آنجا را شگفت‌زده کنند. قیمت این غذا حدود ۱٫۵ دلار است. برخی افراد هم با یک لاهماجون سیر نمی‌شوند و دومی را هم سفارش می‌دهند. این رستوران فست‌فود هم عرضه می‌کند که طرفدار چندانی ندارد.

رستوران  KFC

رستوران کی اف سی ایروان

در ارمنستان رستوران‌های مشهور آمریکایی مک‌دونالد شعبه ندارد، اما رستوران‌های زنجیره‌ای KFC (کنتاکی مرغ سرخ شده) وجود دارد که تخصص آن‌ها ئختن غذا با مرغ است. تنوع ساندویچ‌های این رستوران بسیار زیاد است و همه آن‌ها از مرغ تهیه می‌شوند اما چاشنی‌ها و سس‌های متفاوتی دارند. شما می‌توانید مخلفات دیگری مانند سیب‌زمینی سرخ‌ شده یا سالاد سزار سفارش دهید یا به‌جای آین‌ها هم می‌توانید اسنک باکس سفارش دهید که شامل سیب‌زمینی سرخ شده هم می‌شود. اگر دوست دارید در این رستوران دسر هم میل کنید، چیزکیک، شکلات و مافین میوه گزینه‌های پیش رویتان هستند. قیمت‌ها از ۱٫۴۵ دلار شروع می‌شود و گران‌ترین غذا، «بیگر» ۳٫۳ دلاراست.

رستوران کی اف سی ایروان

در رستوران KFC بال مرغ در ظوفی سبدمانند هم عرضه می‌شود که قیمت آن نیز ۱۰ دلار است و اگر عجله دارید، می‌توانید یکی از این‌ها را سفارش داده و با خود ببرید. فضای داخلی رستوران بسیار زیبا است؛ مبل‌ها و صندلی‌های قرمز، دیوارهای رنگ‌شده و تلویزیون پلاسمای بزرگ دکوراسیون رستوران را تشکیل می‌دهند. رستوران KFC شعبه‌های دیگری در ایروان، در خیابان‌های ماشتوتس ۴۰٫۳، موسکویان ۱۷٫۳، تیگران متز ۱۵ و خیابان شمالی ۱ دارد. 

رستوران کی اف سی ایروان

رستوران زنجیره‌ای ملی کاراس

رستوران کاراس ایروان

کسانی که دوست دارند یک غذای سریع بخورید، رستوران‌های کاراس گزینه‌ی بسیار مناسبی هستند و در تمام نقاط پایتخت پیدا می‌شوند. این رستوران در سال ۲۰۰۵ در ارمنستان افتتاح شد و هم‌اکنون ۱۱ شعبه دارد. شما می‌توانید با قیمت‌های بسیار مناسبی هم غذای محلی بخورید و هم فست‌فودهای آن را امتحان کنید. اگر عجله دارید، می‌توانید فست‌فود سفارش دهید که تنوع زیادی هم دارد، مانند ساندویچ، پیتزا، پای، برگر و هات‌داگ.

رستوران کاراس ایروان

قیمت این غذاها برای پای، از نیم دلار شروع شده و برگرهای آن ۱٫۷ دلار است. در این رستوران می‌توانید کباب بریان بخورید و علاوه بر گوشت گاو می‌توانید جگر، دل و زبان گاو هم سفارش دهید. علاوه بر گوشت گاو، گوشت بره، مرغ و ماهی هم در دسترس است. قیمت غذاها با توجه به‌اندازه و گوشت انتخابی شما متغیر است. این رستوران تقریبا در تمامی ساعات باز است  و تمام نیازهای یک کلان‌شهر مدرن را برطرف می‌کند. 

پانچیکانوتز

پانچیکانوتز ایروان

کلمه‌ی پانچیکانوتز را می‌توان به «جایی با دونات» ترجمه کرد. پانچیکانوتز در نزدیکی موزه‌ی «ماتناداران» قرار دارد که یکی از مکان‌های خاص و محبوب در شهر در نظر گرفته می‌شود. شهرت این مکان به‌دلیل داشتن دونات‌های بسیار خوشمزه با وانیل و شکلات است. این کافه چندین سال پیش افتتاح شده است و امروزه صاحب کارخانه ی «گراند کندی» است که شیرینی‌جات تولید می‌کند.

پانچیکانوتز ایروان

به‌محض ورود به کافه با جوی دنج، شاد و حتی کودکانه مواجه خواهید شد؛ سقف آن با ابر و هواپیماهای مینیاتور تزیین شده است و در سالن هم ستون‌های رنگارنگ یونانی قرار دارد. این مکان برای افرادی مناسب است که دوست دارند وقت خود را با کودکانشان بگذرانند. این رستوران کیک‌ها و بستنی‌های متنوعی را نیز عرضه می‌کند اما اغلب افراد برای خوردن دونات به این کافه می‌آیند. دونات وانیلی ۰٫۱۰ دلار قیمت دارد و دونات کرم شکلاتی ۰٫۳۰ دلار است که می‌تواند با کاکائوی داغ هم ترکیب شود. کسانی هم که وقت ندارند در کافه بنشینند، می‌توانند دونات بخرند و هرجا و هر موقع که خواستند، نوش جان کنند.

رستوران آتاشی مت (Artashi Mot)

رستوران آتاشی مت ایروان

رستوران آرتاشی مت یکی از محبوب‌ترین رستوران‌های ایروان است که فست‌فود عرضه می‌کند. این رستوران در خیابان مسکویان ۳۱ واقع شده است و منوی بسیار متنوعی دارد. در این رستوران شاورمای محلی فقط با سبزیجات تازه سرو می‌شود و نباید انتظار داشته باشید که سس هم داشته باشد. با خوردن این شاورما طعم ناب گوشت در دهانتان احساس می‌شود. قیمت شاورماهای رستوران آتاشی مت ۱٫۵ دلار است. در این رستوران کباب بریان هم عرضه می‌شود که سریع آماده نمی‌شود، اما در منو وجود دارد. قیمت کباب‌های آن ۱٫۴ تا ۱٫۶ دلار است و کباب‌های بریان هم ۲٫۵ تا ۶٫۲۵ دلار است. 

رستوران آتاشی مت ایروان

مطالب مرتبط:

منبع araratour

دیدگاه